Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Kortzichtig?

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jul 16, 2002 6:41 pm    Post subject: Kortzichtig? Reply with quote

Ik weet niet hoeveel van jullie er tafelrollenspelen, ik zal jullie de reactie van onze D&D groep maar besparen ;) en ik zeg er maar even bij dat het vruchteloos is met een onderbouwde uiteenzetting te reageren, want je krijgt een bericht terug met het 'lame' antwoord "I shall pray for your soul" of iets van die strekking. Een cartoon met een 'boodschap'...

www.chick.com/reading/tracts/0046/0046_01.asp

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Jul 16, 2002 7:22 pm    Post subject: Re: Kortzichtig? Reply with quote

Ik ben bang..... wat eng.... waar vind je zoiets?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Jul 18, 2002 5:43 pm    Post subject: Re: Kortzichtig? Reply with quote

Ik heb mij hier ook een tijdje mee bezig gehouden en onderzoek gedaan naar deze kwalijke zaak.... ( wie zijn er hier de gekken,...de RPG'ers of de Religie Fanaten die zo'n propaganda scheppen?)

Hier een stuk uit de krant 'Telegraaf',....voordat we gaan zagen: Ja ik heb het gezien er staat 1981 ipv 1991

Mijn mening vooraf aan dit alles : *ZUCHT*, het is nog een slecht artikel ook nog,..de schrijfster weet duidelijk niets van de RPG vampier de Masquerade,..die ik al bijna 10 jaar speel....en RPG's in het algemeen...

Amerikaanse tieners
12 dec 1996
wanen zich vampiers

door Marcella van der Wiel - NEW YORK, donderdag


Volledig in de ban van het spel 'Vampiers' hebben vijf Amerikaanse teenagers met fatale gevolgen de grens tussen fantasie en werkelijkheid overschreden.


Ze begonnen met elkaars bloed te drinken en jonge hondjes te martelen. Ze eindigen met het vermoorden van Richard en Ruth Wendorf, de ouders van de 15-jarige Heather Wendorf.


Het tweetal werd thuis in Eustis, Florida, in een plas bloed aangetroffen. Ze waren met grof geweld doodgeknuppeld en daarom dacht de politie in eerste instantie aan roofmoord of aan een afrekening in het criminele milieu.


Nu vermoeden zij echter dat pure bloeddorst van dochter Heather en haar vier vriendjes in het kwaad ten grondslag ligt aan de slachtpartij die heel Amerika kippenvel heeft bezorgd.


Enkele dagen na de moord werden de tieners gearresteerd in de staat Louisiana waar ze rondreden in de gestolen jeep van het vermoorde echtpaar Wendorf. Ze bleken zichzelf als vleesgeworden vampiers te beschouwen en een bizarre bloeddorst te hebben ontwikkeld, die tegen elke prijs gelest moest worden.


Wat hen ertoe gedreven heeft juist Heather's ouders om te brengen en of het 15-jarige meisje al dan niet heeft meegeholpen aan het vermoorden van haar ouders, is nog niet duidelijk.


De staat Florida moet deze week eerst beslissen of de tieners als volwassenen of als kinderen berecht kunnen worden. Pas later zullen meer details over de dubbele moord naar buiten worden gebracht.


Volgens de politie van de staat Kentucky, waar vier van de vijf tieners vandaan komen, ontwikkelden de kinderen na het spelen van het in Amerika razend populaire 'Vampiers: de Maskerade' een ongezonde fascinatie voor Dracula en zijn soortgenoten.


Dit uitsluitend voor volwassenen bestemde rollenspel werd in 1981 ontwikkeld door de firma White Wolf in Atlanta, die er inmiddels ruim een half miljoen van heeft verkocht.


Het wordt gespeeld met een tienzijdige dobbelsteen en een boek met spelregels. De spelers wijzen één van hen aan als de 'verhalenverteller', die de leiding heeft over de avonturen die men aan de hand van de opdrachten in het boek moet gaan beleven. Het werpen van de dobbelsteen bepaalt of deze al dan niet met succes worden uitgevoerd.


Sommige deelnemers aan het spel, dat wordt aangeprijsd met de satanische tekst: "Zeg maar op wie u uw vervloekte zinnen heeft gezet. We zullen zien wie ik krijsend met mij meeneem naar de hel", verkleden zich zich zelfs als vampiers en gaan om het allemaal nog 'echter' te maken in het holst van de nacht de straat op.


Greg Fountain, de woordvoerder van de firma White Wolf, noemt het spel "onschuldig". "Het berust uitsluitend op fantasie. Wij voelen ons absoluut niet verantwoordelijk voor wat deze kinderen hebben gedaan. We zien geen verband tussen hun gruweldaad en onze spelregels."


De desondanks duidelijk geschrokken Fountain zegt dat in het spel met klem wordt gewaarschuwd tegen lijfelijk contact en het meebrengen van wapens. "Zodra we hoorden van deze afschuwelijke gebeurtenis hebben we alle regels er nog eens op nagelezen, maar nergens iets kunnen ontdekken wat tot geweld zou kunnen aanzetten. Ook de openbare aanklager in deze zaak zuivert ons van elke blaam."


Van het spel bestaat inmiddels ook een televisie-versie, die eerder dit jaar in Amerika werd uitgezonden onder de naam 'Kindred, de Embraced'. Ook de commerciële Belgische omroep VTM zond afgelopen zomer dertien afleveringen van het spel uit.


Jack Levin, hoofd van de afdeling geweldstudies aan de Amerikaanse Northeastern University, zegt daar in een interview met de krant USA Today niet blij mee te zijn.


"Het is niet zozeer dit ene spel als wel de hele Vampier-verering waar onze samenleving zich de laatste tijd schuldig aan maakt. Twintig jaar geleden wisten tieners niet eens wat vampirisme was. Nu hebben ze in films en op tv alle gruwelijke details daarvan gezien: mensen die levend worden gevild, onthoofd of open worden gesneden. Ze zijn niet alleen ongevoelig geworden voor geweld, ze hebben ook de verkeerde 'helden' aan wie ze zich willen spiegelen."


Een van de nu gearresteerde tieners, de 16-jarige Roderick Ferrell, lijkt het allemaal nogal stoer te vinden. Gevraagd of hij iets wilde zeggen over de bloedige slachting, schreeuwde hij: "Yeah. God Bless America!"


© 1996-2001 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.



Spit deze site ook maar eens door,..iets positiefs : de Escapist


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Jul 22, 2002 12:05 pm    Post subject: Re: Kortzichtig? Reply with quote

LOL!!!!!!!!!

Game of Satan

Deze site kan gewoonweg niet serieus zijn,...Ik heb het vermoeden dat deze gemaakt is door een RPG'er om andere RPG'ers te stangen...

Vooral de HALLELUJA wijst erop dat dit nep is....

Lees het guestbook maar eens, en hoe serieus mensen op de site reageren,..stelletje dombo's!!! ( ik heb al een bericht achtergelaten onder de noemer Malkav > This page is a laugh!


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Jul 22, 2002 3:01 pm    Post subject: Kortzichtig? Reply with quote

:D Ik ken die pagina inderdaad, heel goed, al was het alleen maar ook om die talloze andere onderwerpen waar de maker een hak mee zet en hoewel dit wat toon betreft behoorlijk 'over de top' is komt het aardig overeen met sites die hun eigen oorlog tegen RPG's tevoeren hebben.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Jul 23, 2002 2:22 pm    Post subject: Nog iets positiefs.......... Reply with quote

Voor de mensen die D&D, Oog des Meesters, vampier, Shadowrun, GURPS etc, etc of welk Rollenspel dan ook spelen is er ook een nederlandstalige RPG site waar allerhande onderwerpen op te vinden zijn,...fora, downloads, "literatuur",.etc..

Op die site is ondergetekende Moderator en los-vast Redactie lid onder de noemer Malkav...( sinds November vorig jaar,..via die site heeft Samara mij ook deze kant op getrokken met wat reclame omtrent Raganorck ) Dat ik dit THUIS voor mij op het NET nooit echt gepromoot heb alhier is mijn vooralsnog een raadsel.. *schaam* *schaam*

MANDRAGON


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 7/23/02 4:23:52 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Algemene Discussie All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group