Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het kantoor van Izeboud Pekel; havenmeester
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Aankele Haaie - De Ondergrondse Rivier
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torgal Kraakwater
Sporenzoeker


Joined: 04 Jan 2005
Posts: 10
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Jul 23, 2005 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

De botenbouwer sloot de ogen na het verhaal van Chotra... ieder woord had de hoop die hem nog restte uit hem weggezogen. Zwaar wogen nu de vermoeidheid en de zorgen op zijn schouders. Het lot van de Tormentil, het monster dat de Arethe naar haar ondergang in de "Dorstige Monnik" leidde en het voortbestaan van de werf...al deze gedachten schoten door zijn hoofd...

Hij moest naar zijn werf... werken, hout onder zijn vingers, de hitte van de vuren die vochtige planken lieten buigen, de geur van pek en vlas die tussen de naden werden aangebracht...

Een boegbeeld hadden Chotra's metgezellen gevonden...alsof het nog nooit aan een schip had vastgezeten...het kon toeval zijn, een ander beeld misschien...maar hij dacht aan het beeld wat hij had laten maken door een bevriende schrijnwerker in Kandawel. Het naakte beeld van een nimf met haar armen beschermend naar achteren reikend, haar ogen immer naar onbestemde verten gericht en een zacht glooiend lichaam wier voeten golven werden die de boeg van een boot hadden moeten omspoelen. Het boegbeeld voor de Arethe II... vervoerd door de Tormentil.

Hij moest de hoop niet uit ogen verliezen...Toch, deze man had misschien eerst zaken te doen met Pekel. Torgal formuleerde zijn zinnen bedachtzaam. De man had een reis achter de rug en misschien geld en een verblijfplaats hier nodig in Raganorck...

Ik nodig je uit Chotra....als je verlegen bent om geld...ik wil je met mijn aanbod niet beledigen, je lijkt me een goede kerel.... en je weet hoe je gereedschap vast moet houden, ben je welkom op mijn werf... op dit moment kom ik werkkrachten tekort...Heb je een overnachtingsplaats nodig, kan ik je de "Taverne" aanraden aan het Gannon mocht je bovengronds een slaapplaats willen. Hier in de Aankele Haaie is "De Helleveeg" een goede keus denk ik...Als je handelaren of wetenschappers zoekt kun je misschien de "Goene Acker" boven proberen, in de buurt van de Tien Torens.

Ik moet naar mijn werf, het werk wacht...het enige wat ik nog wil weten is hoe het beeld eruitzag, het beeld dat je metgezellen vonden...heb je daar iets van gezien?

_________________
Torgal Kraakwater, botenbouwer
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Torgal Kraakwater
Sporenzoeker


Joined: 04 Jan 2005
Posts: 10
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Sep 22, 2007 10:06 pm    Post subject: De werf Reply with quote

Chotra, ik moet terug naar mijn werf.
Mijn aanbod staat nog steeds, als je om geld verlegen zit, of informatie hebt, weet je me te vinden, voor nu...scaram-né, tot ziens heer Chotra de wijsgeer. De heren van de Torens wachten op hun boten... de hamers en de planken nemen niet zichzelf ter hand...


Een klein knikje volgde ter afscheid. Torgal verliet het kantoor van Izeboud Pekel, stapte in zijn sloep en ontstak de lantaarn die aan de opstaande boegspriet hing, evenals die aan het achtersteven. Daarna greep hij de handvaten van de peddels en begon met grote slagen naar de overkant te roeien, naar zijn werf.
_________________
Torgal Kraakwater, botenbouwer
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Aankele Haaie - De Ondergrondse Rivier All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group