Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Eén van de Gastverblijven...
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Dwalende Kamers
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Meester Witvloed
Verloren en Vergeten


Joined: 08 Feb 2004
Posts: 36

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 10:41 am    Post subject: Reply with quote

Met nog een wat brood in zijn mond probeerde Witvloed wat te zeggen. Dit kwam er echter niet zo uit als gepland: "Flmb flmmmbol" Snel sloeg Witvloed een hand voor zijn mond. "Pardon." Zei hij terwijl zijn gezicht rood aan liep. Hij slikte het brood door en herhaalde toen zijn zin.

"Ik was vandaag van plan om het erhm... bestuur van deze stad op te zoeken. Volgens mijn berekening ben ik precies waar ik moet zijn. De stad van veranderingen... Ik ga je niet precies uitleggen wat ik daar mee bedoel want dan zitten we hier vanavond nog. Ik ga uitzoeken wie deze stad leidt en aangezien we toch in het kasteel zitten, zullen we wel niet zoveel problemen hebben om deze te vinden. Hij stond op van zijn stoel en veegde zijn mond netjes af met een doekje.

Hij glimlachte en zei: "Luister, het spijt me echt wat er gisternacht is gebeurd, ik heb mezelf laten gaan en dat had ik nooit moeten laten gebeuren... Ik bedoel, ik ken je niet eens. Wat zou de liefde bedrijven betekenen als er geen sprake van liefde was?" ij zuchtte hard op, schudde zijn hoofd en sloeg zichzelf plots hard in zijn gezicht.

"Kijk wat jij doet vandaag moet je zelf weten. Ik kan het me best voorstellen dat je nu niet meer bij me wilt zijn in elk geval. En eerlijk gezecht weet ik ook niet of je wel wat te doen zou hebben als je met mij mee zou gaan." Hij knikte naar haar en zei: "Wat je ook doet, het ga je goed." Hij liep naar zijn bed en raapte zijn wandelstok op. Hij draaide zich om en keek wat Aisthèsis zou doen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ral'Ysa Tharoïn
Duister als de Nacht


Joined: 11 May 2004
Posts: 58
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Wed Dec 01, 2004 2:15 pm    Post subject: Reply with quote

Aisthèsis

Het was net alsof er een emmer met water over haar heen gegooid was en de plotselinge beslissing deed het bloed naar haar hoofd stijgen. Ze keek de heer Witvloed een paar seconden geschrokken aan en glimlachte toen zenuwachtig, 'maar ik ben helemaal niet boos op u voor wat er gebeurd is, integendeel.'
Ze liep naar hem toe en keek hem diep aan, 'ik vind u heel aardig en ik wil heel graag nog met u opschieten.'
Ze pakte hem voorzichtig bij zijn handen vast, 'komt u nog terug, nadat u uw ding gedaan heeft?'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Meester Witvloed
Verloren en Vergeten


Joined: 08 Feb 2004
Posts: 36

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 8:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ondanks dat het vrij voorzichtig gebeurde schrok Witvloed van het feit dat Aisthèsis zijn handen vast pakte. "Ja zeker kom ik nog terug. Als ik hier vind wat ik zoek, blijf ik hier vast nog wel een tijdje." Witvloed liep naar de deur en plaatste zijn hand op de deur knop, maar draaide zich daarna snel weer om. "Aan de andere kant, als ik niet vind wat ik zoek, blijf ik hier nog wel een tijdje om verder te zoeken." Hij draaide zich weer om deed de deur open. Hij wuifde naar Aisthèsis en liep de kamer uit...

((OOC: Witvloed naar: De binnenplaats en de grote hal >> De keuken ~het koninkrijk van Fritherik~))
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ral'Ysa Tharoïn
Duister als de Nacht


Joined: 11 May 2004
Posts: 58
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Sat Dec 04, 2004 9:33 am    Post subject: Reply with quote

Aisthèsis

Toen Witvloed de kamer was bleef er slechts een oorverdovende stilte achter. Ze voelde zich ronduit rot en al had ze daarvoor het kasteel willen bezichtigen, voelde ze er nu vrij weinig voor. Ze staarde uit het raam en zuchtte diep. Ze had de heer Witvloed doen schrikken en ze had zichzelf doen schrikken, ze wist het niet meer. Voelde ze zich aangetrokken tot hem of zocht ze slechts steun. Steun die ze niet terugkreeg of nota bene van iemand kon verlangen.
Het idee dat ze er compleet alleen voor stond deed haar tranen opkomen.
Alles was uit elkaar gevallen, ze had helemaal niets. Ze had geen vrienden, geen familie...
Ze liet zich zakken tegen de muur, trok haar benen tegen zich aan en sloeg daar haar armen overheen. Ze wilde niet zwaar depressief door het leven gaan, maar het ging niet. Ze kon het niet... maar wat kon ze dan wel? Ze had geen moer bereikt in haar leven, alleen een beetje als een hoopje zielig vlees in de wereld geleefd. Misschien moest daar eens verandering in komen.

Er was ooit een vrouw geweest die haar had opgevangen en haar vertelde dat er een kracht schuilde in haar. In iedere vrouw, een klein vibrerend bolletje. Ze vertelde dat ze alles kon bereiken als ze dat maar wou, dat je het grote beeld zag. Dat ze naar die kracht moest zoeken en hem gebruiken...

Het huilen hield op en ze zuchtte, toen hadden die woorden haar ook weten te troosten. Het werd sowieso tijd dat ze dingen op een rij ging zetten, want dit ging niet meer. Misschien dat ze haar gevoelens moest opschrijven...

Snel stond ze weer op, vanaf nu moest het veranderen. Alles moest veranderen. Ze besloot eerst maar in bad te gaan, even alle tranen en muizenissen weg...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ral'Ysa Tharoïn
Duister als de Nacht


Joined: 11 May 2004
Posts: 58
Location: Ellewoutsdijk

PostPosted: Wed Jan 26, 2005 8:26 am    Post subject: Reply with quote

Aisthèsis

Na uitgebreid in bad te zijn geweest leek de lucht in haar hoofd helderder en de opluchting deed haar weer glimlachen. Ze schudde alle onnozele gedachten van zich af en vroeg zich af waar de heer Witvloed zou blijven. Hij was al behoorlijk lang weg en misschien kwam hij niet eens meer terug. Al had hij dat wel gezegd, dat hij zou terug komen en dat het misschien een hele tijd zou duren.
Wat zou hij doen dan? Ze zuchtte en streek haar jurk recht. Ze zou hem kunnen zoeken, maar waarom zou ze dat doen? Ze zal hem dan alleen maar van last zijn, maar ze voelde er niets voor om nog hier in dit kamertje te blijven. Hoe mooi deze ook was.
Ze deed de moeite niet om haar schoentjes aan te doen en liep op blote voeten de gang op.

((Aisthèsis --> Gangen van het paleis))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Dwalende Kamers All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group