Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

OOC berichten (Out Of karakter)

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Aug 27, 2003 11:28 am    Post subject: OOC berichten (Out Of karakter) Reply with quote

Er zijn vele interessante verhaaldraden op Raganorck, en eigenlijk zou je ze allemaal willen volgen. Het wordt echter bemoeilijk omdat karakters van de ene naar de andere draad gaan, een natuurlijk ;) verschijnsel op dit forum.

Toch is het handig als je weet waar een karakter naar toe gaat èn uit welke draad hij of zij komt. In dit geval is het handig als je een OOC bericht plaatst. OOC staat voor Out Of karakter (jawel, een Engelse term, sorry). Het is een opmerking die je maakt als speler zelf, niet als je karakter. OOC berichten staan tussen dubbele haakjes.


Wanneer gebruik je een OOC bericht?

- 1. Als je een mededeling wilt doen als speler:
((OOC: Leuke post, Lunea!))

- 2. Als je weggaat uit een draad vertel je naar welke draad je gaat:
((OOC: Lupijn gaat naar: "De Taverne: Gelagkamer 1" ))

- 3. Als je binnenkomt in een nieuwe draad vertel je waar je vandaan komt:
((OOC: Lupijn komt uit: "Het duistere district: Op de vlucht" ))


Let op: als je karakter ergens heen gaat of vandaan komt: noem eerst de locatie en dan de draad!






-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Wed Aug 27, 2003 6:54 pm    Post subject: Re: OOC berichten (Out Of karakter) Reply with quote

Ik vind dit geen verkeerd voorstel, zelf probeer ik al bij elke keer dat ik een draad verlaat een OOC bericht te plaatsen (het gebeurt nog niet altijd, maar goed). Ook ben ik recent begonnen het het plaatsen van entree OOC berichtjes.

Ik ben al een hele tijd bezig met het lezen van alle draden en weet dus over het algemeen wat er gebeurt in Raga, maar soms moet ik zelfs dan nog kijken wat er in een vooraf gaande post gebeurd en dat is soms moeilijk als deze in een andere draad laat staan locatie staat en er geen OOC bij het begin van een post staat.

Ik zal het dus van af nu als modderator op me nemen om deze regel in te stellen... Ik hoop alleen dat niet alleen Lupijn en ik deze gaan toepassen maar ook de andere modderatoren en rp'ers.
En ik zal wel weer een eind maken aan mijn nutteloze betoog anders blijf ik door schrijven.:rolleyes

~ Ik ben onnavolgbaar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen. ~

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Aug 27, 2003 7:17 pm    Post subject: Re: OOC berichten (Out Of karakter) Reply with quote

Lucer,

Ik heb net de posts van Dorum Iasha en yar anenya aangepast in "De binnenplaats en de grote hal: Op naar de dwalende kamers" door er een OOC boven te zetten waar ze vandaan kwamen. Zij zijn echter naar jouw domein gegaan, "De dwalende kamers: De kamers van heer Vincero". Zou je OOC'tjes boven hun eerste post na aankomen willen plaatsen?

Oh vergeet dit... ik zie dat je het al gedaan hebt....

Bij deze dan een oproep aan ALLE moderatoren om dit voor hun draden in de gaten te houden en aan te passen!




-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Aug 28, 2003 9:04 am    Post subject: Re: OOC berichten (Out Of karakter) Reply with quote

Ik zal mijn best doen collega Modder-eter...

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Thu Aug 28, 2003 7:06 pm    Post subject: ~~~~ Reply with quote

en mods, spreek de mensen die dit niet doen ook aan er op, zodat je jezelf werk bespaard!

ik ben echt zeer content hiermee!

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Thu Aug 28, 2003 10:29 pm    Post subject: Re: ~~~~ Reply with quote

Goed dat er weer eens op gewezen wordt. Ben er zelf ook af en toe te laks voor moet ik eerlijk toegeven, maar zal proberen er beter op te gaan letten. Soms weet ik echter niet waar ik met een bepaald karakter heen wil, dan zet ik meestal een vraagteken. Ook omdat het dan een karakter is dat vervolgens overal op kan duiken. Is een uitzondering maar hoe staan de mod`s hier tegenover? OOC kan UP en IC kan IP kwestie van afspreken net als Moderator, Beheerder kan zijn... ben geen Nederlandsfundamentalist, maar is slechts een mogelijkheid... ai, lastig die mensen die Mod.. uh beheerders pesten...

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Fri Aug 29, 2003 6:28 am    Post subject: Re: ~~~~ Reply with quote

Wat betreft de karakters die overal zouden kunnen verschijnen vind ik het best dat je eerst een vraagteken neerzet. Maar zodra je karakter ergens anders opduikt dan is het aan te raden in je vorige post te plaatsen waar dat is.

En over het Engelse OOC probleem, ik dacht meer aan OOC = UK, en IC = IK... maar dat zijn mijn eigen ideeën.:p

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Fri Aug 29, 2003 10:45 am    Post subject: Re: ~~~~ Reply with quote

laat OOC maar lekker OOC en IC maar IC, deze termen kent bijna iedereen en het heeft verder niets met de inhoud van de verhalen te maken, zolang met IC maar netjes Nederlandsch spreekt

~ met z'n blauwe badeendje

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sat Dec 06, 2003 11:34 pm    Post subject: Re: ~~~~ Reply with quote

Arme Gunther dan met z`n Schwarzwald accent... :-)

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group