Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Roleplaying Vragen & Antwoorden
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Sat Feb 02, 2002 8:53 pm    Post subject: Roleplaying Vragen & Antwoorden Reply with quote

Hier een paar opmerkingen voor hen die niet eerder of nog niet zo bekend zijn met het fenomeen roleplayen:

1) Bedenk een karakter
Dat is de eerste stap. Om inspiratie op te doen, raden we je zeker aan alle informatie over Raganorck te lezen op de website ( http://www.raganorck.com) en eventueel onze suggesties voor karakters te lezen ( http://www.raganorck.com/inschrijven.html ) of de profielen van andere karakters.

2) Lees de andere posts
Als je niet weet hoe je moet beginnen, is het aan te raden verhaallijnen van anderen te lezen. Dit geeft je ook inzicht in de andere karakters en wat er allemaal gaande is.

3) Lees de karakter profielen
Dit helpt om je een beeld te vormen met wat voor karakters je samenspeelt en om je eventueel inspiratie te geven voor nieuwe karakters. Alle karakter profielen zijn te vinden in het Karakter Forum.

4) Respecteer elkaar
Deze regel spreekt waarschijnlijk voor zich. Respecteer elkaars verhaallijnen en karakters. Hoewel iedereen vrij is in het schrijven en meespelen in verhaallijnen kun je niet alle beslissingen alleen nemen. Overleg met je medespelers om conflicten en verwarring te voorkomen.

5) God Modding... Liever niet!
Denk eraan dat je niet onsterfelijk bent en geen macht hebt over andere personages als zij dat niet willen. Je bent vrij in het schrijven over je omgeving, maar denk er aan dat je geen god bent... Jouw karakter heeft net als ieder mens fysieke, praktische en morele beperkingen!

6) Plaats je Out of karakter opmerkingen in het daarvoor bestemde forum
Probeer je Out of karakter (afgekort OOC, wat betekent dat je op dat moment niet als je karakter, maar als jezelf praat) in het OOC - Algemene Discussie forum te plaatsen of als het echt niet anders kan, in je verhaallijn met dubbele haken. Dus als volgt:

(( OOC: Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je daarmee bedoelt. Zou je me willen emailen zodat we de storyline verder kunnen bespreken? ))

7) Een aantal algemene dingen
Ezboard ondersteunt geen HTML, maar om toch je teksten cursief, vet of onderstreept te maken of emoticons ( ) wilt gebruiken, lees dan de volgende documenten eens door:
www.ezboard.com/help/help...codes.html
pub45.ezboard.com/bragano...ticonsHelp

HEEL VEEL PLEZIER TOEGEWENST!
Back to top
View user's profile Send private message
TheDarklord2003
Duister als de Nacht


Joined: 03 Dec 2002
Posts: 57

PostPosted: Sun Dec 15, 2002 6:19 pm    Post subject: Vraag Reply with quote

Nou komt toch op aan, ik heb een vraagje ik heb er al een thread overgeopend die op dit moment onderdeze thread staat, de thread heet dagen/maanden/jaren en ik vraag me af in hoeverre het is geregeld met de tijd in Raganorck (zelfde als onze tijd of?)

Back to top
View user's profile Send private message
Jiriki
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 29

PostPosted: Sun Dec 15, 2002 9:02 pm    Post subject: vraagie Reply with quote

Goedendag

sorry geen antwoord op de tijd maar wel een vraag

ik ben gister net beland in Raganorck en mijn vraag is eigenlijk: ken ik gewoon mien smid in de stad dumpen en een woning geven?

was van plan binnen te struinen en ergens een zaak te openen.
maar wat staat er nu wel en niet vast binnen Raganorck?

Greets
Jiriki (nu ook het ei... ;) )

Back to top
View user's profile Send private message
TheDarklord2003
Duister als de Nacht


Joined: 03 Dec 2002
Posts: 57

PostPosted: Sun Dec 15, 2002 9:57 pm    Post subject: De Smit Reply with quote

Van mij mag je er zijn al twee smits geloof ik maar een van hun is een npc (harry de smit zie karakters) die ooit gemaakt heb en heb nog niks mij gedaan, maar ga maar vanuit dat in een stad van 40/60 duizend inwoners best wel wat smits mogen wonen.

Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Dec 15, 2002 10:08 pm    Post subject: zaak Reply with quote

Ieder leeg huis kan in principe bewoond worden (creëer er gewoon 1), of je woont al jaren in Raganorck =)

Het is erg vrij, je kan zelf kiezen waar je wil zitten.
Ik denk zelfs dat je gewoon in het kasteel je werkplaats kan hebben als smid, om de wapenrusting van de soldaten te maken en te repareren.

Edited by: ckeetel at: 12/15/02 11:16:20 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Dec 15, 2002 11:21 pm    Post subject: Re: zaak Reply with quote

Behalve in het kasteel kan je natuurlijk ook in 'Gannon, de hoofdstraat' gaan zitten met je zaak. Lekker concureren met de twee andere SMEDEN (jawel, zo schrijf je het meervoud van 'smid' ;) ) Maar in het kasteel zijn ook al fijne verhaallijnen aan de gang, dus je moet zelf beslissen wat jou het aantrekkelijkst lijkt.

-=Lupijn=-

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TheDarklord2003
Duister als de Nacht


Joined: 03 Dec 2002
Posts: 57

PostPosted: Mon Dec 16, 2002 2:48 pm    Post subject: Andere soort smeden Reply with quote

Wat je natuurlijk ook kunt doen is een Smit opzetten in een speciefieke branche bijvoorbeeld alleen in wapens ofo harnassen, bijvoorbeeld een edelsmit of een smit die zich alleen bezig houd met het smeden van arbeiders producten.

Back to top
View user's profile Send private message
Jiriki
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Dec 2002
Posts: 29

PostPosted: Mon Dec 16, 2002 11:13 pm    Post subject: smid RE alot... Reply with quote

Zo

nou begin al redelijk door te krijgen wie hier het meest actief zijn! ;)

heh als ik t nu nog niet begrijp...

maargoe
ik kan dus gewoon binnen komen en een huuske "deponeren" en daar vervolgens een smederij beginnen kewl!

wat ik van plan ben is inderdaad in de hoofdstraat te gaan zitten (begrijp nu ook dat daar de andere twee smeden zitten)
hoewel een plaats in 't kasteel ook niet zo gek klinkt...

en ik was inderdaad vanplan een specialietijd uit te gaan oefenen namelijk: wapens & armor (hier ken ik int nederlands geen goed woord voor)

daarbij maak ik oof silveren beeldjes van ongeveer 1 a 2 inches (2,5 tot 5 cm) groot
deze worden overigens niet gesmeden maar gegoten
het zijn beeltjes van mensen (of andere rassen) en dieren (of monsters)

dank u allen voor u snelle reacties!

Back to top
View user's profile Send private message
TheDarklord2003
Duister als de Nacht


Joined: 03 Dec 2002
Posts: 57

PostPosted: Mon Dec 23, 2002 10:16 am    Post subject: Harnas Reply with quote

Zoiets heet in het Nederlands Harnas (Armor)

Back to top
View user's profile Send private message
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Dec 23, 2002 11:23 am    Post subject: Re: Harnas Reply with quote

Het Engelse woord 'Armor' heeft een bredere betekenis dan het Nederlandse woord 'Harnas'. Armor omvat alles dat beschreming biedt (of het nu van leer, metaal, ijzer, brons is, of het een borstplaat, helm of malienkolder is). Harnas is slechts dat bekende pak van ijzer dat je aantrekt (dat wil zeggen: borstplaat, helm, arm en elleboogstukken, stalen handschoenen, bovenbeenplaten, kniestukken en scheenbeschermers.)

Misschien een suggestie, maar je zou ook het woord 'Wapenrusting' kunnen gebruiken.

-=Lupijn=-

Edited by: Lupijn at: 12/23/02 12:28:36 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Thorir
Dwaler


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1

PostPosted: Wed Apr 09, 2003 8:27 pm    Post subject: Re: Roleplaying Vragen & Antwoorden Reply with quote

Hallo, ik ben nieuw.
Ik vroeg me af in hoeverre je spontaan op iets mag reageren IC. Ik begrijp wel dat je niet zomaar zonder overleg meteen het hele plot mag veranderen. Maar wat kan en wat niet vraag ik me af. Kan bijvoorbeeld gewoon een gesprek aanknopen met een personage zonder overleg?

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Thu Apr 10, 2003 8:11 am    Post subject: Re: Roleplaying Vragen & Antwoorden Reply with quote

Je kunt zonder overleg een gesprek met een IC karakter beginnen, maar geef je eigen karakter wel een reden om op de plek te zijn waar die ander is. Een 'toevallige' ontmoeting is nooit uitgesloten.
Het intrigerende is in Raga juist het feit dat verhaallijnen wel een lijn en plot hebben maar dat andere spelers hier een andere wending aan kunnen geven.
En met overleg ben je altijd verzekerd van succes dus ga je gang en experimenteer!

En welkom in ons midden, ik hoop dat je het naar je zin zult hebben. :smokin

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Thu Apr 10, 2003 10:21 am    Post subject: Re: Roleplaying Vragen & Antwoorden Reply with quote

Jah.. gewoon een praatje beginnen of soms zul je zien dat er een karakter op doorreis kom in een topic, die zegt verder niets , maar `loopt` door de scene heen naar een andere locatie.... of dat gevlogen heeft voor de verhaallijn is aan de andere spelers...

O enne.... Armour zou ik zelf vertalen met bepantsering:merlijn

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu May 01, 2003 6:26 pm    Post subject: Re: Roleplaying Vragen & Antwoorden Reply with quote

Een gewatteerde wapenrok, lederen voorschort of beukelaar is nauwelijks bepantsering te noemen.. Wapenrusting is wel degelijk de beste keuze. :


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Guest






PostPosted: Tue Feb 17, 2004 7:06 pm    Post subject: Reply with quote

Aangezien mijn karakter dief is, is het mogelijk om proberen het kasteel binnen te sluipen?
Back to top
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group