View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Danae Rheanna Nachtdwaler
|
Posted: Sat Feb 02, 2002 8:53 pm Post subject: Roleplaying Vragen & Antwoorden |
|
|
Hier een paar opmerkingen voor hen die niet eerder of nog niet zo bekend zijn met het fenomeen roleplayen:
1) Bedenk een karakter
Dat is de eerste stap. Om inspiratie op te doen, raden we je zeker aan alle informatie over Raganorck te lezen op de website ( http://www.raganorck.com) en eventueel onze suggesties voor karakters te lezen ( http://www.raganorck.com/inschrijven.html ) of de profielen van andere karakters.
2) Lees de andere posts
Als je niet weet hoe je moet beginnen, is het aan te raden verhaallijnen van anderen te lezen. Dit geeft je ook inzicht in de andere karakters en wat er allemaal gaande is.
3) Lees de karakter profielen
Dit helpt om je een beeld te vormen met wat voor karakters je samenspeelt en om je eventueel inspiratie te geven voor nieuwe karakters. Alle karakter profielen zijn te vinden in het Karakter Forum.
4) Respecteer elkaar
Deze regel spreekt waarschijnlijk voor zich. Respecteer elkaars verhaallijnen en karakters. Hoewel iedereen vrij is in het schrijven en meespelen in verhaallijnen kun je niet alle beslissingen alleen nemen. Overleg met je medespelers om conflicten en verwarring te voorkomen.
5) God Modding... Liever niet!
Denk eraan dat je niet onsterfelijk bent en geen macht hebt over andere personages als zij dat niet willen. Je bent vrij in het schrijven over je omgeving, maar denk er aan dat je geen god bent... Jouw karakter heeft net als ieder mens fysieke, praktische en morele beperkingen!
6) Plaats je Out of karakter opmerkingen in het daarvoor bestemde forum
Probeer je Out of karakter (afgekort OOC, wat betekent dat je op dat moment niet als je karakter, maar als jezelf praat) in het OOC - Algemene Discussie forum te plaatsen of als het echt niet anders kan, in je verhaallijn met dubbele haken. Dus als volgt:
(( OOC: Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je daarmee bedoelt. Zou je me willen emailen zodat we de storyline verder kunnen bespreken? ))
7) Een aantal algemene dingen
Ezboard ondersteunt geen HTML, maar om toch je teksten cursief, vet of onderstreept te maken of emoticons ( ) wilt gebruiken, lees dan de volgende documenten eens door:
www.ezboard.com/help/help...codes.html
pub45.ezboard.com/bragano...ticonsHelp
HEEL VEEL PLEZIER TOEGEWENST! |
|
Back to top |
|
|
TheDarklord2003 Duister als de Nacht
|
Posted: Sun Dec 15, 2002 6:19 pm Post subject: Vraag |
|
|
Nou komt toch op aan, ik heb een vraagje ik heb er al een thread overgeopend die op dit moment onderdeze thread staat, de thread heet dagen/maanden/jaren en ik vraag me af in hoeverre het is geregeld met de tijd in Raganorck (zelfde als onze tijd of?) |
|
Back to top |
|
|
Jiriki Verloren en Vergeten
|
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Sun Dec 15, 2002 9:57 pm Post subject: De Smit |
|
|
Van mij mag je er zijn al twee smits geloof ik maar een van hun is een npc (harry de smit zie karakters) die ooit gemaakt heb en heb nog niks mij gedaan, maar ga maar vanuit dat in een stad van 40/60 duizend inwoners best wel wat smits mogen wonen. |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Sun Dec 15, 2002 10:08 pm Post subject: zaak |
|
|
Ieder leeg huis kan in principe bewoond worden (creëer er gewoon 1), of je woont al jaren in Raganorck =)
Het is erg vrij, je kan zelf kiezen waar je wil zitten. Ik denk zelfs dat je gewoon in het kasteel je werkplaats kan hebben als smid, om de wapenrusting van de soldaten te maken en te repareren.
Edited by: ckeetel at: 12/15/02 11:16:20 pm
|
|
Back to top |
|
|
Lupijn Dromenvanger
|
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Dec 16, 2002 2:48 pm Post subject: Andere soort smeden |
|
|
Wat je natuurlijk ook kunt doen is een Smit opzetten in een speciefieke branche bijvoorbeeld alleen in wapens ofo harnassen, bijvoorbeeld een edelsmit of een smit die zich alleen bezig houd met het smeden van arbeiders producten. |
|
Back to top |
|
|
Jiriki Verloren en Vergeten
|
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Dec 23, 2002 10:16 am Post subject: Harnas |
|
|
Zoiets heet in het Nederlands Harnas (Armor) |
|
Back to top |
|
|
Lupijn Dromenvanger
|
Posted: Mon Dec 23, 2002 11:23 am Post subject: Re: Harnas |
|
|
Het Engelse woord 'Armor' heeft een bredere betekenis dan het Nederlandse woord 'Harnas'. Armor omvat alles dat beschreming biedt (of het nu van leer, metaal, ijzer, brons is, of het een borstplaat, helm of malienkolder is). Harnas is slechts dat bekende pak van ijzer dat je aantrekt (dat wil zeggen: borstplaat, helm, arm en elleboogstukken, stalen handschoenen, bovenbeenplaten, kniestukken en scheenbeschermers.)
Misschien een suggestie, maar je zou ook het woord 'Wapenrusting' kunnen gebruiken.
-=Lupijn=- Edited by: Lupijn at: 12/23/02 12:28:36 pm
|
|
Back to top |
|
|
Thorir Dwaler
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 8:27 pm Post subject: Re: Roleplaying Vragen & Antwoorden |
|
|
Hallo, ik ben nieuw. Ik vroeg me af in hoeverre je spontaan op iets mag reageren IC. Ik begrijp wel dat je niet zomaar zonder overleg meteen het hele plot mag veranderen. Maar wat kan en wat niet vraag ik me af. Kan bijvoorbeeld gewoon een gesprek aanknopen met een personage zonder overleg? |
|
Back to top |
|
|
Eduward Eyckenbladt Nachtdwaler
|
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
|
Back to top |
|
|
Guest
|
Posted: Tue Feb 17, 2004 7:06 pm Post subject: |
|
|
Aangezien mijn karakter dief is, is het mogelijk om proberen het kasteel binnen te sluipen? |
|
Back to top |
|
|
|