Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

.:.:. De Gelagkamer 1 .:.:.
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Taverne
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Wed Nov 10, 2004 5:49 pm    Post subject: Reply with quote

De deur rammelt even luidt alsof er een harde wind tegenaan blaast en vervolgens wordt de gehele gelagkamer opgeschrikt door een allemachtig harde klap tegen de deur. Een kreun van pijn is hoorbaar gevolgd door een kleurrijke melange van vloeken. Na een paar minuten van redelijke stilte, van de andere kant van de deur wordt deze geopend en stapt er een redelijk lange weldoorvoedde man naarbinnen. Het grootste deel van zijn hoofdzakelijk zwarte onderkleding wordt verhuld door een fel rode mantel. Opmerkelijk is hoe hij loopt. Terwijl hij met zijn ene hand een zakdoek voor zijn neus houdt sleept hij met zijn andere hand een wel uitziende speer achter zich aan terwijl hij naar de toog strompelt.

"Kan ik hier een hartversterkertje krijgen?"
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Wed Nov 10, 2004 6:34 pm    Post subject: Reply with quote

((OOC: Ik dacht het niet. Als het toch was, dan zou ik zeggen dat het een bijwerking was van de macht van de Spinelfen. Maar izjn zicht is niet meer zo goed als het ervoor was.))

Coldrin hief zijn hoofd op en staarde naar de kroes die voor zijn neus stond. Hij ging met een hand door zijn zilverkleurige haren die dof waren geworden door de beginnende ouderdom.
'Smid,' sprak hij en hij leek het woord op zijn tong te proeven. 'Ja, in een vorig leven, nu niet meer. Nu jaag ik enkel nog maar mijn dromen na.'
Coldrin ging met een vinger over het litteken dat boven zijn linkeroog begon en naar zijn linkermondhoek liep.
Hij voelde zich oud, veel ouder dan hij was. Hij nam de kroes bier van de toog en zette hem aan zijn lippen. Hij voelde hoe het koele vocht zijn keel verfristte en zijn dorst wegnam.

Toen ging de deur open en stapte er een man de gelagzaal binnen. Coldrin keek op en zag enklel de felrode mantel van de man.
'Geen avonturen voor mij meer,' mompelde hij voor zich uit. 'Ik wil enkel weten wat er met de priester gebeurd is.'
Toch kon hij het niet nalaten om de man aan te staren.
Misschien probeerde hij een reactie uit te lokken, of was het de nieuwsgierigheid van een oude man?

((OOC: Sorry, maar zou het mogelijk zijn om bovenstaande 2 gasten te verwijderen, dat was ik per ongeluk Crying or Very sad ))
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Wed Nov 10, 2004 6:51 pm    Post subject: Reply with quote

Na een paar korte momenten ontging het Nathan niet langer dat hij aangekeken werdt door een oude man. Zonder schaamte of enig andere emotie behalve misschien een klein beetje irritatie keek hij terug proberend de man te analyseren. De herrinering van zijn eerste reis door de rifts staat hem nog goed bij. Twee mannen die hem probeerden te beroven. Nathan zou niet verbaasd zijn als deze oude man hetzelfde zou willen. Een stom ideed van die man aangezien Nathan nog steeds redelijk blut was. Maar toch bekeek hij de oude man goed voor de zekerheid terwijl hij op de gastvrouw wacht.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Wed Nov 10, 2004 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

'Wat zit je me zo aan te kijken?' reageerde Coldrin toen hij merkte dat de man hem op zijn beurt zat aan te bestuderen.
'Heb ik soms iets van je aan jochie?' Coldrin stond op en ging een kruk dichter bij de man zitten, wendde zich toen tot de waardin en zei: 'Geef die man een kroes van mij, want ook al heeft hij zulke sjieke kleren, het lijkt mij dat hij geen rooie duit bezit.'
Hij grijnsde breed en legde waarschuwend een hand op zijn zwaard. 'Ik mag er dan misschien oud uitzien,' zei hij zachtjes. 'Ik geloof niet dat de waardin gediend is met een gevecht hier. Het is hier vroeger al erg genoeg geweest.'
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Wed Nov 10, 2004 7:39 pm    Post subject: Reply with quote

Nathan dacht een moment na over de intenties van deze bejaarde man en de bedoeling achter zijn woorden en daden. Uiteindelijk besluit hij om het gewoon simpel te houden.

"Ik zit je te bestuderen. Jij toonde interesse in mij en ik wil weten wie er interesse in mij toont."

Langzaam vormt er zich een min of meer speelse glimlach op het gezicht van de jonge magister en terwijl hij een voorzichtige slok van de warme drank neemt gaat hij door met zijn vferhaal.

"En van wie heb ik deze pul gekregen?"

Hij zei niets over een gevecht, hoewel hij prima met zijn wapen overweg kon was vechten een van de dingen die hij liever echt niet deed. Tot dat hij van zijn wereld was weggerukt was het meer een hobby en een manier om een beetje fit te blijven.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Nov 11, 2004 11:53 am    Post subject: Reply with quote

De Gepokte keek vanonder zijn kap naar de nieuw aangekome. Hij probeerde in te schatten wat voor man het was. Zijn gezicht vertoonde nauwelijk emotie en hoewel de speer verried dat de man vechten kon was er iets in zijn houding dat deed vermoeden dat de man eerder thuis was tussen de boeken dan op een slagveld.

Hij liet zijn ogen door de taveerne dwalen totdat hij Lorna Dane weer terug gevonden had. De vrouw zat in de taveerne en had hem nog steeds niet opgemerkt.

Het gesprek tussen de twee edellieden was minder interessant gebleken dan hij in eerste instantie vermoedt had. Als de man niet over zijn herkomst praten wou dan was het gesprek voor hem niet interessant.

De nieuweling echter zag er uit alsof hij niet helemaal thuis hoorde in Raganorck. De Gepokte zou hem in het oog houden. Als hij zijn plan ten uitvoer wilde brengen kon hij bondgenoten goed gebruiken. De tocht naar de taveerne was niet voor niets geweest.
Back to top
View user's profile Send private message
Malevijn van Heisterbach
Sporenzoeker


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 21

PostPosted: Thu Nov 11, 2004 12:28 pm    Post subject: Reply with quote

Ignatius:
Quote:
Wat voor zaken doet u precies als ik vragen mag?


Malevijn dacht even na. Had hij teveel gezegd? Hij had even tijd nodig om een antwoord te formuleren. De jonge burger die bij hen aan tafel zat keek met glinstereden oogjes toe. Malevijn vertrouwde de man niet, maar de heer Ignatius scheen hem te kennen en op z`n minst in enige mate te vertrouwen. Wie weet had de man inderdaad zo zijn nut, maar Malevijn hield zich voor dat hij zijn woorden zorgvuldig kiezen moest.

"Mijn zaken, tja, wat kan ik daar over zeggen. Ik ben een man met een hofstede in de Wilde Wouden. Ze noemen ons wel spottend de heren van de leegte, aanvoerders van bomen en struikgewas en heersers over heesters en bloemenperken. Mijn familie maakt onderdeel uit van de Onyx-adel die sinds de broedertwist tussen Dearc en Onyx Nachtstorm verdreven zijn naar een kleine enclave in de Wilde Wouden. Daar voeren wij een bittere stijd om ons voortbestaan tegen de Spinelfen en tegen alle andere gevaren van het woud. In het kasteel zijn we niet welkom omdat ooit onze voorouders besloten om trouw te blijven aan hun zwaardeed in plaats van de zijde te kiezen van Dearc Nachtstorm die op tirannieke wijze regeerde vanuit Raganorckstad."

Malevijn nam even een slok van zijn wijn terwijl hij nadacht over hoe hij verder gaan moest.

"Als u werkelijk de man bent die ik denk dat u bent dan zal ik u graag meer vertellen, maar niet in deze kroeg. Er zijn hier teveel nieuwsgierige ogen en oren." Zei hij tenslotte met een schuine blik naar Reynaardt.
_________________
Voor eer en gerechtigheid
Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Thu Nov 11, 2004 5:07 pm    Post subject: Reply with quote

'Mijn naam? Is die dan belangrijk voor jou?' vroeg Coldrin. 'Als dat zo is, dan is mijn naam Coldrin.' Zijn ogen stonden kil. 'Misschien moest ik maar eens gaan. Jij bent niet de geschikte persoon om iets te doen voor mij. Ik heb me vergist.'
Coldrin dronk het restje van zijn bier op, haalde een goedgevulde beurs boven en telde er de nodige muntstukken uit voor zijn vorige drankje waarna hij moeizaam opstond terwijl hij zijn slechte been probeerde te ontzien.
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Thu Nov 11, 2004 9:45 pm    Post subject: Reply with quote

Nathan kijkt Coldrin verbaast aan. "Nou beleefdheid is hier blijkbaar beperkt in voorraad. Als ik niet beter zou weten dan zou ik denken dat je toch wilt vechten." Een golf van irritatie verspreid zich vlug door Nathan's lichaam en het is duidelijk aan zijn stem en houding dat hij de plotselinge kilheid van Coldrin niet op prijs stelt.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Fri Nov 12, 2004 10:39 am    Post subject: Reply with quote

De Gepokte stond op en liep naar het tweetal toe. Hij keek even of Lorna hem nu wel zag, maar was er niet helemaal zeker van. De vrouw had zich opmerkelijk afzijdig gehouden van alles en iedereen hier in de Taveerne.

Toen hij bij Coldrin en Nathan was zei hij: "Beleefdheid zul je in deze stad weinig aantreffen heer, evenals een gastvrije ontvangst. Er zijn er hier maar weinigen die zonder dubbele motieven te werk gaan. Ik verontschuldig mij als mijn afzichtelijke gepokte gelaat u schrik aanjaagt. Het is een cadeautje van het koningshuis."

de Gepokte knikte even met zijn hoofd ten groet.
Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sat Nov 13, 2004 12:05 am    Post subject: Reply with quote

Coldrins blik ging van de ene man naar de andere.
Hij nam ze schattend op en woog zijn kansen.
Kon hij deze mannen gebruiken of niet. Ze waren niet stom, dat waren ze zeker niet en mochten ze ook niet zijn, maar de vraag was niet of ze stom waren, maar dan wel slim genoeg.
Hij wreef met een vinger over het grillige litteken dat over zijn gezicht liep en drukte daarna met een hand op zijn zere been.
Toen begon hij te grinniken. 'Beleefdheid is hier inderdaad ver te zoeken. Heel ver. Vroeger gebruikte ik wel eens beleefde vormen, maar die heb ik nu al even achter me gelaten. Er is te veel gebeurd om nog de moeite te nemen om beleefd te zijn.'

Coldrin liet zijn blik door de gelagzaal glijden en zag een lege tafel. 'Als jullie zin hebben in een verhaal en een pint, volg me dan.'
Hij liep naar de tafel en ging op één van de stoelen zitten, schikte zijn zwaard zilverslag goed en wachtte af.
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sat Nov 13, 2004 8:03 pm    Post subject: Reply with quote

De Gepokte dacht een ogenblik na. Eigenlijk had hij de tijd niet om te luisteren naar het gezwam van een oude man. Toen zag hij het zwaard aan de man zijn zij. Een ijzervreter blijkbaar. Dat bleek ook wel een beetje uit zijn bewoordingen.

Hij was meer ge-interesseerd in het verhaal van de andere vreemdeling, maar hij vreesde dat hij dan niet onder het andere verhaal uitkwam. Hij deed een pas achteruit om Coldrin erlangs te laten. Dat gaf hem tegelijk gelegenheid om zijn moment van keuze even uit te stellen om te zien wat Nathan ging doen.
Back to top
View user's profile Send private message
Reynaardt La Coste
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Oct 2004
Posts: 39

PostPosted: Sat Nov 13, 2004 8:20 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
"Als u werkelijk de man bent die ik denk dat u bent dan zal ik u graag meer vertellen, maar niet in deze kroeg. Er zijn hier teveel nieuwsgierige ogen en oren."


De schuine blik was Reynaardt niet ontgaan. Hij had ingespannen zitten luisteren. Een Onyx in de stad! Dat was nog eens een gerucht. Hij luisterde met twinkelende oogjes naar Malevijn en wierp af en toe een blik op Ignatius.

Zijn instinct vertelde hem dat hier iets aan de hand was. Deze Malevijn, dat was er eentje om in de gaten te houden. Hij besloot de wantrouwende blik die bij diens laatste opmerking kwam te negeren.

"Heren, als u in alle rust verder praten wil dan weet ik een gelegenheid waar het iets rustiger zal zijn en waar geen lastige vragen gesteld worden."

Hij boog zich vertrouwelijk naar Malevijn over.

"Als u wilt dat uw 'zaken' onopgemerkt blijven dan doet u er verstandig aan u niet zo opzichtig te kleden. Ik kan wel voor een andere plunje zorgen of misschien een ander persoonsbewijs om de wachten op het verkeerde spoor te brengen? Ik doe zomaar een suggestie, maar ik ken aardig wat mensen met ... nuttige vaardigheden... Dit alles tegen een kleine vergoeding natuurlijk dat snapt u wel." Reynaardt gaf de man een knipoog en leunde daarna weer achterover om de hoge heren het woord te laten doen.

Zijn aanbod lag op tafel, het was nu aan hun op er iets of niets mee te doen. Hij genoot van de geur van geld die dit hele gebeuren met zich mee bracht. Misschien was dit de grote kans waar hij op gehoopt had. Hij zou genoeg geld kunnen krijgen om tot de adelstand 'verheven' te worden en dan zou niemand meer hoeven twijfelen aan zijn afstamming. Hij was een bastaard, maar een van nobel bloed, dat moest wel! Waarom was hij anders gezegend met zulke charme, zo`n nobel voorkomen en natuurlijke leiderscapaciteiten?
_________________
~ Voor een hand vol koperstukken ~
Back to top
View user's profile Send private message
Ignatius
Duister als de Nacht


Joined: 18 Feb 2002
Posts: 57

PostPosted: Mon Nov 15, 2004 8:06 am    Post subject: Reply with quote

Het weinige dat Malevijn al gelost had van zijn verhaal intrigeerde Ignatius en het had zijn nieuwsgierigheid geprikkeld.
Zo te horen had het ook de honger naar goud bij Reynaardt aangewakkerd. Ignatius was nog steeds niet zo zeker of hij Reynaardt wel vertrouwde. Het was het soort man dat de kant koos van de hoogste bieder en daaruit was al menig verader voortgekomen.
Ignatius nam zich voor om voor hem op zijn hoede te blijven.
"Ik zou heel graag meer horen, heer Malevijn, en deze plek lijkt inderdaad niet erg aangewezen om delicate informatie uit te wisselen, ook al weet ik niet wat voor soort man je eigenlijk zoekt. Waar stelt u voor dat wij heengaan ?" Door de opmerking van Reynaardt te negeren die hen tegen een vergoeding een plek wilde aanwijzen hoopte hij aan te tonen dat ze geen team vormden en liet hij het initiatief volledig aan Malevijn over.
Zijn bier was toch al lang op zodat hij eigenlijk al klaar leek om te vertrekken.
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Mon Nov 15, 2004 10:47 am    Post subject: Reply with quote

Nathan's blik gleed over het gelaat van de gepokte en hij moest even moeite doen om zijn afkeer te verbergen voor het misvormde gelaat maar hij was beleefd genoeg om er geen opmerking over te maken. Hij had al een ademteug genomen om te antwoorden toen de oude grijsaard Coldrin er weer doorheen kwam. Nathan twijfelde even, deze Coldrin zag er niet uit als gezelschap van stand en de gepokte kwam niet eens in de buurt van tolerabel.
Maar uiteindelijk leek het er op dat hij zijn nieuwschierigheid niet in bedwang kon houden en met een gereserveerde instelling nam hij het voorstel aan.

"Vooruit. Haal voor mij een glas mede en ik zal luisteren."
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Taverne All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group