Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

.:.:. De Gelagkamer 1 .:.:.
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Taverne
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 7:35 pm    Post subject: Reply with quote

Toen Amadea zweeg besloot Lunea de vreemdeling te antwoorden.

'Graag' sprak ze kort.

Meer had ze ook eigenlijk niet te zeggen en nu zat ze maar met haar handen in haar schoot. Ze klampte ze in elkaar om ze ervan te weerhouden het zwaard van Siobhan te inspecteren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 8:04 pm    Post subject: Reply with quote

((Ralvin vanuit Gannon, winkel van Gunther))

Ralvin liep enigszins knorrend van Gunther's winkel naar de Taveerne. Hij had het wel gehad voor vandaag. Al dat geblaat en dat gezeur... Hij moest even wat ouderwets vermaak. Drank.

Hij deed de deur van de Taveerne open en werd begroet door de standaard geluiden van de plaats. Lekker bekend, lekker alledaags. Ralvin voelde zijn gebruikelijke vrolijkheid alweer in hem opborrelen. Hij liep lichtvoetig naar de bar en legde wat muntstukken neer. "Een bier, alstublieft! Ik ben er aan toe!"

Hij ging naast een vrouw zitten die hij net daarvoor ook een biertje had zien bestellen. Ook zij keek alsof ze al flink wat had gehad vandaag. Hij kreeg zijn biertje, bedankte het meisje met een knipoog en een tandenblinkerende glimlach en draaide zich naar zijn buurvrouw. Hij had haar nog nooit gezien, en werd nieuwsgierig. Hij dacht toch redelijk wat inwoners van de stad te kennen. Hij had wel even zin in een normaal, alledaags gesprek zonder teveel dramatisch geblaat, dus sprak hij de vrouw aan. "Een biertje gaat er altijd in, of niet!", merkte hij monter op. "Ik heb het wel gehad voor vandaag, hoor!" Hij lachtte en nam een grote slok bier waarna nog maar de helft over bleef.


Last edited by Ralvin DelTramos on Tue Nov 02, 2004 8:18 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
daeri
Verloren en Vergeten


Joined: 01 Nov 2004
Posts: 37
Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Niënna's licht huisje

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 8:11 pm    Post subject: Reply with quote

Niënna glimlachte, een man zoals deze had ze nog nooit gezien, knap, maar niet arrogant, en niet zo chagerijnig als de rest van de boeren in Raganorck..

"Ja, inderdaad, een biertje gaat altijd.." en ze lachte weer om de schuimsnor die achterwas gebleven op zijn lip en haalde het van zijn lip. "kom je hier vaker?" vroeg ze, alsof ze altijd zo deed.
Ze streek haar haren achter dr oor en keek nog eens goed en nam toen nog eens een slok van haar bier.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 8:18 pm    Post subject: Reply with quote

Ralvin trok zijn wenkbrauwen op in verbazing. Zo dan, hij begint een gesprek met iemand en die durft dan meteen zijn bovenlip aan te raken! Hij wist niet eens dat er schuim zat en had het pas door toen de vrouw haar vinger weer terug haalde en hij het daarop zag zitten.

Nou ja, allang best. Een gemakkelijk persoon om mee te praten was nooit weg en Ralvin kon een zekere spontaniteit wel waarderen. Hij was zelf in ieder geval 'gezegend' met een overdosis. Hij grijnste breeduit en nam een gemakkelijke zit-positie aan.

"Ja, ik kom hier vaker. Ben muzikant, zie je, dus de stad is bekend terrein voor me en ik weet waar ik goed bier kan krijgen tegen een niet zo hoge prijs". Hij grijnste nog breder toen hij haar zijn tamboerijn liet zien die aan zijn riem hing. Zijn tamboerijn, zijn trots. Hij nam nog een slok en veegde nu zelf het schuim van zijn mond voordat zijn buurvrouw de kans kreeg dat te doen. "En jijzelf dan? Zo bekend kom je me niet voor".
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
daeri
Verloren en Vergeten


Joined: 01 Nov 2004
Posts: 37
Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Niënna's licht huisje

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 8:24 pm    Post subject: Reply with quote

Niënna wist niet goed wat ze moest zeggen, was ze over de streef gegaan door het schuim van zijn lip te halen? ze besloot maar gewoon te antwoorden op zijn vraag.

"Ik woon hier al jaren.. maar ik heb jou ook nog nooit gezien..." ze lachte weer en voelde zich wat ongemakkelijk maar wist niet goed waardoor het kwam.
"Hoe heet je?, misschien heb ik je naam gehoord..." ze ging wat beter op de kruk zitten en dronk de rest van haar biertje op.

Diep in gedachten vroeg ze zich af of dit de man was waar ze op gewacht had.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 8:36 pm    Post subject: Reply with quote

Ralvin had het wel naar zijn zin. Lekker een gewoon rustig gesprekje, daar had hij wel behoefte aan gehad na de stressverwekkende dag die hij tot dusver achter de rug had. Hij bekeek zijn buurvrouw eens goed en besloot dat ze er niet als de eerste de beste standaard inwoner van Raganorck uit zag, maar dat kon hem niks schelen. Ze leek in ieder geval aardig.

Hij krabde even aan zijn kin en merkte dat hij alweer kleine stoppeltjes aan het cultiveren was. Hij maakte er een mentaal berichtje aan zichzelf van en richtte zijn aandacht weer op zijn gesprekspartner.

"Hm, vreemd. Je zou toch denken dat je me wel was opgevallen", zei hij met een grote grijns. Ralvin was wel het persoon voor overdadige vleierijen voor de lol. Zo kenden vele vrouwen hem als de muzikant die eens in de zoveel tijd hun ego opkrikte met een enkele opmerking. Hij dronk zijn bier op en stak zijn hand op als teken voor het barmeisje. "Dag, schone dame! Nog een van hetzelfde graag, en een voor mijn lieftallige gesprekspartner!" Het meisje giechelde en Ralvin glimlachtte.

"Mijn naam is Ralvin DelTramos, en zou ik de uwe mogen weten?"
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
daeri
Verloren en Vergeten


Joined: 01 Nov 2004
Posts: 37
Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Niënna's licht huisje

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 8:42 pm    Post subject: Reply with quote

Niënna legde haar ene been over het ander en ging wat rechter op zitten.

"Mijn naam is Niënna Vardamir, en ik heb nooit van de uwe gehoort, maar ik zal hem nooit vergeten.." ze knipoogte en bestelde iets sterkers dan een biertje.

"Bedankt," zei ze tegen het barmeisje. "Dit zal mij beter smaken dan een biertje" ging ze weer verder tegen Ralvin. "Je bent muzikant zie ik, een erg gevarieerd leven lijkt me dat.." en glimlachte weer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Ralvin DelTramos
Duister als de Nacht


Joined: 02 Dec 2003
Posts: 72

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 9:00 pm    Post subject: Reply with quote

Ralvin herhaalde de naam van de vrouw en keek bedachtzaam alsof hij door het uit te spreken het beter zou begrijpen. "Niënna Valdamir..." Hij glimlachtte, een tikje weemoedig. De naam klonk als die van iemand die hij ooit ontmoet had, in zijn tijd bij dat andere volk waarvan hij nog steeds zo onder de indruk was...

"Dat is een mooie naam, draag hem met trots", zei hij op zowaar serieuze toon. Hij liet deze toon al snel weer varen en klopte met een vinger op zijn tamboerijn waardoor deze zacht rinkelende geluidjes maakte.

"Ja, het leven van een muzikant is zeker gevarieerd...", hij lachtte breeduit toen hij terugdacht aan de keren dat hij op straat had moeten slapen of weereens een dure taveerne uit was gegooid omdat ze vonden dat iemand met zijn lichtelijk armoedige uiterlijk niet bij hen mocht spelen. Toch waren er ook mooie tijden geweest. Hij glimlachtte weer ietwat weemoedig, schudde toen zijn hoofd.

"Het is wel erg fijn. Je hebt een zekere vrijheid, je bent niet gebonden aan verplichtingen of werktijden. Ik speel als ik het wil - of als ik dringend geld nodig heb natuurlijk". Hij lachtte weer, zodat zijn witte tanden blonken in het zwakke licht van de taveerne. Hij haalde een hand door de langere plukken van zijn blonde haar en constateerde dat een wasbeurt ook geen overbodige luxe zou zijn. Misschien toch maar weereens een kamer huren voor een nachtje. Hij keek de kant van het barmeisje op en vroeg zich af of ze hem korting zou willen geven voor een liedje.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
daeri
Verloren en Vergeten


Joined: 01 Nov 2004
Posts: 37
Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Niënna's licht huisje

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 9:11 pm    Post subject: Reply with quote

Niënna wist niet goed meer wat ze moest zeggen. Alleen kijken naar deze jonge man was al heerlijk en daarbij kwam dat ze ook nog uren naar hem zou kunnen luisteren. Ze keek hem nog eens aan en kwam tot de conclusie dat hij waarschijnlijk niet veel geld had om elke nacht een kamer te kunnen huren en hij dus vaak ergens anders zou moeten slapen. Misschien kon zij hem onderdak bieden als hij het aannam tenminste.

Ze raapte al haar moed bij elkaar en bedacht een goede zin om te zeggen, ze wou hem natuurlijk niet afschrikken. "Een muzikant als jij heeft natuurlijk elke nacht een andere slaapplek, ik kan je voor vannacht een plek bij mij aanbieden als je dat wil, je ziet er moe uit namelijk.." ze blooste en hoopte dat ze niks verkeerds gezegt had.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Guest






PostPosted: Wed Nov 03, 2004 3:03 pm    Post subject: Reply with quote

((sorry voor de vertraging en de eventuele verwarring ^^ weekje spanje gehad!))

Aisthèsis deed haar best om de heer Witvloed niet uit het oog te verliezen, de drukte om haar heen werkte verwarrend en duizelde haar. Ze miste zijn hand die de hare vast had gepakt. Ze zag hem omdraaien en probeerde te glimlachen.
Eenmaal buiten was de verkoelde avondlucht een verademing en ze haalde opgelucht adem. En keek op naar Witvloed....

((gelagkamer -> op de straat))
Back to top
tintagel.
Guest





PostPosted: Wed Nov 03, 2004 3:34 pm    Post subject: Reply with quote

Tintagel wachtte.
De stilte was vreemd.
"En dames? hoe gaan we te werk? Zullen we gaan zoeken?"
Back to top
Siobhan n'ha Marguerida
Duister als de Nacht


Joined: 07 Oct 2004
Posts: 65
Location: Thendara

PostPosted: Fri Nov 05, 2004 12:08 pm    Post subject: Reply with quote

*Siobhan is klaar met eten en veegt haar mond af.*
"Ja, vertel eens, dames, nemen jullie mijn voorstel aan?"

*Met een glimlach kijkt Siobhan naar Lunea en Amadea en wacht af.*
_________________
I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Lorna dane.
Guest





PostPosted: Fri Nov 05, 2004 1:23 pm    Post subject: Reply with quote

Lorna stapte de herberg in.

Ze was moe van het heen en weer rennen.Op zich keek ze even of de Gepokte er nog was ,maar echt hoog op haar lijst stond het nu niet.eerst wat drinken, eten en misschien een korte rustpauze, dan ging ze het heerschap opzoeken en kijken wat hij verder te vertellen had..
Back to top
Lunea
Dromenvanger


Joined: 30 Jun 2002
Posts: 558

PostPosted: Fri Nov 05, 2004 1:45 pm    Post subject: Reply with quote

Lunea was in gedachten verzonken geweest en hoorde vaag de vraag van de onbekende man.

`Ik.... moet nog wat doen`

Ze stond op en schoof de stoel weer netjes bij de tafel.

`Ik zal mijn ogen open houden, wellicht kunnen we het beste afspreken bij La Belle Dame over een paar uur.`

Ze streek met haand handen haar rok enigszins glad en verdween tussen de andere gasten in de taveerne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Ignatius
Duister als de Nacht


Joined: 18 Feb 2002
Posts: 57

PostPosted: Fri Nov 05, 2004 1:57 pm    Post subject: Reply with quote

Met een laatste slok leegde Ignatius zijn kroes.
"Zo, wat mij betreft kunnen we wat geld gaan opdoen. Toon me eens een goede zaak daarvoor, Reynaardt."
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Taverne All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Page 16 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group