Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

.:.:. De Gelagkamer 1 .:.:.
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Taverne
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Crimson Amadea
Duister als de Nacht

PostPosted: Tue Oct 26, 2004 8:24 pm    Post subject: Reply with quote

Amadea was blij verrast met het nieuws dat Lunea een woonruimte had. Het eten was erg aanlokkelijk maar eigenlijk wilde ze graag naar haar zuster. Als ze niet at zou ze vroeg of laat echter omvallen en de vrouw had gezegd dat ze in goede handen was en ze welkomde haar aan de tafel, alhoewel ze wel wat rare opmerkingen had gemaakt. Andere werelden, waar had ze het over, daar zou later nog wel tijd voor zijn om haar daar over te vragen. Blijkbaar had Lunea het in ieder geval beter voor elkaar dan zijzelf.

Ze was ook begonnen met eten, het was een tijd geleden dat ze een goede maaltijd had gehad, veel had ze niet nodig, nooit niet en nu zeker niet. Maar een beetje toch wel. Het betekende in ieder geval dat zij makkelijk kon inschikken voor een portie voor Siobhan.

Toen Tintagel de vraag stelde en ze Lunea's blik zag at ze rustig haar mond leeg. Wat was de Scharlaken Vijf, ze hoopte dat 'is' toch weer binnenkort aan de orde kwam. Ze besloot dat het verstandig was om niet de gehele waarheid te vertellen, de missie was er nog steeds en niet voltooid.
"De Scharlaken Vijf was een groep bestaande uit 5 lotgevallen die besloten samen te spannen en hun eigen pad te kerven, tezamen. Davira, Evelyn, William, Lunea en ik. We steunden elkaar door dik en dun en doorstonden al dat het lot voor onze voeten gooiden. Tot de strijd bij de smidse, de magier was extreem krachtig en dat heeft ons uit elkaar gedreven. Ik weet niet hoe het met de anderen is maar ik heb aan geheugen verlies geleden blijkt. Geleefd in een waas. William heb ik op straat rond zien lopen, hij lijkt zijn oude zelf niet meer en we zullen hem moeten thuis brengen, ik ben hem een tijdje gevolgd niet wetende wie of wat hij was maar alleen dat ik me tot hem aangetrokken voelde. Nu weet ik waarom. Wat er met Davira en Evelyn is gebeurd weet ik niet maar blijkbaar is Davira in ieder geval terecht." Ze glimlachte even richting Siobhan.
"Ik neem aan dat jouw verhaal nog wel zal komen," zei ze tegen Lunea, "en laten we hopen de Scharlaken Vijf weer bij elkaar te brengen." Want we hebben nog een eed in vervulling te brengen voegde ze er in haar gedachten aan toe.
Back to top
View user's profile Send private message
Lunea
Dromenvanger

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 10:29 am    Post subject: Reply with quote

Lunea knikte bij de woorden van Amadea, zo had ze het zelf niet kunenn zeggen. William en zij hadden veel meer het besef van tact en wisten de geschiedenis te vertellen zonder het dozijn aan details die elk op zich weer een verhaal waren.

`Mijn verhaal is te lang om nu te vertellen en belangrijker is dat we de Vijf herenigen.`
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Siobhan n'ha Marguerida.
Guest

PostPosted: Wed Oct 27, 2004 11:56 am    Post subject: Reply with quote

*Siobhan neemt plaats en neemt het haar aangeboden eten dankbaar aan. Zij luistert naar wat de anderen te vertellen hebben. Dan hoort zij over de Scharlaken Vijf en zegt:*
"De Scharlaken Vijf, een groep vrouwen die samen voor hun bestaan vecht.."
*Je ziet hoe zij even nadenkt en een besluit neemt. Zij zegt tegen Amadea en Lunea.*
"Het zou me een eer zijn, u in uw zoektocht naar de anderen bij te staan. Mijn zwaard staat in uw dienst."
Back to top
Reynaardt La Coste
Verloren en Vergeten

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 1:26 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
"Evelyn, ok, vertel, mijn beste, welk nieuws heb je voor me ?"

Reynaardt neemt een grote slok van z`n bier om tijd te rekken en z`n gedachten wat te ordenen. Hoe kon hij hier nog meer munt uit slaan? Denken, moest hij nu, denken en op z`n woorden letten. Gelukkig waren dat twee dingen waar hij redelijk bekwaam in geworden was in de loop der tijd.

Hij zette z`n kroes neer en veegde met de rug van z`n hand het schuim uit z`n stoppelbaard.

"Ze heet Evelyn en ik heb de kans gehad even met haar te praten. Ze kon de bloemen zeer waarderen, maar volgens mij is het een vrouw die meerdere aanbidders heeft. Een van hen is zeer zeker in staat haar veel te geven waar ze haar zinnen op zet. Ik zou haar omschrijven; een vrouw die niet genadig is voor uw beurs heer."

Reynaardt nam nog een slok bier om te verzinnen hoe hij verder zou gaan. Hij besloot de gok te wagen.

Hij boog zich geheimzinnig naar Ignatius over. Z`n beide ellebogen steunden op het tafelblad en z`n haar viel half voor z`n gezicht.

"Als u wil, ik ken wel een paar handelaren die goede waar aanbieden tegen scherpe prijzen. Sieraden, reukwaters en andere snuisterijen. Echt eersteklas waar. Zo vind u het niet in de 'gewone' winkels op `t Gannon. Daar verdwijnt driekwart van de prijs in de zakken van de handelaren en de gilden. Nee, ik heb het over de mensen die niet goed genoeg bevonden worden voor het gilde, de mensen die echt hard werken en zich niet zomaar kunnen inkopen."

Reynaardt klemde beide handen om z`n kroes bier en keek Ignatius aan. Zijn donkere ogen stonden ernstig, zonder de twinkeling die hij reserveerde voor z`n charme offensief waren het duister poelen waarin de Taveerne en in het midden daarvan Ignatius weerspiegeld werden.
Ignatius
Duister als de Nacht

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 2:04 pm    Post subject: Reply with quote

Zijn wenkbrauwen fronsten in ongeloof “Beweert u nu dat zij alleen op geld uit is ? Dat zij zichzelf aan de hoogste bieder zal schenken ? Dat zij te koop is ?” Ignatius keek teleurgesteld omlaag naar zijn handen die met zijn kruik bier aan het spelen waren. Dat had hij niet van haar verwacht en zeker niet in haar gezien. Als dat zo is, dan is zij niet het soort vrouw waarnaar hij op zoek is. Dergelijke vrouwen kon hij aan het hof van zijn vader ook wel vinden en hij dacht even met walging terug aan die tijd.
“Jammer,” zuchtte hij. “Het had mooi kunnen zijn.” Met een grote slok dronk hij het restje bier op en stak zijn pul omhoog naar de waard om teken te doen dat hij er nog één wenste. “Neen, mijn beste, ik verspil geen geld aan vrouwen die dergelijke spelletjes spelen.” Hij keek Reynaardt even aandachtig in zijn donkere ogen aan. Had hij deze boodschapper nog nodig ? Kon hij hem nog ergens voor gebruiken ? Hij wreef met zijn hand langs zijn kin en dacht na.
“Jij blijkt deze stad goed te kennen, goed zo, dan kun je me straks misschien naar een plek brengen waar kan gedobbeld worden, of waar aan andere gokspelen wordt gedaan. Ondanks alles voel ik toch dat het geluk aan mijn zijde is vandaag.” De waard bracht 2 verse pullen bier, die Ignatius onmiddellijk betaalt.
“Maar laat ons eerst nog dit zalige bier opdrinken.”
Back to top
Reynaardt La Coste
Verloren en Vergeten

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 3:04 pm    Post subject: Reply with quote

Reynaardt liet zich achterover zakken toen hij Ignatius aanhoorde.

"Welnee heer, ik beweer allerminst dat zij zich aan de hoogste bieder schenken zal, maar u weet hoe dat bij vrouwen gaat. Ze staan graag in de belangstelling, krijgen graag presentjes. Als man moet men nu eenmaal op jacht! Laten zien dat je de beste bent, beter dan de anderen, sterker, sneller en vooral meer over heeft voor de vrouw waar men naar dingt. Ja, leer mij de vrouwen van Raganorck kennen..."

Reynaardt dacht even na. Gokspelen... hij had gehoord dat men in de Groene Acker wel eens dobbelaars aan kon treffen, maar hij wist niet zeker of ze daar op dit moment ook te vinden waren.

"De Groene Acker wil nog wel eens gokspelen aanbieden. Of ze daar nu ook zijn is lastig te zeggen, maar als daar niemand zin heeft om te spelen, ken ik wel enkele plaatsen die ook geschikt zijn, al is het ietwat minder ... officieel."

Reynaardt`s blik klaarde op toen hem een nieuwe pul bier gebracht werd.
"Op uw gezondheid heer!" Zei hij waarna hij de kroes aan z`n lippen zette.
Galliminus
Leeuwenhart

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 4:21 pm    Post subject: Reply with quote

Mathilde liep door de Gelagkamer en haalde de lege glazen op. Ze knikte vriendelijk naar de vele bezoekers en keek eens streng naar een of andere dronkaard die haar een ferme tets op haar kont gaf. Het was goed dat Valiant er niet was,.. die had hem direct buitengewerkt .. op enkele tanden na.

Ze liep langs de tafels en knikte vriendelijk naar Lunea.. Eerst was zij geschrokken van haar uiterlijk, maar deze vrouwe was meer vrouw dan vele andere wichten die zich wel eens in de Taverne bevonden. Ze overhoorde een deel van het gesprek wat plaatsvond aan een tafel en kon zich niet inhouden.

"Heer,.. het generaliseren van het gehele vrouwvolk van Raganorck zal u waarschijnlijk een eeuwige vrijgezel maken als u hier blijft. Het is geen kwestie van giften of de beste zijn.. Alles hang af van de smaak die de vrouw in kwestie heeft."
Een vriendelijke, bijna spottende, lach sierde haar gelaat.
"Mag ik deze tafel nog eens bijschenken?"

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Reynaardt La Coste
Verloren en Vergeten

PostPosted: Fri Oct 29, 2004 2:51 pm    Post subject: Reply with quote

Reynaardt keek de waardin grijnzend aan.

"Wat is er dan wel mis met het vrijgezellenbestaan? de keuze van een dame hangt inderdaad van de dame in kwestie af, maar ervaring leert me dat er bij nogal wat vrouwen voorkeur bestaat voor de individuen die er op het financiele en physieke vlak nogal uitspringen. Het geeft je in ieder geval een voorsprong."

Hij knikte en hield z`n kroes omhoog op de vraag of ze de tafel nog eens bijschenken mocht.

"Nu we toch over Raganorck`s schoonsten spreken; waar is Danya?"

Reynaardt keek Mathilde vragend aan. Normaal gesproken was zij het die de tafels bediende en sprong Mathilde voornamelijk bij als het erg druk was. Nu kon hij het bruinogige serveerstertje nergens ontdekken.
Malevijn van Heisterbach
Sporenzoeker

PostPosted: Fri Oct 29, 2004 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

Malevijn zette z`n glas wijn neer en keek dromerig de taveerne rond. Toen viel z`n blik op een tafel waaraan twee mannen zaten te praten en bier te drinken. Een ervan was duidelijk een heer. Een ridder van een onbekend huis. Malevijn stond op. Een ridder van een onbekend huis in Raganorck. Die moet wel veel gereisd hebben en veel gezien hebben om hier te geraken.

Hij stond op en nam z`n glas wijn mee naar de tafel. Met een kuchje vestigde hij beleefd de aandacht op zichzelf.

"Pardon heren, mag ik me bij u voegen? Ik zie dat u een heer bent, maar ik herken het blazoen van uw huis niet. Komt u van ver, heer?"
Uriel
Dromenvanger

PostPosted: Fri Oct 29, 2004 3:11 pm    Post subject: Reply with quote

De Gepokte irriteerde zich aan het zwijgen van de gitanspeelster. Verbolgen liep hij door. Werkelijk de brutaliteit, dacht hij bij zichzelf.

Hij zag dat er ergens anders een tafeltje vrij kwam en nam daar plaats. Zwijgend lepelde hij de kom soep naar binnen die hij besteld had en at wat van het brood. Daarna nam hij een pen, inktpotje en een vel papier uit een buidel en schreef.

Quote:
Vrouwe Lorna,
Op het moment dat u dit leest ben ik reeds weer vertrokken. Ik heb meer om handen dan wachten in een taveerne. U kunt mij vinden in het Duistere District. Zoek naar een oud hoekhuis, voorheen een dokterswoning. Wacht daar op mij of laat een bericht achter waar ik u bereiken kan. Denk goed na over wat ik u verteld heb. Niets is hier wat het lijkt. Weet echter dat ik enkel rechtvaardigheid dien.

Nadat de inkt droog was vouwde hij van het vel papier de punten naar het midden zodat er een groot kruis onstond. In het brandpunt van de lijnen liet hij kaarsvet druipen uit de kaars die op tafel stond. Daarna veegde hij de inkt van z`n pennetje met een speciaal daarvoor met inktvlekken besmeurd doekje en stopte alles secuur weer weg. Daarna stond hij op en liep naar de bar. Hij rekende af en legde er een koper extra bij.

Toen keek hij op, maar zag dat de waardin in gesprek was. Hij leunde achterover op z`n stoel en wachtte geduldig af. Ondertussen nam hij de tijd om de overige taveerne bezoekers te bestuderen. Hij was nog niet zo heel veel wijzer behalve dan dat er veel nieuwelingen in de stad te bekkenen waren. Hij vroeg zich af wat dat te betekenen had. Kwamen ze voor het bal? Dat zou kunnen, maar het waren niet enkel bal bezoekers die zich hier verzamelden. Het ergerde hem dat hij er niet de vinger op kon leggen wat het was.

Toen hoorde hij een jonge ridder zich voorstellen aan een andere heer en vragen of deze van ver kwam. Dit kon interessant worden besloot de Gepokte en richtte z`n aandacht op het gesprek tussen de twee over het rumour van de taveerne heen.
Back to top
Galliminus
Leeuwenhart

PostPosted: Fri Oct 29, 2004 6:04 pm    Post subject: Reply with quote

De gezette en rondborstige Waardin schenkte de tafel bij met de beste Aler die ze in huis had en keek de man aan met een vermakelijke blik in haar ogen. Mathilde was op dit moment meer bezorgd om Valiant, die hopelijk weldra zou terugkeren. Valiant kon namelijk in acht sloten tegelijk lopen.. Het enige wat haar zorgen baarde was dat Danya eigenlijk al lang had terug moeten zijn uit de Wilde Wouden..

"Ik vermoed dan dat Danya er met een welvarende en dappere man vandoor is gegaan,.. maar als ze terug is bent u de eerste die het weet."

Ze wierp een onschuldige glimlach en een ferme knipoog naar de man en gaf hem een schouderklopje. Hierna werkte ze zich weer naar de toog, er waren namelijk veel meer gasten. Het was druk vandaag. Ze keek even wanhopig door de raampjes naarbuiten... waar bleef dat kind???

Last edited by Galliminus on Sun Oct 31, 2004 11:11 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger

PostPosted: Sat Oct 30, 2004 6:05 pm    Post subject: Reply with quote

Gestaag verdween het maal en bleef er niets op de tafel staan dan de lege kommen en broodplanken. Daarmee verdwen ook de gemoedelijkheid van het delen van een maal en werd de halfork onrustig.

'Goed' sprak ze tegen niemand in het bijzonder terwijl ze een laatste kruimel kaas met een vuile natgelikte vinger uit een kom haalde.

' Hoe gaan we de Vijf herenigen, zomaar wat door de stad dwalen werkt niet, dan had ik jullie eerder gevonden. '

Dat ze door de stad dwaald om kistjes op te sporen vertelde ze even niet. Nog nooit had ze geheimen gehad voor haar teamgenoten, maar dit zag ze niet als het bewaren van een geheim, het was simpel weg niet iets vertellen wat toch al niet met de zaak te maken heeft.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Tintagel.
Guest

PostPosted: Sun Oct 31, 2004 9:38 am    Post subject: Reply with quote

Tintagel's oren gloeiden..Wat een verhaal was hij hier aan het beleven...
"Misschien kan ik jullie helpen? Ik ben bekend met deze stad, ik kan veel plaatsen bezoeken, inlichtingen krijgen enzovoorts,misschien kan ik u helpen ze te vinden."

Hij glilmachte even naar amadea,wat was dit spannend..
Back to top
Ignatius
Duister als de Nacht

PostPosted: Mon Nov 01, 2004 9:12 am    Post subject: Reply with quote

"Dat is mij om het even, beste, zolang ik maar wat van dit goud kan verliezen of verdubbelen."
Hij nam nog een grote slok bier.
"Van zodra we hier klaar zijn, kunnen we."
Back to top
daeri
Verloren en Vergeten

Location: Raganorck, Gannon; de Hoofdstraat, Niënna's licht huisje

PostPosted: Tue Nov 02, 2004 2:09 pm    Post subject: Reply with quote

((komt van Het Duistere District, De levende schaduwen van het Duister))

Niënna stapt de herberg in met haar appetijtelijke uiterlijk.. veel mannen fluiten naar haar, maar daar schenkt ze geen aandacht aan.. ze is nog altijd op zoek naar de ware, na al die jaren.. maar ze heeft hem nog steeds niet gevonden..

"Een biertje graag.." zegt ze tegen de Barman.. en ze krijgt haar biertje.. ze gaat op een kruk aan de bar zitten en ziet verder wel wat er komt..

Ze neemt een slok en denkt na over de vrouw en haar kind en wat er verder gaat gebeuren in het hiernamaals, want daar heeft ze zelf ook geen idee van wat er gebeurd bij de 2e stap.. ooit zal ze er achterkomen, maar ze hoopt niet dat dat dan komt door haar eigen dood..

Ze zucht en neemt nog een slok van haar biertje..

Last edited by daeri on Tue Nov 02, 2004 7:39 pm; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Taverne All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 18, 19, 20  Next
Page 15 of 20

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum