View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ignatius Duister als de Nacht
|
Posted: Sun Oct 24, 2004 6:48 pm Post subject: |
|
|
Ignatius nam de sleutel van zijn kamer in ontvangst en bestelde een maaltijd. De geur van het eten had hem een reuze trek bezorgd en het daagde hem dat hij al lange tijd geen warme hap had gegeten.
De reis hierheen was lang geweest en hij was zelden gestopt. Eten had hij al rijdend op zijn paard gedaan.
Hij zette zich neer aan een tafeltje dat net was vrijgekomen en begon aan de enorme stoofschotel.
Reynaardt had nog niks laten weten en hij wist niet zeker of dat nu goed of slecht nieuws was. Hij moest dus nog wat afwachten.
De maaltijd, de grote kruik bier en de gezellige warmte in de zaal maakten dat hij zich binnen de kortste keren loom begon te voelen. Een paar uurtjes slaap zouden hem ook geen kwaad doen, dacht hij. Hij besefte dat hij sedert hij vertrokken was ook nog in geen deftig bed had gelegen. De paar uurtjes die hij geslapen had, waren ook op de rug van zijn paard geweest.
Hij betaalde voor spijs en drank en ging naar zijn kamer.
(> De kamer van Ignatius) |
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Mon Oct 25, 2004 8:14 am Post subject: |
|
|
`Mis? Niets, er is veel gebeurd Amadea, heel veel. vertel me eerst waar de andere Scharlaken zijn.`
Ze maakte zich los van de blonde vrouw en wuifde even naar de bediende om aan te geven dat ze nu aan deze tafel ging zitten, nadat ze oogcontact had gemaakt stak ze drie vingers op. Haar maaltijd was nu voor dire personen en ze hoopte dat haar laatste zilverstuk voldoende zou zijn. Ze schoof een stoel bij de tafel en ging zitten.
` Lunea` stelde ze zichzelf kort en bondig met een knik van haar hoofd voor aan de vreemde man.
`Ik meende eerder Davira te hebben gezien, wat is er met jullie gebeurd na de smidse?` vroeg ze aan Amadea |
|
Back to top |
|
|
Siobhan n'ha Marguerida Duister als de Nacht
|
Posted: Mon Oct 25, 2004 9:25 am Post subject: |
|
|
->>Siobhan komt van de Tempel van de Ene, Tien Torens.>>
*Siobhan komt de taveerne binnen. Ze hoort de naam Davira vallen en reageert. Ze zegt luid om over het geroezemoes heen te komen.*
"Hoor ik daar de naam Davira vallen? Wie wil er iets over haar te weten komen? Ik heb haar zojuist nog gezien."
*De Ontzeggende blijft staan en wacht af.* _________________ I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission. |
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Mon Oct 25, 2004 11:43 am Post subject: De Terugkeer van Valiant |
|
|
((--> Binnenplaats en de Grote Hal -- De Stallen ))
Medarion had de groene mantel goed om zich heen geslagen en de kap over zijn hoofd geslagen. Het was lang geleden dat hij op normale wijze door de stad was gereisd. Sinds Haar dood had hij de magie weg voelen vloeien uit zijn lichaam en uit de Wilde Wouden... Al kreeg hij een eigenaardig gevoel toen hij vanaf de Binnenplaats over de stadmuren keek in de verte.. Aan de horuizon zag hij de Wilde Wouden die even vreemd leken te pulseren.. alsof het een menigte van diepgroene insekten was. Waarschijnlijk was dit enkel zijn fantasie... althans dat hoopte hij.
Zo nu en dan praatte hij wat tegen Valiant als deze bijkwam.
"Je bent zo thuis grote broer.. nog even volhouden.."
"Zet me... van dit paard.. als ik loop ....ben ik nog sneller thuis, jij arr..oga....nte ..........", Valiant raakte weer buiten bewustzijn.
Een kleine glimlach verscheen op Medarion's gelaat.., er was in al die jaren eigenlijk niets veranderd..
Hij reed de stal binnen en maakte het paard vast... Het was druk in de Taveerne aan het aantal paarden te zien...
Met veel moeite trok hij zijn broer van het paard en werd bijna bedolven onder de 100 steen wegende Waard.. Gelukkig werkte Valiant mee.. Hij was waarschijnlijk wakker geworden door de bekende geur.. De geur van zijn eigen stal. Valiant steunde op Medarion en ze liepen de dienstingang binnen achter de keuken... weg van priemende ogen.
Hij sloeg linksaf en liep het wachtlokaalte in wat dienstdeed als opslagplaats voor gasten die hun spullen in bewaring wilde laten. Hij legde Valiant op de sofa en knielde naast hem neer...
"Ik moet weer gaan broer.. Ik wil niet dat Mathilde me ziet..."
"Scheer je dan maar weer weg snotneus... Ik roep haar zelf wel.."
Medarion stond op en glipte weer snel de stallen in... Hij klom op het geleende paard en maakte zich zo snel als hij kon uit de voeten...
Vanuit het wachtlokaaltje klonk een stem die Mathilde in geen dagen meer had gehoord..
"Mattie,... Mattie!..... Liefste!" Valiant kon met moeite zijn ogen openhouden. Zijn verwondingen waren grotendeels genezen, maar de vermoeidheid had hem in zijn macht.
(( Medarion --> ??? ))
Last edited by Galliminus on Mon Oct 25, 2004 12:15 pm; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Oct 25, 2004 12:11 pm Post subject: |
|
|
Ignatius was weer terug na een korte maar verfrissende slaap.
Zijn mond voelde droog aan en dus besloot hij om eerst een kruik bier te drinken voor hij weer de straat op ging. Hij zette zich weer aan hetzelfde tafeltje als daarnet. |
|
Back to top |
|
|
Reynaardt La Coste Verloren en Vergeten
|
Posted: Mon Oct 25, 2004 3:49 pm Post subject: |
|
|
((Reynaardt La Coste komt van het Gannon; op de straat))
Met een zwier deed hij de deur naar de Taveerne openzwaaien. "Een goede kroes bier." riep hij "`k heb net een ongelofelijke sukkel ..." toen zag hij Ignatius zitten en slikte de rest van zijn zin in.
Even leek hij te twijfelen, maar als snel had hij zich weer hervonden. Hij stevende recht op het tafeltje van Ignatius af en schoof aan.
"Goedendag heer Ignatius. Groot nieuws, groot nieuws zeg ik u. De dame laat u groeten. Evelyn is haar naam."
Zijn ogen twinkelden. "Ja, Reynaardt La Coste mag dan niet de goedkoopste boodschapper zijn, hij is niet voor een gat te vangen."
Hij gaf Ignatius een vette knipoog en liet de waardin met een handgebaar weten dat Ignatius wel zou betalen. _________________ ~ Voor een hand vol koperstukken ~ |
|
Back to top |
|
|
Crimson Amadea Duister als de Nacht
|
Posted: Mon Oct 25, 2004 4:46 pm Post subject: |
|
|
En toch had Amadea het idee dat er wel iets mis was, er was inderdaad veel tijd verstreken en ze vroeg zich af wat er was gebeurd met Lunea dat haar zo had aangegrepen dat haar altijd vrolijke en ongedwongen doen zo kon beinvloeden.
Het duizelde haar nog wat maar de herinneringen stroomden terug, ze ging zitten en hoorde Lunea's vraag, even schudde ze haar hoofd.
"Ik weet het niet, William heb ik gezien, ik heb hem gevolgd voor een tijdje maar wist niet waarom. Na de strijd bij de smidse ben ik de rest kwijt geraakt en teruggegaan naar de taveerne, wat er rpecies gebeurt is weet ik niet maar mijn eerst volgende herinnering is er 1 van op straat."
Even keek ze beschaamd en oogde Tintagel voor een kort moment, normaal zou ze hier nooit over spreken waar een vreemde bij zat maar het was dankzij hem dat ze nu weer met Lunea verenigd was. Ze richtte zich weer tot Lunea.
"Hij lag aan mijn voeten en leek levenloos, ik vrees dat de strijd me teveel heeft uitgeput toen... en dat ik mezelf niet meer was die nacht."
Toen hoorde ze een vrouw zeggen dat ze Davira nog zojuist had gezien, ze keerde zich om naar de spreekster en een paar grote zwarte ogen keken haar aan.
"Waar heeft u haar gezien?" |
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Mon Oct 25, 2004 6:48 pm Post subject: |
|
|
Lunea luitserde naar de woorden die uit Amadea's mond kwamen. Had de strijd zoveel uit haar gezogen dat ze zo lang rond had gezworven zonder herinnering aan die tijd?
Nu ja, het belangrijkste was dat ze nu weer op krachten was. ' Davira?' Sprak ze gelijkertijd met haar teamgenoot. Kon het werkelijk zo zijn dat de Scharlaken vijf weer herenigd zouden worden en alles weer als vroeger zou zijn? Hadden haar vrienden al die tijd hier in de stad rondgelopen?
Goed, zij was veel in de wouden geweest.. met hem. De strijd met Medarion had haar en anderen veel gekost en Raganorck had er weinig van gemerkt. Zelf de Taveerne leek ongemoeid dat de familie Kraakwater in een ingewikkelde situatie zat.
Had ze beter moeten zoeken naar de Vijf? Zij hadden ook naar haar kunnen zoeken. Waren ze niet ongerust geweest. Lunea herinnerde zich nog hoe verliefd ze was geweest op hem en de ondertoon van ongerustheid om haar vrienden die gesmoord werd door zijn aanwezigheid.
Lunea maakte zich los van haar gedachten stroom en richtte haar aandacht op het gesprek tussen de vrouw die Davira had gezien en Amadea. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 6:42 am Post subject: |
|
|
Ignatius zag Reynaardt binnenkomen en vestigde al zijn aandacht op zijn 'boodschapper'. Hij betaalde zonder morren voor de kroes bier en bestelde er zelf ook nog een.
"Evelyn, ok, vertel, mijn beste, welk nieuws heb je voor me ?" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 7:41 am Post subject: |
|
|
*Siobhan richt zich tot Amadea.*
"Gegroet, de naam is Siobhan n'ha Marguerida. Ja, ik kwam vrouwe Davira in de Wilde Wouden tegen. Zij was zwaar gewond. Volgens de erecode van mijn gilde, de Ontzeggenden uit Darkover, is het mijn plicht elke vrouw bij te staan. Daarom legde ik verband aan en nam ik haar mee naar de stad. Een wachter vertelde mij dat de Tien Torens en dan vooral die van de Ene de beste plek waren om gewonde mensen heen te brengen. Ik nam haar op mijn rug omdat ze regelmatig bezwijmde en bracht haar daarheen. Een vriendelijke priester hielp me haar op een bed leggen en samen hebben we haar wonden beter verzorgd. Ervan uitgaande dat ze in goede handen was, ben ik daar vertrokken op zoek naar een veilige plek om te slapen." _________________ I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission. |
|
Back to top |
|
|
Crimson Amadea Duister als de Nacht
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 8:11 am Post subject: |
|
|
Amadea's gezicht vertrok even, Davira gewond? Ze was blij dat deze vrouw haar gevonden en geholpen had. Haar stem klonk oprecht en helder toen ze haar bedankte, woorden waren het enige wat ze helaas te bieden had.
"Dank u wel vrouwe, u heeft dan zojuist mijn zuster gered."
Ze keek haar even verontschuldigend aan, "Helaas heb ik u niks te bieden, als ik een huis had gehad was het de uwe gweest. Echter ik kan u wel zeggen dat deze taveerne altijd pima onderdak bood, en alhoewel ik hier al een tijd niet meer overnacht heb weet ik haast wel zeker dat dat nog steeds zo is."
Toen richtte ze zich even tot Lunea en Tintagel.
"Ik zal Davira opzoeken... en daarna William zoeken. Het enige raadsel is dan nog Evelyn, ik heb geen idee waar zij zou kunnen zijn, als ze nog in Raganorck is. Waar verblijf je momenteel?" De vraag richtte ze tot Lunea. |
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 9:01 am Post subject: |
|
|
`Ik heb een huis..` de woorden gekraakt slikte ze net in. Tegelijkertijd arriveerde een eenvoudige maaltijd voor drie op de tafel. Lunea overhandigde haar laatste zilverstuk en knikte naar de bediende. Ze wachtte tot hij vertrok voor ze verder ging.
` ...in het Duistere District. het is een dak zonder lekken en ceel meubelen zijn er niet meer, er is ruimte genoeg voor eenieder die een dak nodig heeft. je herkent het aan het uithangbord, daar staat La belle Dame sans Merci op geschreven.`
`U bent ook welkom Vrouwe Siobhan, als u het niet erg vind om op de grond te slapen. Het is er droog en uit de wind, dat ik alles wat ik u kan bieden.` sprak ze tegen de zonderlinge vrouw die Davira had geholpen.
Toen keek ze naar de maaltijd op tafel, ze had reuze honger en zou het liefst alles zelf hebben gegeten. Ze was haar emoties kwijt, neit haar manieren.
`Als men het niet erg vind een maaltijd voor drie door vieren te delen kan ik u ook een schamel maal aanbieden.`
Ze schoof haar stoel naar achter en stond op om hem de vrouw aan te bieden. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 11:36 am Post subject: |
|
|
*Siobhan zegt tegen Amadea.*
"Graag gedaan. Ik hoop dat zij gauw weer geheel genezen is."
*Tegen Lunea.*
"Aangezien ik alleen wat geld van mijn eigen wereld bij me heb en ik niet weet of ik er hier iets mee kan, neem ik uw aanbod graag aan. Tegen op de grond slapen heb ik niets, dat doe ik wel vaker. In mijn eigen wereld begeleid ik mensen door de Hellers, een gebergte vol ijs en gevaren. In ruil daarvoor kan ik u wat wolvevlees aanbieden. Dat kunnen we wellicht bij u thuis roosteren. Kunt u mij ook wat meer over deze wereld en deze stad vertellen?" _________________ I am destined to fight any man who wants to touch me without my permission. |
|
Back to top |
|
|
Tintagel. Guest
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 3:10 pm Post subject: |
|
|
Tintagel zweeg en liet de vrouwen kletsen, dat was iets wat hij wel geleerd had.
Nooit tussen vrouwen komen die kletsen...
Hij liet hen begaan,maar toen de scharlaken vijf tersprake kwamen spitsten zijn oren, dit leek wel een lied waard.
"Dames, wat is de scharlaken vijf als ik vragen mag?" |
|
Back to top |
|
|
Lunea Dromenvanger
|
Posted: Tue Oct 26, 2004 8:04 pm Post subject: |
|
|
De woorden hadden de mond van de man tegenover Lunea nog niet verlaten of er viel een stilte binnen het groepje aan de tafel. Misschien was het toeval omdat lun net haar mond vol had en even niets kon zeggen zonder te stikken. Ze kauwde haastig het brood weg en nam een slok uit de waterkruik om het door te spoelen.
' Wat was de Scharlaken Vijf is een betere vraag.' Ze wierp een blik naar Amadea. Lunea was nooit een verhalenverteller geweest. Meetsla deed William het woord, of evelyn of Davira. Amadea was ook wat stiller aangelegd, maar volgens de halfork nog steeds beter in praten over serieuze zaken dan zij.
Gauw moffelde ze een stuk braad in hara mond gevolgd door het laatste stuk van haar deel van het brood. Rustig leunde ze achterover en wachtte tot iemand anders zou gaan vertellen. |
|
Back to top |
|
|
|