Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

geen superhelden

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Mar 22, 2002 8:08 pm    Post subject: geen superhelden Reply with quote

Het valt mij op dat er al meerdere malen halve superhelden daden zijn verricht in verschillende draden. Tijdens de Chitine slag en nu weer met de orks. De vijanden worden met bosjes afgeslacht terwijl de spelers haast ongeschonden blijven,..vind ik een beetje zonde. De dreiging van de vijanden komt helemaal niet over op die manier. Wees niet bang om je personage geraakt te laten worden. (en dan heb ik het niet over een snijwondje of schrammen)

Als je magie of goddelijke bijstand hebt kan ik me voorstellen dat je geneigd bent om ze met tientallen tegelijk over de kling te jagen,...doe dat niet. Als ze met bosjes vallen zijn de gevechten saai,.een gevecht tegen een vijand mag gerust enkele posts lang zijn ipv dat je in een enkele post de halve vijandelijke linie afslacht.

Ik zal er bij mezelf ook zwaar op gaan letten om niet te power-playen,..let wel, de meeste personages blijven ondanks hun talenten die hun verheffen boven de rest van de mensheid gewone stervelingen. (enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Mar 22, 2002 8:45 pm    Post subject: geen superhelden Reply with quote

De neiging is inderdaad groot... :) ik zal me ook proberen in te houden.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Darvan
Nachtdwaler


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 119

PostPosted: Sat Mar 23, 2002 11:11 am    Post subject: Re: geen superhelden Reply with quote

me 2. :D en als ik t mag vragen, wie bedoelde je bij die orks, want dan weet ik of ik te overdreven heb gedaan, kan weleens bij mij gebeuren.

Edited by: Darvan at: 3/23/02 12:12:26 pm
Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sat Mar 23, 2002 12:37 pm    Post subject: geen superhelden Reply with quote

Het grappige is zelfs dat ik helemaal geen orken de ruimte in heb gestuurd waar jullie zaten. Ik heb het een beetje tactisch op proberen te bouwen. Het enige wat de orken hebben gedaan die door de overige ruimten naar binnen kwamen, is de deuren en openingen naar jullie ruimte barricaderen, ze hebben de ruimte zelf nooit betreden (...maar misschien ben ik daar niet duidelijk genoeg in geweest). De voordeur werd alleen maar opengehakt, er zijn daar geen orken naar binnengegaan.

Het enige wat nog restte was het wachten op jullie benauwde gezichten die door die deur naar buiten zouden wankelen (aangezien andere openingen versperd waren). Dachhelm was jullie heel geduldig aan het uitroken. Ook dat heb ik een beetje opbouwend proberen te schrijven, maar zelfs toen de rook dicht en donker was, werd er nog rustig geademd, rondgekeken en orken gezien...

Het verhaal moet flexibel blijven, zoveel spelers, zoveel interpretaties, dus niemand wordt op de vingers getikt, het is een beetje een "gentlemens agreement", dat je het doen en laten van je karakter wat zorgvuldiger afweegt tegenover de virtuele realiteit.

Edited by: ckeetel at: 3/23/02 2:13:51 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Darvan
Nachtdwaler


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 119

PostPosted: Sun Mar 24, 2002 10:47 am    Post subject: Re: geen superhelden Reply with quote

was de deur al opengehakt??dacht tog echt dat ik em had weggeblazen :D

Back to top
View user's profile Send private message
Crimson Amadea
Duister als de Nacht


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 76

PostPosted: Tue Mar 26, 2002 12:49 pm    Post subject: Re: geen superhelden Reply with quote

Mijn excuses als het een beetje teveel is allemaal. Bij de chitines doel je waarschijnlijk op mij, ik was hier echter niet geheel bij aanwezig aangezien ik het nogal druk had en vaak probeer ik met originele oplossingen te komen. Het eist ook z'n tol. Grappig overigens dat je het superheldendaden noemt aangezien ik mijn personage wel een beetje heb gebaseerd op één, namelijk Storm (van de x-mannen).
Anyway, wat voor effect het heeft laat ik ook meestal aan de personages zelf over om te schrijven, maakt het vaak wel zo leuk en eerlijk.
Ik zal er nog wat meer opletten maar ik denk dat ik dat inzicht wel heb, er is verder immers nog niks mijn kant opgestuurd en veel aanvallen heb ik nog niet gedaan, op een gegeven moment is het op.

P.S. De deur was toch nog niet ingehakt? Het kwam in ieder geval bij mij wel duidelijk over dat we een serieus rookprobleem hadden en dat we geen kant opkonden behalve de voordeur. Mischien verstandig in het vervolg posts 2 keer te lezen in plaats van 1 keer en even terugblikken wanneer je je acties uitschrijft. Ik heb het gevoel dat dat af en toe ook mis gaat.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Apr 08, 2002 9:47 am    Post subject: Re: geen superhelden Reply with quote

Ach wie mekkert er nu nog over een deur. Er is helemaal niets meer, (verbeter me als er nu niet over de smidse gesproken wordt) voor mij was dit een oplossing om mijn laatste zwarte poeder (buskruit) kwijt te raken. Het zou nogal raar zijn dat iedereen er zonder kleerscheuren uitkwam. Daarom die verborgen plaats, de kracht van de explosie was naar boven toe, en daardoor de vele orkse doden, ik heb ze naar binnen gebracht. Hopelijk was dit niet erg. Coldrin is er niet zonder kleerscheuren vandaan gekomen, gebroken enkel, half blind (enkel nog wazige zwart-wit contrasten) en dus een gemakkelijke prooi voor de orks die hem zochten.

Deze orks hebben hem op het moment al naar de Koningin genomen alwaar hij omgevormd is.

Van hem kan je dus niet echt zeggen dat hij een superpersoon is.

Bardogon is dan andere koek, waarschijnlijk heeft zijn god er iets mee te maken, maar dat zal waarschijnlijk nog veranderen.

Murdoc dan, die vent heeft nog nooit een gevecht gezien en zal dus nog niet echt gewond kunnen raken. Ik heb nog wel iets in petto voor hem.

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Sun Apr 14, 2002 8:54 pm    Post subject: Re: geen superhelden Reply with quote

Helemaal juist, je neigt er zo snel naar. Maar ik geloof dat voor Lunea nu echt de kous af is. Je wilt je Cahracter graag in leven houden, maar als de ene vloedgolf na de andere komt is het soms moeilijk om realistisch en levend te blijven.

De chitines was een slachtpartij, maar ik heb ergens gelezen dat die redelijk in de pan te hakken waren. Het blijft natuurlijk een Rpg, daar moet soms gehakt worden. Tegen de Ogurs hadden we geen schijn van kans en de orken ging een beetje snel. Hetzelfde met de smidse. Het verhaal over de deur had ik met het dak. zat er nu wel of niet een gat oin en was het dak er nog na de explosie?? In het heetst van de strijd wordt er wel eens wat verkeerdof zal ik zeggen vrij geintrepeeerd, maar er moet af en toe wel even een oogje worden dichtgeknepen.

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group