Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Munteenheid?
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Sat Jul 23, 2005 12:02 pm    Post subject: Reply with quote

Deze discussie is al een paar maal eerder opgedoken, eerst en deze draad en later in de 'Geld' draad. Volgens mij waren we er op uit gekomen dat een paar koperstukken per week een normaal salaris was.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lupijn
Dromenvanger


Joined: 13 Sep 2002
Posts: 434
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jul 26, 2005 11:19 am    Post subject: Reply with quote

Kosten op het forum en de larp komen niet in alle opzichten overeen, daar we voor de larp alleen goud- en zilverstukken tot onze beschikking hadden. Koperstukken waren toen helaas niet voorhanden en daarom zijn de prijzen toen gemaakt in goud- en zilverstukken. Op het forum komen koperstukken echter wel voor.

Voor de larp hanteerden we: 5 zilver = 1 goud

Uitgaande van: 5 koper = 5 zilver = 5 goud

Door het gebrek aan koperstukken was er op de larp een zeker inflatie in prijzen tov de prijzen op het forum.
Op het forum is er veel vrijheid, maar ga ervan uit dat een rijke koopman of edelman kan betalen in goudstukken, een handelaar of ambachtsman over het algemeen in zilver en een arbeider zoals een sjouwer, een bedelaar e.d. in koperstukken.
_________________
-=Lupijn=-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group