Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Munteenheid?
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 10:28 am    Post subject: Munteenheid? Reply with quote

Welke munteenheid geldt er in Raganorck. Wordt er betaald met goudstukken, mag ieder zelf kiezen waarmee betaald wordt of bestaad er zoiets als de Raganorckse Djerbi?

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 10:37 am    Post subject: Re: Munteenheid? Reply with quote

Wat denk je van de Nachtstorm Dubloon? Dat is een goudstuk, en 1 goudstuk zijn 10 zilverlingen/zilverstukken, 10 zilverlingen zijn 20 koperstukken. ( 100 zou wel erg veel worden)
Wat denken jullie ervan?.............suggesties?


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 2/22/02 11:38:38 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 12:16 pm    Post subject: Re: Munteenheid? Reply with quote

Ik stel voor inderdaad die waarden aan te houden, alleen lijkt het me wel leuk om "goudstuk" en "zilverstuk" te veranderen in andere namen. De Dubloon? Klinkt leuk!

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 12:41 pm    Post subject: Re: Munteenheid? Reply with quote

1 Nachstormse Dubloon = 10 Nachtstormse Daalders = 20 Nachtstormse Stuivers........Klinkt dat beter?


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 5:08 pm    Post subject: Munteenheid? Reply with quote

Nou en of! Dat klinkt geweldig!


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Darvan
Nachtdwaler


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 119

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 5:37 pm    Post subject: Re: Munteenheid? Reply with quote

klinkt goed alleen die stuiver vind ik iets alledaags en bekend klinken. Het zou leuker zijn als het een iets vreemdere naam had. Heb zelf geen ideeen :D maar het klinkt goed

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 5:43 pm    Post subject: Re: Munteenheid? Reply with quote

Ik vind zilverling ook een erg mooi woord moet ik zeggen.


~ Samara

Edited by: Samara Jalaya at: 2/22/02 6:45:42 pm
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 5:45 pm    Post subject: Re: Munteenheid? Reply with quote

Klopt, maar dat zijn kleine dunne muntjes die geheel van zilver zijn gemaakt, had ik het ook al over in de tweede post van deze draad ;)


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
santetjan
Duister als de Nacht


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 68

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 6:02 pm    Post subject: re: Reply with quote

noem het koperstuk dan de penning, het zilverstuk de daalder, en het goudstuk een (goud)mark, waardoor het woord dubloon voor echt waardevolle munten gebruikt kan worden.,

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 6:51 pm    Post subject: Munteenheid Reply with quote

Nah geen mark,...alleen de stuiver veranderen in penning, dat klinkt inderdaad mooier. Vertrouw me er lopen heus niet zoveel mensen rond met een zak vol dublonen/goudstukken het zijn wel semi-middeleeuwen hè?


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Darvan
Nachtdwaler


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 119

PostPosted: Sat Feb 23, 2002 3:37 pm    Post subject: Re: Munteenheid Reply with quote

penning klinkt beter dan stuiver.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Feb 24, 2002 10:00 am    Post subject: Re: Munteenheid Reply with quote

Een Djerbi, een Rakoon, enkele namen die mij te binnen schoten als munten. Misschien kan je hier iets mee aanvangen. Nog: een Ringer (klein dingetje met een gaatje erin om een koordje door te doen om het verliezen tegen te gaan)

Back to top
View user's profile Send private message
Trevon Andarosel
Sporenzoeker


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 10

PostPosted: Mon Feb 25, 2002 12:35 pm    Post subject: Re: Munteenheid Reply with quote

Een ore (eigenlijk o met streepje erdoor)? reaal? sestertia? shilling?

Hee, waarom niet voor een klein muntje (stuiver of zo) dubling? Of voor een waardevolle gouden munt: 'Gouden Koets' :lol

Ik heb trouwens vandaag nog de begrippen 'quintje' en 'halfling' in euro-land ingevoerd, maar dat terzijde.

Tlomas (onder een andere naam)

de storyteller of Ex, Umbagollah

Tlelan im talos ilitim - see it de way it is

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger
Witchy
Verloren en Vergeten


Joined: 05 Feb 2005
Posts: 28

PostPosted: Fri Jul 22, 2005 9:29 pm    Post subject: Reply with quote

Ik vond het niet nodig hier een nieuwe draad voor aan te maken.

Hoe zit het nu precies met de geldelijke eenheden in Raganorck? Wat zijn de eenheden? Wat zijn ze waard? Hoeveel kost een pul bier? Hoeveel kost een dosis Zwarte Lotus? Hoeveel kost een uurtje met een "publieke dame"?

Ofwel: Welke eenheden, en in welke verhouding staan die met hedendaagse valuta?


Bedankt! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Jaap Stoel
Nachtdwaler


Joined: 10 Nov 2004
Posts: 163
Location: Zwolle

PostPosted: Sat Jul 23, 2005 11:40 am    Post subject: Reply with quote

We zullen gewoon ergens moeten beginnen. Dus begin met het stellen van het maandinkomen van een gemiddeld ambachtsman, dat zal hij bijna allemaal gebruiken om zijn familie van eten te voorzien en hij zal ook wat potjes bier ervan kopen. Vanuit daar kun je gaan rekenen wat het brood en het bier kost.
_________________
Holy Wood dreams...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group