View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Tue Feb 19, 2002 10:26 pm Post subject: Nederlands & Engels |
|
|
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die zich enigzins hinderd aan de Engelse uitlatingen op de Site. Naar mijn idee is dit nog altijd een Nederlandstalige site, en waarom zou je Vaderlandse taal niet toerijkend genoeg zijn in je uitlatingen op de site?
Zo vind ik bijvoorbeeld Woud Elf veel mooier klinken dan Woodelf. Ik wil niemands fantasie aan banden leggen natuurlijk,..maar gezien de algemene sfeer die hier hangt vind ik dat de engelse benamingen schade doen aan die desbetreffende sfeer.
Ik kan natuurlijk niemand verplichten om de engelse uitlatingen te laten,..ik wil enkel weerleggen wat ik er van vind.
Met alle respect, Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck
|
|
Back to top |
|
|
santetjan Duister als de Nacht
|
Posted: Tue Feb 19, 2002 11:30 pm Post subject: re: |
|
|
hum, ben ik het volledig mee eens. ik kan begrijpen dat je in oocs voor de snelheid engelse termen aanneemt (zoals de hele term ooc), maar binnen de posts is het bijzonder storend; en wat is het probleem met even je termen vertalen? |
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Wed Feb 20, 2002 8:08 am Post subject: Nederlands & Engels |
|
|
Inderdaad, als je buiten-spel(OOC) engelse termen gebruikt moet het niet uitmaken. Dat is een kwestie van je eigen persoonlijke voorkeur en taalgebruik.
Ik wil zeggen dat ik niemand tegen wil houden om het te doen, maar ik vind het gewoonweg zonde om dingen te lezen als Woodelf terwijl ik de term Woud Elf veel mooier vind klinken. Je hebt nu eindelijk de kans om je eigen Vaderlandse taal met glorie te gebruiken binnen Rollenspel,..maak er dan ook gebruik van.
Ik ervaar het als sfeerdodend om die Engelse termen te lezen. ( Het is hier geen D&D, het is Raganorck ) Ik zeg niet dat het in overvloed gebeurt maar ik ben het een paar keer tegen gekomen. Je hoort me ook niet zeggen dat je het niet meer mag doen anders komt er een zekere Aambeeld Dwerg langs die je vriendelijk doch dringend door midden klieft met zijn strijdbijl.
Nee, met mijn uitlatingen over het anti-engelse in-karakter post en Karakter namen wil ik enkel aanhalen wat ik er van vind,..en trouwens mijn ie-meeltjes staan ook bol van de engelse termen, maar hier doe ik het zeer bewust niet. Ook wil ik dmv deze draad peilen wat anderen ervan vinden, en je hoeft het natuurlijk helemaal niet eens te zijn met me. ( Maar als je kritiek levert, stamp mijn mening en ideeën niet blind de grond in, maar kom met een onderbouwde mening waarom je het niet eens bent met me)
met vriendelijke groet, Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck
|
|
Back to top |
|
|
Tlomas Tlodas Duister als de Nacht
Joined: 04 Feb 2002 Posts: 60 Location: De straten van Raganorck
|
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
|
Back to top |
|
|
Elegia Morfleur Nachtdwaler
|
Posted: Wed Feb 20, 2002 6:34 pm Post subject: Re: Nederlands & Engels |
|
|
Oh, Amano! Als fervent voorstander voor het Behoud der Vaderlandsche Taal heb ik een grove fout gemaakt op de voorpagina. Bedankt, Coldrin, "Raganorck - de Dutch Roleplay Experience"... Eh... "Raganorck - de Nederlandse Rollenspel Belevenis"? |
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
|
Back to top |
|
|
Tlomas Tlodas Duister als de Nacht
Joined: 04 Feb 2002 Posts: 60 Location: De straten van Raganorck
|
|
Back to top |
|
|
Samara Jalaya Hare Koninklijke Grilligheid
|
Posted: Thu Feb 21, 2002 1:55 pm Post subject: Re: Nederlands & Engels |
|
|
Ja 't spijt me, maar die ga ik niet veranderen, aangezien "Voeg antwoord toe" niet op een plaatje van die grootte past. "Add reply" was het maximum! ~ Samara
|
|
Back to top |
|
|
Darvan Nachtdwaler
|
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
|
Back to top |
|
|
Samara Jalaya Hare Koninklijke Grilligheid
|
|
Back to top |
|
|
Trevon Andarosel Sporenzoeker
|
Posted: Mon Feb 25, 2002 12:40 pm Post subject: Re: Nederlands & Engels |
|
|
Of gewoon "Antwoord", of, uh, "praat mee"?
Trevon, beter bekend als Tlomas de storyteller of Ex, Umbagollah
Tlelan im talos ilitim - see it de way it is |
|
Back to top |
|
|
|