Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

plaats suggestie
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tansir
Sporenzoeker


Joined: 04 Feb 2002
Posts: 9

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 8:30 pm    Post subject: plaats suggestie Reply with quote

is het misschien een idee om in de wilde wouden een elfenkoningkrijk te maken, aangezien er een stuk of 4/5 elfen zijn, die ook een woon-/geboorteplaats nodig hebben

Back to top
View user's profile Send private message
santetjan
Duister als de Nacht


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 68

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 8:52 pm    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

als ik eens de sfeer van de stad en haar omgeving bezie lijkt het me een beetje té standaard rpg om werkelijk een elfenkoninkrijk te beginnen - wellicht is het mooier om een dergelijk rijk verder weg te plaatsen, waardoor de elfen van verre komen, of, misschien nog beter, om het te maken tot een elfenrijk zoals de oude mythen het hebben: een verborgen rijk, dat niet zomaar betreden kan worden, en waarvan maar weinig bekend is, maar waar af en toe elfen vandaan de stad binnentrekken.

Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 10:07 pm    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

Ik denk dat de achtergronden te verschillend zijn van de verschillende elfen. Wat ik bedoel is dit: een boself is een boself en die leven leiver in een bos dan in een rijk, hoe mooi dat ook is.

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 10:15 pm    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

>een verborgen rijk, dat niet zomaar betreden kan worden, en
>waarvan maar weinig bekend is, maar waar af en toe elfen
>vandaan de stad binnentrekken.

Lijkt me inderdaad het interessantst. Als we een beetje van de Ieren en Noren pikken :) . Is stenen cirkels als toegangspoorten een goed idee, of is het te oud? En is er een dag als Samhain (Winterwende, Halloween), waarop de grenzen tussen de twee werelden vervagen?

Hoeveel elfen zijn er eigenlijk en wie spelen die elfen? Misschien moeten we die mensen maar eens in de discussie betrekken en een compromis zoeken.

>een boself is een boself en die leven leiver in een bos dan in
>een rijk, hoe mooi dat ook is.

Vin'k nogal simplistisch. Vergelijk Tolkien's Mirkwood-elfen(Demsterwold), maar eens met z'n Loriën-elfen. Ze leven allebei in bossen, maar gedragen zich ondanks dat anders. (Ook in de film btw. Legolas vs. Galadriël.)

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
santetjan
Duister als de Nacht


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 68

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 10:40 pm    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

niet direct iers/noors, maar iets nieuwers: duits.
kijk naar goethes erlenkoenig of de toneelspelen van de 19e eeuw. hetzelfde idee, maar iets meer modern. misschien moet je ook wat betreft de woudbewoners gaan denken in de zin van sleepy hollow en dergelijke verhalen, net iets nieuwer allemaal.

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 11:10 pm    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

Het Arcadďa idee,.......een wereld enkel toegankelijk voor de Elfen,........misschien zitten de Elfen in Raganorck wel gevangen in deze 'menselijke' wereld, en kunnen ze om de een of andere rede niet terugkeren naar hun oorspronkelijke rijk.
( het idee van White Wolf's Changeling: de Dreaming



Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tansir
Sporenzoeker


Joined: 04 Feb 2002
Posts: 9

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 6:37 am    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

ik vind wel dat ik zonder elfenrijk, zwaar in m'n verhaallijn wordt beperkt, eerdere ideen van me zoals geld verdeling werd afgewezen, okay dat kan ik wel begrijpen, maar er is geen gezamelijk doel, dus we lopen allemaal maar wat rond, er is bijvoorbeeld veel te veel aandacht aan het kasteel besteed, er is daar nog maar 1 post in 5 forums dat is dus overbodig er is nu enkel een stad, een beetje klein voor m'n verhaallijn.

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 8:03 am    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

Doe voorstellen... wat denk je dat wij doen?

Ik heb de Erlenkönig nog niet gelezen, hoe zit het daar in elkaar?
Misschien ook eens naar 'A Midsummer Night's Droom,' van Shakespear kijken, daar komen ook Elfjes in.

Een idee: wat als de elfen die buiten die Anderwereld leven, verstotelingen zijn, of afstammelingen van verstotelingen? En hier heb je meteen weer een doel voor je elfen: terug raken in het oude elfenrijk :)
En NATUURLIJK zijn er wachters die de poorten bewaken/verbergen.
Er zijn zelfs organisaties die het niet zo hebben met de elfen die buiten rondlopen en die hen liever kwijt zijn. Zowel organisaties die uit de elfenwereld (zij hebben uiteraard de sleutels tot de poorten) zelf als uit deze komen.

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 8:07 am    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

Ah ik vat het, net als als in de Elfquest reeks, de wolfrijders en de andere stammen van elfen die op die planeet zijn gestrand. Kewl idee

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 8:24 am    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

Kan zijn, nog nooit Elfquest gelezen, dus ik kan noch bevestigen noch ontkennen :D
Alleen gaat het hier niet concreet over twee planeten dan, maar over twee werelden die elkaar overlappen. Zoals Tír na nOg bij de Ieren en die Zes Werelden van de Noren...

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 9:32 am    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

Ja, zo bedoelde ik het ook. Twee planeten, twee werelden, het maakt elkaar niet zo veel. Ik denk dat het wel een goed idee is. Nu nog een naam. Ik zal er geen verzinnen, want ik geloof dat een aantal mensen niet zo tevreden zijn over mijn soort namen. :(

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 9:57 am    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

Wat we kunnen doen voor die 'oude' namen, is een nonsenswoordenschat van pakweg een woord of honderd (om te beginnen) verzinnen, en die te combineren, zodat je ietwat zinvolle namen krijgt.
Hoeft niet zo moeilijk te zijn en is je probleem ineens opgelost Tar Ap ;)

Ik zal er een andere thread voor maken.

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
santetjan
Duister als de Nacht


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 68

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 3:59 pm    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

erlenkoenig: de elfen zijn hier vrij duidelijk kwadere geesten, maar het is een wat gothischer sfeer dan tir na nog.
shakespeare is wellicht wat te feeeriek, beter te gebruiken voor de woudgeesten/woudfeeen.
betreffende de andere invalshoek: wat als de poort naar de elfenwereld nou eens vanuit de elfse kant gesloten is? en er een reden is voor de komst van de elfen in deze wereld?
en wat als de kerk de elfen als tegennatuurlijk ziet?

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Fri Feb 08, 2002 5:26 pm    Post subject: Re: plaats suggestie Reply with quote

He, ik was er min of meer vanuit gegaan dat ze langs elfenkant gesloten was :D

Elfen als tegennatuurlijk lijkt me ok. Misschien meer iets als: elfen passen niet in het wereldbeeld dat de kerk graag zou voorschrijven en daarom wringt het tussen de twee.

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Feb 10, 2002 6:19 pm    Post subject: Re: plaats suggestie: een kerk Reply with quote

Is het een goed idee om in de Tien Torens een soort van kerk te maken. Niet zo een mooi afgewerkt geval als een echte kerk of kathedraal. Maar een soort van vervallen oud pakhuis dat omgebouwd is naar een kerk, maar leeg staat. De beelden erin zijn ruw en hebben bijna geen vormen. De banken die erin staan zijn hard en nat en men moet opletten om er niet door te zakken.

Edited by: Coldrin at: 2/12/02 11:17:48 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group