Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Bosvolk en Emancipatie?

 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elore Wilgekind
Dwaler


Joined: 06 Feb 2002
Posts: 6

PostPosted: Wed Feb 06, 2002 8:24 pm    Post subject: Bosvolk en Emancipatie? Reply with quote

(Ik kreeg zojuist een foutmelding van internet eplorer, herkent iemand dit?)

Hallo allemaal,
Na jarenlang met open mond rpg-sites bekeken te hebben wil ik mijn eerste poging wagen... Bij toeval, (wat toeval?) kwam ik deze site tegen. Nadere kennismaking met mijn personage volgt ;)

Na de OOCfora gelezen te hebben heb ik 2 vraagjes;
- Hoe zit het met de emancipatie? (naar mijn idee goed; een vrouw als waardin met de touwtjes in handen, maar wie regeert het land aangezien de koningin dat niet echt doet?)
- Leeft er een bosvolk in de wouden rondom Raganorck? Bij de personages las ik dat er verschillende van hen komen uit de bossen rondom de stad, het zou mij niets verbazen als sommige van hen verwanten waren...

Dat is het voor dit moment, ik hoop jullie nog vaak tegen te komen in deze wonderlijke wereld als...

... Elore Wilgekind

Back to top
View user's profile Send private message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Wed Feb 06, 2002 8:46 pm    Post subject: Re: Bosvolk en Emancipatie? Reply with quote

Emancipatie, dat is een leuke, ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat dit redelijk modern in elkaar zit in Raganorck (maar goed, ik ben ook vrij modern opgevoed, de vrouwelijke tak van mijn familie zijn rasechte feministen, de emancipatie beschouw ik als iets heel vanzelfsprekends). Dat de koningin niet regeert is te danken aan het feit dat het Ophelia niet erg veel interesseert, zo lijkt het me, en ik vraag me ook af in hoeverre het mogelijk is een stad als Raganorck "te regeren". Alles en iedereen lijkt hier zijn eigen gang te gaan, zelfs de stad zelf. Op beiden is absoluut geen grip te krijgen.

De mensen die in het bos leven, beschouw ik niet als boswezens en bosjesmannen. Het zijn mensen die aangepast zijn aan een leven in het woud, ze hebben wel iets dierlijks. Verwanten van elkaar? Zou kunnen. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat bosmensen zich alleen maar met bosmensen voortplanten (*ahem* Iemand geïnteresseerd om zich hierin te verdiepen? Het bedleven van de bosmensen? :) ), omdat het allemaal individuele zwervers zijn en weinig in een groep lijken op te trekken

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Elore Wilgekind
Dwaler


Joined: 06 Feb 2002
Posts: 6

PostPosted: Wed Feb 06, 2002 8:50 pm    Post subject: Re: Bosvolk en Emancipatie? Reply with quote

Hihi bosjesmannen! Dat had ik niet in gedachten, wel dat wat je zegt, een volk van mensen dat is aangepast, en in harmonie leeft met de natuur waarin zij leeft.
Ik ben blij te horen dat het goed zit met de emancipatie in Raganorck :)
Alle paden leiden het bos in.
Elore Wilgekind

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 4:20 pm    Post subject: Re: Bosvolk en Emancipatie? Reply with quote

Dan is de vraag hoever die Emancipatie gaat. Kruis aan wat past :) :

- Vrouwen hebben gelijke rechten (recht op land, 'stemrecht', erfrecht etc.)
- Vrouwen worden 'altijd' gelijk behandeld
- Vrouwen beoefenen dezelfde beroepen als mannen
- Vrouwenmode gelijkt op mannenmode
- Vrouwen worden niet uitgehuwelijkt
- Vrouwen dragen hun naam over aan hun kinderen
- etc.

Iets interessanter kwa verhaal dan volledige gelijkheid is misschien een soort suffragette-beweging te hebben die voor gelijke kansen streeft.

Iets anders: zijn alle rassen monogaam (één partner, eeuwige trouw etc.) of niet?

Dit is niet de bedoeling seksistisch te doen, enkel de bedoeling het een beetje verder uit te diepen.

Ex-Braam-Steenslag

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group