Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Dievengilde
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 4:09 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Om even over de namen van dingen uit te wijden. Misschien is het niet zo slecht (maar dat is dan mijn idee) om oude woorden te gebruiken in plaats van 'nonsenstaal'. (NB: Hudelijke Palatijnen en Huppelink is Middelnederlands.)

(Ik was heel de Karakterpsychose rond Meester (Braam) Steenslag beu, dus ik heb mijn oude account weer ingeschakeld... ik hoop dat dit niet te verwarrend wordt.)

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 5:01 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Dat maakt niet zo heel erg uit. De Palatijnen zijn gewoon een redelijke jonge oranisatie, terwijl de Shardai 'Khaz al zeer oud is en de naam tegenwoordig betekenisloos is

Back to top
View user's profile Send private message
santetjan
Duister als de Nacht


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 68

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 5:15 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

hij die braam was:
ja! jij vat m! helemaal mee eens dat namen binnen dezelfde stad een zekere ethymologische gelijkheid moeten hebben.
middelnederlands lijkt me misschien niet helemaal in de sfeer passen; middelduits is wellicht iets beter.

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 5:48 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Geen idee ik ken niet meteen Middelduits, maar ik ken wel Middelnederlands (lees: heeft woordenboek:) ). Uiteindelijk is het toch niet zó verschillend (alleszins gramaticaal), er was geen concrete taalgrens in de middeleeuwen, en Diets en Deutsch liepen nogal in elkaar over.

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
santetjan
Duister als de Nacht


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 68

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 5:59 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

er is iig een behoorlijk verschil in uitspraak en 'flavor' (ik weet hier wel het een en ander vanaf), maar a la, de main point ligt erin dat ik een voorstander ben voor ethymologisch enigszins correcte namen.

Back to top
View user's profile Send private message
Grsom51
Sporenzoeker


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 17

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 10:22 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Mie toe. Maar aangezien we 'de Dutch Roleplay Experience' zijn :D
Uiteraard verschilt Duits in uitspraak. Maar uitspraak vind je niet meteen terug in geschreven taal.

Taalkunde is spijtig genoeg moeilijk aan mensen te verkopen. :(

Jeroen Hendrickx

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Thu Feb 07, 2002 11:06 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Gersom is iemand die vaker met zijn hoofd tegen de muur is gelopen door soortgelijke kwesties, denk ik..........

mAlKav: kroongetuige



Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Macros de Zwarte
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 41

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 3:24 pm    Post subject: Re: Dievengilde Reply with quote

Joh zoals jullie waarschijnlijk hebben gezien heb ik Sharida Perlar uitgewerkt in het dievengilde...

Nou wil ik een vete gaan maken tussen Perlar's dievengilde en de Palatijnen zoals al gelezen is er al een lid van Perlar's dievengilde gesneuveld en er zullen meer vallen...

Maar daarvoor heb ik hulp van jullie nodig ik heb nodig dieven, palatijnen (de concurrenten dus) een leider van de Palatijnen nog leuker is natuurlijk als het een familielid van Sharida is, Sharida is 250 jaar oud of zo dus dat moet kunnen...

Als er te wenig intresse voor dit project is dan kap ik met Sharida Perlar en haar dievengilde...

Macros de Black, Servant of Sarig greets you !

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Vragen en Antwoorden All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group