View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Grsom51 Sporenzoeker
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 4:09 pm Post subject: Re: Dievengilde |
|
|
Om even over de namen van dingen uit te wijden. Misschien is het niet zo slecht (maar dat is dan mijn idee) om oude woorden te gebruiken in plaats van 'nonsenstaal'. (NB: Hudelijke Palatijnen en Huppelink is Middelnederlands.)
(Ik was heel de Karakterpsychose rond Meester (Braam) Steenslag beu, dus ik heb mijn oude account weer ingeschakeld... ik hoop dat dit niet te verwarrend wordt.) Jeroen Hendrickx |
|
Back to top |
|
|
Tar ap Tinyan Verloren en Vergeten
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 5:01 pm Post subject: Re: Dievengilde |
|
|
Dat maakt niet zo heel erg uit. De Palatijnen zijn gewoon een redelijke jonge oranisatie, terwijl de Shardai 'Khaz al zeer oud is en de naam tegenwoordig betekenisloos is |
|
Back to top |
|
|
santetjan Duister als de Nacht
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 5:15 pm Post subject: Re: Dievengilde |
|
|
hij die braam was: ja! jij vat m! helemaal mee eens dat namen binnen dezelfde stad een zekere ethymologische gelijkheid moeten hebben. middelnederlands lijkt me misschien niet helemaal in de sfeer passen; middelduits is wellicht iets beter. |
|
Back to top |
|
|
Grsom51 Sporenzoeker
|
|
Back to top |
|
|
santetjan Duister als de Nacht
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 5:59 pm Post subject: Re: Dievengilde |
|
|
er is iig een behoorlijk verschil in uitspraak en 'flavor' (ik weet hier wel het een en ander vanaf), maar a la, de main point ligt erin dat ik een voorstander ben voor ethymologisch enigszins correcte namen. |
|
Back to top |
|
|
Grsom51 Sporenzoeker
|
|
Back to top |
|
|
Galliminus Leeuwenhart
|
Posted: Thu Feb 07, 2002 11:06 pm Post subject: Re: Dievengilde |
|
|
Gersom is iemand die vaker met zijn hoofd tegen de muur is gelopen door soortgelijke kwesties, denk ik..........
mAlKav: kroongetuige
Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck
|
|
Back to top |
|
|
Macros de Zwarte Verloren en Vergeten
|
Posted: Sun Feb 17, 2002 3:24 pm Post subject: Re: Dievengilde |
|
|
Joh zoals jullie waarschijnlijk hebben gezien heb ik Sharida Perlar uitgewerkt in het dievengilde...
Nou wil ik een vete gaan maken tussen Perlar's dievengilde en de Palatijnen zoals al gelezen is er al een lid van Perlar's dievengilde gesneuveld en er zullen meer vallen...
Maar daarvoor heb ik hulp van jullie nodig ik heb nodig dieven, palatijnen (de concurrenten dus) een leider van de Palatijnen nog leuker is natuurlijk als het een familielid van Sharida is, Sharida is 250 jaar oud of zo dus dat moet kunnen...
Als er te wenig intresse voor dit project is dan kap ik met Sharida Perlar en haar dievengilde...
Macros de Black, Servant of Sarig greets you ! |
|
Back to top |
|
|
|