Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Ergens tussen de bomen...
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
AngelusIondor
Duister als de Nacht


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 78
Location: Emmen

PostPosted: Thu Dec 18, 2003 5:54 pm    Post subject: Re: De volgende ochtend... Reply with quote

((OOC: omfg rofl post nou maar gewoon op mijn laatste post...))

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Sun Dec 28, 2003 1:51 pm    Post subject: meermaagd Reply with quote

(( de meermaagd was even suspended aangezien ze voornamleijk in het leven was geroepen om de draad wat te verlevendigen als jullie nog iets met haar willen doen ( behalve opeten?!) dan hoor ik dat wel... in de meantime... zal ik deze ooc's verwijderen zodra jullie weer aan het posten geraken...))

Back to top
View user's profile Send private message
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Sun Jan 04, 2004 4:42 pm    Post subject: Re: kom... Reply with quote

"Mijn vis is groter!" lachte Desey, terwijl ze met een aan de pijlpunt gespieste vis rondzwaaide. Voorzichtig, om niet te veel van de vis te verliezen, haalde ze het dier van de speerpunt af. Toen boog ze zich, weer volledig geconcentreerd, over het beekje. "Al denk ik wel dat we beter een val kunnen maken en daarmee naar een waterval kunnen gaan, willen we meer vis vangen," mompelde ze.

Malum est consilium, quod mutari non potest ...

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AngelusIondor
Duister als de Nacht


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 78
Location: Emmen

PostPosted: Mon Jan 19, 2004 1:23 pm    Post subject: Re: Ergens tussen de bomen... Reply with quote

Iondor kon zijn lach niet onderdrukken toen hij Desey's plan hoorde. "Desey...dat is opzich een goed plan hoor, maar ik zie hier niet echt een waterval in de buurt. En daarnaast hebben we nu wel genoeg voor ontbijd, denk je niet? Laten we terug naar het kampvuur gaan en er wat lekkers van maken. Misschien kunnen we daarna opzoek gaan naar een onderdak buiten de stad. Zoals een verlaten huisje of een zelfgemaakte hut ofzo." Iondor wachtte niet op Desey haar antwoord en liep alvast terug naar het gedoofde kampvuurtje.

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Mon Jan 19, 2004 4:40 pm    Post subject: Re: De volgende ochtend... Reply with quote

Desey liep achter Iondor aan en knielde bij het vuurtje. Met wat droge takjes had ze binnen een niet zo lange tijd een vuurtje aan. Aan een tak die ze al schoon had gemaakt spieste ze haar vis. Ze bleef een tijdje voor het nu al redelijk goed brandende vuurtje zitten wachten tot haar vis een redelijk kleurtje had gekregen. Voorzichtig, om hem niet van de stok af te laten vallen, draaide ze de vis om. Toen keek ze met een opgetrokken wenkbrauw naar Iondor.
"Ga jij nu ook eten?" vroeg Desey.

Malum est consilium, quod mutari non potest ...

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AngelusIondor
Duister als de Nacht


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 78
Location: Emmen

PostPosted: Wed Jan 21, 2004 11:26 am    Post subject: Re: meermaagd Reply with quote

Het is belangrijker dat jij eerst eet Desey, als er nog wat over is eet ik wel. Iondor sloot zijn ogen en voelde zijn hart in hem branden. Hij wist dat hij zijn hele leven op een aards leven zou worden. Denken aan de toekomst deed hem zeer aan zijn hoofd. Ondanks dat hij nu een aards bestaan had moest hij toch als nog de mens hij zouden kunnen helpen?

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Gashyr
Nachtdwaler


Joined: 22 Sep 2002
Posts: 385
Location: Deventer

PostPosted: Wed Feb 25, 2004 12:29 pm    Post subject: Reply with quote

((OOC: tijd om een oude draad weer op te pakken.. Gwendelin en de Zwaardmeester waren al weggewandelt, maar waarheen wisten we nog niet en als ik het nu in een edit in onze laatste post zet dan ziet niemand het, dus:

Gwendelin & de Zwaardmeester => De Stadswal ; de Faun))
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger
AngelusIondor
Duister als de Nacht


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 78
Location: Emmen

PostPosted: Fri Mar 26, 2004 12:45 pm    Post subject: ?? Reply with quote

(OCC: wat is er met Desey gebeurt?)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Sun Mar 28, 2004 9:03 am    Post subject: Reply with quote

((OOC: Desey is opgegeten door het grote boze koekiemonster... Sorry, ik ben helemaal vergeten om te reageren. Sorry, Sorry, Sorry, Sorry Crying or Very sad ))

Desey had ondertussen de vis van zijn huid en graten ontdaan. Ze deelde het dier in twee stukken en legde die op schone bladeren.
"Jij moet ook eens eten," zei ze kordaat toen ze het stuk vis voor Ion neerlegde. "Omdat ik het wil."
Ze ging weer zitten en wachtte tot Ion zou gaan eten. Om snel een antwoord te geven op een vraag die zeker komen zou, zei ze; "Ik kom hier wel vaker, maar nooit zo lang. Ik heb geen honger hoor, niet erg in ieder geval. En jij moet ook niet verhongeren. Ik beveel je te eten!" Toen schoot ze in een verschrikkelijke giechelbui en hikte; "Ik lijk wel een heerseres van een of ander hoog iets die een onderdaan verplicht te eten! Maargoed, als heerseres had ik je ook kunnen laten stikken..."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AngelusIondor
Duister als de Nacht


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 78
Location: Emmen

PostPosted: Thu Apr 01, 2004 5:34 pm    Post subject: Reply with quote

"Persoonlijk is vis ook niet echt mijn favoriete gerecht, maar daar is blijkbaar mijn maag het niet mee eens." Iondor ging dankbaar zitten en nam een hap uit de vis die Desey in het vuur had gehouden. Zijn maag was hem erg dankbaar en knorde nog een keer.

"Weet je Desey, we moeten eens goed bedenken wat we nu willen. Ik bedoel we kunnen toch niet voor altijd vis en klein wild biljven eten en blijven slapen onder een boom." Hij keek Desey even stil aan met een opgetrokken wenkbrauw maar ging toen weer verder. "Mijn idee is terug de stad in te gaan en kijken of ik een baantje ergens kan krijgen. Of we zouden natuurlijk het bos verder kunnen verkennen om te zien of er ergens een betere plek is om te leven. Zoals een verlaten huisje of een ruïne van een burcht ofzo. Zeg maar wat jou het beste lijkt." Iondor wenkbrauw ging weer omhoog en daardoor krijg zijn gezicht weer zijn typische vragende uitrukking. Persoonlijk wist hij echt verder niet wat hij moest doen. Had hij Desey naar huis moeten sturen en zelf een baantje moeten gaan zoeken? Had hij meer aandacht moeten geven aan de meermaagd? Ionder zuchtte nog voordat Desey de kans had gekregen te antwoorden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Fri Apr 02, 2004 8:39 am    Post subject: Reply with quote

"Ik vind het prima om naar de stad te gaan, eveneens om in het bos te blijven, maar mijn vraag is; zou jij het kunnen redden in de stad? Ik wil niet dat je verteerd en door jezelf wordt opgevreten als je naar de stad gaat, want als dat zal gebeuren, ga ik zeker niet. Ik denk dat, als jij he tredt in de stad, ik dat zeker kan. Ik wil niet bij mijn ouders komen, maar het is niet zo moeilijk om ze te ontwijken, dat heb ik wel vaker gedaan. Gewoon er niet als mijzelf uitzien, zo ben ik wel eens vol in het zicht van mijn moeder langs komen lopen en ze kwam niet schreeuwend dat ik me niet mocht verkleden het huis uit. Jij zou wat fatsoenlijke kleding moeten hebben, want -" Desey keek naar Ions vuile kleding waar al aardig wat scheuren in zaten "- zo trek je alleen maar de aandacht."

Terwijl ze haar stukje vis steeds opnieuw aan het halveren was, dacht Desey even na. Hoeveel overlevingskans zouden ze in de stad hebben? Was het beter om in de Wouden te blijven, of zouden ze het in de stad beter redden? In de stad waren vreemde lieden, maar ook in de Wouden wemelde het daarvan. In het bos hadden ze kans om overvallen te worden door vreemde wezens zoals Meermaagden en wilde dieren, maar in de stad konden ze beroofd worden door dieven en gespuis.

"Ik denk dat we beter naar de stad kunnen gaan," zei ze. "Daar hebben we denk ik net iets meer kans om te overleven. Wat denk je?"
Desey keek naar haar vis, die ondertussen uit meer dan twintig kleine stukjes bestond. Ze besloot dat ze niets meer hoefde te eten, al had ze er niets van gegeten, en ze gooide het in het sroompje, als voer voor de vissen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AngelusIondor
Duister als de Nacht


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 78
Location: Emmen

PostPosted: Fri Apr 02, 2004 1:27 pm    Post subject: Reply with quote

Iondor kijk verontwaardigd op toen Desey zei dat hij zo alleen maar aandacht zou trekken. Hij keek naar zijn kleding en begreep het niet helemaal. Hij trok zijn schouders op en knikte maar hevig op al Desey's ideeën. Desey had meer ervaring in deze wereld, het leek Iondor daarom ook verstandig om haar te laten besluiten wat ze nu zouden moeten gaan doen. Iondor zag hoe Desey opstond en de rest van de vis terug de rivier in gooide. Vervolgens stond Iondor ook op en sloeg beleefd een arm om Desey heen. "Laten we dan maar eerst wat nieuwe kleren halen voor mij om daarna onderdak te zoeken. Als dat geregeld is kijken we wel verder, oke?"
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Sun Apr 04, 2004 6:59 pm    Post subject: Reply with quote

Desey glimlachte en keek Ion recht aan. "We gaan zo, wacht even, kan je die bekers bij je houden? " zei ze. Met haar blote voeten trapte ze het vuur uit, dat al niet meer was dan een hoopje smeulende houtresten. Toen ze er zeker van was dat het vuur uit was, sloeg ze vriendschappelijk een arm om Ion heen. "We kunnen vertrekken!"

((OOC: Waar zullen ze heen gaan? In ieder geval naar het Gannon, want waar moeten ze anders kleding halen? Maar onderdak is weer een ander verhaal, nouja, ik zie wel...))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AngelusIondor
Duister als de Nacht


Joined: 03 Apr 2003
Posts: 78
Location: Emmen

PostPosted: Fri Apr 09, 2004 9:09 am    Post subject: Reply with quote

Ondanks dat het nog wel een eindje was naar de stads muur kon Iondor deze nu al zien. Met zijn arm om Desey ging hij in een redelijk snel tempo lopen richting de stadsmuur. Geen flauw idee wat hem in de stad te wachten stond begon zijn voorhoofd lichtelijk te zweten. Hij was nerveus en bang... Hij vreesde meer voor alle schade die mensen in al die jaren gedaan hadden dan voor welk beest dan ook.

Hij begreep dan ook niet dat hij Desey zo erg mocht. Ze leek zo zuiver, zo jong... Maar toch opkommend voor haar gevoelens. Zonder dat hij het echt besefte ging hij steeds meer houden van Desey en het aardse bestaan. Hij streek een keer met zijn hand die hij niet om Desey had door zijn haar. Dit was iets wat hij altijd deed als hij erg onrustig werd. Hij keek nog een keer naar zijn kleren die inmiddels bijna uitelkaar vielen. Zijn vleugels waren inmiddels niet meer zichtbaar, omdat andere mensen er misschien vreemd tegen aan zouden kijken.

((OOC: Ik heb ook echt geen flauw idee Confused We zien wel))
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Wed Apr 14, 2004 4:27 pm    Post subject: Reply with quote

((OOC: Iondor en Desey naar Gannon -> Zoekende...))

((OOC voor Ion: Ik gooi ze even naar Gannon, anders zijn ze toch maar niets aan het doen in de Wilde Wouden.))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group