Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Een plek genaamd Eenzaamheid
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Wilde Wouden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat May 10, 2003 5:39 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Elia kwam met een schok overeind. De donder had haar wakker gemaakt. Of nee, ze had een stem gehoord in haar hoofd. Ze keek naar de toren. Het was toch niet...-nee dat kon niet. Koppig stond Elia op. Ze had het gewoon gedroomd. Maar toch besloot ze even te kijken bij de achterdeur.

Elia was doorweekt toen ze bij de achterdeur aan kwam. Ze aarzelde even. Zou ze het proberen? Het was toch eigenlijk onzin om te denken dat er een stem in haar hoofd was geweest. Toch probeerde ze de deur. Tot haar verbazing was deze inderdaad open. Opgelucht stapte Elia naar binnen.

Ze had een vuur gemaakt in woonkamer die haar nu wel bekend was en uit de kamer waar ze de vorige avond was geweest had zel een deken gehaald. Haar drijfnatte kleding hing te drogen op een stoel en ze zat zelf in een andere, gewikkeld in de deken. Ze vroeg zich nog steeds af of de stem in haar hoofd echt was geweest...
Uiteindelijk gaf ze het op en accepteerde dat ze inderdaad iemand, of iets, gehoord had.
Eh, dank je wel dacht ze, hopend dat degene die haar binnen had gehaald haar zou begrijpen.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat May 10, 2003 5:46 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

De wind raasde buiten verder, de regen sloeg met regelmaat tegen de ramen af en toe onderbroken door een lichtflits en een donderslag. De toren kraakte onder druk van de storm maar verder bleef het stil.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat May 10, 2003 5:49 pm    Post subject: ...... Reply with quote

Elia was een beetje teleurgesteld ze had eigenlijk een beetje gehoopt dat iets of iemand iets terug zou zeggen. Misschien kwam het wel omdat ze eigenlijk een beetje had gehoopt de avond met Eduward door te brengen zodat ze hem trots kon vertellen dat ze een baan gevonden had. Stilletjes staarde ze in het vuur terwijl ze luisterde naar het regelmatige geluid van de regen dat haar uitendelijk in slaap suste...

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat May 10, 2003 6:49 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

Eduward kwam aangereden over het pad langs de rivier. Het paard was wat onwillig in het begin, maar naarmate de dag vorderde begon ze makkelijker te worden. Op de kar lag een flinke lading hout en dakpannen. De schrijnwerker zou morgen al komen, geen vertragingen meer binnen een week zal Solitude eindelijk weer compleet zijn.

Hij hield de teugels in toen hij bij Solitude kwam, hij wist dat het vanacht had geregend en hij wilde de zachte grond onder het gras niet al te erg beschadigen. Voorzichtig leide hij de merrie richting de toren. Achter de toren stond nog een klein schuurtje, daar zou hij haar en de kar stallen. Daarna liep hij naar de voordeur en haalde die van het slot. De deur ging met een licht gekraak open. Hij stapte Solitude binnen en zag tot zijn verbazing Elia in een stoel voor de haard zitten. Ze sliep, dus hij liep hij zachtjes naar de keuken en zette daar een ketel met water op het vuur.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat May 10, 2003 6:56 pm    Post subject: .... Reply with quote

Elia werd wakker en gaapte. Ze had heerlijk geslapen. Tot haar verbazing hoorde ze geluiden uit de keuken komen. Misschien kwam het omdat ze wakker was, maar de gedacht dat Eduward terug was kwam niet in Elia op. Ze dacht aan een indringer. Zachtjes trok Elia haar droge broek en tuniek aan en pakt haar korte zwaard. Geruisloos sloop ze naar de keuken.

Elia schopte de deur open en stond met haar zwaard in haar rechter hand. "Wat moet dat h - EDUWARD!" Elia liet haar zwaard vallen en rende naar haar vriend toe om hem te omhelsen. Ze lachte schaapachtig. "Ik wist helemaal niet dta je al terug was! Eh, sorry dat ik zomaar de toren inging, maar ik hoorde een stem in mijn droom die zij dat de achterdeur oen was en dat ik daardoor naar binnen moest. Ik weet dat het stom klinkt."

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sun May 11, 2003 6:50 am    Post subject: Re: .... Reply with quote

Eduward liet het tinnen bord dat hij in zijn handen had vallen; met een doffe klap kwam het op de stenen vloer van de keuken neer. Verbaasd en geschrokken staarde hij Elia aan. "Ook een goedemorgen Elia.... Het geeft niet dat je naar binnen bent gegaan, het is nu een maal niet veilig in het woud. En de storm van vannacht zou ook niet erg prettig geweest zijn als je buiten was blijven slapen."
Zo dus Solitude praat ook tegen haar... interresant.
Hij pakte het nu gebogen bord weer op en boog het enigsinds weer recht. Hij legde er een paar plakken gesneden brood op. Daarna pakte hij de mand waar het beleg in zat hing die aan zijn arm en pakte daarna ook de melkkan.
"Zullen we eerst wat eten? Ik neem aan dat je wel honger hebt." Hij liep weer naar de twee stoelen bij de haard en zette het bord, de mand en de melkkan op de tafel.

Toen hij een plak brood met boter en een dikke plak ham naar binnen had gewerkt vroeg hij: "En heb je een baantje kunnen vinden?"

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sun May 11, 2003 7:30 am    Post subject: ........ Reply with quote

"Ik zou een paard op kunnen." Zei Elia terwijl ze in een stoel neer plofte. Ze smeerde een plak brood en nam een hap. "Ja! Ik heb een baan gevonden in een winkel. Waarschijnlijk. Als die..." Elia slikte het woord in. "Als die mensen bij het gilde tenminste normaal doen." Elia had dank zij de klerk geen hoge indruk van het gilde. Ze bedacht zich ineens dat ze aan Gunther had beloofd omvandaag terug te komen. "Ik moet vanmiddag eigenlijk nog terug naar Raganorck."

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sun May 11, 2003 6:47 pm    Post subject: Re: ........ Reply with quote

"Als je paard kunt rijden dan mag je de merrie wel lenen. Ik ben toch van plan om hier te blijven totdat Solitude weer helemaal gerepareerd is. Hij pakte twee bekers uit een kast en schonk zichzelf melk in. Toen bedacht hij zich dat het water van de thee nog op het vuur stond en hij rende op een drafje naar de keuken om even later met een dampende ketel met water en de thee terug te komen.
Hij ging zitten en pakte zijn beker met melk. "Ik heb haar Haver genoemd naar de kleur van haar vacht," vervolgde hij," ze is een beetje dwars maar dat went vanzelf."

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Mon May 12, 2003 5:55 am    Post subject: ....... Reply with quote

Elia werd meteen enthousiast. Ze was dol op paarden. "Oh echt? Mag ik haar lenen? Hoe oud is ze? Is ze mooi? Waar heb je haar vandaan gehaald?" Ze schonk thee voor zichzelf in en bedacht zich dat het in Solitude nu voelde als of ze thuis was. Nee, niet nu pas, de vorige keer dat ze hier was geweest had Solitude ook al een veilige en aangename plek geweest. Misschien was het iets dat de toren deed maar waarschijnlijk was zij het gewoon omdat ze zo'n behoefte had gehad aan een veilige plek.

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Mon May 12, 2003 6:40 am    Post subject: Re: ........ Reply with quote

"Ik heb geen idee hoe oud ze is, dat ben ik vergeten te vragen. Ik heb haar gekocht als trekpaard en haar bouw is daar ook naar. Ze komt van een vrachtjesbedrijf, doordat ze een eigen willetje heeft was ze niet zo geschikt voor dat werk dus ik heb haar voor weinig geld kunnen kopen."
Eduward schonk zichzelf thee in en deed er een flinke schep honing in. "Maar vertel eens hoe was jouw dag in de stad?"

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Mon May 12, 2003 4:59 pm    Post subject: ..... Reply with quote

"Mijn dag was wel goed. Ik had ruzie met iemand opstraat. Ik ben naar de kleding winkel gegaan. Toen ik mn cape liet maken heb ik een verhaal verteld aan de man die hem maakte. Gunther heet hij. Toen hij hoorde dat ik een baan zocht bood hij me er een aan. Daarna zijn we naar het gilde geweest waar ik de neiging kreeg de nek van de klerk om te draaien." Elia glimlachte lievelijk. "Ik hoop dat ik hem gouw nog eens tegen kom."

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Mon May 12, 2003 5:07 pm    Post subject: Re: ....... Reply with quote

"Een druk dagje dus, wat ga je vandaag doen dan? Wil je nog iets of kan ik de tafel afruimen?" Hij dronk zijn thee op en stond op om alvast het beleg weer in de mand te pakken.

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Mon May 12, 2003 5:13 pm    Post subject: ...... Reply with quote

Elia stond op en duwde Eduward terug in zijn stoel. "Jij gaat helemaal niet de tafel afruimen." Zei ze lachend. ïk kan best ook wat doen." Ze begon de mand weer in te pakken en liep ermee naar de keuken.

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Mon May 12, 2003 5:19 pm    Post subject: Re: ....... Reply with quote

Enigsinds verbaasd ging Eduward weer zitten. "Je bent te gast bij mij dus jij zou geen werk hoeven te doen. Niet dat ik het niet waardeer, maar dat is mij altijd geleerd." Onwillekeurig ging hij toch door met opruimen. "Ga je trouwens in Raganorck wonen?" Het was eruit voordat hij er erg in had.

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Mon May 12, 2003 5:23 pm    Post subject: ..... Reply with quote

"Tja, ik weet niet waar ik anders zou moeten wonen." Antwoorde Elia. "Guntehr zei dta hij waarschijnlijk wel een kamer voor me had. Ik heb niemand anders om bij in te wonen, mijn familie woont te ver weg." Elia hield de mand omhood die nu leeg was. "Waar moet ik deze neerzetten?"

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Wilde Wouden All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Next
Page 7 of 12

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum