Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Een plek genaamd Eenzaamheid
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Wilde Wouden
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Apr 04, 2003 7:23 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Toen er weer een stilte viel staarde Elia naar de grond terwijl ze langzaam verder at. Ze vroeg zich af hoe het nu thuis ging met iedereen. Elia gaat volgens mij nooit werken mam, die blijft de rest van haar leven dromen Ze kon de woorden van haar broer nog zo in haar gedachten horen. Was het maar zo. Had ze maar nooit een baan hoeven zoeken. Ze zuchtte. Misschien zou het allemaal wel mee vallen. Ze nam nog een had van haar brood......en verslikte zich. luid kuchend en proestent boog elia zich voorover. Ze kokhalsde.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Apr 04, 2003 7:30 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

Eduward sprong op toen Elia begon te hoesten. Hij begon op haar rug te kloppen. Hij had het gevoel dat de paniek van vanmorgen aan het terugkeren was.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 4:38 pm    Post subject: ...... Reply with quote

Elia nam snel een slok thee. "Dank je." Zei ze schor tegen Eduward. Ze beet op haar lip om niet in lachen uit te barsten om de uitdrukking op zijn gezicht. Hij was heel lief voor haar, maar ze kon zien dat hij niet gewend was om zo'n onhanding person in de buurt te hebben.
"Eh, Heb je nog trek op thee?"

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 5:34 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

"Ja graag." Eduward ging weer zitten, zich niet bewust van de opkomende lachbui van Elia. "Ik zal zo een lijstje maken van wat ik allemaal nog moet hebben en dan kunnen we wat mij betreft vertrekken."
"Wil je nog wat brood of iets anders? Anders begin ik alvast met afruimen."

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 5:42 pm    Post subject: ..... Reply with quote

"Eh, nee, ik heb genoeg gehad." Antwoorde Elia terwijl ze de bekers opnieuw vulde met thee. "Moet ik je helpen met je lijstje?" Vroeg ze toen ze de bekers op tafel zette en er een naar Eduward toeschoof. "Je hebt in elk geval nieuwe thee nodig want deze is binna op." Zei ze. "Als dit al het eten is wat je nog hebt," Ze wees naar de ontbijd tafel. "Zul je in elk geval brood nodig hebben. en wat vlees en kaas."

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 5:59 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

"Ik denk niet dat het nodig is dat je me helpt met het lijstje, het zijn hoofdzakelijk dingen voor mijn inkten en voor de restauratie."
"Ik heb nog wat brood en kaas maar er zal wel meer moeten komen. En thee drink ik alleen als er visite is, anders hou ik het bij water. Maar dat betekent niet dat het er niet moet komen."
Hij stond op en begon het brood en het beleg weg te werken in een kastje.
Ik moet de watervoorziening binnen weer intact krijgen dat zou een stuk aan tijd schelen. Terwijl hij zo een lijstje voor zichzelf begon te maken liep hij langzaam door de hele toren. Na een klein half uur was hij klaar en had hij zijn leren schoudertas bij zich.

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 6:10 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Elia wachtte geduldig tot Eduward klaar was met zijn lijstje. "Zullen we gaan?" Vroeg ze toen hij terug kwam.
Ze deed haar cape om en bond haar harp op haar rug. Daarna contoleerde ze of hij goed zat. "Heb ik alles?" Vroeg ze meer aan zich zelf. Ze kwam tot de conclusie dat het zo was. "Nou, tot ziens dan." Zei ze tegen de toren terwijl ze naar buiten liep. Ze draaide zich naar Eduward en keek hem vragend aan. "Welke kant op?"

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 6:18 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

"Daar naar die opening tussen de bomen." Hij wees naar een klein pad dat de heuvel afliep.
"We kunnen ook het stroompje volgen maar dan zouden we er langer over doen. Ik denk dat het verstandigste is dat we zo snel mogenlijk naar Raganorck gaan." Om die zin nog eens uit mijn mond te horen. Hij zette er een flinke pas in en ging in zijn hoofd na waar hij allemaal langs wou. Eerst naar de schrijnwerker en daarna naar de markt. De bibliotheek kwam als laatste, dus kon het zijn dat hij nog een nachtje in Raganorck moest verblijven. Het maakte niet uit, hij had nog genoeg van zijn kruid dus een nachtje kon wel uit.

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 6:31 pm    Post subject: ...... Reply with quote

Elia liep achter Eduward aan. Ze was heel stil. Ze probeerde de weg in zich op te nemen zodat ze Eduward de volgende keer kon opzoeken zonder verdwaalt te raken. Halve boom, open plek, drie omgevallen bomen. Ze probeerde de kenmerkende dingen zo goed mogelijk in haar geheugen te prenten.

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Apr 05, 2003 6:47 pm    Post subject: Re: ..... Reply with quote

De route was vrij simpel als je hem eenmaal gelopen had, maar omdat het een klein pad was dat van de hoofdroute afweek miste je het snel.
De hoofdroute maakte maar een paar bochten maar leidde je direct naar de poorten van Raganorck.
Ze waren al snel de poorten door en liepen door de drukke Gannon.

Eduward>>De Gannon>>Op de straat.

Back to top
Dorum Iasha
Nachtdwaler

PostPosted: Sun Apr 06, 2003 2:00 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

Dorum liep rechtstreeks de stad, uit het woud in. Zijn speer zwaaide hij behendig mee en hij probeerde af en toe een konijn te doden. 3 van de 5 Konijen hadden geluk gehad, echter de andere 2... waren nu een lekker tussendoortje voor de lange elf.

Zijn humeur werd steeds beter hoe verder hij het woud in ging. Hij begon in bomen te klimmen omdat hij toch niets beters te doen had. Zijn humeur werd hierdoor zo goed dat hij iets deed wat hij in vele jaren niet meer had gedaan... Fluiten.

Al fluitend en klimmend kroop hij steeds verder het woud in. Hij kwam bij een open plek met 3 omgevallen bomen. Hier besloot hij om te rusten en hij begon zijn konijnen langzaam te verorberen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dorum Iasha
Nachtdwaler

PostPosted: Tue Apr 15, 2003 6:24 am    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Na het verorberen van zijn konijnen stond Dorum op en liep nog wat verder.

>Dorum>De wilde wouden> ergens tussen de bomen

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sun May 04, 2003 6:11 pm    Post subject: ... Reply with quote

Gapend stapte Elia verder toen Solitude in het zicht kwam. Als Eduward nu maar thuis was. Ze verschoof haar harp op haar rug en luisterde naar de zingende vogels. Voor de deur van de toren bleef Elia stil staan. Ze klopte op de deur. Er werd niet open gedaan. "Eduward, ben je daar?!" Riep ze, hopend dat hij haar zou horen.

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat May 10, 2003 4:45 pm    Post subject: ...... Reply with quote

Elia zuchtte. Blijkbaar was Eduward niet thuis. Stom ook van haar om er op te vertrouwen dat hij er wel zou zijn. Ze wist toch dat hij dingen te doen had in de stad. Nou ja. Ze had geen tijd meer om terug naar de stad te lopen want ze wilde niet door het woud dwalen als de zon onder was. Elia verzamelde wat hout en maakte een vuurtje. Daarna verzamelde ze wat vruchten en haalde ze wat water.

Na het eten leunde Elia tegen de muur van de toren. Ze speelde op haar fluit. Ze had net het vuur weer opgestookt door er nieuwe houtblokken op te leggen. Ze legde haar fluit weer weg en sloot haar ogen. Het duurde niet lang voor Elia in slaap was gesukkeld. Ze had niet eens tijd om zich zorgen te maken over wilde dieren.

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat May 10, 2003 5:20 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

'Wordt wakker Elia' Een warme vrouwlijke stem klonk door de dromen van Elia. 'Het is niet veilig buiten de toren, kom binnen' De wind nam toe in kracht en langzaam maar zeker vielen er druppels uit de donkere wolken. Het vuur doofde al snel met toen de wolkbreuk los barste. 'Wordt wakker Elia!' Nu was het sterker en krachtiger. 'Loop achterom, ik zal de deur open doen.' Een bliksem schicht deed de hemel oplichten, de donderslag rolde al snel over het donkere woud. 'Wordt wakker!' Deze keer was het een bevel die klonk als de donder van enkele momenten daarvoor.

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 5/10/03 7:23:02 pm
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Wilde Wouden All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Next
Page 6 of 12

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum