View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Eduward Eyckenbladt Nachtdwaler
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 5:27 am Post subject: Re: ..... |
|
|
Ook Eduward begon te lachen om de opmerking. Vrouwen, rare wezens. Hij stond op en hielp Elia overeind. "Ja laten we een kop thee nemen, maar dan wel van thee die niet in jaren op een plank heeft gestaan." Hij keek Elia glimlachend aan, ze zag er nog wat zwakjes uit dus sloeg hij weer een arm om haar heen om haar te ondersteunen. Langzaam begon hij weer terug naar Solitude te lopen. |
|
Back to top |
|
|
Elia Sarani Nachtdwaler
Joined: 04 Mar 2003 Posts: 208 Location: Rolante Wind Kingdom o_O
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 8:39 am Post subject: ....... |
|
|
Elia glimlachte nog steeds toen Eduward haar overeind hielp. Ze knikte. "Misschien zal dat wel lekkerder zijn." Even leek het alsof Elia zou struikelen maar Eduward sloeg zijn arm om haar heen. Terwijl ze langzaam naar de toren terugliepen keek Elia om zich heen. het woud zag er een stuk prettiger uit dan gisteren middag. De vogels zongen en het weer was opgeklaard. "Wat is dat?" Vroeg ze aan Eduward terwijl ze wees naar een klein dier dat door het gras rende. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 10:05 am Post subject: Re: ....... |
|
|
"Een konijn denk ik, ik heb het niet goed gezien maar er zitten een paar holen hier in de buurt." Hij glimlachte toen hij naar zijn toren keek. Solitude ziet er liefelijk uit in dit licht, Elia trouwens ook. Hij genoot van de wind die met zijn haar speelde, van het gras dat heerlijk zacht aanvoelde. Wat heeft mij ooit bezield om in de stad te gaan wonen? De gedachte dat hij ooit terug zou moeten voor eten en voorraden, deed zijn gezicht even betrekken maar algauw klaarde het weer op. Hij had bewezen dat hij zich kon bevrijden van zijn duisternis, dus zou hij het nog wel een keer kunnen. |
|
Back to top |
|
|
Elia Sarani Nachtdwaler
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 11:34 am Post subject: ....... |
|
|
Elia genoot van de geur van het woud. Onwillekeurig controleerde ze even met hara hand of haar harp op hara rug gebonden zat. Ze schork. Hij was weg! Toen herinnerde ze zich dat haar harp nog in de toren lag. Ze zuchtte opgelucht. Ze zou niet weten wat ze moest als ze hem krijt was.
Voor haar langs rende nog een konijntje en Elia lachte hard op. Ze hield van dieren en het was alweer een tijdje geleden sinds zij ze zo vrij rond had zien rennen. "Wat voor dieren wonen er allemaal in het woud?" Vroeg ze terwijl ze Eduward aankeek. Ze hoopte dat hij een aantal vredeliefende dieren op zou noemen. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 12:36 pm Post subject: Re: ....... |
|
|
"Er wonen vele dieren in het bos, de meeste zullen je nooit lastig vallen en sommigen zelfs nooit zien. Anderen zie je vaak zoals eekhoorntjes en konijnen." Hij dacht weer aan alle stukken die hij had gekopieerd, velen gingen over de dieren die rond Raganorck leefden. Anderen waren over mythische wezens. "Maar er wonen ook wolven en beren in het bos, maar ze zullen niet gauw bij de toren of de stad in de buurt komen." Bij de deur van Solitude maakte hij een gebaar dat ze voor moest gaan. Onwillekeurig streek hij over de muur van Solitude en een glimlach verscheen weer op zijn gezicht. |
|
Back to top |
|
|
Elia Sarani Nachtdwaler
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 5:06 pm Post subject: ... |
|
|
Bij de deur van de toren glimlachte Elia naar Eduward. "Ik ga die oude thee wel even opruimen." Zei ze liefjes. "Misschien dat jij je maar even aan moet kleden." Luid en gemeen lachend liep ze de toren binnen. De ketel was gelukkig niet over gekookt. Voorzichtig pakte ze hem met een haak van het vuur af.
"Waar staat die verse thee van jou?" Riep ze nar Eduward terwijl ze de ketel buiten de deur leeggoot. "Ik ga even nieuw water halen." Ze liep opnieuw richting de stroom. Daar schepte ze de ketel vol met water. Van een afstandje keek ze even naar de toren. Eigenlijk was het een prachtig ding. Elia glimlachte terwijl ze terug liep naar de toren met de gevulde ketel in haar handen geklemd. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 5:58 pm Post subject: Re: ... |
|
|
Eduward keek lichtelijk verbaasd naar zijn kleding, tot zijn schrik had hij nog steeds niks anders aan dan een hemd en zijn lendendoek. Met een blos op zijn wangen liep hij de trap op. "De thee heb ik boven op mijn kamer, ik zet het wel onderaan de wenteltrap." Hij rende de trap op en haalde de thee uit zijn tas, met een paar passen was hij ook weer op de tweede verdieping en zette daar de thee neer. "Het staat klaar," riep hij naar beneden. Eenmaal weer boven trok hij zijn rode pak aan en sloeg de scharlaken rode mantel, die erbij hoorde, over zijn arm. Daarna liep hij naar beneden. |
|
Back to top |
|
|
Elia Sarani Nachtdwaler
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 6:01 pm Post subject: ...... |
|
|
Elia liep met de ketel de toren in en hing deze boven het vuur. Daarna pakte ze de thee die Eduward onder aan de trap had gezet en deed een par blaadjes in de ketel. Ze keek Eduward keurend aan toen hij de trap af kwam. "Dat staat al een stuk beter." Daarna glimlachte ze. "Heb je honger? Is er iets te eten in de buurt dat ik voor je kan klaar maken? Is er nog iets anders dat ik kan doen?" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 6:17 pm Post subject: Re: ...... |
|
|
"Dank je," antwoorde Eduward op het compliment. "Ik zal het eten naar beneden brengen, dan hoef ik niet de hele tijd heen en weer te lopen." Hij liep de trap weer op en kwam even later met zijn leren schoudertas weer naar beneden. Hij zette de tas op een stoel en haalde er een brood uit en een flinke brok kaas. Uit een ander vakje viste hij een potje met jam en een kannetje met melk. "Zo een heel aardig ontbijt mag ik zo zeggen. Normaal gesproken heb ik er nog wat vruchten bij, maar ik zag vanmorgen geen kans om wat te plukken." Hij ging aan tafel zitten en haalde een mes uit zijn binnen zak. Hij begon het brood in sneden te snijden. "O, ja ik heb ook nog boter." Weer rommelde hij wat in zijn tas en even later zette hij triomfantelijk een kuipje boter op tafel. Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 4/4/03 8:28:18 pm
|
|
Back to top |
|
|
Elia Sarani Nachtdwaler
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 6:26 pm Post subject: ...... |
|
|
Triomfantelijk zette Elia twee stomende bekers thee op tafel neer. Zelf nam ze plaats in een stoel erbij. "Het is zeker een heel goed ontbijt." Ze nam een snee brood en besmeerde deze met boter. Ze leunde achter over en nam een hap. "Ekkel woot s it eg." Elia glimlachte, slikte het brood door en zei: "Ik zei dus, lekker brood is dit zeg." Ze veegde haar mond af. "Hoe lang is het ongeveer terug nar de stad?" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 6:37 pm Post subject: Re: ...... |
|
|
Eduward had net een slok van de thee genomen toen Elia met haar mond vol begon te praten. Hij moest moeite doen om het hete goedje binnen te houden en zag uiteindelijk geen andere mogelijkheid dan om alles in een keer door te slikken. "Ja het is een goed ontbijt. Ik zal met je meelopen naar de stad, in alle haast heb ik nog wat dingen laten liggen toen ik vertrok. En ik wil nog naar de bibliotheek in Raganorck kasteel om meer te weten te komen over Solitude." |
|
Back to top |
|
|
Elia Sarani Nachtdwaler
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 6:42 pm Post subject: ..... |
|
|
Elia knīkte. "Oke. Ik wil even een kleding winkel zoeken, mij cape is gescheurd, die wil ik laten maken. en daarna ga ik opzoek naar een baantje." Ze nam nog een hap van haar brood en spoelde het weg met thee. Daarna staarde ze nadenkend naar het plafond. "Weet je, ik denk dat ik je af en toe kom opzoeken hier. Het lijkt me anders zo eenzaam voor je." |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 6:56 pm Post subject: Re: ...... |
|
|
"Ik zou het zeker kunnen waarderen als je dat deed. Wat voor baantje zou je willen dan? Weinig van het werk in Raganorck wordt tegenwoordig goed betaald." Hij had zelf ervaren dat hij alleen door zijn harde werk zijn salaris omhoog had kunnen werken. |
|
Back to top |
|
|
Elia Sarani Nachtdwaler
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 7:04 pm Post subject: ....... |
|
|
Elia haalde haar shcouder op. "Ik zie wel. Als ik maar iets verdien. En ik heb woonruimte nodig vlak bij mijn werk." Ze at het laatste stukje van haar brood en pakte een nieuwe snee. "Hoef je nou eigenlijk nooit meer te werken?"Vroeg ze om de stilte op te vullen. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 04, 2003 7:15 pm Post subject: Re: ...... |
|
|
"Ik heb veel gewerkt en een redelijk fortuin verdiend, maar nooit meer te hoeven werken zal er niet in zitten. Zeker als ik verder ga met het restaureren van Solitude. Maar ik denk dat ik wel iets vind om geld mee te verdienen." Hij nam nog een hap van het brood en begon naar buiten te staren over waarmee hij in de Enes naam geld mee kon verdienen. |
|
Back to top |
|
|
|