Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De Queste van Artuur Bloemblad.
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Fri Apr 12, 2002 8:42 am    Post subject: De Queste van Artuur Bloemblad. Reply with quote

Al zingend trok hij door het bos, van tak tot tak springend.
'Mooi is het woud, met bladeren zo goud. Levend in het groen, is altijd wel te doen.' Hij herinnerde zich de juiste versen niet meer, maar daar paste hij wel een mouw aan, een kleintje dan. Hij zong ook een beetje vals, maar geen kat die daar op lette omdat de kat naar een muis op de grond aan het staren was en geen aandacht voor Artuur had.

Artuur kwam bij zijn befaamde of beruchte boom. De boom had al meerdere malen inwoners van het woud schrik aangejaagd door plots van plaats te veranderen.
Hij kroop op zijn vertrouwde tak en viel in slaap.
In zijn droom sprongen geen schaapjes over een hek, nee bij hem waren het mieren, schapen waren te groot voor in zijn droom.

Plots werd hij gewekt door een brommend geluid.
Voor zijn neus hing een grote bij. Zo een met gele strepen, die soms ook wel eens wesp genoemd wordt. Oh ja en een grote angel waar een klein drupje vocht aan hing.
De bij zoemde erop los tegen Artuur. Deze snapte er natuurlijk niets van. Dan begon de bij nog wat rondjes te vliegen totdat ze door overmoed met een smak tegen de tak aanvloog en versuft er op bleef liggen.

Artuur goed voor alle dieren en beesten en insecten hielp de bij recht en gaf ze een glas wijn. Witte, want deze bij luste geen rode wijn.
'Vertel nu eens wat je te zeggen hebt.' zei Artuur.
'Zeg, jij spreekt de algemene taal, ik dacht dat je nog de cirkeltaal sprak.' De bij had een rustgevende stem, zacht, honingzoet.
Dan herinnerde ze zich waarvoor ze gekomen was.
'Er lopen rare wezens door het bos, onze korf is al verstoten door deze dingen, je moet er iets aan doen Tuur, dit kan zo niet langer. Wij waren de grootste korf en andere korven zijn al bij ons komen vragen om hulp. Je moet iets doen Artuur. Daar ben jij voor.'
Artuur wist zelf niet goed waarom hij hier was, hij dacht dat hij gewoon moest liggen op zijn tak, zo nu en dan eens rondlopen en dat was het dan. Maar nu hij die bij zo hoorde, daagde hem iets.
'Ik zal het wel doen, ben op het moment toch vrij.'
De bij wou wegvliegen, blij met dit antwoord toen Tuur nog iets vroeg: 'Zou ik een lift kunnen krijgen?'

Artuur Bloemblad ~ Kabouter

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Sat Apr 13, 2002 9:58 pm    Post subject: een Brownie Reply with quote

'Tuurke! TUUR!'

Onderaan de boom stond een bruin figuurtje te zwaaien. Het was en brownie. Ze leken allemaal op elkaar, ze waren allemaal bruin en in de herfst zag je ze niet. Dan konden ze zichzelf soms niet eens vinden.

Deze stond op de rug van een kat te wiebelen terwijl hij de aandacht van het kaboutertje probeerde te krijgen. Hij had al een tijdje staan wachten bij de boom op het kaboutertje. De koningin had hem gestuurt teon hij honing kwam halen. Maar blijkbaar had ze niet veel vertrouwen in hem gehad want ze had ook een van haar onderdanen gestuurt. Nu stond hij te mopperen op zijn rijdier.

'Als jij je niet had laten afleiden door een...sta stil....muis, dan hadden weee..he sta stil... al lang onderweg kunnen zijn. Tuurke' ging hij in één adem door, ' Je kunt met mij meerijden.'

De kat keek scheel toen de Brownie op zijn hoofd klom om zo nog dichter bij de befaamde avonturier Artuur Bloemblad te zijn.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Apr 14, 2002 12:13 pm    Post subject: Re: een Brownie Reply with quote

Artuur hoorde het lawaai van beneden. Toen hij naar beneden keek zag hij een Brownie op een kat staan. Hij stond op het hoofd van het dier op en neer te springen.

'Naar beneden,' zei Artuur tegen de bij.
'Een beeeeeeetje,' riep Artuur terwijl hij zijn hoed vastgrabbelde toen ze met een zinderende vaart naar beneden raasden. 'VOORZICHTIG!'
'Prepare for landing, flaps down, landinggear out. ETA: 00:00:02. Weather at arrival: cloudy.'
Artuur bekeek de bij.
'Sorry, ik wou altijd al bij de luchtvaart.' De bij minderde vaart en landde netjes achter de staart van de kat.
Artuur groeide iets, zoiets doet een kabouter.

Artuur Bloemblad ~ Kabouter

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Sun Apr 14, 2002 6:24 pm    Post subject: Re: een Brownie Reply with quote

De brownie glimlachte van oor tot oor en dat was bij een brownie relatief een flinke afstand. Hij schraapte zijn keel en keek naar de enorme kabouter op.

'Ahum hrmm....hrm hrmrhjrrhrrrhrrm AAArrrarahum,' (hij had nogal wat vliegjes ingelikt op de tocht naar de boom van Artuur)

'hrm, Geachte Heer Bloemblad. Ik mag u verblijden met een invitatie van Hare koninklijke Bijheid, Koningin Honey. Zij gebied u, Arturius Bloemblad, befaamde avonturier en kabouter om met gezwinde spoed u te haasten naar haar koninklijk Hof, zo spoedig mogelijk.'

De brownie was met een fraaie buiging van de kop van de kat naar de staart gelopen en probeerde die nu omlaag te duwen, zodat Artuur op de rug van het beest kon klimmen.

'Archibald, wrk mee!' sprak de Brownie tussen zijn lippen door terwijl hij paars aanliep van de inspanning. Toen de kat spontaan zijn staart omlaag liet rolde de brownie naar beneden en landde voor de voeten van Artuur.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Apr 15, 2002 11:11 am    Post subject: Re: een Brownie Reply with quote

'Sta op, beste man, zo diep hoef je niet te buigen voor mij.' Toen Artuur even verder nadacht vervolgde hij: 'Je hoeft eigenlijk helemaal niet voor mij te buigen.'
'Zo die ouwe troela heeft mij eindelijk eens nodig.' Hij zag dat de Brownie een opmerking wou maken en stak daarom zijn hand op.
'Je kan zeggen wat je wilt, van al haar gezoem rond je oren krijg je soms een ferme hoofdpijn. Ik ben blij dat ze eindelijk haar trots eens opzij schuift. Laten we gaan.'

Hij wachtte totdat de Brownie terug op zijn voeten stond.

Artuur Bloemblad ~ Kabouter

Edited by: Coldrin at: 4/15/02 1:13:26 pm
Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Mon Apr 15, 2002 9:28 pm    Post subject: Re: een Brownie Reply with quote

De Brownie stond verbaasd. Dit had hij zich niet voor gesteld bij de grote avonturier uit de verhalen. Hij had grootspraak verwacht en een meester met woorden en een heer van stand. Maar dit leek wel verdraaid veel op een gewone kabouter. Enigszins teleurgesteld besteeg hij Balthazar (de kat veranderde nogal eens van naam, brownies waren niet goed in onthouden en de kat luisterde toch nergens naar) en hij stak zijn hand uit naar Artuur.

'Houd U zich goed vast en uw hoed ook.' sprak de brownie plechtig toen de kat rustig wegstapte. De bij stuurde hij met een wapperend gebaar van zijn te grote handen weg.

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Tue Apr 16, 2002 6:44 pm    Post subject: Re: een Brownie Reply with quote

De weg naar de korf was niet ver voor een bij om te vliegen, te voet was het iets langer, maar per kat met brownie chauffeur was het een bedevaart. Net toen tuurke begon te wensen dat hij een lunchpakket had meegenomen riep de brownie 'FLUUUU hoho, Melchior.' en wees hij met zijn lange vinger naar boven. 'Nu zeker goed vasthouden.' sprak hij tegen de beroemde kabouter. Hij boog zich voorover en fluisterde de kat wat in het oor, iets over musjes en takken.

Het rijdier lanceerde zichzelf de boom in en bleef verontwaardigd zitten op een tak bij de korf.

'Hier zijn we dan! Van hier moet u alleen verder, ik mag niet meer naar binnen sinds de laatste keer.' de brownie trok een zuur gezicht en ging mompelend verder 'het was niet mijn fout, die honingraat viel vanzelf uitelkaar en ze hebben maar een beetje honing verloren, ík was twaalf weken plakkerig, weet je wel dat kattehaar heel goed blijft plakken op in honinggedrenkte brownie....'

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Tue Apr 16, 2002 7:04 pm    Post subject: Re: een Brownie Reply with quote

Artuur stapte op de kat met gemengde gevoelens.
Al snel reden ze in een grote vaart door het bos. Al is rijden wel een groot woord, hobbelen, zwalpen, al hotsend en schuddend of zoiets.
Artuur keek naar beneden en zag plots dat hij zijn tabakszak vergeten dichtdoen was. De kat zat onder de tabak en de rest vloog achter haar weg.
Verdorie en het was zo een goede tabak, bedacht hij spijtig.

Toen sprongen ze de boom in, het ergste wat hij ooit meegemaakt had, nog erger dan die keer toen hij op een blad de rivier overgestoken was.

'Ga maar mee naar binnnen,' zei Artuur toen de Brownie zijn uitleg gestaakt had. 'Als ik de Koningin ook maar een beetje kan opjutten, dan is dat goed voor mij,' vervolgde hij met een grijns. 'Kom.'

Artuur liep de korf binnen, twee bijenwachters opzij duwend. Zij lieten mopperend hun angels zakken en stapten verder zelf opzij.

Artuur Bloemblad ~ Kabouter

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Tue Apr 16, 2002 8:08 pm    Post subject: de korf Reply with quote

'Ik hoor bij hem' Brownie wees naar Artuur terwijl hij haastig achter de kabouter aanschuifelde. De angels blonken in de zon die ze achter lieten toen ze de korf binnen liepen.

Binnen scheen het gefilterde zonlicht door ramen van was. Bijen liepen af en aan niet lettend op de twee woudwezens die de koning zochten. Het leek of Artuur de weg wist en Brownie volgde gewillig, zijn ogen op steeltjes, er was veel bijgebouwd sinds de laatste keer. Hij kon zien dat de kabouter niet onder de indruk was, de grote avonturier had de stad gezien, wat kon er nog op hem indruk maken. Brownie prees zichzelf gelukkig zo dichtbij zo'n groot iemand te mogen zijn.

'Hier links' zij hij overbodig over Artuurs schouder wijzend toen hij de gang herkende.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Wed Apr 17, 2002 2:37 pm    Post subject: Re: de korf Reply with quote

Artuur volgde de gangen dieper de korf in. Het is onvoorstelbaar hoe groot zo een bijenkorf wel niet is. Hij kwam bij een volgende gang waar een wachter stond, een grotere en grijzere bij.
'ARTUUR,' galmde de stem door de gang.
Met een snelle beweging trok artuur een stevige tak uit een wand die werksters aan het repareren waren. Hierdoor zakte de wand gedeeltelijk in, wat boze blikken van de werkers opleverde. Toen ze zagen dat het Artuur was, klaarden hun bijengezichten op.

De grijze bij was dichterbij gekomen en zoemde nu hard. Een schermgevecht begon. Angel sloeg tegen tak, keer op keer.
Bij beiden stroomde het zweet over de lijven. Artuur voelde dat hij moe begon te worden, maar zag tevreden dat zijn tegenstander er niet veel beter aan toe was.
Toen ze beiden bijna op het punt van totale vermoeidheid waren, stopten ze met het gevecht. De bij kwam op Artuur afgelopen en legde een arm om zijn schouders. Hij werd dieper de korf in gebracht.
'Dat was je beste gevecht tot nu toe, Artuur, je wordt nog een echte vechter.'
Artuur lachte kort. 'Weet je Bijan, je zou nog wel eens gelijk kunnen hebben.'
'Kom volg me, de koningin verwacht je en ook je gezelschap,' zei Bijan met een verwonderd gezicht op de Brownie.

Artuur Bloemblad ~ Kabouter

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Wed Apr 17, 2002 4:21 pm    Post subject: Re: de korf Reply with quote

'Niet mijn schuld zijn schuld niet mijn schuld!' de brownie hipte op en neer op zijn beentjes. En 'IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEiiiiiiiiiiiiiiiiii' gilde ie toen Artuur en de bij begonnen te vechten. Hij was nog nooit zo geschrokken.

Net toen zijn grote held het gevecht scheen te gaan verliezen hield het op en sloeg de bij zijn twee armen om de schouders van de kabouter. De Brownie huilde bijna van opluchting.

'Niet mijn schuld' mompelde hij nog even voor de zekerheid tegen de werkerbij en scharrelde toen achter Artuur aan.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sat Apr 20, 2002 7:49 pm    Post subject: Re: de korf Reply with quote

De gangen van de korf worden breder, totdat ze bij een kleine volgepropte ruimte kwamen. De wanden dropen van de honing
Een grote bij stond in het midden van de zaal.
'Wat moet je ouwe tang?' vroeg Artuur zonder omwegen.

Artuur Bloemblad ~ Kabouter

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Apr 29, 2002 4:42 pm    Post subject: Re: de korf Reply with quote

((OOC: Iedereen mag met de koningin spelen. Ter verduidelijking: Dit is maar een tijdelijk personage.)

'Zo, zo, wie we daar hebben. Artuur Bloemblad. Avonturier en clown erbij.' De koningin draaide zich om waardoor haar vleugels ruisend over elkaar gleden.
'En wie verstopt zich daar achter je rug.' vroeg ze terwijl ze probeerde achter Tuurs rug te kijken.

Back to top
View user's profile Send private message
red
Dromenvanger


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 399

PostPosted: Mon Apr 29, 2002 5:36 pm    Post subject: niemand Reply with quote

Brownie zat ineen gedoken achter Tuurke, zijn ogen stevig gesloten met de gedachte, als ik haar nie zie ziet ze mij ook nie!

'Niemand!' zei hij hardop toen de koning vroeg wie er achter Tuurke zat.

'andandand' galmde het door de troonzaal.

Gedogen kroop Brownie vanachter Tuurkes rug weg. 'Hare Hogenlijke Vleugeligheid Mevrouw ik heb gedaan wat u zij, ik heb hem hierheen gereden zo snel als Melchior mijn trouwe kat ons kon dragen! Verder heb ik niets gedaan Uwe Koninginnelijke Bijïgheid.'

Ware het niet dat Brownie reeds op de grond lag, had hij een buiging gemaakt en geknield. Zijn ogen angstvallig gericht op de vele angels in zijn buurt. Zijn bewondering voor de dappere kabouter Bloemblad steeg elk moment.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Wed May 01, 2002 2:48 pm    Post subject: Re: niemand Reply with quote

Tuur trok de Brownie aan zijn kraag overeind.
'Vertel wat je te vertellen hebt, uwe Venijnige Stekeligheid.'
Hij stampte naar voren tot hij bij de koningin stond.
'Wat wil je?' vroeg hij.

Artuur Bloemblad ~ Kabouter

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group