Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De zoektocht naar de Elfen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 9:46 pm    Post subject: Re: Ooc: Reply with quote

(( Ehm, volgens mij niet. William heeft zich aan Echo voorgesteld, maar verder is het contact een beetje langs elkaar heengegaan. Maar dat geeft niet, toch? We komen elkaar vast nog wel eens tegen. Okee, ik denk dat ik Faranyells raad ook maar eens ga opvolgen. School... Examens... Morgen... Wekker... Akelig vroeg ))

Back to top
View user's profile Send private message
William
Duister als de Nacht


Joined: 13 Feb 2002
Posts: 69

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 9:53 pm    Post subject: verder Reply with quote

"We zullen nieuwe voorraden in de stad kopen, eerst gaan we zo snel mogelijk een kamer huren en slapen."
Ze sjokten voort en bereikten in een mum van tijd de stad

Back to top
View user's profile Send private message
Jackal
Verloren en Vergeten


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 42
Location: hier ergens...geloof ik

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 10:13 pm    Post subject: Re: verder Reply with quote

"Ik heb nog iets van een dozijn pijlen. Ik moet zeker nieuwe hebben." ~En ik mag mijn cape wel wat repareren, gelukkig zit de scheur in de voering.~ Zei Davira. <Gaap>

(OOC: verder in de taveerne)

Edited by: Jackal at: 2/17/02 11:22:10 pm
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 10:19 pm    Post subject: Re: Ooc: Reply with quote

((Nee, geen halsband, Banduin's naam is bij niemand bekend, die draagt hij in zijn herinneringen met zich mee, in principe kun je hem iedere naam geven die je maar wilt, hij zal op gegeven moment wel leren begrijpen dat je hem ermee bedoelt, net zoals mensen elke hond fikkie noemen, dus verzin er maar een ))

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 10:39 pm    Post subject: Welkome slaap Reply with quote

((OOC: Elegia, succes met jouw examens))

Het afscheid doet toch pijn, Banduin piept nog even, dan zakt hij in een gezegende slaap. Zelfs de pijn en de wonden die hem het ademen zo moeilijk maken, vergeet hij....

((Tot morgen! :) ))

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 4:45 pm    Post subject: Re: Welkome slaap Reply with quote

Faranyell word wakker uit een diepe slaap,eindelijk had ze nog eens fatsoenlijk geslapen...dat deed haar goed.
Maar het was wel een ander gevoel om wakker te worden zonder de Scharlaken 5,raar dat ze er niet meer waren....

Ze was als eerste wakker,en ging een beetje rondkuieren in het woud,niet te veraf van Coldrin,Echo,Caege en de hond(ja zal je nu maar hond noemen zeker....)

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 6:19 pm    Post subject: Re: Welkome slaap Reply with quote

Tijdens haar rondkuiering vond ze een paar bessestruiken en woudaardbeien....
Ze had nog niet veel gegeten gisteren,van die haas moest ze niet veel hebben,dieren at ze niet graag,dus at ze nu maar van de bessen.

Ze nam er een paar mee naar de groep en legde ze op een doek zoadat ze,wanneer ze wakker werden,er wat van konden nemen.

Daarna ging ze naar de hond die bij hen was gebleven en streelde hem zachtjes over zijn kop en lijf....

Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 6:35 pm    Post subject: rust Reply with quote

Caege legde zich ook te rusten.Hij voelde zich plots wat eenzaam,want Echo en coldrin lagen dicht tegen elkaar aan,en ook Faranyell had warmte gevonden bij de hond.
Hij dacht nog eens aan de 4 vrouwen van de scharlaken 5.Wat was het jammer dat die er allemaal vandoor waren...
Hij trachtte wat te slapen ,maar probeerde toch een oog open te houden als wacht houdende.Coldrin en echo waren daar zeker niet toe instaat...

Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 6:36 pm    Post subject: Koud konijn Reply with quote

De hond voelt zich al wat beter, als de eerste warme ochtendstralen zijn lichaam warmen. Het ademen gaat nog moeilijk, maar de pijn is wat gezakt... en onder zijn neus de geur van eten. Het stuk konijn dat hij gisteren niet door zijn strot kon krijgen. Hij legt zijn goede linkerpoot over het boutje. Voorzichtig, flinter voor flinter scheurt hij stukjes vlees af. Het stuk is lang niet genoeg om een hond van zo'n formaat tevreden te stellen en Banduin heeft in twee dagen niet meer gegeten. Maar voorlopig voldoet het.

Dan ziet hij Faranyell af en toe tussen de bomen opduiken. Het kleine meisje lijkt plezier te hebben. De hond volgt haar met zijn ogen.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ckeetel
Dromenvanger


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 981
Location: Raganorck

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 6:56 pm    Post subject: Strelingen Reply with quote

Gelukkig, het tere ding komt weer terug. Ze legt wat dingetjes bij het kampvuur en komt dan naast hem zitten. Haar kleine handen glijden door zijn vacht. Twee dagen geleden zou hij haar misschien nog waarschuwend hebben toegegromd. Het was het voorrecht van zijn meester...toen...Maar veel is er veranderd, hij is de groep gaan accepteren als zijn eigen metgezellen en gisteren heeft hij eindelijk afscheid kunnen nemen van zijn meester. Het is toch fijn weer een hand te voelen door zijn onverzorgde vacht.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 7:17 pm    Post subject: Verder? Reply with quote

De slaap had goed gedaan. Na het eten was hij in een diepe droomloze slaap gevallen, de anderen spraken nog waarvan hij zo nu en dan een flard had op gevangen.
'Hoe gaat het nu verder?' hoorde hij Echo fluisteren, maar dan viel hij in de put van slapen.

Coldrin stond op, stijf en stram, maar niet meer de slappe vod van enkele dagen geleden. De kruiden die ze gebruikt hadden om hem te genezen, waren wondermiddelen. Coldrin strompelde naar een beekje in de buurt en plenste wat water in zijn gezicht. Daarna ging hij terug naar het rustig vlammende vuur. De zon was er al door gekomen, maar het vuur brandde nog steeds. Hij keek naar de vier die overgebleven waren. Vier? Vijf, verbeterde hij zichzelf.
Als hij de verhalen goed gehoord had, dan moet die hond veel ontberingen geleden hebben en moet hij een grote hulp zijn geweest. Strijder Viervoet. Hij bekijkt de hond, maar durft nog niet dichter gaan. Hij wist niet of de hond hem accepteerde.

Coldrin wachtte tot Echo op was en zij gegeten had voordat hij haar terzijde nam.
'Gisteren vroeg je hoe het verder moest. Ik heb lange tijd kunnen nadenken en ik heb het eerder ook al gezegd. Aan de buitenkant van de stadswallen van Raganorck heb ik een hut zien staan, half vervallen, maar toch opknapbaar. Daar zou ik een smidse willen openen en zo mijn geld willen verdienen. Ik heb de dood deze keer van veel te dichtbij gezien. Dat wil niet zeggen dat ik geen avonturen meer wil meemaken, maar liefst een klein beetje minder. De eerste weken toch. Je mag altijd meegaan, maar als je liever in de wouden blijft, ik hou je niet tegen. Ik zal je dan wel komen opzoeken.'

Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 7:37 pm    Post subject: Ontwaken Reply with quote

Caege ontwaakte,Hij was toch ingedommeld.
hij vloekte even in zichzelf,wat een bewaker was hij geweest..
Ze konden allemaal de keel overgesneden zijn en hij zou het nog nooit zien aankomen hebben...

Hij stond op en rekte zich uit,het deed overal pijn,en het was niet alleen van de wondjes..

Hij knikte even nar de anderen die nu ook wakker waren. "Goeiemorgen...hoop ik"

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 8:03 pm    Post subject: Re: Ontwaken Reply with quote

'Een betere ochtend kan ik me niet indenken,' antwoord Coldrin.

Het gras lijkt groener en sappiger dan ervoor. Het bos levendiger, de bloemen fleuriger.

Back to top
View user's profile Send private message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 8:19 pm    Post subject: Ontwaken Reply with quote

Echo had lang en diep geslapen, opgerold als een katje in de warme nabijheid van Coldrin. De eerste zonnestralen hadden haar als altijd gewekt en ze knipperde met haar ogen tegen het plotselinge felle licht. Haar lichaam voelde lichtelijk als een uitgewrongen doek en haar spieren werden geplaagd door kramp en stijfheid, maar desondanks verworp ze de gedachten aan een verfrissend bad, aangezien haar laatste haar en haar vrienden bijna fataal was geworden. Een badkuip had toch ook zijn voordelen.

Echo stond op en dronk wat water, kamde haar haren met haar vingers en merkte toen dat Coldrin haar van de anderen vandaan wenkte. Ze volgde hem en luisterde naar zijn verhaal. Toen hij uitgesproken was, was ze even stil. "Diep in mijn hart," begon ze toen, "diep in mijn hart is er geen ander verlangen dan je overal te volgen waar je heen gaat. De smidse klinkt als een prachtig idee, alleen... ik blijf Echo Schaduwstaart, het wilde hert uit de Wouden. Ik heb nooit van mijn leven lang op één plaats gewoond. Ik waai met alle winden mee. Ik kan je niet beloven dat ik de rest van mijn dagen rustig in een huis kan blijven zitten. Maar..." ze beet op haar lip, maakte haar zin niet af, maar glimlachte plots. "Oh, wat ben ik weer vreselijk serieus!" zei ze lachend. " Natuurlijk ga ik met je mee! Mijn hoofd zingt en mijn hart raast als ik bij jou ben. Ik zou je niet eens kunnen missen." Echo ging op haar tenen staan en kuste Coldrin speels op zijn neus.

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 8:19 pm    Post subject: Re: Ontwaken Reply with quote

Ik help de hond een beetje recht waarna hij zelf op zijn poten ging staan.Het was een grote hond,niet veel groter dan mij('t scheelt maar 40 cm)....

Ik keek naar Coldrin die zich een beetje ging verfrissen in het beekje dat in de nabijheid stroomde en Caege die zich half aan het vervloeken was...'t was eigenlijk wel een grappig gezicht...dat was al de tweede keer.

Ik dacht opeens aan het kleine kaboutertje dat nog niet zo lang geleden opeens bij ons was opgewipt,en zo vlug als hij gekomen was weer was verdwenen...raar was dat,dat ze d'r opeens terug aan dacht.Maar ja,weg is weg,en vlug zal hij niet terug komen,geloof ik.

Coldrin had wel gelijk,het woud leek opeens veel groener,misschien omdat het verlost was van de spinnen?
Nee,nee,daar wou ze nu niet aan denken...
en ze bracht haar hoofd naar iets anders.
Naar de berkebasten fluit die ze de hele tijd had meegedragen,raar dat ze die was vergeten in de strijd,maar ja....ze haalde de fluit boven en bleef er een tijdlang naar staren,de fluit was een beetje beschadigd,niet dat ze niet meer zou spelen maar het normale uiterlijk ervan was helemaal verdwenen....

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group