Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De zoektocht naar de Elfen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Feb 10, 2002 7:46 pm    Post subject: Re: wandelinge"tje" Reply with quote

'Eindelijk, we hebben je terug gevonden. Waar was je? Ik zag je met je dolken een weg banen door het groen en toen was je plots weg. Na een kort overleg, besloten we om maar geen vuur te maken en hebben we je voorbeeld gevolgd. We hebben geprobeerd om ons een weg door het groen te hakken, maar voor we de eerste slag konden toebrengen, stonden we hier op de plek waar we nu staan en slaat er een pijl trillend in een konijn naast ons neer.'
Coldrin was opgelucht om Echo daar zonder verwondingen te zien zitten. Het vuur was aangenaam om te zien en het geluid van water was geruststellend. De vlammen werden in Echo's ogen weerkaatst.

Langzaam liet Coldrin zich op de harde grond zakken. Naast het vuur dat een lekkere warmte verspreidde. Het bos buiten de lichtkring van het vuur was donker, zo zwart als roet.
'Mijn eerste nacht in het Woud,' mompelde Coldrin. Zijn gedeeltelijke elfenbloed tintelde even toen hij daar zo zat.

((OOCC: zou het verandert kunnen worden in Hoeder der Zielen?))

Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Sun Feb 10, 2002 8:16 pm    Post subject: do do Reply with quote

Caege hielp bij het opmaken van het kamp en rolde zich toen ook in een deken bij het vuur om van een welverdiende rust te genieten....



ooc: kon het nie laten :p

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Sun Feb 10, 2002 9:06 pm    Post subject: Re: De zoektocht naar de Elfen Reply with quote

(oocc is het goed voor jullie als ik binnekort kom binnenvallen?want ik verveel mij eigenlijk een beetje alleen in De Wilde Wouden en ik wil gezelschap hebben ma ik wil toch nie weg uit De Wouden....Mag ik?)

Edited by: Faranyell at: 2/10/02 1:08:29 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Sun Feb 10, 2002 9:10 pm    Post subject: do do Reply with quote

Echo glimlachte toen ze zag dat Caege in slaap was gevallen. Om één of andere reden bracht slaap een zekere onschuldigheid en kwetsbaarheid over mensen; Echo wist uit ervaring dat dat precies de reden was waarom de nachtwezens de slapenden als hun slachtoffer uitzochten. Ze draaide zich om naar Coldrin en knielde naast hem bij het vuur. "Ik vroeg me eigenlijk af waar jullie waren," zei ze. "Misschien ben ik te snel gegaan en moet ik er meer rekening mee houden dat niet iedereen zo snel zijn weg door het Woud kan vinden."

Echo schudde haar hoofd en stond op. "Ik ga een stukje zwemmen," zei ze. "Pas jij op het vuur?" Ze legde haar wapens en sandalen naast Coldrin neer en klom over de zanderige oever naar beneden, naar de bedding van de rivier. Haar zwarte haar dat ze tijdens haar wandeling naar het water weer had losgeknoopt maakte dat ze bijna geheel opging in de schaduwen; slechts hier en daar lichtte even Echo's bleke huid op terwijl ze haar kleren opvouwde en zich in het zwarte water liet glijden. Het water was ijskoud, maar vrij van sterke stromingen en het maanlicht werd gebroken door de rimpelingen in het water zodat Echo goed om zich heen kon kijken. Ze sloot haar ogen en strekte zich uit, zodat ze als een witte vlek op het donkere water dreef.

Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 1:15 am    Post subject: plaspauze Reply with quote

Caege rekte zich even uit..Hij had plots een onbehaaglijk gevoel en opende de ogen.
Het was nog stees donker,hij had geen besef van het uur,maar hij moest hoognodig,daar was geen misverstaan aan.
Hij kroop vanonder zijn paardedeken en keek eens naar zijn metgezellen,Coldrin lag ook te ronken maar Echo was nergens te bespeuren..
Hij kreeg echter niet de indruk dat er iets loos was want het kamp was rustig,het vuur smeulde nog zacht..

Hij strompelde nog half slaapdronken de heuvel over en trok naar de rand van het meer.
Het was er stikdonker,hier en daar dreef iets,stukken hout,nam hij aan,er geen aandacht aan gevend..

Hij kuchtte even en deed zijn ding aan de rand van het water een kletterend stroompje vulde de nachtgeluiden.

Zuchtend van opluchting kreeg hij een zelfvoldaan gevoel..
En nu terug naar bed...

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 11:05 am    Post subject: Re: Hout Reply with quote

Het vuur was nog maar een klein lichtpuntje toen Coldrin zijn ogen weer open deed. Er moest dringend wat hout bij opgegooid worden.
Hij kijkt de kampplaats rond en ziet Caege liggen onder zijn deken. Echo valt nergens te bespeuren.
*Ach, ze zal zich wel redden. Waarschijnlijk slaapt ze in de takken.* denkt hij en staat op. Hij neemt zijn zwaard en trekt het uit de schede. Het kleine vuur flikkert even op het geoliede staal. Zijn boog liet hij bij het vuur achter.
Met snelle stappen gaat hij het bos in, uit het licht van het vuur.

Na een minuut of vijf, kwam hij bij een laag bosje struiken die er als goed brandhout uitzagen. Hij nam zijn zwaard vast en liet het in de struiken neerkomen.
Een harde schok plantte zich voort vanuit zijn hand naar zijn arm en de rest van zijn lichaam. Het zwaard was op iets hard gestoten. Coldrin keek naar het bosje, maar kon niets ontwaren, enkel hout. Weer laat hij het zwaard neerkomen.
Het sloeg in de grond. Terwijl Coldrin toekeek, ging het struikje terug bij elkaar.
*Het woud leeft. Het wil niet dat er iets mee gebeurt.*
'Welke magie werkt hier? Waar moet ik nu hout vandaan halen voor op het vuur?' mopperde hij in zichzelf. Het woud antwoordde niet.
'Toch moet ik hout hebben, het spijt me.' zei Coldrin en op het zelfde moment laat hij het zwaard voor een derde keer neerkomen. Het sneed door takken alsof het boter was en binnen de kortste keren lag er een bos hout op de grond.
Coldrin raapte deze op. 'Dank je,' zei hij nog voordat hij merkte dat hij verdwaald was.

*Volg de rivier!* Echo's stem was in zijn gedachten. Coldrin luisterde en hoorde het geruis van water. Hij ging de richting van het geluid op en kwam binnen de korste keren bij de rivier.
Hij volgde de rivier en na een tijdje lopen, zag hij het zachte vuurtje met de slapende gestalte ernaast. Opgelucht liep hij erheen en liet zich met de bundel naast het vuur zakken.
Nadat er wat hout oplag, laaidde het vuur weer hoog en geruststellend op.

Back to top
View user's profile Send private message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 11:23 am    Post subject: Hout Reply with quote

Echo's kleren lagen nog steeds naast de rivier, maar zij zelf was nergens meer te herkennen. Ze had iets vreemds ontwaart terwijl ze door het spiegelvlakke water gleed met krachtige slagen. Er was iets veranderd. Het water leek te trillen, te grommen, het was niet vredig zoals anders, het was duisterder, zwaarder, er ging een kwaadaardigheid van uit die ze nooit eerder had bemerkt in het Woud.

Ze hield stil en keek om zich heen. Het zachte geritsel van de bladeren was het enige geluid dat ze kon horen en het was zo zacht... Normaal gesproken leefde het Woud 's nachts van de geluiden. Plotseling raakte Echo in paniek en wilde terug zwemmen in de richting van het kampvuur, terug naar Coldrin en Caege en haar wapens. Hoe had ze zo stom kunnen zijn om geen dolk bij de hand te houden?

Op dat moment wond zich iets om haar enkels en werd ze onder water en daarna de oever op getrokken. Echo gilde, maar haar kreet werd gesmoord door een slok rivierwater die ze binnenkreeg toen ze over de bedding van de rivier het zand op werd gesleept. Een moment later werd ze in een deken gewikkeld en over een schouder getild en dat was het laatste dat ze zich kon herinneren.

Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 12:39 pm    Post subject: wakey wakey Reply with quote

Caege ontwaakte uit een diepe slaap.
Hij opende langzaam de ogen en begon zich wat te rekken.
Hij keek eens vanonder zijn deken ,het was lichtjes aan morgen aan het worden,Coldrin lag nog te ronken,Echo was niet te zien.
Plots werd hij ongerust.
Hij herinnerde zich vaag dat hij haar in die nacht ook niet gezien had,toen hij even naar de kant van het mee ging.
Hij strompelde uit zijn slaapplaats en trok zijn wambuis aan,terwijl hij naar haar slaapplaats toeging.het zag er onbeslapen uit.
"Verdomme"siste hij zacht, wat een beschermer was hij..
Hij schopte tegen het smeulde vuur zodat de gensters overal rondvlogen.
"Coldrin!,Coldrin! word wakker man, echo is weg.."

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 12:51 pm    Post subject: Re: wakey wakey Reply with quote

(ooc.ik kom er nu bij he mensen....)

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 1:12 pm    Post subject: Re: wakey wakey Reply with quote

(ooc Dit stukje gaat eigenlijk een beetje verder op mijn ander verhaal in de wilde wouden,zie "de nacht met de berkebasten fluit")

Na bijna 1 uur gelopen te hebben kwam Faranyell ongeveer in de buurt aan waar er iets met een van haar soortgenoten was gebeurd....en toen opeens zag ze in de "verte" de resten van een smeulend vuur liggen,en besefte dat er alleen vuur kan gemaakt worden met hout...

"Dus dát was er gebeurd! Waarom had ik dáár niet aan gedacht,hoe zou het anders!" Dacht ze...
"Gelukkig dat er niet meer is gebruikt want dan hadden die wezens de toorn van de andere bomen op hun geweten gekregen...."
(ooc,ge zou écht nie willen weten wat er dan gebeurd!)

Er was op het eerste zicht niemand in de buurt,maar ze besloot toch maar zo voorzichtig mogelijk te zijn....je weet maar nooit!
Want iemand had met het woud iets verkeerd gedaan en dan kan er vanalles gebeuren met de wezens die zich erin bevinden....

Edited by: Faranyell at: 2/11/02 5:25:52 am
Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 2:35 pm    Post subject: Re: De zoektocht naar de echo Reply with quote

Caege begon heel luid echo's naam te roepen,terwijl Coldrin wakker werd..
"Echo, echo!!"
Zijn stemgeluid klonk het bos door..
"Komaan Coldrin, je nest uit.. er is iets aan de hand.."vloekte hij terwijl hij zijn wapen omgordde..
Echo had niet geantwoord....

Never... been...Caeged!

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 3:25 pm    Post subject: Re: De zoektocht naar de echo Reply with quote

"Wat is dat!"Faranyell schrok!
Wie staat hier zo te roepen in de ochtend (ooc.jullie slapen wel lang he!)
Ze probeerde te ontcijferen waar de roep vandaan kwam,en keek dan in die richting....
Wat ze zag was voor haar eigenlijk een klein wonder: mensen die overnachtten in De Wilde Wouden!
Dat was nog niet vaak gebeurd,dacht ze.

Ze keek nog eens naar de 2 mensen die daar waren.
Eentje die nog half lag te slapen en de andere die precies al klaarwakker was....ze leken niet al té kwaadaardigst....

Ondertussen stond ze te trillen op haar benen....raar,want ze was eignelijk al zo vaak in de nabijheid van de mensen geweest....

Ze wist niet hoelang ze daar nu al stond....en hoelang ze daar nog zou staan.

Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 3:44 pm    Post subject: Re: De zoektocht naar de echo Reply with quote

Caege besloot om maar even op sporen te gaan zoeken,hij omcirkelde het kampvuur wat en vond even later sporen aan de waterkant.
Bij een struije lag een hoop kleren,hij herkende ze als die van echo..
Vreemd, wie liep er nu weg in zijn blootje?
Hij grabbelde de kleren samen en trok terug naar Coldrin.
"Hé, kijk eens, ik heb haar kleren gevonden!!" schreeuwde hij al van ver.."

Plots kreeg hij een gedachte,misschien zat ze ergens achter een struik ofzo en durfde ze niet dichterbij komen omdat ze geen kleren had.

"Hey!!!; Ik zieje wel hoor!! riep hij gewoon het bos in..
"Ik heb je kleren hier,zal ik ze naar je toegooien?"
Hij hoopte dat ze haar positie ging bloot geven via zijn bluf..

Never... been...Caeged!

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 4:35 pm    Post subject: Re: De zoektocht naar de echo Reply with quote

'Wat is er aan de hand?' vroeg Coldrin nog half versuft. Toen zag hij het. Het was al licht, maar Echo was nog niet te zien. Zij zou al lang wakker zijn en uit haar tak gekomen zijn. Als ze al in een boom geslapen had.
Caege zat Echo's naam te roepen en hij liet haar kleding en haar dolken zien. Er was iets mis en vreemds. Coldrins litteken jeukte.
Hij sprong recht, de slaap vergetend en nam zijn boog in zijn hand, een pijl op de pees.
'We moeten naar de rivier gaan, daar ging ze gisteren heen.'
Zonder op antwoord te wachten, liep Coldrin naar de rivier.

Langs de oever zag hij vele sporen. Van dieren, maar ook alsof er iets weggesleept was. Hij volgde het spoor, niet wachtend of Caege wel volgde. Een eindje van de oever af, verdween het sleepspoor en waren er voetstappen te zien. Blote voeten. Ze gingen dieper het bos in en verdwenen dan plots op de harde ondergrond.

Back to top
View user's profile Send private message
caege
Nachtdwaler


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 115

PostPosted: Mon Feb 11, 2002 5:12 pm    Post subject: Re: De zoektocht naar de echo Reply with quote

Caege holde achter Coldrin aan, zijn zwaard in de hand houdend.
wat had die nu,hup,als een pijl uit een boog ervandoor gaan...Hi jhad gehoopt dat zijn idee zou werken maar dat deed het blijkbaar niet.
Hij droeg het buideltje met kleren mee,Coldrin had blijkbaar een spoor gevonden...



(ooc: sorry arendine,was de bedoeling dat ik je nu tegen het lijf ging lopen maar blijkbaar gaat er iets anders gebeuren dus ik moet de andere kant uit,kom gerust na...)

Never... been...Caeged!

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Next
Page 2 of 20

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group