Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het salon....
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Koninklijke Vertrekken
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Fri Feb 15, 2002 2:52 pm    Post subject: Het salon.... Reply with quote

Luwella liet zich uitvoerig bedienen in het salon.
Het was tijd voor het rituele theeuurtje,iets wat ze voor geen goud wou missen,dit was dé manier om op de hoogte te blijven van de laatste roddels.
Ze wenktte de bediende en liet zich nogmaals inschenken,het was immers nog maar haar derde kopje...

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sat Feb 16, 2002 9:19 pm    Post subject: Het salon.... Reply with quote

Plotseling landde er iets op het tapijt. Op het eerste gezicht leek het een dode vogel, vers uit de lucht geschoten door een scherp gerichte pijl uit een boog. Maar het was geen vogel. Een tweede blik leerde de kijker dat het een scharminkelige straatkat was die zojuist door het raam op het tapijt van de salon was gesprongen. Zijn zwarte vacht zat in dikke klitten aan elkaar gekleefd en hier en daar waren er grote stukken kaal, roze vlees te zien. Het beest was zo mager dat zijn ribben als een poortvormig klokkenspel in reliëf door zijn schurftige vacht heen te zien waren.

Zwartekat schudde zijn kop en keek op naar de dame die aan een tafel vlak bij hem thee zat te drinken en grijnsde. "Een welgemeende goedenmiddag, mejuffrouw," zei hij. "Heeft u er bezwaar tegen als ik u een beetje gezelschap houd?"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 9:54 am    Post subject: aaaaaaah Reply with quote

"Aaaaaaaaaaahhh!!" Luwella liet een schreeuw van afschuw los,met trillende handen haar kopje thee laten vallend..
"Doe ze dood ! doe ze dood!"schreeuwde ze terwijl ze hysterisch haar voeten introk op de mooie fluwelen bank.

Ze bleef om dienaren roepen en spoorde hen aan het beest tenminste eruit te gooien...

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 10:13 am    Post subject: aaaaaaah Reply with quote

"Me vrouwtje," zegt Zwartekat sussend, terwijl hij op een stoel springt en het zich daar gemakkelijk maakt. "Ik beschouw het als hoogst onbeleefd om mijn verschijning met zulk onadelijk, ondamelijk gekrijs te verwelkomen. U scheen me een vrij welopgevoed vrouwschap waarmee ik gaarne over het één en ander gefilosofeerd had, maar u schreeuwt enkel dood en verderf, zeer ongepast als je het mij vraagt. Ik ben niet wie ik lijk te zijn, hoewel mijn zijn veel raakvlakken vertoont met mijn lijken, als u begrijpt wat ik bedoel." Hij grijnsde. "Heeft u er bezwaar tegen als ik mijzelf een kopje kruidenthee inschenk?"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 11:04 am    Post subject: aaaaaaah Reply with quote

"Aaaaaah!!!" klonk het weer in uiterste verschrikking..
Luwella trilde..
"Maar doe dan toch iets!!" riep ze de verdwaasde dienaren toe...
Ze keek met grote ogen naar de pratende kat alsof het een mirakel was..

"Jij praat ..."stotterde ze..

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 11:49 am    Post subject: blaaaah Reply with quote

"U ook," kaatste Zwartekat met een opgetrokken wenkbrauw terug. "En daar klaag ik toch ook niet over, al hoewel uw spraakwaterval alles behalve vriendelijk te noemen was. Bent u uitgeschreeuwd, mevrouwtje. Dan kan ik mij voorstellen. Mijn naam is Zwartekat. De rechterhand van Owen Zuchtwater, de Owen Zuchtwater. Deze ochtend ontwaakte ik en verveelde mij direct stierlijk. Dus ik dacht: laat ik het Kasteel met een bezoekje vereren. Ik ben dol op de adel die hier ronddwaalt. Ik ben dol op ze!"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 12:03 pm    Post subject: dol? Reply with quote

-Ja-dacht Luwella -je eet ze vast op...-
Ze keek de kat met grote ogen aan..
"Hoe komt het dat je.... er zo uitziet?" bracht ze stamelend uit.
Ze kon haar ogen niet geloven, een pratende kat....

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 12:36 pm    Post subject: dol? Reply with quote

"Als u doelt op mijn uiterlijk, ik ben een zwerfkat, niet moeders mooiste, dat geef ik toe, maar daar gaat het niet om. Het gaat om de binnenkant, hoewel ik weet dat mijn schurftige vel op z'n minst gezegd vreselijk afstotelijk is. Maar hierbinnen," hij tikt met een poot tegen zijn misvormde schedel. "Hierbinnen wemelt het van de briljante ideeën."


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 2:56 pm    Post subject: ? Reply with quote

"Maar... waarom kan jij ..praten? "Ze kon het nog steeds niet geloven..
Ze ontspande zich wel wat meer,nu bleek dat de kat niks kwaads in zin had,maare ze was toch nog overtuigd dat het hekserij was....
"Ben jij een betoverd mens?"

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 4:41 pm    Post subject: ? Reply with quote

"Astublieft zeg, een betoverd mens! Is het zo'n suprieure deugd om te kunnen spreken dat mensen het altijd aan hun eigen soort verbinden? Hahaha!" Zwartekat was op de tafel gesprongen en stak zijn neus in de theepot, bedacht zich toen en stak een sigaar op. "Nee, ik ben gewoon een kat, een niet onderschatte kat, dat is heel belangrijk geweest in mijn geestelijke ontwikkelingsproces. Menig kat wordt danig onderschat. Dat zegt mijn Owen altijd. Maar genoeg gepraat over mij, het is uiterst onbeleefd om teveel "ik" in je conversaties te gieten. Laten we over uw kwaliteiten praten. Wie bent u, vrouwschap?"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Sun Feb 17, 2002 8:30 pm    Post subject: Luwella Reply with quote

"Ik? Ik ben Luwella de Havelland,verre nicht van vrouwe ophelia en hier haar hofdame.Ik ben haar gezelschapsdame en toeverlaat"
Althans dat hoopte ze,vrouwe ophelia has hier zoveel hofdames rondlopen,het was nooit duidelijk wie haar favoriet was en kon genieten van haar priveleven.
"Ik hou me vooral bezig met haar gezelschap te houden en te praten over jonkers en mogelijke aanbidders.."
Ze herviel wat in haar positie wat haar wat geruststelde.
"En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat zij het erg op heeft met zwarte katten..."
Ze trok even een zuur gezicht.

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 12:23 pm    Post subject: Kat Reply with quote

"Vrouwe Ophelia, mijn liefste," zei Zwartekat, terwijl hij terug op de stoel sprong en zich achterover tegen de leuning installeerde, "is vreselijk gesteld op katten. Meer dan op neuzelende hofdames, zoveel is zeker." Hij grijnsde. "Haar mening over zwarte katten is me niet doorgegeven, maar uitgaande van de algemene mening onder de bevolking die er over mij heerst, zal ze me wel niet mogen. Of juist wel. Zo voorspelbaar als de wind, dat is Ophelia Nachtstorm. Hmmm... dus u," zei hij, wijzend met de kegel van zijn sigaar naar de arme Luwella, "verdoet uw tijd met het nuttigen van thee? Of heeft u, zoals dat in de volksmond zo gebruikelijk genoemd wordt, hobbies? Een man misschien? Kindertjes?"


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Mon Feb 18, 2002 7:56 pm    Post subject: kindertjes? Reply with quote

"Kindertjes? Bijgeeregod nee..."Ze schrok zich bijna een hoedje dat het gesprek zo'n rare wending nam..
"Neenee, ik ben helemaal niet getrouwd dus zeker ook geen kindertjes."
Even was er een zweem van teleurstelling te zien,maar snel kwam het masker weer opzetten..

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Feb 19, 2002 4:49 pm    Post subject: kindertjes? Reply with quote

"Ah, nou, ik heb ook geen kindertjes, dus dat schept een band," zei Zwartekat. "Ook niet getrouwd, hoewel ik me in hoge mate verbonden voel met Owen. Slechts op amicale gronden, zoals vanzelfsprekend. We zijn immers wetenschappers en verbonden door het vak." Hij drukte zijn sigaar op het gelakte blad van de salontafel uit en vervolgde, terwijl hij op zijn poten sprong: "Maar goed, ik stap maar weer eens op. Het was me een genoegen dit eenzame theekransje bij te wonen, mejuffrouw Havelland. Misschien moet u mijn advies eens opvolgen en een wandelingetje in de zon gaan maken, u ziet er bijzonder bleek uit voor een menselijk schepsel. Graag zou ik u vergezellen, maar de wetenschap roept me." Hij rekte zich uit en sprong toen op de vensterbank. "Adios en adieu, mijn beste!" En hij was verdwenen.


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Luwella de Havelland
Sporenzoeker


Joined: 15 Feb 2002
Posts: 11

PostPosted: Tue Feb 19, 2002 8:48 pm    Post subject: vreemd Reply with quote

"Wat een vreemd schepsel,ze zou zeker vrouwe ophelia hierover moeten aanspreken."
Ze bediende zich nog van een kopje thee,het vorige was immers koud geworden en begon na te denken over de vreemde ontmoeting..

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Koninklijke Vertrekken All times are GMT
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group