View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Via Linwell Verloren en Vergeten
|
Posted: Tue Mar 11, 2003 12:41 pm Post subject: Naar huis? |
|
|
Een verbaasde uitdrukking gleed over Via's gezicht toen de Zwaardmeester zo plotseling inelkaar kromp door een zacht stootje van een man. De reactie van Gwendelin verbaasde haar ook enigsinds, er was meer aan de hand tussen die twee dan ze eerst had vermoed. Maar eigenlijk had ze nu niet zoveel zin in geheimen en intriges, het was laat en ze zou morgen waarschijnlijk weer vroeg moeten studeren dus zou het verstandig zijn om nu naar huis te gaan. Deze gedachte sprak ze ook uit: "Ik weet niet hoe jullie erover denken maar ik dacht eigenlijk om naar huis te gaan, het is laat en ik heb geen zin om hier nog lang te blijven." Het laatste zij ze met het andere elfenmeisje in gedachten die geholpen was door Eduward. |
|
Back to top |
|
|
de Zwaardmeester Duister als de Nacht
|
Posted: Tue Mar 11, 2003 8:51 pm Post subject: Re: ... |
|
|
"Halen? Dus je gaat weer naar huis?" Er klonk iets van teleurstelling in zijn stem, maar hij probeerde het zo goed mogelijk te verbergen. "Is goed, ik ga met je mee."
((de Zwaardmeester naar: De Wilde Wouden: Het Domein van de Zwaardmeester)) |
|
Back to top |
|
|
gwendelin Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 11, 2003 8:54 pm Post subject: ... |
|
|
HTML Comments are not allowed |
|
Back to top |
|
|
gwendelin Nachtdwaler
|
Posted: Tue Mar 11, 2003 8:59 pm Post subject: ... |
|
|
gwendelin wandelt de deur uit van de taverne.
gwendelin-de wilde wouden-het domein van de zwaardmeester |
|
Back to top |
|
|
Nemesis Verloren en Vergeten
|
Posted: Wed Mar 19, 2003 6:47 pm Post subject: Re: ...... |
|
|
Nimuë liep de taverne binnen, ze liep tussen de mensen door. Ze had het gevoel alsof iedereen haar aan zat te gapen, ze trok de kap van haar mantel nog wat verder naar voren zodat haar zilveren haren niet zo opvielen. Ze dacht bij zich zelf: Ik moet echt eens wat aan mijn haar doen, ik ben hier net een klaproos in een koren veld. Ze was pas aangekomen in Raganorck en er waren zat mensen die haar nakeken omdat ze zulke haren had. Eigenlijk wou ze er niks aan doen, ze was blij met haar haar, maar niet met het feit dat mensen haar daarom vreemd aankeken. Ze liep verder en ging aan de bar zitten daar bestelde ze wat te drinken en keek voorzichting om haar heen. Nadat ze het op had en weer wat op krachten wsa gekomen liep ze de herberg uit.
(( verder in Hoofdstraat, de markt)) Edited by: Nemesis at: 3/29/03 8:04:39 pm
|
|
Back to top |
|
|
Anoniem Dromenvanger
|
Posted: Thu Mar 27, 2003 4:55 pm Post subject: Re: ... |
|
|
Marvin vond dat het nu wel onder andere tijd zou worden dat hij tergu naar huis zou gaan...De taveerne begon terug vol te stromen en hij had hier toch niets meer te zoeken...Zodadelijk zouden waarshcijnlijk ook zijn vrouw en kinderen terug thuis komen..Ja..,hij pakte zijn zak en ging terug naar huis.
marvin inoran
(duistere district_ 't kruideke) |
|
Back to top |
|
|
Leana Terived Nachtdwaler
|
Posted: Mon Mar 31, 2003 3:03 pm Post subject: Re: Terugkomst van de strijd |
|
|
Leana uit kamer van Melante van de Dwalende Kamers.
Leana stapt de drempel van de taveerne op. Binnen zitten mensen gezelig te drinken en de lachen. Had zij ook maar zo'n goede vriend... Ze kende hier nog niet veel mensen. "Maar ach, dat zal wel komen en zo niet, dan nemen we er maar het beste van!" zei ze bij zich zelf. Ze plofte neer bij een tafeltje en riep een serveerster. "Mag ik een lichte bier. Alsjeblieft niet te sterk. ik moet mijn hoofd koel houden." Het meisje liep weg en kwam even later terug met een kroes bier. "Dankje" zie Leana kort. Ze staarde de taveerne rond, als Via hier nou eens was... Leana grinnikte in zich zelf, ze wist dat eigenlijk nog geen bier mocht drinken van die ouders van Tyana, maar die waren hier niet! Uitbundig nam ze een iets overdadige teug bier en kreeg een enorme hoestbui, ze werd rood en schaterde het uit. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Mar 31, 2003 5:48 pm Post subject: Leana? |
|
|
Via zou net naar buiten gaan toen ze Leana aan de bar zag staan, vlug liep ze naar haar toe. "Ook een goedenavond! Wat was je vanmiddag aan het doen ik heb je even gezien maar heb je uit het oog verloren in de menigte. En wat doe jij met bier?" Ze was naast Leana gaan zitten en keek haar nu met een vragende blik aan. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Wed Apr 02, 2003 4:15 pm Post subject: Re: Terugkomst van de strijd |
|
|
Leana grijnsde naar Via. "Dat leg ik je zo wel uit, wat wil je drinken?" ze wachtte niet op antwoord en kletste vrolijk door. "Ik heb besloten dat ik niet bij die ouderwetse Feiniels ga wonen. Ik heb een kamer in her Raganorck kasteel gekregen, nouja, toegeeigend... Je mag best wel eens komen kijken als je wilt! En wees maar niet ongerust over dat bier enzo, de normale burger drinkt bier en ik ben een normale burger, dat hoop ik dan maar!" Leana zweeg en lachte. Ze was in een opperbest humeur en dat kon niemand verpesten. Ze riep een serveerster bij zich en bestelde wat te eten. Ze kreeg koek en kon er niet uit wijs maken wat voor een koek het was. "Gadver! Dit is bitter!" riep ze toen ze een hap had genomen. Ze hing naar achteren en vroeg aan een stel mannen die aan de tafel achter haar zaten: "Moeten jullie koek?" De mannen vielen op de koek aan als hongerige wolven, Leana stapte naar de tafel en pakte een mandje waar brood in zat. Er werd naar haar gemept, maar ze mepte vinnig terug. "Jullie krijgen de koek niet voor niets hoor!" En ze ging weer aan het tafeltje waar Via was gaan zitten. "Ook een happie?" lachte ze. "Opes! Ik moest mijn hoofd koel houden, da's niet echt gelukt, ben een beetje licht in m'n hoofd. Ach, dit is pas de eerste keer dat ik bier drink..." verontschuldigt ze zich. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Wed Apr 02, 2003 4:54 pm Post subject: Re: Leana? |
|
|
"Jij in het kasteel? Wat moet je daar nou?" Via was helemaal uit haar doen, de dag werd steeds gekker maar dit sloeg alles. "O, ja dank je," zei ze toen ze brood aangeboden kreeg, "ik heb de hele middag nog niks gehad." Via barste van nieuwschierigheid en zat op het puntje van haar stoel te wachten tot Leana klaar was met eten. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Sun Apr 06, 2003 4:27 pm Post subject: Re: Terugkomst van de strijd |
|
|
Leana grijnsde voldaan. "Ja, een kasteel! Hét kasteel om precies te zijn. Geweldige mensen, ik heb een prachtige kamer en ik leer ook nog een zooi!" Ze haalde een sliert haar uit haar gezicht en nam nog een hap van het droge brood. "Ik mocht niet bij de Feiniels wonen, weet je nog. De krengen." zei ze met een volle mond. Ze verslikte zich en hoestte hard. "Nou, toen had ik geen zin om al mijn geld op te geven om in die muffe taveerne te wonen, dus toen was ik dakloos. Dat was echt balen, vooral omdat het die dag zo regende. Toen ben ik de taveerne weer binnen gegaan en ben zomaar bij een tafeltje gaan zitten. Tot mijn grote geluk zat daar een ongelovelijk knappe man die mij aanbood om in kasteel Raganorck bij hem in de leer te gaan. Geweldig! Hij heeft me ook nog geld gegeven om me een beetje te kunnen onderhouden. Ik mocht van hem een kamer uitzoeken en nu leer ik bij hem over genezing. Hij is een geneesheer. Ik moet als eerste opracht kruiden halen in 't Kruideke, maar die was gesloten. Toen ben ik maar naar de taveerne gegaan en nu zit ik hier. Oh ja, die jongeman heet Temterv. Hij is behoorlijk groot en ook wel sterk. Je zou absoluut niet denken dat deze vent een geneesheer is. Hij is alleen erg gericht op privacy en wil niet dat er meer mensen komen in zijn laberatorium dan nodig is." Zo! Dat had ze er allemaal uit. Lekkere onzin natuurlijk, maar ze had Antropiani voor de dood behoed. "Nog interessante roddels gehoord?" informeerde ze. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Sun Apr 06, 2003 5:55 pm Post subject: Re: Terugkomst van de strijd |
|
|
Via zat met open mond Leana aan te staren. Ze kon haar oren niet geloven, de Leana die altijd over de straten had gezworven was in een dag veranderd in een kasteelmeisje. En nog wel in de leer bij een geneesheer! "Erh sorry wat zei je, roddels? Nou er is niks dat dit overtreft in ieder geval! O, ja ik heb een elfenmeisje geholpen haar vriendin terug te vinden, en ben flauw gevallen bij het zien van dat meisje daar in de hoek." Ze knikte met haar hoofd naar Ranelle die nog steeds op de kist lag. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Wed Apr 09, 2003 10:26 am Post subject: Re: Terugkomst van de strijd |
|
|
"Goh, een elvenmeisje? En wie is dat? Wat is er met haar gebeurt?" Leana was opeens in een hele andere stemming. "Waarom ben je flauwgevallen?" Leana keek nog eens naar het meisje op de kist. "Ze ligt er wat vreemd bij, hè? Hoe komt dat?" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Thu Apr 10, 2003 3:20 pm Post subject: Re: Terugkomst van de strijd |
|
|
"O het elvenmeisje? Eh, ik denk dat ze hier nog steeds is, ze heet Dyradne. Ze had een ketting uitgeleend maar ze wou hem terug. Dus zocht ze haar vriendin, en die vonden we hier." Ze frunnikte wat met haar haar toen Leana vroeg waarom ze was flauwgevallen. "Ik kan schijnbaar niet zo goed tegen het zien van bloed. Ik kon er niks aan doen, het was ook zo'n zooi. Van dat meisje weet ik niks af, alleen dat ze flink wat bloed is verloren." "Maar zeg eens hoe doe je dat je komt een man tegen en hij geeft je direct een kamer in het kasteel en onderwijst je in de geneeskunde? Ik weet in ieder geval wel dat het mij heel wat meer werk zou hebben gekost." |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Fri Apr 11, 2003 9:39 am Post subject: Re: Terugkomst van de strijd |
|
|
"Ja" Leana glimlachte even. "Je pakt het waarschijnlijk heel erg op de verkeerde manier aan..." Ze zei niks verder, stel dat ze iets zou verraden... "Hoezo bloed verliezen? Waar komt dat door? Is er hier een gevecht geweest? Tjee, jij flauwvallen. Dat had ik echt niet van je verwacht! Hoe gaat het nu?" |
|
Back to top |
|
|
|