View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
de Zwaardmeester Duister als de Nacht
|
Posted: Sun Mar 09, 2003 9:09 pm Post subject: Re: ...... |
|
|
((<= Het Duistere District: De Gaarkeuken))
De Zwaardmeester leid Gwendelin naar een vrij tafeltje en gebaart haar te gaan zitten, en doet dat zelf ook. Het is behoorlijk druk in de Taverne, een grote verscheidenheid aan mensen waaronder een aantal gewonde, en een bard die net haar verhaal heeft afgerond. "Zie je je vriendin hier?" |
|
Back to top |
|
|
gwendelin Nachtdwaler
|
Posted: Sun Mar 09, 2003 9:15 pm Post subject: ... |
|
|
ze gaat zitten maar toen de zwaardenmeester vroeg of ze haar vriendin zag, ging ze terug rechtstaan. snel keek ze heen en weer of ze dyradne nergens zag. toen zag ze dyradne bij een andere vrouw staan. ze draaide zich naar de zwaardenmeester. "daar is ze!" een glimlach kwam op haar gezicht. ze liep snel door de taverne naar dyradne. "dyradne!" ik heb je ketting hier!" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Sun Mar 09, 2003 9:37 pm Post subject: Re: ... |
|
|
Iets langzamer volgt hij haar door de Taverne. Het gekraak van de houten vloer onder hem gaat op in het geluid van de gesprekken die hier gevoerd worden. Hij blijft achter Gwendelin staan, klaar om haar eventueel weer op te vangen indien nodig. |
|
Back to top |
|
|
dyradne Verloren en Vergeten
|
Posted: Sun Mar 09, 2003 9:42 pm Post subject: ... |
|
|
dyradne kijkt op. daar ziet ze gwendelin met haar ketting. "gwen!!" ze springt recht en vliegt gwendelin rond de nek. "ik ben zo blij dat ik je zie!! ik dacht dat ik je nooit meer zou vinden hier." dankbaar neemt ze de ketting in haar hand en doet hem meteen om. ''en wie is de jongeman achter je?" lacht ze. |
|
Back to top |
|
|
gwendelin Nachtdwaler
|
Posted: Sun Mar 09, 2003 9:45 pm Post subject: ... |
|
|
gwendelin is dolblij dat ze dyradne ziet en geeft de kettig terug. "ik zal hem missen,eerlijk." oja en dit is.... nu ik erover denk, ik ken je naam niet!" zegt ze met een gefronst gezicht. "maar ja, dyradne, de zwaardenmeester" dan draait ze zich naar de zwaardenmeester. "zwaardenmeester, dyradne" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Sun Mar 09, 2003 10:00 pm Post subject: Re: ... |
|
|
Hij negeert de opmerking over zijn naam, en zijn oog word gevangen door een bekoorlijk elfenmeisje. "Ze noemen mij de Zwaardenmeester." Hij neemt het meisje goed in zich op. Op het eerste gezicht is ze heel knap, maar toch mist ze iets, iets waardoor hij Gwendelin zoveel mooier vond. Bijna onhoorbaar zucht hij. |
|
Back to top |
|
|
Art Linwell Verloren en Vergeten
|
|
Back to top |
|
|
Via Linwell Verloren en Vergeten
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 7:00 pm Post subject: Hallo |
|
|
Via staat langzaam op en volgt Dyradne. Terwijl zei elkaar al begroet hebben heeft ze alle tijd nodig om erheen te lopen. Eenmaal bij het groepje ziet ze dat Dyradne haar ketting terug krijgt. Het meisje is ook een elfin zoals ze al had verwacht, wat haar opvalt is dat ze goed bewapend. Een zwaard en een boog, ze kwam waarschijnlijk vaak buiten de stad. Maar niet alleen Gwendelin was bewapend, ook de jongen die ze zwaardmeester noemde had een zwaard, zij het dat hij het op zijn rug droeg en zij aan haar zij. "Hallo, zoals Dyradne al zei ik ben Via." Ze bekeek de Zwaardmeester eens wat beter, hij had iets eigenaardigs over zich. Hij had de kleren en de huidskleur van iemand die veel van zijn tijd buiten besteed, maar zijn gedrag liet merken dat hij iets te verbergen had. Hij had een manier van doen die verried dat hij niet was die hij zei dat hij was. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 7:27 pm Post subject: Re: Hallo |
|
|
De Zwaardmeester bekeek Via minstens even goed als zij hem. In haar groene ogen meende hij even een vleugje achterdocht te herkennen, maar dat was al even gauw weer verdwenen, misschien verbeelde hij het zich. Hij knikte kort naar haar bij wijze van groet maar zei niets. |
|
Back to top |
|
|
gwendelin Nachtdwaler
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 8:18 pm Post subject: ... |
|
|
gwendelin knikt vriendelijk naar via en ziet dat via achterdochtig naar de zwaardmeester kijkt. ze besteed er niet zoveel aandacht aan en zegt: "zullen we iets drinken?" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 8:52 pm Post subject: Re: Hallo |
|
|
Hij keek haar onderzoekend aan en dacht even na. "Jij krijgt geen bier meer, en ik betwijfel of ze hier drinkwater hebben." |
|
Back to top |
|
|
gwendelin Nachtdwaler
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 8:59 pm Post subject: ... |
|
|
gwendelin werd een beetje rood. "oke dan" lachtte ze. "ik drink wel niets dan" ze keek een beetje beschaamd naar dyradne en via. "ik word altijd zo licht in mijn hoofd van bier" |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 9:12 pm Post subject: Re: ... |
|
|
"Geeft niets hoor, ik hoef ook niets." Hij is nog niet uitgesproken of hij krijgt een waarschijnlijk onbedoelde por op een verkeerde plek in zijn ribben van een dikke man met een snor en eeb baard van twee dagen in een bruine jas. Metteen krimpt hij ineen van de pijn en verliest zijn evenwicht waardoor hij hevig hoestend en kuchend op zijn knieën op de grond beland. |
|
Back to top |
|
|
gwendelin Nachtdwaler
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 9:20 pm Post subject: ... |
|
|
metten gaat ze op haar knie zitten en legt haar hand op zijn schouder. "gaat het?" dan staat ze recht en kijkt op naar de man. "kan jij niet uitkijken?" ze wou verdergaan, maar slim als ze was hield ze haar mond maar verder, toen ze de grootte van de man zag. dus ze buktte zich weer en ging weer verder lmet de zwaardmeester. |
|
Back to top |
|
|
|
Posted: Mon Mar 10, 2003 9:27 pm Post subject: Re: ... |
|
|
"Het... gaat wel." Dan wordt de houten vloer plotseling kleiner als hij door de dikke man wat hardhandig weer op zijn benen wordt gezet. "Sorry knul," zegt hij met een harde stem, "ik had je niet gezien." Dan kijkt de man even naar Gwendelin en voegt er met een knipoog aan toe: "Je hebt een lief vriendinnetje, zorg dat je haar houdt." De Zwaardmeester bloost. "Ze is mijn vriendinnetje niet menneer." Maar de man bemoeide zich alweer met zijn eigen zaken en hoorde het niet. Als hij zijn gezichtskleur weer een beetje in toom heeft kijkt hij naar Gwendelin. "Bedankt... dat je zo bezorgd was." |
|
Back to top |
|
|
|