Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Terugkomst van de strijd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 3:15 pm    Post subject: .... Reply with quote

Nat en vermoeid stapte Elia de taverne binnen. Ze had het eindelijk gevonden en het regende ondertussen al vrij hard buiten. Onhandig probeerde ze in de deuropening van de taverne haar cape uit te wringen. Ze wilde geen spoor van water achter zich laten. Uiteindelijk maakte ze eerst de band los waarmee haar harp op haar rug was gebonen en legde de harp op de grond. Nu kon ze haar cape uitwringen.

Elia pakte haar harp op en hield deze in haar handen terwijl ze naar een lege tafel liep. Ze plofte neer op een stoel en legde haar harp op het tafeltje.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 4:40 pm    Post subject: Re: re: re: in de schaduwen Reply with quote

"Oh nee,nu niet wegdraaien meisje,nu niet...je bent er nog té jong voor..nu niet...,hou alsjeblieft vol.Ik heb er absoluut niets aan wanneer je nu zou opgeven."Hij draaide zich om naar te man die voorstelde om te helpen."Eduward,goh man,je komt als geroepen..heb je toevallig nog iets mee waarmee ik haar kan helpen?"

Marvin Inoran

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 6:00 pm    Post subject: Re: .... Reply with quote

Eduward ontweek de blik van Marvin en gaf hem een klein beetje St. Janskruid aan. "Meng dit met een beetje water en wrijf het in de wond. Doe het wel voorzichtig want de wond moet niet weer verder open gaan."
Daarna liep hij om het elfenmeisje heen en pakte haar pols. "Goed haar hartslag is stabiel, dat betekend dat ze nog niet al te veel bloed heeft verloren." Hij vervolgde tegen het elfenmeisje: "Wat is je naam? Heb je familie in de buurtwonen die we kunnen inlichten?"

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Via Linwell
Verloren en Vergeten

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 6:15 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

Via>>Het Duistere District>>De gaarkeuken.

Via stapte de Taverne binnen en schudde haar mantel uit. De regen was weer terug gekomen en had haar doorweekt. Ze keek om zich heen en zag Eduward in de hoek staan en liep erheen. Maar toen ze op een tiental passen van hem af was zag ze waar hij mee bezig was en ze draaide zich abrubt om. Ze sloeg de handen voor de ogen en had moeite om de inhoud van haar maag binnen te houden. Met een gesmoorde stem sprak ze tegen Dyradne: "Als dat je vriendin is dan konden we wel eens te laat zijn..." Maar voor ze verder kon spreken voelde ze hoe ze langzaam aan het flauwvallen was, ze had nog net de bewustheid van geest om een stoel te pakken en toen gleed ze weg in een diepe duisternis.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ranelle
Sporenzoeker

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 6:51 pm    Post subject: re:.... Reply with quote

verbaasd keek ze naar de man die wat aan haar vroeg.
''m-mijn naam is ranelle. ik heb g-geen famillie hier wonen''
verbaasd dacht ze even na.met een treurige blik keek ze naar de man. ''je mag me niet helpen.'' ze wou recht zitten maar door de zware inspanning viel ze met een harde bonk terug neer.

Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Thu Mar 06, 2003 7:05 pm    Post subject: ... Reply with quote

Marvin begreep de ontwijkende blik van Eduward niet,maar deed toch wat hij hem vroeg.Marvin sopte het kruid in het water dat de waardin ondertussen had gebracht en wreef het voorzichtig in de wonde.

Hij keek naar Eduward.."Geen familie,ja..we kunnen d'r moeilijk nog ergens naartoe brengen,en ik heb geen tijd voor haar..."sprak hij zacht."Waarschijnlijk komen deze avond of morgen nog mijn vrouw en kinderen thuis en dan heb ik mijn handen vol."

Marvin Inoran

Edited by: Faranyell at: 3/6/03 8:07:15 pm
Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 7:23 am    Post subject: .... Reply with quote

Elia glimlachte vriendelijk. "Mooi, dat is dan geregeld. Ik ben Elia, Elia Sarani om precies te zijn. Ik ben een reiziger en ik ben net aangekomen in deze stad. Wie ben jij en waar kom je vandaan?"

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 9:55 am    Post subject: Re: ... Reply with quote

Eduward negeerde de uitspraak van Ranelle en begon een stuk verband in te smeren met een zacht verdovend kruid. Hij haalde een klein mesje uit de voering van zijn laars en sneed zonder te twijfelen een driehoekig stuk uit zijn mantel. Voorzichtig pakte hij de gewonde pols, de hand ondersteunend zodat de wonde niet verder open ging. Hij verbond de pols met een dun stukje zijde, daarna pakte hij een aantal lepels die op een andere tafel lagen en brak de steel ervan af. De uiteinden sneed hij zo dat er geen scherpe randen meer aan zaten.
"Marvin kun je haar vasthouden, dit kan wellicht pijn doen." Een van de stokjes legde hij aan de achterkant van haar hand en wikkelde er een stuk stevig verband omheen, zodat het stokje stevig tegen de achterkant van haar hand zat gebonden. Daarna wikkelde hij de andere stokjes op een soort gelijke manier aan haar arm en hand.
Haar hand was nu volledig in verband gewikkeld en de stokjes zorgden ervoor dat ze de hand niet kon bewegen. Nu bond hij de mitella om haar nek en haar arm. Haar pols bevond zich nu boven haar hart en zou dus rustig kunnen genezen.

Back to top
dyradne
Verloren en Vergeten

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 4:31 pm    Post subject: ... Reply with quote

dyradne kwam de taverne ingelopen en wist eerst even niet wat er aan de hand was. ze keek rond en zag een elfmeisje gewond liggen, dan gleed haar blik naar via die onderuitgezakt op een stoel lag. verward door de verschillende dingen die er aan de hand waren liep ze naar via toe.
''via! via. gaat het?'' snel liep ze naar de bar voor een glas water. ze liep snel terug naar via met het glas en probeerde haar wat te laten drinken.

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 7:36 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Bemoedigend legde Elia even haar hand op de schouder van Ranelle. "Gaat het?" Haar stem was azcht en vol medeleven. Ze wist niet waarom Ranelle haar pols door had gesneden, maar op dit moment deed dat er niet toe. Het ging erom dat het niet weer gebeurde. "Toevallig," Zei Elia met een glimlach. "Ben ik ook een bard. Ik weet niet echt hoe het gaat in tavernes in grote steden, misschien hebben ze hier wel een eigen bard ofzo. Maar als je het leuk vind kan ik je een verhaal vertellen of muziek voor je spelen om je aandacht af te leiden."

Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 9:17 pm    Post subject: opgeklaard Reply with quote

Marvin was blij met het opgeklaarde gezicht van Ranelle,maar ook het zijne...Ze hadden hier al lang geen bard meer gehad of gehoord..."Het zou echt aangenaam zijn vrouwe,om jouw verhalen te horen."

marvin inoran

Back to top
ranelle
Sporenzoeker

PostPosted: Fri Mar 07, 2003 9:57 pm    Post subject: ... Reply with quote

het hele verhaal had ze met spanning zitten te luisteren en haar pols zo vergeten.
maar door het mooie melodietje op de harp waren haar ogen toegevallen en lag ze nu met een kleine glimlach te dromen van verre landen.

Back to top
Elia Sarani
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 11:37 am    Post subject: ...... Reply with quote

Elia glimlachtte. "Ik denk dat ik het maar als een compliment op zal nemen dat iemand tijdens mij verhaal in slaap valt." Zei ze zacht tegen niemand in het bijzonder. Ze rekte zich uit en gaapte. "Is er iemand hier die kan zorgen voor een kamer voor Ranelle en mij? Ik denk dat we beiden wel wat rust kunnen gebruiken."

Back to top
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 2:46 pm    Post subject: Re: ... Reply with quote

Eduward keek tevreden naar het werk dat hij had geleverd. Hij had niet echt veel zin meer in bier en dus trok hij zijn nu gehavende mantel weer over zich heen. "Ik moet weer gaan mensen, dit soort gebeurtenissen zijn niet erg gezond voor mijn humeur. Ik zie u allen nog wel een keer weer." En hiermee verliet hij in aller ijl de Taverne, en liep richting de Tien Torens.

Eduward>>de Tien Torens>>?

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 3/20/03 5:14:26 pm
Back to top
Via Linwell
Verloren en Vergeten

PostPosted: Sat Mar 08, 2003 3:06 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

Het water liep Via over haar lippen, maar ze had nog niet het bewust zijn om ze te openen. Tijdens het verhaal kwam ze langzaam maar zeker weer bij. "Dankje Dyradne, ik kan gewoon niet zo goed over het zien van bloed, dat is alles. Is het meisje die daar op de kist licht je vriendin?" Ze ging langzaam rechter op zitten, maar deed het voorzichtig want alles om haar heen draaide nog.

Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 29, 30, 31  Next
Page 25 of 31

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum