Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Terugkomst van de strijd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lunea
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 6:47 am    Post subject: Open Reply with quote

Aangezien Lunea naast de deur zat was die open voordat Darvan nog eens klopte. Lunea bekeek de mannen van top tot teen eer ze hen binnenliet. Een gevoel van onbehagen daalde op haar neer... het leek van buiten te komen. Ze deed een satp naar buiten en tuurde door de lange straten. Haar blik ging even naar boven naar de torens. Haar gevoel verliet haar niet, zelfs niet toen ze de deur weer sloot.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 8:58 am    Post subject: Het tweede teken,... Reply with quote

Achter Darvan komt ook Torgal naar binnen, "Er was geen tijd meer te verliezen...Valiant moest weg, nu die Zwartrok zichzelf heeft uitgenodigd in de Tien Torens wilde ik mijn broer niet langer hier laten." De balk gaat weer voor de deur van de Taveerne, dan richt hij zijn blik op Darvan. "Mirko moet weer op krachten komen..." hij zwijgt even terwijl hij de man met de witte ogen nog steeds opneemt. Hij heeft grote moeite met het feit dat een tweede magiër nu verder betrokken wordt, Darvan weet nu immers waar Valiant, diens gezin en het zijne zitten, terwijl hij de hoop had dat die kennis slechts beperkt zou blijven tot enkelen. Maar sinds hij met Valiant terugkeerde van de strijd heeft hij, hebben ze, steeds gegokt, keuzes waarvan de onvoorspelbare uitkomst nog steeds ergens in die onzekere toekomst liggen. En tot nog toe hebben die keuzes niet verkeerd uitgepakt. ...Hij moet het er op wagen al voelt hij de spieren in zijn vuisten weer onwillekeurig samentrekken wanneer hij vervolgt, "...Kobutsch vertelde dat Medarion sprak van een weerziens, en voor eens wil ik die slang op zijn woord geloven. Maar waar en wanneer hij besluit op te duiken... Ik ben een eenvoudig man, magie is iets wat ver van mij afligt, ik heb geen idee hoe jij ermee omgaat..." waanzin...op die manier praten met een tovenaar...vervloekt zij die hond Medarion, die al die ellende bracht...zijn kaken spannen zich aan, toch hervind Torgal de controle om verder te gaan. "...hou het in de gaten Darvan, als je iets 'voelt', of 'ziet'...hoe dan ook...en waarschuw dan."
Dan ziet hij de huurlinge bij de deur...en denkt aan de steel die hij verder af zou maken. "Ik moet weer aan het werk Darvan."

"Was de greep goed?" Iets van goedkeuring lijkt op haar gezicht te liggen. De houten steel neemt hij weer mee, zet hem in de bankschroef en begint zorvuldig het hout glad te schaven en te schuren, een eenvoudige knop siert het uiteinde, de simpele vorm heeft niet al teveel tijd gekost, dan neemt hij het blad van haar en drijft de steel met een houten hamer in de bijl. Het wapen overhandigd hij het Lunea. "Als je ooit een nieuwe steel nodig hebt, of er één van staal eraan wilt laten klinken, hoef je het alleen in het vuur te leggen en de verkoolde resten eruit te tikken."

Torgal Kraakwater

Edited by: ckeetel at: 7/21/02 11:07:23 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Lunea
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 11:06 am    Post subject: de bijl zingt weer... Reply with quote

Ze nam de bijl aan van de botenbouwer en teste zijn zwaai. De steel was iets langer dan ze gewend was, maar Lunea was allang blij dat hij weer kon zingen. Ze haalde een zilverstuk uit een zakje aan haar riem en liet die op tafel vallen.

' Bedankt voor de gastvrijheid...ik ga nu weer.'

Ze nam nog een slok mede en greep een stuk brood, ze stak de bijl in de houder aan haar riem en tilde de balk van de deur.

'Doe de groeten aan de roodhaar.'

Edited by: Lunea at: 7/21/02 1:07:58 pm
Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 11:51 am    Post subject: de bijl zingt weer... Reply with quote

De botenbouwer negeert het zilverstuk dat voor hem op de tafel wordt geworpen, slaat de armen over elkaar en kijkt naar de huurlinge die zich naar buiten wil begeven. "Ik had eigenlijk gehoopt dat we hier van jouw krijgsdiensten gebruik konden maken. Je bent één van de weinigen die Medarion gezien heeft, of iets van zijn 'krachten' heeft mogen ervaren. Je weet waarschijnlijk iets meer van datgene waar we nu tegenover komen te staan. We kunnen nu alle hulp goed gebruiken, maar ik begrijp dat het waarschijnlijk niet voor niets is... wat is jouw prijs als ik je in zou willen huren?"

Torgal Kraakwater

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 12:10 pm    Post subject: Re: de bijl zingt weer... Reply with quote

Kobutsch stond nog steeds in de achterkamer,...nabij de gewonde magister...Hij had zijn verhaal gedaan en moest terug naar het Wachthuis,..daar waren de Kapiteins van de Garde verzamelt...

Hij liep terug naar de gelagkamer alwaar hij Torgal tegenkwam die de Half-Ork aansprak,.."Dus Valiant is veilig?........Ik moet terug naar Kapitein Brin,..Ik had al terug moeten zijn eigenlijk...Als ik meer weet kom ik het je vertellen...en als er wat is......Wij zijn in het wachthuis nabij de stadswal.....Sterkte..."

Kobutsch liep naar de deur en haalde de balk weg,...toen hij naar buiten stapte sloeg de regen de taveerne binnen,...Een flits die de gelagkamer even verlichtte....Hij deed zijn kraag omhoog en rende de regenachtige nacht in...

Kobutsch Isdariël

Back to top
Lunea
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 2:19 pm    Post subject: huurling? Reply with quote

Lunea kan niet anders dan terug grijnzen bij de woorden van de roodhaar. Ze had haar mond al geopend om Torgal eens heel goed duidelijk te maken dat zij geen huurling was wie het niet uitmaakte aan welke zijde die vocht en zijn leven verspeelde voor enkele goudstukken. Maar Mirko had met zijn zoete lippen haar tot grijnzen gebracht. Ze sloot de deur achter de rug van de stadswacht en raapte het zilverstuk van de tafel.

'Een levenlange gastvrijheid bij de Kraakwater familie...dat is mijn prijs, scheefneus.'

Het leek Lunea een beter idee om in plaats van de regenachtige wouden weer in te gaan op zoek naar Arnmack, ze beter bij deze mensen kon blijven wachten tot die Medarion hier zijn gezicht liet zien...misschien zou Arn al zelfs op weg zijn naar hier, dan zou het erg stom zijn als ze elkaar ergens in de wouden kruisden.

'Hier Mirko, eet wat, drink wat...dan voel je je vast snel weer wat beter.'

Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 3:45 pm    Post subject: Doe open! Reply with quote

Een heldere slag liet de hoogste top van één van de tien spitse torens verschijnen tussen de donkere wolken waarop vlug daarna een harde knal de stad in donderde.Ean bonkte zo hard hij maar kon met zijn vuist op de deur."Doe open die deur!"Met zijn andere hand hield hij het meisje vast die zijn cape rond haar heen had geslagen.
"Doe open!"

Ean,stadswachter.

Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 4:10 pm    Post subject: huurling? Reply with quote

Haar vreemde verzoek doet hem even fronsen, heeft hij wel voor zich dat wat hij dacht te hebben? "Gastvrijheid van de hele Kraakwaterfamilie is niet iets wat licht geschonken wordt, het is iets wat uit liefde wordt gegeven, geen betaalmiddel, maar verdiend wordt in de ogen van alle Kraakwaters...ik kan niet voor de familieleden spreken, maar je zou al dicht in de buurt komen als je Medarion voorgoed zou verslaan...ik heb het idee dat ik je onjuist beoordeeld heb, ben je geen huurling? Als je toch een prijs verlangt kan ik in ieder geval beginnen bij de steel van je bijl, een hele goede stalen greep eraan laten klinken..." verder gaat de botenbouwer niet want een hevig bonzen klinkt op de deur. Torgal draait een van de luiken voor de ramen weg en dan opent hij de deur. Regen slaat hem in het gezicht een noodweer lijkt losgebarsten, bliksemflitsen werpen vreemde scherpe lijnen op het tweetal vóór hem, hij kan een stadswacht herkennen en trekt hem naarbinnen toe. Even legt hij een hand boven zijn ogen tegen de regen, staart naar de inktzwarte duisternis boven hen, ongewoon is de kleur van het licht dat hij zoëven meende te zien, paars? "Medje...." mompelt hij zacht voor zich uit.

Dan sluit hij de deur weer en richt zich tot de stadswacht en zijn gezellin "Wat is er? Is er nieuws van Kobutsch? Een bezorgde blik werpt hij op het doorweekte meisje, schuift een stoel voor haar aan en zet haar erop neer "En wat is er met haar?"

Torgal Kraakwater

Edited by: ckeetel at: 7/21/02 7:33:23 pm
Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 4:45 pm    Post subject: Re: huurling? Reply with quote

Het leek al even te duren voordat de deur van de taverne openging en dat Ean opeens werd binnengetrokken door een sterke hand.Hij kon nog net het meisje fatsoenlijk vastgrijpen om haar ook binnen te krijgen.

"Van Kobutsch niet nee.Is er iets gebeurd dat hij had moeten zeggen?"Even denkt hij aan wat hij juist had gezegd maar daarna komt het meisje op in zijn gedachten."Ik...ik weet het niet.Ze stond gehavend op Gannon en vroeg zich af waar ze was.Ze lijkt me niet bekend voor te komen in deze stad en het enigste wat ze zelf weet is dat ze met zware hoofdpijn ontwaakte in de Wilde Wouden en dat ze,emmh wacht even...ahja,Devanna heet.

Ean,stadswachter[/

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 5:46 pm    Post subject: huurling? Reply with quote

Torgal schudt zijn hoofd, "je hebt haar in een leeuwenkuil gebracht, er is grote kans dat straks de hel hier losbarst...dat je het niet gehoord hebt...de magiër die tien jaar geleden de stad aanviel met orken is weer gesignaleerd." De botenbouwer schuift de kap van het kind achterover, "Ik kan je wel voorlopig een kamer geven, want in dit hondeweer wil ik je niet wegsturen en op dit uur kun je waarschijnlijk nergens anders meer terecht, maar onder geen beding mag je die kamer verlaten..." Hij richt zich weer tot Ean, "Breng haar maar naar boven, hier op tafel staat nog wat eten, daar kun je wat van meenemen naar een kamer..."

"Mirko, Medarion is waarschijnlijk ergens iets aan het voorbereiden en ik voel er weinig voor om het af te wachten, ben je iets wijzer geworden van Kobutsch?"

Torgal Kraakwater

Edited by: ckeetel at: 7/21/02 11:07:44 pm
Back to top
Lunea
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 5:46 pm    Post subject: kraakwater Reply with quote

Lunea beet haar lip...Medarion verslaan.... het spierwitte gezicht van Valiant stond har nog helder voor de geest. De laatste keer dat ze Medarion had aangevallen had ze bijna een Kraakwater vermoord! Magiers waren lastig...miscchien als iemand hem af zou leiden kon ze dicht genoeg bij hem komen. Maar dan nog...hoe bevecht je iets dat in een paarse wolk van rook oplost?

Ze was zo in gedachten dat ze het gesprek tussen Torgal en de stadswacht niet volgde, ze liep achter de borenbouwer langs om maar weer eens de deur dicht te doen, een taak die aan haar bevoorrecht leek te zijn.

Back to top
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 6:18 pm    Post subject: Re: Doe open! Reply with quote

Darvan stapte binnen en ging weer aan dezelfde tafel zitten, zich concentrerend op de balans van magie in de omgeving.
Hij wist dat hij niet alles kon ontdekken, want Medarion had de kracht om te teleporteren, maar hoever kon dat, ver genoeg buiten zijn bereik zodat hij het niet zou kunnen opmerken?? Darvan werd afgeleid door de gesprekken en stond op om en ging in een hoek zitten zodat hij het verst weg was bij Mirko, wiens magie nogal onstabiel is. En net toen die zich weer concentreerde voelde hij het. Hij riep: Er is iets buiten vlakbij, ik weet niet precies wat maar het is iets magisch!! Hij zei het net hard genoeg zodat iedereen het kon horen, maar het niet verder kwam dan de taverne

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 21, 2002 8:59 pm    Post subject: Doe open! Reply with quote

"Ean breng haar naar boven, nu." Torgal licht het meisje van de stoel op, drukt het in de armen van de stadswacht. Of het boven wel zo veilig zit weet hij niet, maar boven en buiten lijken nu twee dezelfde opties te zijn. Hij zou niets liever willen dan de deur van de Taveerne opentrekken en datgene tegemoet gaan wat Darvan lijkt te detecteren, toegeven aan de woede van jaren en Medarion laten voelen wat voor leed hij heeft gebracht. Niets liever wil hij dan zijn handen om die nek leggen en even lijkt die gedachte hem te bevangen. Toch loopt hij niet naar de deur, maar naar een van de luiken aan weerszijden ervan, maar als hij op het punt staat hem open te doen bedenkt hij zich. Alleen zijn hand rust even op het hout. "Ik weet niet wat er aan de buitenkant van de Taveerne is...Mirko wordt het niet tijd voor één van die 'illusies'?"

Torgal Kraakwater

Edited by: ckeetel at: 7/21/02 11:32:51 pm
Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Mon Jul 22, 2002 5:40 am    Post subject: Re: Doe open! Reply with quote

Ean kreeg het meisje toegestopt in zijn armen.Waarom waren ze hier zo bedreigd....door iets?Hij begreep dat er iets aan de hand was maar kon niet achterhalen wat dat zou kunnen zijn.Maar uit hetgenen dat Torgal zei wist Ean dat hij beter zijn raad kon opvolgen en naar één van de kamers van de taverne gaan.

(Ean gaat met devanna naar de gastverblijven)

Back to top
Galliminus
Leeuwenhart

PostPosted: Mon Jul 22, 2002 2:24 pm    Post subject: Illusies Reply with quote

Een oorverdovende knal tegen de voorgevel van de taveerne,...De wanden trillen ervan en de olielampen flikkeren....

Eenieder die door een van de ramen naar buiten kijkt ziet een van de Gargoyls liggen,...Zijn lichaam is gebroken..Enkel zijn romp en hoofd zijn nog intact..Zijn vleugels en andere lichaamsdelen zijn onherstelbaar venietigd...onherkenbaar...slechts hopen graniet...

Het arme wezen kijkt verbaast en geschrokken naar het raam en bevriest zijn blik met diegene die naar buiten kijkt..vragend om hulp,..vragend om medelijden.....De vragende blik is maar al te duidelijk in zijn ogen af te lezen,...waarna zijn lichaam geheel verbrokkeld en het enige wat nog voor de taveerne ligt is een hoop graniet....

....................

Edited by: Galliminus at: 7/22/02 4:25:49 pm
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 29, 30, 31  Next
Page 12 of 31

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum