Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Terugkomst van de strijd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Wed Jul 10, 2002 1:35 pm    Post subject: tafel Reply with quote

"Er is misschien nog een andere manier om er achter te komen, jouw aanbod was misschien...grootmoedig, maar als je het tegen Medarion aflegt, weten we niet waar we hem dan kunnen verwachten, ik waardeer het dat je het voor de mensen in de Taveerne op wilt nemen, maar ik wil je niet door ons broertje in de pan gehakt zien... Als hij zijn magie op iets of iemand gebruikt en je bent in staat om het onopgemerkt gade te slaan...heb je dan genoeg informatie?"

Torgal Kraakwater

Edited by: ckeetel at: 7/10/02 4:20:01 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Mirko Magnificiusus
Verloren en Vergeten

PostPosted: Wed Jul 10, 2002 2:06 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

"Dat zou in principe genoeg moeten zijn. Ik was zelf aan het denken om Medarion zijn magie op een door mij gecreeerde illusie los te laten, al weet ik niet of hij daar in zou trappen."

*Mirko Magnificiusus; Magisch Kunstenaar

Back to top
View user's profile Send private message
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Wed Jul 10, 2002 2:33 pm    Post subject: tafel Reply with quote

"Een illusie..." Torgal's knokkels worden even wit om de kroes, "misschien heeft hij het door, ik ken zijn krachten niet, waar wilde je een illusie van maken?" Magie...toch weer, de botenbouwer sluit zijn ogen, maar hij zal luisteren al begint de wereld achter zijn ogen te broeien.

"Hoewel een illusie misschien veiliger is, zie ik liever mezelf er staan, Valiant zei dat Medarion uit was op wraak... en zijn volgende doel zou mij kunnen zijn, ik kan fysiek aardig wat aan en hem uitdagen...hoewel hij mij waarschijlijk eerder het bloed onder de nagels vandaan trekt... al te lang zullen jullie niet moeten wachten met het plan dat je uit wil gaan voeren...hoe wilde je hem met die illusie gaan 'bespelen' ?" Torgal kan de toon van verachting in die laatste zin niet maskeren, hij beseft het wanneer hij het hoort, "het spijt me..."

Torgal Kraakwater

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Wed Jul 10, 2002 4:26 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

met zwaard en magie, we kunnen medarion niet verslaan zonder magie dat is onmogelijk. Hij zou dan een groot voordeel over ons hebben en dat kunnen we niet toestaan. En dan heb je ook alle magie nodig die je kan vinden dus mirko en ik meoten het wel gebruiken anders heb je helemaal geen kans en ben je zeker dood.

Back to top
Mirko Magnificiusus
Verloren en Vergeten

PostPosted: Wed Jul 10, 2002 10:48 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Mirko kijkt even naar Torgal, besluit dan toch te spreken. Hij beignt langzaam en stil. Hij kijkt regelmatig van zijn bierkroes naar Torgal, voorzichtig in de gaten houdend wat de reactie is van de botenbouwer. Hij pauzeert als het Torgal teveel lijkt te worden, maar gaat dan na een slok bier en een korte pauze door. Wetend dat Torgal nu even door de zure appel heen moet bijten. Mirko weet dat zijn plan een kans van slagen heeft, maar weet ook van de afkeer die het waarschijnlijk bij Torgal zal oproepen. Illusies dat is Mirko`s grote kracht, maar blijkbaar een heikel punt voor Torgal.

"Ik ben van plan om als ik weet hoe Medarion zijn magie gebruikt zijn eigen magie tegen hemzelf aan te wenden. Het is voor mijn plan ontzettend belangrijk om te weten hoe zijn magie werkt. Ach, ik weet dat je magie en illusies boven alles veracht, maar daar ligt wel mijn kracht, Torgal. Het is nu nog niet de bedoeling om Medarion schade te berokkenen, daarvoor weet ik te weinig van hem af. Pas als ik hem aan het werk heb gezien kan ik nagaan of mijn theorie juist is. Mijn theorie is als volgt. Als Medarion inderdaad, zoals ik vermoed, magie onttrekt aan zijn omgeving zal hij die tijdelijk moeten 'opslaan' in hemzelf alvorens deze kracht om te vormen tot magie die aan zijn grillen voldoet. Als je een magier in deze delicate fase stoort in zijn magisch bedrijf, kan de schokgolf zo enorm zijn, zeker bij sterke magie, dat de magier zelf door de door hem opgeroepen krachten wordt verteerd. Het is nu nog te vroeg om een openlijke confrontatie aan te gaan. De gevolgen zijn te groot als ik het bij het verkeerde eind heb. Vandaar mijn idee om een illusie te gebruiken en pas als ik enige zekerheid heb omtrend het Medarions gebruik van de magie een confrontatie aan te gaan. Ik weet, het klinkt allemaal niet erg dapper, maar het is wel een kans. Voor nu heb ik er genoeg aan om ook maar een spreuk van Medarion gade te slaan, daarvoor hoeft niemand zijn leven te riskeren. Pas later, tijdens de uiteindelijke confrontatie zullen we Medarion moeten proberen te verleiden tot een ongehoord groot beroep op de magie in zijn omgeving zodat hij een enorme bal kracht in zichzelf moet opslaan en hem dan op het juiste moment verstoren. Dit zal tot gevolg hebben dat Medarion`s magie hem verteerd. Ik hoop dat ik alle theoretische kanttekingen hierbij goed onthouden heb. Darvan, jij wist toch ook het een en ander van magie, misschien dat jij nog gaten of valkuilen ziet die ikzelf nu over het hoofd zie?"

Back to top
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Thu Jul 11, 2002 4:39 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Goed plan als zijn magie zo werkt, maar er zijn gevaren. Medarion leek heel goed met zijn magie om te kunnen gaan, dus is hij ook heel snel met ontrekken en omzetten. We moeten hem dus precies op het goede moment storen, een seconde verschil kan onze dood zijn en hij kan altijd nog een reserve hebben zodat hij ons nog kan aanvallen. En het laatste waar we ons bij jouw plan zorgen om moeten maken is de schokgolf van magie die dan vrij komt. Als medarion door zijn eigen magie wordt verzwolgen zal daar een krachtige explosie en schokgolf bij plaats vinden die ons zo kan vernietigen. Ikzelf zou hoogstens een magisch schild kunnen maken waar hoogstens 3 a 4 mensen in kunnen zodat het schild ook nog sterk genoeg is om de explosie en schokgolf te doorstaan. Als je me dus begrijpt zou je een heel leger van magiers nodig hebben als er een explosie zou komen.

Back to top
Mirko Magnificiusus
Verloren en Vergeten

PostPosted: Thu Jul 11, 2002 6:42 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

"Tja, er zitten ontzettend veel haken en ogen aan, maar het is het beste wat ik tot nu toe heb kunnen verzinnen. De schokgolf is inderdaad een probleem, daar had ik nog niet direct bij stilgestaan. Soms heb je van die momenten dat je wou wat beter te hebben opgelet tijdens college, nietwaar?"
Mirko glimlacht verontschuldigend.
"Als we maar met z`n drieen zijn is een schild genoeg. De vraag is dan echter of we met z`n drieen Medarion genoeg onder druk kunnen zetten om z`n volledige arsenaal open te trekken. Wat denk jij Torgal?" Mirko neemt een slok van z`n bier en neemt Darvan nog een keer goed op. De man lijkt wel OK, maar Mirko is al vaker te goed van vertrouwen geweest. Nu hij zijn plan zo open op tafel heeft gelegd, heeft hij er bijna spijt van. Torgal, daar kan Mirko van op aan. Die wil niets liever dan Medarion uitschakelen, maar wat de motieven zijn van de man met de witte ogen is eigenlijk niemand duidelijk.

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Thu Jul 11, 2002 11:26 pm    Post subject: tafel Reply with quote

In hem broeit de wereld niet langer, de wereld is bloedrood geworden, strak liggen de handen van de botenbouwer rond de tinnen kroes terwijl de duimen zich graven in het reliëf ervan, zijn kaken hebben zich vastgedrukt en de man houdt de ogen gesloten wanneer Mirko zich op hem richt. Torgal kan deze informatie nauwelijks aan, het zijn vooral de woorden die blijven hangen... Alle magie nodig die je vinden kunt...explosie...drukgolf...vernietigen In hem woedt iets wat zich met geweld naar buiten wil drukken, woede, machteloosheid, verdriet. Hij had zich voorgenomen te luisteren en hij kan het niet...In stilte wenst hij dat hij Valiants plaats had ingenomen en dat Valiant met ze had kunnen spreken, de waard lijkt in gedachten verzonken maar de botenbouwer weet dat waarschijnlijk niets minder waar is, als zijn broer iets van belang had te zeggen dan hadden ze het al gehoord. De begrippen gaan zijn verstand te boven en achter de scharlaken schemering van zijn ogen ziet hij zijn geliefden aan de magie ten onder gaan, terwijl in flarden herinneringen weer opduiken en verwrongen in de achtergrond dansen, tot alleen de razernij overblijft, de haat die vergelding eist, toch heeft de magiër iets van zijn respect... "Ik probeer het Mirko..." gromt hij bijna wanhopig, "...gun me wat tijd..." Met een haast bovenmenselijke inspannig en de gedachten aan zijn gezin, dat van zijn broer en beelden van een stervende Valiant op het slagveld, hijst hij zich boven zichzelf uit, maar zijn stem is bijna toonloos wanneer hij de roodharige man antwoord geeft.

"Ik begrijp dat het nodig is Medarion eerst aan het werk te zien, voor je weet hoe zijn...krachten in elkaar steken, kun je ook nagaan hoe hij te verstoren is en of hij nog enige 'bescherming' heeft? Ik begrijp dat een illusie gebruiken waarschijnlijk de meest veilige keuze is...tot zover kan ik al gaan. Zijn krachten verstoren zodat de Zwartrok zichzelf uitschakelt...schokgolven....explosies, wat voor zekerheid is er dan dat de enkele gasten die er zullen zijn niet het slachtoffer ervan worden, de mensen op straat of de onschuldigen in de huizen om de Taveerne heen? Wat voor bescherming kun je hen bieden?"

Torgal Kraakwater

Back to top
Mirko Magnificiusus
Verloren en Vergeten

PostPosted: Fri Jul 12, 2002 8:41 am    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Mirko ziet hoe zwaar de botenbouwer het heeft en begrijpt dat de haat van de man tegen magie diep gaat. Helaas was dit hele relaas nodig, hoe anders had hij zijn plan moeten verwoorden? Mirko heeft diep respect voor de manier waarop Torgal met zijn haat omgaat. Een kwartier geleden zou hij Mirko gelyncht hebben voor wat hij zoiets allemaal gezegd heeft. Mirko kijkt Torgal even aan om te zien of hij verder kan gaan. De roodharige magier schuifelt wat onzeker heen en weer over zijn stoel. "Er zijn een hoop details waar ik nog niet aan toe ben gekomen. De eertse confrontatie zou klein kunnen zijn en hier kunnen plaatsvinden. Daar hoeft verder niemand onder te lijden. De volgende confrontatie zal echter inderdaad nogal wat.... schade veroorzaken." Mirko zegt dit met een voorzichtige blik op Torgal. "Ik zal misschien.... ik weet niet of dit werkt... maar... misschien kunnen we Medarion zover krijgen om ons op een afgelegen plaats te ontmoeten," zegt Mirko uiteindelijk met een lichte zucht nogal beducht voor de reactie van de botenbouwer...

Back to top
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Jul 12, 2002 10:21 am    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Als het een schokgolf is als ik verwacht, zal hij niet door huizen en gebouwen heen kunnen komen en alleen 'menselijk' vlees kunnen aantasten. Darvan neemt een slok van zijn bier en gaat verder:'Maar als het een andere schokgolf is dan zou het misschien met gemak heel Raganorck kunnen plat maken...en Mirko ik heb ooit een oude magier een hersenverbinding zien doen, zodat je in hun hersenen kan kijken. Als het ons zou lukken dat te doen kan je naar de gebeurtenis van Medarion kijken. Ook de dingen die ik me niet herinner, maar het is een zwaar soort magie en er is kans dat 1 van ons of allebei uitgeput raken. Als het al lukt, maar misschien hebben ze in de tien torens er boeken over...

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Fri Jul 12, 2002 3:30 pm    Post subject: tafel Reply with quote

"Een afgelegen plaats..." bij de gedachte dat wat er ook van vernietiging uit Medarion zou kunnen komen, niet de mensen in en rondom de Taveerne zou treffen ontspant Torgal enigzins, maar dan vangt hij de woorden van Darvan op...een schokgolf die de hele stad Raganorck met gemak plat zou kunnen maken...Het ligt ver buiten het voorstellingsvermogen van de botenbouwer, alsof de wereld zou kunnen vergaan. Hij probeert de gedachte in te passen, te bevatten, maar het is een druppel teveel in een emmer die al gevuld is tot boven de rand, datgene wat hem nog overeind hield begint om te slaan. Torgal van de stoel op...

Torgal Kraakwater

Back to top
Mirko Magnificiusus
Verloren en Vergeten

PostPosted: Fri Jul 12, 2002 6:58 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Mirko kijkt Darvan kwaad aan. Voorzichtig had Mirko zelf zijn woorden gekozen om de botenbouwer niet van streek te maken en dan zegt de gast met zijn witte ogen zoiet.
"Medarions magie kan niet zo sterk zijn. Niets kan zo sterk zijn. Dat kan eenvoudigweg niet." Mirko staat ook op en zet een stap achteruit. Zijn stoel knikkert tegen de grond, maar zo heeft hij in ieder geval even speling. Een moment kan genoeg zijn. De spanning in de gelagkamer is te snijden.
Dan lichten Mirko`s ogen op. "Torgal, hoeveel planken zijn er nodig voor een roeiboot?" Het is een volledig overbodige vraag, maar met een beetje geluk zou dit net dat moment van afleiding veroorzaken dat de botenbouwer nodig heeft om niet weer als een dolle stier los te barsten. Wie weet, met een beetje geluk...

Back to top
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Jul 12, 2002 7:16 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Darvan realiseert telaat dat hij teveel gezegd heeft. Hij had voorzichtiger moeten zijn helemaal tegen Torgal, die toch al zo slecht met magie kon leven. Darvan kon nu alleen maar hopen dat het nu niet allemaal verpest zou zijn.

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Fri Jul 12, 2002 10:30 pm    Post subject: tafel Reply with quote

Totale vernietiging...De slapen van de botenbouwer beginnen te gloeien, de neusgaten verwijdden zich...bloeddoorlopen worden zijn ogen als de fijne adertjes zich opzetten, langzaam begint hij het gevecht met zichzelf te verliezen want voor hem ontrolt zich een verzengende verschrikking, gillende en stervende mensen wiens levens in een oogwenk uitgevaagd worden, magie en totale vernietiging...
Maar net wanneer hij al zijn zinnen dreigt te verliezen en Torgal zijn breekpunt heeft bereikt, dringen woorden door tot zijn met razernij benevelde brein, woorden die in hem kraken alsof de man zich onder water bevindt, woorden die zich aaneenweven tot een vraag, een bevatbare vraag die naar een bevatbaar antwoord verlangt, de geuren van pek, vlas, hars en palmvezels, bekende essenties van zijn werkplaats bereiken hem, de lange planken die verwarmd en gebogen worden en onder zijn handen het casco vormen van een houten boot. "Een boot van tien el lang, viereneenhalf el breed, eikenhouten planken...of essen een kleine duim dik 16 tot 20 spanten..." De vuisten die eerst op tafel stonden, de vingers die zich in de palm van zijn hand dreven ontspannen weer. Zijn ogen vallen op de omgevallen stoel, het gezicht van Mirko, dat van Darvan, komt tot het besef waar hij mee bezig is, starend naar de omgevallen kroes voor hem, terwijl hij hem langzaam rechtovereind zet antwoord hij weer op de vraag van Mirko "16 tot 20 planken...zonder dwarsspanten..."

Torgal gaat zitten, kijkt Mirko met een flauwe glimlach aan "het is goed...bedankt...herinner me nogmaals aan mijn boten voor het weer zover is," zegt hij op een zachtere toon alvorens verder te gaan. "Een 'kleine' confrontatie hier, met behulp van een illusie, een definitieve confrontatie elders om te voorkomen dat er slachtoffers vallen bij de krachten die vrijkomen (hier werpt hij een blik op Darvan), als de Zwartrok zover te krijgen valt en als de Ene het wil verslaat hij zich met zijn eigen spreuken..."

Torgal Kraakwater

Edited by: ckeetel at: 7/13/02 12:43:14 am
Back to top
Lunea
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 14, 2002 11:08 am    Post subject: de deur zwaait open.. Reply with quote

(( <=vanaf de smidse komt een halfork de taveerne binnen met in haar hand het blad van een bijl))

Lunea houdt halt voor de deur van de taveerne. Haar gedachten zijn nog bij Arnmack, gevoelens van spijt duwt ze weg terwijl ze de duer opent. Ze heeft een andere missie op dit moment.

Haar ogen wennen snel aan het gedemptere licht in de gelagzaal en tot haar verbazing zitten er slechts drie mensen om een tafel. de witoog herkent ze vaag van De Strijd om de Smidse, de andere twee zijn onbekenden. Even weet ze niet wat ze moet zeggen als de drie gezichten haar verbaasd aankijken. Maar de omgeving brengt herinneringen naar boven. Hier hadden ze aan tafel gezeten, de Scharlaken Vijf, dat leek een eeuwigheid geleden. Ze streek een rode pluk haar uit haar gezicht en likte haar lippen.

'Ik ben op zoek naar de Scharlaken Vijf en iemand die een steel kan maken voor mijn bijl.'

Haar woorden leken tastbaar in de lucht te blijven hangen. Wie zou ze plukken en de tijd weer op gang brengen?

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 29, 30, 31  Next
Page 9 of 31

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum