Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Terugkomst van de strijd
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Thu Jul 04, 2002 7:04 pm    Post subject: Re: Tirade Reply with quote

Het leek voorstelbaar.Op de manier waarop Mirko tegen Torgal zijn woede uit liet barsten,het was waarop Marvin het niet had verwacht.Hij week enkele stappen achteruit toen de tovenaar woedend de deur opensloeg en met grote passen de Taverne uitstapte.Een verraste Torgal beende nog niet lang daarna achter hem aan.

Weer wreef hij achter zijn nek,het leek een gewoonte te worden als hij bij deze mensen in de buurt was.Nog steeds met zijn hand in de nek keek hij naar Valiant."Weleuuhh,hij probeert het in ieder geval."lettend op zijn woorden,wetend dat Torgals vrouw vlak naast hem staat.

marvin

Back to top
View user's profile Send private message
Danae Rheanna
Nachtdwaler

PostPosted: Thu Jul 04, 2002 8:09 pm    Post subject: Tirade. Reply with quote

Mathilde, die op verzoek van Torgal het vertrek heeft verlaten om Danya te halen en een aantal bezittingen te pakken, ziet bij terugkomst tot haar verbazing hoe de jonge magiër uitvalt tegen Valiants broer. Ze schudt verbaasd haar hoofd en glimlacht dan. Het jochie heeft toch wel karakter. Mathilde zet haar plunjezak op de grond naast Valiant en werpt dan een veelbetekenende blik op Marvin.

Danya heeft de woordenwisseling met ogen groot van verbazing gade geslagen. Voordat Mirko het vertrek uitbeent, probeert ze zijn blik te kruisen en werpt hem vanuit de duisternis waarin ze zich afzijdig houdt van de drukte in de gelagkamer, haarallerliefste knipoog ter bemoediging toe. Bomen van kerels hebben meestal diep in hun borst hartjes van suiker.

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Fri Jul 05, 2002 10:51 am    Post subject: Door het stof Reply with quote

Buiten, voor de deur van de Taveerne blijft Torgal stilstaan, de handen steekt hij achter zijn riem. Ongemakkelijk voelt hij zich, de magiër terugroepen is als een wolf uitnodigen in een veekraal. Maar hij had hem al eerder binnengelaten...en er is niets gebeurd. Als Mirko geliëerd is aan Medarion dan had hij zijn kans allang kunnen grijpen. Hij weet dat hij niet de makkelijkste is, dat hij het vuur aan de schenen van de postenmaker heeft gelegd, maar er schuilt toch ergens wat eerbied voor de roodharige man, niet veel zouden zoveel slikken en zeker niet met hem in alle redelijkheid proberen te praten. Er was ooit een tijd dat hij zelf oplossingen zocht en even dikwijls was daar Valiant die hem bijbracht dat het niet altijd de meest wijze keuze was. Een mondhoek trekt licht omhoog bij de herinneringen aan zijn bevlogen jeugd. "Mirko!" zijn stem draagt ver over Gannon, "ik heb jouw hulp nodig, voor de mensen in de Taveerne...laten we praten..."

Torgal Kraakwater

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Fri Jul 05, 2002 3:46 pm    Post subject: Re: Door het stof Reply with quote

((ooc:b en er ook nog ;) ))
Darvan ziet de tovenaar uitvallen en wegopen de taverne uit. Ook ziet hij Torgal er achteraan lopen. Langzaam staat hij op en loopt naar de bar. Langzaam gaat hij daar op een kruk zitten om meer overzicht te hebben.

Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Fri Jul 05, 2002 7:29 pm    Post subject: Re: darvan? Reply with quote

Nog steeds zat hij op de onderste trede van de trap,kijkend naar alles wat zich in deze ruimte afspeelde.Eigenlijk nog vrij geamuseerd,ondanks dit.Voor hem zat de iemand die hem had bijgestaan in de strijd bij de smidse,blijkbaar was de vrouw die naast hem stond zijn echtgenote en het meisje een dochter.Aan de deurpost waar zojuist de roodharige man en de broer van Valiant uitvlogen stond er vrouw met haar zoontje en nog een andere man,niet bekend tot hem.
Maar de man met de witte ogen leek blijkbaar nog hetzelfde te doen als hijzelf,maar dan mogelijk op een andere manier.

"Valiant!Wat zijn jullie nu van plan?"riep hij van achter Valiant's schouder.

morcos verleand

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Fri Jul 05, 2002 9:52 pm    Post subject: Torgal? Reply with quote

"Maak je geen zorgen over die uitbarsting...in deze harde kop hebben er meer wat redelijkheid in willen rammen..." met een lichte beweging wijst de botenbouwer op de gebroken neus, "...vuisten, woorden, je bent niet de eerste," hij glimlacht, "maar inderdaad, laten we dat bier pakken en overleggen...kom."
Voor Mirko gaat hij de taveerne binnen en wijst hem dezelfde stoel bij Valiant aan, dan wenkt hij ook Darvan en Morcos om aan te schuiven aan dezelfde tafel als de waard. Morcos kent hij wel, maar de man met de witte ogen geeft hij niet meer vertrouwen dan toen hij Mirko voor de eerste keer naar binnen liet en zich afvroeg of hij er goed aan deed, met dat verschil dat Mirko iets van het vertrouwen van Torgal gewonnen heeft. De botenbouwer meent zich te herinneren dat de roodharige magiër samen met die witoog aan één tafel zat en misschien kan Mirko de man gebruiken... Bovendien was de witoog samen met Morcos op het slagveld en kunnen ze iets over Medarion vertellen.

Weer gaat hij naar de kruidenier, "Marvin, de mensen staan klaar, kun je erop toezien dat ze allen in veiligheid worden gebracht?"Aan de toog vult hij nog drie kroezen en plaatst ze voor de mannen op tafel, dan zet hij zich met zijn eigen bierpul weer naast zijn broer.

Torgal Kraakwater

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Sat Jul 06, 2002 12:22 pm    Post subject: Re: Danya Reply with quote

Nog even kijkt hij de zaal rond en daarna vertrekt hij al met Arethe,Ravon,Mathilde en Danya naar 't Kruideke."Jullie weten waar we zitten,he!"en daarna sloot hij de deur achter zich.
De tijd had niet op zich laten wachten.Hij had nog gedacht om rond de middag te vertrekken,maar het bleek al avond te zijn toen Marvin op de hoofdstraat Gannon stond.
Mmmmh,de middag beveel hem toch meer.Als het donker werd konden er allerlei dingen tevoorschijn komen,zoals de ontmoeting die Mirko vorige nacht nog meemaakte.

Er liep nog maar weinig volk over de straten,enkele heren met hun dames,straatschooiers,bedelaars,dieven die je met de blote ogen hun werk kon aanschouwen,loslopende dieren,het vrije stadsleven van Raganorck.

(slaat gannon over en beland direct in het duistere district)

Back to top
Danae Rheanna
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Jul 06, 2002 8:11 pm    Post subject: Danya Reply with quote

Danya sluit haar vingers om de sleutel die Mirko in haar handpalm heeft gelegd en ze bloost bij zijn gestamel. Dan knikt ze en bijt op haar lip, niet goed wetend wat ze hem moet antwoorden. "Dank je wel," zegt ze uiteindelijk en haalt diep adem om voor meer woorden moed te vangen, als haar ogen de scherpe blik die Mathilde op haar werpt, kruisen. "Ik moet gaan," fluistert ze. "Tot later."

Mathilde schudt haar hoofd met een glimlach als Danya zich bij haar voegt. Ze heeft niet gezien dat het meisje een sleutel overhandigd kreeg, haar hoofd is op het moment bij zulke andere zaken. "Kom," zegt ze, neemt Danya's hand in de hare en volgt dan de andere mee de straat op. Voor Danya de Taveerne verlaat, kijkt ze nog eenmaal om naar Mirko, glimlacht en is dan verdwenen.

Back to top
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Jul 06, 2002 9:39 pm    Post subject: tafel Reply with quote

Darvan ziet Torgal naar hem wenken en Darvan loopt naar de tafel en gaat zitten. Dan vraagt hij: 'Wat is er?'

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Sun Jul 07, 2002 9:01 am    Post subject: tafel Reply with quote

Van boven zijn bierkroes kijkt neemt de botenbouwer de man met de witte ogen op, "Wel...in de eerste plaats vertel me je naam en omdat je van het slagveld kwam en bij het monster in de buurt bent gekomen...beschrijf precies wat er gebeurt is, hoe die duivel het slagveld heeft weten te vinden en wat je nog meer gezien hebt...alles wat je je herinnert kan van belang zijn, dus denk er even rustig over na." Torgal licht de kroes op en neemt nog een slok. Hij weet niet hoever Medarion nu is met de krachten die hij bezit, wat voor nieuwe kwaadaardige middelen de zwartrok bezit om zijn doel te bereiken. Wraak...Torgal licht zijn lippen minachtend op, oud nieuws...maar waarom blijft die slang zo volhardend in zijn pogingen? Hij heeft al zoveel kapotgemaakt en de raadselachtige woorden van Valiant baren hem zorgen...was er iets wat zijn broer had kunnen voorkomen? Hij werpt een blik op de waard. Valiant moet uit de handen van Medarion blijven, de teek zal zijn wraak niet kunnen vervolmaken...hij denkt aan Marvin die hun dierbaren heeft meegenomen...vervloekt zij de Ene als ze wat zouden overkomen...

Torgal Kraakwa

Back to top
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Mon Jul 08, 2002 9:06 am    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Darvan is de naam en wat er precies is gebeurt kan ik niet vertellen, want veel van het gevecht heriner ik me niet.
Ik kwam naar de smidse om mijn zwaard optehalen en toen kwam er een aanval van orks. Daarna heriner ik me een monster met de kop van een wolf vaag en dat is alles...
Sorry dat ik nie meer kan helpen.

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Mon Jul 08, 2002 4:10 pm    Post subject: tafel Reply with quote

"Orken...dus toch weer, ik kwam te laat om dat te zien...eerst de orken en toen die duivel. Klinkt als het handschrift van ons kleine broertje...zoveel slachtoffers, zoveel mensen heeft hij gisteren de dood in gejaagd, het moet bijzonder vermakelijk voor hem zijn geweest...al dat bloedvergieten en nog heeft hij niet genoeg. Weet je zeker dat dat alles was wat je je nog kan herinneren, wie waren er allemaal bij de smidse toen je je zwaard ging halen en weet je misschien wanneer die rode duivel verscheen?"

Torgal Kraakwater

Back to top
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Tue Jul 09, 2002 10:05 am    Post subject: Re: tafel Reply with quote

nee, sorrie meer kan ik niet herinneren. Misschien later, ik weet het niet, maar ik help wel mee vechten.

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Tue Jul 09, 2002 10:03 pm    Post subject: tafel Reply with quote

"Vechten..." Torgal werpt een scherpe blik op de man met de witte ogen, "...met het zwaard dat je bij de smidse ging halen neem ik aan..." Net als zijn broer neemt hij op wat de mensen vertellen, alleen Valiant kan door wat er gezegd wordt een grote lijn zien, van zichzelf weet de botenbouwer dat hij te vaak, te snel zijn conclusies trekt. Wat hij weet over deze man, spreekt niet in diens voordeel, magie schijnt behalve Mirko ook rond de witoog te hangen, maar hoeveel keus heeft hij in deze zaak? Zolang de man de krachten voor zich houdt...

Torgal Kraakwater

Back to top
Mirko Magnificiusus
Verloren en Vergeten

PostPosted: Tue Jul 09, 2002 10:48 pm    Post subject: Re: tafel Reply with quote

Mirko luistert vol aandacht schijnt het naar het gepraat van de andere mannen, maar zijn gedachten zijn er niet echt helemaal bij. Plots schrikt hij wakker... "Kun je ons echt niets meer vertellen over de magie van Medarion, Darvan? Mijn hele theorie over hoe we hem wellicht kunnen stoppen is afhankelijk van de manier waarop hij zijn magie gebruikt. Dat moet ik eigenlijk kunnen bestuderen... daarom stelde ik ook voor om hier te blijven als de magier opdook." Dit laatste met een verontschuldigend gebaar naar Torgal.

*Mirko Magnificiusus; Magisch Kunstenaar

Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 29, 30, 31  Next
Page 8 of 31

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum