Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De Paleispoort [is open]
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Binnenplaats en De Grote Hal
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Thu Apr 21, 2005 9:02 pm    Post subject: Reply with quote

De moordenaar, op dat moment bekend als Samala, voelde hoe de haat en ergernis door haar aderen stroomde. Het liefst zou ze de poortwachter met haar bloedmes achterna rennen, eens kijken of hij goed genoeg getrained was om poortwachter te mogen zijn.
Haar gedachten weer vanuit een virtuele wraakactie op de poortwachter - op haar metgezellen vestigend keek ze hen even aan. Toen gromde ze inwendig nogmaals om de mislukte poging het kasteel binnen te komen en deed ze een paar passen voorwaards, zodat ze met haar rug naar het kasteel én haar metgezellen stond. Ze deed haar armen over elkaar en haar ogen dicht, daarna maakte ze haar hoofd leeg van gedachten. Concentratie nu, wat was het beste om te doen... Kjell zou een goede gifmenger moeten zijn, Mushin een dief. Dat schepte toch zeker een hele berg mogenlijkheden? Ze hoefde slechts te bedenken welke de beste oplossing was.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 7:53 am    Post subject: Reply with quote

Een luid gekletter van malien kondigde de gehaaste komst van Frederick aan. Hij nam de trappen van het paleis met twee en soms drie treden tegelijk, zijn hellebaard had hij stevig in zijn rechterhand geklemd. Zo vlug als hij kon werkte hij zich tussen de mensen door die voor de poort stonden. Uit gewoonte sprong hij in de houding toen hij voor Bernt stond. "Wachtmeester Bernt! Raadsheer Lucer Vincero is vergiftigd, hij heeft net nog genoeg adem gehad om het bevel te geven dat alle onbekende mensen in het kasteel moeten worden opgepakt." Toen hij daadwerkelijk notie kreeg van de hoeveelheid mensen die bij de poort kregen hoopte hij dat Bernt in een niet al te slechte bui was. Hij wist dat het nu niet lang zou duren voordat de rest van de stad ook het nieuws zou vernemen. Hij vloekte binnenmonds, het was al een vreemde dag, maar dit spande toch echt de kroon.

- Frederick Coenzsoon, wachter in de Koninklijke Bibliotheek -
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Marius Nachtstorm
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 40
Location: Raganorck

PostPosted: Fri Apr 22, 2005 7:57 am    Post subject: Reply with quote

Marius keek verschrikt op.

Mijn beste man vroeg Marius aan Frederick mag ik U wat vragen?

Voor het eerst in tijden keek Marius bloedserieus.
_________________
Laat mij U leiden vrouwe door het leven van de liefde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Apr 25, 2005 5:57 pm    Post subject: Reply with quote

De gifmenger leek afwezig de laatste tijd, dat irriteerde haar mateloos. Ze draaide zich weer om en keek Mushin aan.
"Wel? Wat doen we nu zonder gifmenger? Hij lijkt geestelijk wat afwezig en niet in staat giffen te mengen...", zei ze droogjes met een venijnige blik op Kjell. Net nu ze hem zo goed hadden kunnen gebruiken. Maar ja, aan de andere kant deden Mushin en zij al langer dingen samen, hoewel... de Kameleon was er natuurlijk ook altijd bij al was het dan steeds in een andere gedaante. Ze bekeek Mushin nog eens goed. Blond haar, gezonde gelaatskleur, rode lippen waarover een vriendelijke lach zich aan de dag openbaarde. Misschien als ze nu eens...
"Loodpoeder met meekrap.", zei ze ineens hardop, zodat Mushin haar aankeek of ze gek was geworden. "We gaan mijn gezicht een beetje schmincken. Meekrap kan ik wel in het wild vinden, maar waar vinden we loodpoeder? Zal wel ergens bij zo'n schoonheidswinkeltje zijn. De adel maakt zich toch zeker ook op hier?". Ze glimlachte té vriendelijk naar Mushin. "En hoe hoe zou je het vinden rood haar te hebben?".

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Wed Apr 27, 2005 8:33 am    Post subject: Reply with quote

Mushin keek naar Kjell. Nee, die was volkomen nutteloos. Ze leuisterde naar wat haar metgezel te vertellen had. Waar had ze het over? "Ik snap je niet," zei Mushin tegen haar metgezel, "maar ik heb altijd al eens rood haar willen hebben," voegde ze er lachend aan toe, terwijl ze haar haar bekeek. Hierna werd ze meteen weer serieus. "Wat is je plan, Meester Moordenaar? Ik kleed me even om. Het is makkelijker stelen als ik niet zo opvallend gekleed ben. Ik neem aan dat ze in de winkelstraat alles hebben wat je wil hebben. Vertel me je plan. Ik loop over van nieuwsgierigheid."

Dit zeggende keek Mushin goed om zich heen of er niemand aankwam. Toen ze zichzelf verzekerd had dat er niemand in de buurt was, kleedde ze zich om. "De kust is veilig. Vertel me je plan maar."
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Maris
Duister als de Nacht


Joined: 24 Jan 2005
Posts: 56
Location: Gannon

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 9:01 am    Post subject: Reply with quote

Maris verbleekte bij het nieuws dat de wachter bracht; raadsheer Lucer Vincero vergiftigd? Gewoon binnen de muren van het kasteel? En nu werden alle onbekende mensen in het kasteel opgepakt? Maar dat was verschrikkelijk!

En waarom gebeurde dit nu net nu ze buiten de muren van het kasteel stond? Als het echt zo´n oproer binnen was als dat ze vermoedde, dan kon het nog wel heel lang duren voordat de poorten weer open gingen. Het enige dat ze wilde was gewoon naar haar vertrekken te gaan. Ze zouden de poorten toch niet gesloten houden voor de bewonders van het kasteel? En toch zeker niet voor een edeldame van het Nachtstorm geslacht?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Thu Apr 28, 2005 1:38 pm    Post subject: Reply with quote

Plan? Mushin dacht zeker dat deze aanhangester van Yuzes een heel plan had bedacht. Zelf noemde ze het liever meer een 'idee'.
"Wel, als we binnen willen dringen in het kasteel en we worden gesnapt, kunnen we beter maken dat we voor altijd verdwijnen uit deze plaats, want zeker mijn gezicht valt me iets te veel op naar mijn zin. Ik ben als een Lich die binnen komt wandelen bij een feestje van de anti-ondoden-beweging.", zei ze en bedacht zich in stilte in hoeveel verschillende mensen ze ondertussen al kon veranderen. Veel en geen een, daar ze te bang was gesnapt te worden en als de mensen erachter zouden komen wat ze was, wisten ze ook hoe ze haar in hun macht konden krijgen.
"Als we de meekrap met loodpoeder mengen kunnen we een houdskleur creëren.", ging ze verder na een korte stilte, "Van het meekrap zelf kunnen we jouw haar kleuren. Mijn witte plukken zullen we moeten verfen met een mengsel van roet en boomvochtsap, óf we smeren mijn zwarte plukken in met een mengsel van bloem met het vocht van een rubberboom. Het nadeel is alleen dat ik nog geen enkele rubberboom heb gezien, dus het zal de eerste optie worden...". Toen sloeg ze zichzelf voor haar hoofd.
"Wat een domme actie.", vermaande ze zichzelf. "Natuurlijk kunnen we het bloem ook mengen met de meekrap en boomvochtsap, dat is makkelijker en dat creëert een nog betere huidskleur. De meekrap trekt in de huid en zie daar; twee totaal verschillende mensen.". Triomfantelijk grijnzend keek ze Mushin aan.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Fri Apr 29, 2005 8:22 am    Post subject: Reply with quote

Frederick kijkt verbaast op als hij wordt aangesproken door een man van adel. Hij wachtte nog op de uitbarsting van Bernt die ongetwijfeld zou volgen op zijn nieuws. Hij wist zelf ook maar al te goed dat de wacht in het paleis jammerlijk onderbezet was en daar bovenop kwam nog het feit dat de gangen in de Dwalende Kamers niet echt meewerkten met hun altijd wisselende routes.

"Maar natuurlijk heer, maar ik denk dat u de vraag beter kunt stellen aan mijn superieur, wachtmeester Bernt. Ik ben slechts een wachter uit de bibliotheek."

Nogmaals keek Frederick naar de mensen buiten de poort. Hij herkende enkele gezichten van bewoners van het kasteel en realiseerde zich dat ook deze mensen niet gebaat zouden zijn bij een lang oponthoud. Hij schuifelde zenuwachtig met zijn de punt van zijn laars over de stenen bestrating, hij vond de situatie alles behalve prettig.

- Frederick Coenzsoon, wachter in de Koninklijke Bibliotheek -
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Marius Nachtstorm
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 40
Location: Raganorck

PostPosted: Sun May 01, 2005 7:47 pm    Post subject: Reply with quote

Dan heb ik weinig kans op een antwoord, Dank U wel heer wachter.

Marius zuchte even en keek naar beneden en keek dan weer op met een glimlach.
_________________
Laat mij U leiden vrouwe door het leven van de liefde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Maris
Duister als de Nacht


Joined: 24 Jan 2005
Posts: 56
Location: Gannon

PostPosted: Mon May 02, 2005 7:49 am    Post subject: Reply with quote

Maris besloot het nogmaals te proberen, het zou toch belachelijk zijn als het niet eens mogelijk was om naar eigen vertrekken te gaan? Deze situatie kon nog dagen duren. Het was vast niet waarschijnlijk dat de dader binnen enkele momenten al opgepakt zou worden.
Maar aan de andere kant zouden ze vast niet willen dat het gerucht over de vergiftiging in heel Raganorck bekend werd. Misschien werden de wachtenden voor de poort wel allemaal binnengelaten zodat het nieuws niet kon uitlekken.

"Heer," begon ze voorzichtig.
"U weet dat ik geen gevaar vorm voor de veiligheid in het kasteel, u kent mij. Deze situatie zou nog dagen kunnen duren, u wilt mij toch niet al die tijd buiten voor de poort laten staan? Het enige wat ik wil is gewoon naar huis gaan."

Ze glimlachte nogmaals haar liefste glimlach hoewel ze er nu tevens vrij onzeker bij keek.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon May 09, 2005 11:09 am    Post subject: Reply with quote

Mushin keek nog een beetje bedenkelijk bij de uitleg van haar metgezel. Het leek wel of ze nog helemaal geen plan had uitgedacht. Nou ja, dacht Mushin, we kunnen het altijd proberen. Eens kijken of we in de buurt van de Kameleon komen.

"Okee, laten we dan maar naar de winkelstraat gaan. Daar kunnen we denk ik wel aan het een en ander komen" zei Mushin met een grijns op haar gezicht. "En dan kunnen we ondertussen bedenken wat we gaan doen na onze transformatie."

Dit zeggende keek Mushin rond. "Tja, het maakt eigenlijk niet uit welke kant we opgaan he? Je komt toch nooit waar je moet zijn. Laten we deze richting maar proberen."

Mushin en Meester Moordenaar --> Gannon hoofdstraat -> markt
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bernt
Verloren en Vergeten


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 36
Location: Raganorck

PostPosted: Wed May 11, 2005 1:52 pm    Post subject: Reply with quote

Bernt schrok toen hij de woorden van zijn wachtsman aanhoorde. Hij vloekte hardgrondig en stampte uit frustratie op die grond.

"Heer Vincero vergiftigd? Vervloekt!! Alsof het nog niet genoeg is dat er een vreemd wezen losloopt in het kasteel, heeft de Ene in al zijn wijsheid besloten ons nóg een beproeving te sturen?"

"Frederick, jij neemt het nu van me over bij de poort. Zoals je ziet zit het valhek dicht zodat niemand er door komt, en deze blijft dicht, begrepen? Al deze mensen die zich hier verzameld hebben willen naar binnen of naar buiten, maar daar komt niets van in. Iedereen binnen de muren is verdacht nu. Jij staat de mensen te woord bij de poort, ik ga NU de manschappen organiseren en naar de Kapitein voor orders!"

Hij richtte zich nog snel even tot de edelvrouwe buiten de poort.

"Vrouwe Maris, ik raadt u aan onderdak te zoeken in de stad, bij familie of in een herberg, als u persé wilt rusten. Met deze crisis kan ik écht geen muis het paleis meer in of uit laten. Onze eerste prioriteit is tenslotte de bescherming van de koningin. Ik neem aan dat u dit zult begrijpen."

Hierna wende Bernt zich tot de overige twee wachters bij de poort.

"Mannen, Frederick hier voert nu het bevel bij de poort. Hij wéét wat er gebeurd is in het paleis, dus dat maakt hem op dit moment de persoon met de meeste kennis omtrend deze zaak. Jullie, ook jij Frederik, verlaten onder geen beding deze post, begrepen? En de poort blijft dicht. We willen niet dat de gifmenger ontkomt!"

Nog voor de wachters konden salueren marcheerde Bernt naar het wachthuis.


ooc: Bernt naar "De Binnenplaats en de Grote Hal >> het wachtlokaal bij de paleispoort."
_________________
-=Bernt, wachtmeester paleiswacht=-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Maris
Duister als de Nacht


Joined: 24 Jan 2005
Posts: 56
Location: Gannon

PostPosted: Wed May 11, 2005 3:04 pm    Post subject: Reply with quote

Maris keek teleurgesteld toe hoe heer Bernt wegbeende in de richting van het wachtlokaal. Voorlopig zou ze dus niet naar haar vertrekken kunnen. Wat een onzin, dat er geen mensen uit mochten snapte ze wel, maar ze konden een edeldame toch wel binnenlaten?
"Het lijkt er op dat ik voorlopig niet naar binnen zal kunnen" zei ze tegen heer Marius met een spijtig gezicht. "Voorlopig zal het geen zin hebben om voor de poort te wachten. In ieder geval bedankt voor de roos en hopelijk tot een volgende keer wanneer de tijden wat gunstiger zijn."

((ooc Maris naar Gannon>>, op straat))


Last edited by Maris on Fri May 13, 2005 11:53 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Marius Nachtstorm
Verloren en Vergeten


Joined: 28 Jan 2005
Posts: 40
Location: Raganorck

PostPosted: Wed May 11, 2005 4:25 pm    Post subject: Reply with quote

"Ik denk dat het spoedig zal gebeuren vrouwe."

Marius maakt een sierlijke buiging naar Maris toe.

Ik denk dat ik hier nog wel blijf. Als de poort weer open gaat zal ik U zo spoedig mogelijk op komen zoeken om het nieuws te melden.
_________________
Laat mij U leiden vrouwe door het leven van de liefde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Lucer Vincero
Nachtdwaler


Joined: 19 Dec 2002
Posts: 374
Location: Zeist

PostPosted: Wed May 11, 2005 5:34 pm    Post subject: Reply with quote

Frederick liet een zucht van opluchting toen Bernt niet tegen hem uitviel. Het was eigenlijk wel begrijpelijk, er moest veel gebeuren dus Bernt had het veel te druk om daar aan te denken.

Uit gewoonte salueerde hij alsnog toen Bernt al was weg gestormd. Daarna draaide hij zich om naar de mensen bij de poort. "Goed mensen, ik neem aan dat jullie allemaal de situatie hebben begrepen. De poort zal voorlopig nog gesloten moeten blijven. Mijn excuses hiervoor, maar het is niet anders." De positie van bevelhebbende wachter was nieuw voor Frederick. Als bibliotheekwachter moest hij alleen maar alles in de bibliotheek in de gaten houden en alles doen wat hem werd opgedragen. Hij was erg nerveus, maar hij wist zijn gezicht in de plooi te houden. "Heer," Frederick wende zich tot Marius, "hoe genereus uw aanbod ook mag zijn, het is beter voor de goede orde als u ergens anders uw tijd doorbrengt. Ik moet zorgen dat er niemand door de poort kan en ik kan daar geen omstanders bij gebruiken. U kunt het beste naar uw kamer gaan, of wellicht naar een van de theesalons. Daar zult u de wachters niet in de weg lopen en zult u wellicht toch nog gezelschap kunnen vinden."

Frederick keek eens rond en zag toen de alkoven voor de wachters van de poort. Hij positioneerde zichzelf zo makkelijk mogelijk en bleef zo goed mogelijk letten op de mensen bij de poort.
_________________
~ Ik ben onnavolgbaar daar waar de zee mijn voetstappen heeft weggewassen ~
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Binnenplaats en De Grote Hal All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group