Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Vele vragen, weinig antwoorden.
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Binnenplaats en De Grote Hal
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 10:20 am    Post subject: Re: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

Galliminus loop op Tar af."Het is mij een eer dat wij dit gezamelijk tegemoet gaan, maar we zullen ons eerst wat meer moeten verdiepen wat we nu werkelijk van plan zijn,..wat voor uitrusting nemen wij mee, en bovenal is het geen slecht idee van Bardogon om ons tot onze Goden te richten,...en bidden voor hun bijstand in deze onheilige queeste."

Galliminus beseft dat hij Vrouwe Ophelia deze afgelopen dag voor het eerst als een ware Koningin heeft zien handelen. Het bloed van de Nachtstormen blijkt nog sterk te zijn binnen haar,....en Galliminus betreurt het dat de rest van de bevolking van Raganorck haar op deze wijze zelden ziet handelen.

Galliminus kijkt nogmaals naar het getekende gezicht van Tar,...."Zodra wij het kwaad in de ogen kijken zul je toch niet weer overmand worden door de pijnen die jouw tekens veroorzaken,......dat zou zeer schadelijk kunnen zijn voor ons allen,...we zullen elkaar hard zat nodig hebben in de nederhel waar we in zullen afdalen."


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Tar ap Tinyan
Verloren en Vergeten


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 45

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 11:00 am    Post subject: Re: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

"Neen broeder, dit was van een andere aard. Ik kreeg weer beelden uit mijn verleden. Door mijn opleiding ben ik al mijn herinneringen aan mijn jeugd en die opleiding kwijt geraakt. Soms kijrg ik beelden terug, maar moet die informatie bekopen met vreselijke pijnen. "

"Ik zal slechts dit wapen meebrengen en mijn runenmagie, die niemand mij kan afnemen."

~Tar ap Tinyan, Tempelier in de Orde van Kir Nadin, Nachschout van Raganorck~

Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 12:41 pm    Post subject: Re: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

"Vrouwe, als u het mij toestaat zou ik graag wat proviant mee nemen genoeg voor drie man, enkele waterzakken, en wat uitrusting. Ik dacht aan enkele toortsen, tondeldoos, een touw, wat klimhaken,...misschien een olie-lamp,..en wat Kalk-Krijt om onze wegen te markeren. Zou een van Uw bediendes dit kunnen vergaren voor mij?"

Galliminus wacht de reactie van Ophelia af,..en vraagt nog even vluchtig aan Tar of hij nog iets weet wat bruikbaar zou kunnen zijn in de Catacombes.


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 12:45 pm    Post subject: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

Ophelia knikt en schrijft alles wat Galliminus noemt op een papiertje. "Ik zal dadelijk één van mijn dienaren de spullen voor u laten halen," zegt ze, verdwijnt uit de bibliotheek en komt even later weer terug.


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 12:56 pm    Post subject: Re: Onheil Reply with quote

Bardogon snelt de grote marmeren trappen met twee treden tegelijkertijd op. Hij rent de bibliotheek binnen en botst bijna tegen de Vrouwe op.
'Duizende maal excuus,' zegt hij buiten adem. De anderen kijken hem verbaasd aan. Bardogon haalt diep adem en trekt zijn kleren die vol met rook en op sommige plaatsen verbrand zijn recht.
'We moeten dadelijk vertrekken,' ratelt hij af als hij terug wat zuurstof gevonden had. 'Het Huis van mijn God is tot op de grond afgebrand. Schaduwwezens lachtten en dansten in het vuur terwijl het dak op de Hoofdpriester neerviel. Hopelijk zijn mijn gebeden gehoord.' Bardogons hand gaat naar zijn kralenketting en hij merkt dat hij die kwijt is.
'Daar zullen ze voor boeten,' zegt hij terwijl hij met zijn vuist schudt. 'Die ketting heeft nog toebehoord aan mijn leermeester Narr'hull.'

Bardogon ~ Hoeder der zielen, Priester en drager van het Heilige zwaard nachtlicht

Edited by: Coldrin at: 2/12/02 4:57:42 am
Back to top
View user's profile Send private message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 1:02 pm    Post subject: Re: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

Galliminus loopt in de korte afwezigheid van Ophelia naar een van de grote gothische glas in lood ramen van de Adelijke Bibliotheek.
Hij bekijkt het kunstwerk, en vermoed dat dit Moss Nachtstorm moet zijn, die te paard een vaandel met het familie wapen richting de hemelen houd.

Even is Galliminus afgeleid als hij naar het raam kijkt,...en denkt door de warboel van kleuren een brand te zien buiten. Hij oriënteerd zich even, en kan enkel tot de conclussie komen dat de brand raast bij een van de Tien Torens.

"Bij Randragam!!!",schreeuwd hij ," Er is weer een brand uitgebroken in de stad,...dit laat enkel bevestigen dat wij allen haast moeten maken. Waar blijft Bardogon? Was hij niet naar de Tien Torens,...verdomme!"

Deze uitspatting van verbaal geweld is zeer vreemd, zo heeft niemand Galliminus ooit gezien.
Hij draait zich om en ziet de priester binnenkomen,..de Priester doet zijn verhaal, en Galliminus slaat zijn zwaardarm op zijn borst. "Moge de gevallenen gedragen worden door de vleugels van Randragam, naar een betere wereld."

Edited by: Galliminus at: 2/12/02 6:06:18 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 2:02 pm    Post subject: Re: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

((OOCC: zie boven voor wat er gaande is. Waarschijnlijk op hetzelfde tijdstip een reply aan het schrijven geweest :) ))

Bardogon ~ Hoeder der zielen, Priester en drager van het Heilige zwaard nachtlicht

Back to top
View user's profile Send private message
santetjan
Duister als de Nacht


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 68

PostPosted: Tue Feb 12, 2002 4:15 pm    Post subject: Re: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

(OOC: ik heb aangenomen dat die catacomben waar jullie het over hadden zich in de nabijheid van de kerkers bevinden, zie verder aldaar)

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Wed Feb 13, 2002 10:12 am    Post subject: De Moorden van een Wartelaar Reply with quote

"Nieuwe branden..." Ophelia draait verbeten haar vingers in elkaar en heft ze dan, gevouwen alsof ze aan het bidden is, naar haar lippen. Dan balt ze haar vuisten. "We hebben geen tijd meer te verliezen, heren," zegt ze. "Als u klaar bent om te vertrekken, volgt u mij dan."

Op dat moment komt ook de bediende binnen met de spullen die Galliminus hem opgedragen heeft te halen.


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Wed Feb 13, 2002 10:40 am    Post subject: Re: De Moorden van een Wartelaar Reply with quote

'Ik ben nog nooit zo klaar geweest als nu,' probeert Baldorgon een beetje humor in de kamer te brengen, maar zelf beseft hij dat hij het doet om zijn zenuwen te verbergen. Zijn knokels zijn wit omdat hij het hout van de staf hard omklemt.
'Laten we gaan. Er zal nooit een goede tijd zijn voor ons vertrek, maar hoe langer we hier blijven treuzelen, hoe erger het wordt.'

Bardogon ~ Hoeder der zielen, Priester en drager van het Heilige zwaard nachtlicht

Back to top
View user's profile Send private message
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Wed Feb 13, 2002 11:57 am    Post subject: De Moorden van een Wartelaar Reply with quote

((verhaal gaat verder in de Koude Kerkers, "Schaduwgangen"))


~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Wed Feb 13, 2002 1:14 pm    Post subject: Re: De Woorden van een Martelaar Reply with quote

((OOC We zitten vanaf nu dus allemaal in de topic De Koude Kerkers,...jullie waren verdwenen voordat ik het in de gaten had...lol))


Galliminus dan Maros,...Ridder in het Adelijke Regime van Raganorck

Edited by: Galliminus at: 2/13/02 2:15:49 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Binnenplaats en De Grote Hal All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group