View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Coldrin Dromenvanger
|
Posted: Wed Mar 06, 2002 7:12 pm Post subject: Geduld is een schone deugd |
|
|
Coldrin bekeek het zwaard van de soldaat. Het was een prachtwerk, gemaakt door een meester in het smeden. Hij liet het zwaard door de lucht zwaaien, goede balans, zachte vlucht, enkel een beetje afwijkend door de botte punt en de deuk in het metaal. 'Dit kan gemaakt worden, maar ik kan niet zeggen dat het nu direct gemaakt kan worden, het zal minstens een dag, maximum een week in beslag nemen.. De kling moet opnieuw warm gemaakt worden waarna de deuk eruit geslagen kan worden. Daarna moet ik hem terug uitbalanceren. De prijs beslis je zelf, ik maak deze dingen met plezier. Niets anders kan me meer vreugde schenken dan een goed meesterwerk.' Buiten Echo dan, dacht hij erbij.
Hij hield de soldaat terug het zwaard voor. |
|
Back to top |
|
|
Elegia Morfleur Nachtdwaler
|
Posted: Wed Mar 06, 2002 7:23 pm Post subject: Geduld is een schone deugd |
|
|
Echo stond op van haar krukje in de hoek toen de Scharlaken 5 de smidse betraden. Ze had voorheen niet lang met hen gesproken, maar ze mocht hen, misschien was het de vreemde combinatie, de combinatie van vijf zo verschillende personen, die het geheel zo bijzonder maakte. Faranyell en de hond waren bij hen en Echo glimlachte, stak haar hand op zonder verder iets te zeggen. Ze wist werkelijk niet wat te zeggen. Ze voelde zich zo gelukkig dat het bijna onwerkelijk leek en zo onwerkelijk dat ze zich onmogelijk een houding kon geven.
Echo verdween in de keuken en kwam even later terug met een karaf waarin een donkerrode vloeistof schitterde. "Willen jullie misschien wat drinken?" vroeg ze aan niemand aan het bijzonder. |
|
Back to top |
|
|
Anoniem Dromenvanger
|
Posted: Wed Mar 06, 2002 7:45 pm Post subject: Re: Geduld is een schone deugd |
|
|
"Zijn 5 zilverstukken genoeg?"Antwoorde Morcos."Veel heb ik niet bij,en ik moet nog de stad binnengaan om werk te zoeken." Hij haalde zijn buidel tevoorschijn en nam er de stukken uit."Deze zijn uit een ander land,hopelijk kan je er hier iets mee doen."
Wanneer hij opkeek zag hij een mooie vrouw de kamer binnengaan.Ze vroeg of er iemand iets wilde drinken.ik weigerde in mijzelf.Openbar zou ik niet durven weigeren.
|
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
Posted: Wed Mar 06, 2002 8:01 pm Post subject: Re: Geduld is een schone deugd |
|
|
Hij nam het zwaard terug aan, glimlachte kort, maar niet van harte. 'Die zilverlingen zijn goed voor mij. Kom je overmorgen terug, ik zal zien wat ik kan doen.' Vanonder de toonbank haalde hij een kleiner zwaard te voorschijn. 'Hier, een reservezwaard. Een soldaat zonder zwaard zou geen zicht zijn.'
Hij wachtte tot de man de smidse verlaten had en wendde zich dan naar de Vijf. 'Ik zie dat jullie al aan het rondkijken zijn. Neem alles mee wat je aanstaat en volg me dan naar de ruimte hier achter. Daar kan je alles testen en passen.' Hij wenkte de Scharlaken naar achteren nadat hij Voeter over zijn bol gewreven had. |
|
Back to top |
|
|
Anoniem Dromenvanger
|
Posted: Wed Mar 06, 2002 9:13 pm Post subject: Re: Geduld is een schone deugd |
|
|
Nadat Morcos de smid had betaalt met de 5 zilverstukken,kreeg hij nog een reservezwaard om er even mee verder te kunnen en daarna vertrok hij naar de stad. |
|
Back to top |
|
|
Chrystal Duister als de Nacht
|
Posted: Thu Mar 07, 2002 4:14 pm Post subject: Graag |
|
|
Evelyn liet haar ogen glijden over de variatie aan wapens. Haar interesse ging vooral naar de kleinere, handige wapens. Maar die had ze niet direct nodig. "Hier zijn het wel wat andere blinkedingetjes, hé ?" lachtte ze naar Amadea. Toen Echo wat te drinken aanbood, weigerde ze vriendelijk. Pijlen moest ze hebben. "Kan ik één van deze pijlen eens testen, Coldrin ?" Ze wees een reeks aan die perfect voor haar korte elfenboog konden dienen. |
|
Back to top |
|
|
Anoniem Dromenvanger
|
Posted: Thu Mar 07, 2002 4:47 pm Post subject: Re: Graag |
|
|
Faranyell keek nog eens nar de vreemde man die de deur uit ging en dan richtte ze haar blik op die van de scharlaken 5 en coldrin.Blijkbaar waren ze erg in hun schik met deze hoeve,maar ja,dat mocht ook wel....
Maar ik wou eigenlijk wel eens die werpdolken uitproberen die ik van Coldrin had gekregen,en ik ging naar de kamer waar Coldrin en Echo overlaatst nog een wedstrijdje hadden gehouden.... daar zou ik wel eens kunnen proberen.Buiten op de bomen proberen was niet echt mijn manier.Mijn eigen familie pijnigen was niet mijn bedoeling.Zo ging het makkelijker.En ik wendde mij naar de lange zaal. |
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
Posted: Thu Mar 07, 2002 6:30 pm Post subject: Re: Graag |
|
|
'Natuurlijk kan je ze uitproberen,' zegt Coldrin met een lach op zijn lippen. 'Volg me met alles wat jullie willen proberen, zwaarden, bijlen, hamers, pijlen, bogen, kruisbogen, echt alles.'
Hij deed de deur open en wenkte hen de grote lange zaal in. De zaal met de doelwitten, de bewegende en de stilstaande. De zaal met het hindernissenparcours en de stropoppen. Kortom de lange zaal. |
|
Back to top |
|
|
Anoniem Dromenvanger
|
Posted: Thu Mar 07, 2002 7:09 pm Post subject: Re: Graag |
|
|
Ik was al bezig met het werpen van de dolken.Gewoon was ik deze nog niet.Die van Caege hadden een andere grip.De eerste keren vlogen ze tegen de muren,ver van het doel af.Maar hoe langer ik oefende ging het beter... De Scharlaken 5 kwamen binnen en ik lachtte eens naar hen,daarna deed ik verder.Als ik lang wachtte was ik het weer verleerd. |
|
Back to top |
|
|
Chrystal Duister als de Nacht
|
Posted: Fri Mar 08, 2002 3:52 pm Post subject: Graag |
|
|
Evelyn nam de pijlen waar ze haar oog op had laten vallen en bracht ze naar de lange kamer. "Wauw ! Een echte oefenzaal ! Reuze handig !" Ze liep voorbij Faranyell en koos een doel uit waarop ze de pijlen zou uitproberen. Het eerste wat ze bij de pijlen deed, was kijken of ze allemaal mooi recht waren, en dat was het geval. Eén voor één waren ze ook mooi afgewerkt en dat was ook meegenomen. Ze legde een pijl op haar boog en spande hem op terwijl ze mikte. Het geluid dat de pijl maakte was de tweede test. Nog voor hij het doel had bereikt kon ze aan het subtiele geluid horen dat de pijl niet van zijn baan zou afwijken. Gelijk had ze. Precies in de roos. "Schitterend materiaal, Coldrin. Echt, schitterend !" |
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
Posted: Fri Mar 08, 2002 7:22 pm Post subject: Re: Graag |
|
|
Coldrin liet een klaterende lach horen. 'Ik zou het geloven, de pijl is van Elfs ontwerp, gemaakt van jonge twijgen die buigbaar zijn. De pijl slingert tijdens zijn vlucht en zoekt zo de goede luchtlagen op, waardoor hij steeds op het doel in slaat daar waar je hem hebben wil. Probeer deze eens, wees er wel voorzichtig mee, het is een van de gevaarlijkste pijlsoorten die ik hier heb.' Coldrin gaf Chrystal een van zijn pijlen met de bolle punt. 'Hou een vuur bij de lont en schiet dan de pijl meteen af. Je kan er zo wel wat van mij krijgen, ze komen misschien wel eens van pas. Dit is mijn ontwerp.' |
|
Back to top |
|
|
Anoniem Dromenvanger
|
Posted: Fri Mar 08, 2002 7:42 pm Post subject: Re: Graag |
|
|
Ik stopte even met mijn werpdolken te gooien en keek hoe chrystal enthousiast haar pijlen uitprobeerde op de lange baan. De dolken zouden misschien haar richtlijnen in de war brengen.... "Waar zou die hond toch uithangen?"Ik krabde eens even aan mijn hoofd en haalde met mijn handpalm de haren die in mijn ogen lagen uit de weg om beter de schietkunst te zien.... |
|
Back to top |
|
|
red Dromenvanger
|
Posted: Fri Mar 08, 2002 8:27 pm Post subject: handen tekort |
|
|
~WAuw! alles uitproberen!~ Lunea verzamelde zoveel ze kon. Ze greep een handvol werpdolken, een bijl met een fraai bewerkt blad, heee werpbijlen, die pakte ze ook en een kruisboog met pijlen, en een shakram ze had nog 1 vinger over om ook nog een haar onbekend uitziend wapen te pakken.
Met haar armen volgeladen liep ze de oefenzaal binnen en bleef bewonderend staan.
'Wil iemand mij even knijpen, volgens mij ben ik dood en op de eeuwige jachtvelden aanbeland!'
Ze legde de wapen voorzichtig neer en vroeg Coldrin:
'Zeg smid, wat is dit voor een wapen?' |
|
Back to top |
|
|
Elegia Morfleur Nachtdwaler
|
Posted: Fri Mar 08, 2002 8:35 pm Post subject: handen tekort |
|
|
Echo keek lachend naar de berg vol wapens die Lunea van de werkruimte naar de oefenzaal versleepte. Het leek een heus toernooi te worden, een gesmijt van pijlen en dolken en het flitsen van het zilver van zwaarden en bijlen. Echo nam de gelegenheid om één van Coldrins zelfontworpen pijlen van dichterbij te bekijken, de vreemde, rondvormige kop die om wonderlijke reden het gewicht van de pijl en zo de balans tijdens het afgeschoten worden, niet verplaatste. Het moest een licht kruid zijn dat hij hiervoor gebruikte, maar tegelijkertijd iets dat pas tot ontploffing kwam bij aanraking met een ander voorwerp. Echo tikte wat van het kruid in haar hand en snoof voorzichtig de geur op. |
|
Back to top |
|
|
Jackal Verloren en Vergeten
Joined: 15 Feb 2002 Posts: 42 Location: hier ergens...geloof ik
|
Posted: Fri Mar 08, 2002 8:40 pm Post subject: Re: handen tekort |
|
|
Coldrin hoefde niet meer te zeggen, ze greep deze kans met beide handen aan. Ze pakte de mooie kruisboog de ze had staan bewonderen en bijbehorende pijlen. Daarnaast keek ze nog naar werpdolken en steekzwaarden. Werpdolken had ze allang niet meer gebruikt, maar zouden misschien toch van pas kunnen komen. Ze pakte een paar verschillende soorten, lichte en zware wat dunnere en een wat bredere.. Ze nam het spul mee naar de oefenzaal. Onderweg zei ze tegen William: "Kan jij je ook nog uitleven tijdens het 'winkelen'." Ze lachte om Red's opmerking en ze zei: "Ik weet allang beter dan jou te knijpen Lunea. Wauw Coldrin, dit is echt goed en mooi gemaakt. Heb je dit allemaal zelf gemaakt?" Ze pakte de kruisboog en probeerde hem uit. |
|
Back to top |
|
|
|