Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Smidse 'Den Hamer'
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Chrystal
Duister als de Nacht

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 4:17 pm    Post subject: Niemand thuis Reply with quote

Evelyn ziet de vreemdelin naderen en staat recht.
"Dit is de smidse. Hier zou men je kunnen helpen met je uitrusting, maar ik vrees dat er niemand thuis is." Ze kijkt de anderen van haar groep aan. "Wat doen we ? Blijven we hier staan wachten of gaan we verder ?"

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 7:26 pm    Post subject: Re: Niemand thuis Reply with quote

Ah,dat wist ik niet.Zei Morcos,en krabde eens met zijn handen achter zijn nek. Tja,als er niemand thuis is...

Back to top
red
Dromenvanger

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 7:46 pm    Post subject: ontmoetingen en begroetingen Reply with quote

Lunea was blij omte zien dat de hond leefde. Haar teamgenoten begroetten de hond om de merkwaardige situatie te vergeten. William en de andere twee waren weer bij hun gevloeid, als water uit twee kommen werd de scharlaken 5 weer één.

'Jongedame' ze sprak Faranyell aan, 'waar zijn die twee vrienden van je, vooral die ene, de smid. Hij had me belooft dat ik bij hem terecht kon. Is zijn smidse dicht op klaarlichte dag?'

Ze liet haar botte bijl aan de vreemdeling zien die zichzelf had voorgesteld als Morcos. Ze zag hem echter verwonderd naar haar schouder kijken in plaats van naar de bijl.

' Ach ja, dit is Artuur!' het kaboutertje keek behoedzaam vanachter een gordijn van haar haar. Ze was hem haast vergeten.

Edited by: red at: 3/4/02 8:48:18 pm
Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 7:51 pm    Post subject: Re: ontmoetingen en begroetingen Reply with quote

Dat ik het niet weten zou,antwoord Faranyell.Maar ja...heb je eigenlijk geen enkel idee...antwoordde ze met een knipoog.

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 8:38 pm    Post subject: Re: ontmoetingen en begroetingen Reply with quote

'Het zijn meer dan onze gedachten. Deels gedachten, deels echte wereld. Onze lichamen waren echt, de rest was onze verbeelding.'
Hij streek de lakens plat. 'Kon de tijd maar stil blijven staan. De vraag is dan wel, worden wij dan beelden, gevangen als in een schilderij, of kunnen we gewoon blijven leven.'
De vraag bleef onbeantwoord, Coldrin hoorde aan de deur van de smidse gemorrel en stemmen. Hij gleed van het bed af, gaf Echo een laatste zoen.

'De plicht roept, ik zie je straks wel zeker? Of ga je mee, maar dan moet je snel zijn om mij nog in te halen.' Coldrin liep naar de badkamer waar zijn kleding nog lag te wachten. Hij kleedde zich snel aan en wandelde naar de deur van de smidse.

Er bestaat een land in onze wereld. Geen land of streek waar we ooit met woorden van gehoord hebben. Wonderlijk, mooi, mystiek en vol met magie. Alle wezens die je je kan inbeelden, al de dieren die je in gedachten kan scheppen, al de dingen die je wil zien, maar waarvan je weet dat ze niet bestaan. Dat land bestaat daar waar je wil dat het bestaat. Het is een land van hoop, een land zonder zorgen, angst, honger en dood. Alles kan hier gebeuren, goed dingen, slechte dingen, maar op het einde is alles hetzelfde. Je hebt het land al gevonden. Het is in je hoofd, het wordt verbeelding genoemd, fantasie. Het is je eigen land van beloften en creatie.

Back to top
Elegia Morfleur
Nachtdwaler

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 9:05 pm    Post subject: ontmoetingen en begroetingen Reply with quote

Echo bleef nog even op het bed liggen toen Coldrin al naar de badkamer was verdwenen. Ze sloot haar ogen en genoot van de warmte die hij had achtergelaten. Daarna rolde ook zij van het bed, ze kleedde zich aan en kamde haar haren, daalde toen de trap af naar beneden en bemerkte pas op de laatste trede dat ze uit volle borst aan het zingen was. Als betrapt schoot ze vlug de keuken in, schonk zichzelf een glas water in, waarbij ze het meeste van de vloeistof over haar vingers morste en besloot toen een grote pan soep op te zetten voor het avondeten. Ze kookte water, mengde dit met stukken vlees, groenten en kruiden en terwijl ze het mengsel liet pruttelen, liep ze voorzichtig naar de smidse om de klanten van Coldrin te bekijken en zijn werk. Ze herkende onmiddellijk de vijf reisgenoten en glimlachte naar hen, zocht toen een krukje in een hoek en wachtte op wat er komen zou.

Back to top
Jackal
Verloren en Vergeten

PostPosted: Mon Mar 04, 2002 10:37 pm    Post subject: Re: ontmoetingen en begroetingen Reply with quote

"Tja ik heb op zich nog wel meer dingen te doen, we kunnen altijd nog een kleermaker opzoeken." Ze bekeek de vreemdeling, Marcos, eens goed. ~Die moet ook wat onheil hier te zoeken hebben. Benieuwd naar wat voor onheil.~ Toen hoorde ze wat in de smidse. Ze keek naar Faranyell en glimlachte toen ze zei: "Volgens mij is er iemand wakker."

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Tue Mar 05, 2002 12:36 pm    Post subject: Re: ontmoetingen en begroetingen Reply with quote

Coldrin opende de smidsedeur. Hij was verbaasd om de Vijf te zien die hem bij de Chitines gered hadden. Zijn grijns werd breed. Bang dat hij zijn mondhoeken zou scheuren, krimpte hij de grijns in.
'Wat komen jullie hier doen?' Het antwoord wist hij eigenlijk al, want de belofte die hij gedaan had, was hij nog niet vergeten.
'Kom binnen, kom binnen,' zei hij en ging opzij voor de groep. Er was nog een vreemd persoon bij, een soldaat leek het wel. Coldrin moest weinig van soldaten hebben, zijn tijd bij het leger zat er voor een deel tussen.
Een klant is een klant.
'Kom jij ook binnen, of kom je een andere keer terug?' vroeg hij achterdochtig.

Er bestaat een land in onze wereld. Geen land of streek waar we ooit met woorden van gehoord hebben. Wonderlijk, mooi, mystiek en vol met magie. Alle wezens die je je kan inbeelden, al de dieren die je in gedachten kan scheppen, al de dingen die je wil zien, maar waarvan je weet dat ze niet bestaan. Dat land bestaat daar waar je wil dat het bestaat. Het is een land van hoop, een land zonder zorgen, angst, honger en dood. Alles kan hier gebeuren, goed dingen, slechte dingen, maar op het einde is alles hetzelfde. Je hebt het land al gevonden. Het is in je hoofd, het wordt verbeelding genoemd, fantasie. Het is je eigen land van beloften en creatie.

Back to top
William
Duister als de Nacht

PostPosted: Tue Mar 05, 2002 12:38 pm    Post subject: winkelen met de dames Reply with quote

"Komaan meisjes, maak eens jullie keuze op"
William was geergerd , hij stond hier nu al een tijdje te draaien terwijl de vrouwen nog niet eens een smid hadden gezien..
Winkelen met hen was altijd één van de grootste uitdagingen die een man maar kon hebben...

Back to top
Chrystal
Duister als de Nacht

PostPosted: Tue Mar 05, 2002 4:08 pm    Post subject: Open ! Reply with quote

Evelyn hoorde het gerammel van de deur en draaide zich met een ruk om.
Daar stond Coldrin en ze lachte vriendelijk terug. Ze was blij hem terug te zien en stapte de smidse binnen.
"Je hebt het hier een mooie zaak, Coldrin. Echt super. Hopelijk kun je ons al helpen bij wat herstellingen ? We hebben ook nood aan pijlen." Ze toonde haar pijlenkoker waar amper nog 4 exemplaren in zaten.

Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Tue Mar 05, 2002 5:24 pm    Post subject: Re: Open ! Reply with quote

Emh,ja,ik kom wel binnen...antwoorde Morcos.Maar niet voor lang want ik moet nog naar de stad om naar de bewaking te gaan,als dat er is in elk geval...

Faranyell ging ook naar binnen en de hond volgde....ze had wel lang genoeg buiten gestaan.

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Tue Mar 05, 2002 7:53 pm    Post subject: Wonderlijk. Reply with quote

Wat moet er allemaal gebeuren? vroeg hij aan de soldaat. Hij wou de man uit zijn winkel hebben voordat hij de Scharlaken Vijf hielp, niet iedereen moest weten dat hij aan sommige mensen goedkoper verkocht. Anders zou er binnen de korste keren een toeloop van mensen zijn die dachten dat ze gratis wapens konden laten repareren of krijgen.

Hij drukte op de verborgen knop, de wanden draaiden weg en wapens blonken in het licht.
In andere rekken hingen boog en pijl, kruisboog, speer en strijdhamer. Zwaarden en bijlen, schilden en helmen schitterden op andere schappen.

'Wat moet het zijn?' vroeg Coldrin, hij begon zijn geduld te verliezen, van soldaten moest hij helemaal niets hebben.

Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Tue Mar 05, 2002 8:19 pm    Post subject: Re: Wonderlijk. Reply with quote

(ooc zijt gerust coldrin,Morcos is een aardige man en niet echt wat je een soldaat noemen kunt,ik wist gewoon nog geen andere naam,nu heb ik er een andere,wachter van de maan...)

Het eingste wat ik kom doen is mijn zwaard laten repareren,ik kom niets kopen,antwoorde Morcos,die zag dat de smid hem zo vlug mogelijk uit de hoeve wou hebben.Ik ben in mijn reis door De Wilde Wouden,zoals ze dat hier noemen,en beetje onvoorzichtig geweest,en ik heb onderweg mijn zwaard onbruikbaar gemaakt.Hetgeen wat ik vraag is om het te repareren.

Hoeveel vraagt u d'r voor?De prijs blijft mij gelijk.Als mijn zwaard maar in vertouwelijke handen is.Het is nog van een oude vriend geweest en ik zou het niet graag verliezen,zie je?

Alles wat ik vraag is je prijs en of het veilig is hier...dat is alles.Verder niets.

(ooc het zwaard is aan de punt een beetje bot en iets verder naar beneden is het omgeplooid)

Edited by: Faranyell at: 3/5/02 9:30:59 pm
Back to top
Jackal
Verloren en Vergeten

PostPosted: Wed Mar 06, 2002 2:53 pm    Post subject: Re: Wonderlijk. Reply with quote

Davira liep de smidse binnen en keek eens rond. "Mooie winkel Coldrin." zei ze en haar verbazing werd alleen nog maar groter toen de muren omklapten en allemaal wapens lieten zien. Ze liep rond en zag de kruisbogen. Ze merkte op dat het mechanisme heel anders was ingesteld. ~Zou dat beter werken? Zo maar eens aan Coldrin vragen.~ Verder had ze alleen nog maar pijlen nodig, haar steekzwaard was prima in orde. Maar aan Red's maliënkolder te zien waren ze er nog wel even. ~Ik denk dat als ik klaar ben ik maar vast verder ga, ik moet ook nog met mijn kruiden aan de slag.~

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
red
Dromenvanger

PostPosted: Wed Mar 06, 2002 6:42 pm    Post subject: geduld Reply with quote

Voordat ze naar binnen liepen wist Lunea nog ven in Will's oor te fluisteren:
'Als je de voordelen van ons vier vrouwen wilt genieten Will, moet je geduld tonen bij het shoppen!' Haar plagerige toon blies warm in zijn oor en als Lunea de man al niet zolang kende had ze de lichte blos op zijn wangen niet gezien.

De smidse was alles wat ze gehoopt had. Terwijl Coldrin Morcos hielp gingen de 5 de wanden bijlangs. Lunea werd er warm van, dat coldrin zo'n goeie smid was had ze niet verwacht. Hem vertrouwde ze wel wat toe. Ze legde haar malien op een tafel neer en spreidde hem uit met de gaten zichtbaar. ze legde haar bijl er liefdevol boven op en haar lege riem waar haar werpdolken in hadden gezeten.

Voorzichtig liet ze haar vingers lang het blad van een zwaard glijden dat aan de wand hing. Het metal was vele malen gevouwen, zo vaak dat ze niet kon opmaken uit hoeveel lagen het bestond. Al die wapens deden haar ogen schitteren.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 31, 32, 33  Next
Page 6 of 33

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum