View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 1:57 am Post subject: Verkenning |
|
|
Voeter was ongeduldig, hij voelde de stevige greep van de smid in zijn nek en de opgewondenheid van de rest van de groep. Hij wilde er voor gaan, volledig. Als zijn groep in gevaar was, dan wilde hij vooraan staan.
Davira boog zich over hem heen en hij voelde haar verzorgende handen op zijn wond. Toen liet de smid hem los. Hij schoot naar voren, naar buiten, achter Coldrin aan. |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 2:00 am Post subject: Verkenning |
|
|
Voeter was ongeduldig, hij voelde de stevige greep van de smid in zijn nek en de opgewondenheid van de rest van de groep. Hij wilde er voor gaan, volledig. Als zijn groep in gevaar was, dan wilde hij vooraan staan.
Davira boog zich over hem heen en hij voelde haar verzorgende handen op zijn wond. Toen liet de smid hem los. Hij schoot naar voren, naar buiten, achter Coldrin aan. |
|
Back to top |
|
|
Elegia Morfleur Nachtdwaler
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 9:59 am Post subject: Verkenning |
|
|
"Coldrin!" Echo wilde hem tegenhouden alleen op verkenning te gaan. Wat zich ook in de bossen schuildhield, het zou zich zeker niet laten afschrikken door één zwaard. Echo keek om zich heen en aarzelde geen moment. Met haar boog in haar hand geklemd verdween ze in het woekerende struikgewas. Daar greep ze een tak en trok zichzelf omhoog, tot ze meters boven de grond vanuit haar boom op het pad dat Coldrin volgde, neerblikte. Gelijk met hem, maar hoog en verborgen tussen de takken, bewoog ze zich voort, klaar om een pijl te schieten in wie hem ook zou proberen aan te vallen. |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 11:36 am Post subject: Verkenning |
|
|
((de wegsluipende ork verdwijnt -> Dachhelm~ToRunn's subkamp))
Een van de vijf achtergebleven orken vloekt. "Daar heb je de tweede die we moesten hebben..." Een vrouw schiet achter de man aan en is in een oogwenk in een boom verdwenen. "Chorat span je kruisboog met het verdovende spul en jij ook, hou een oog op haar, ze is snel en we moeten haar levend en een beetje heel hebben. Wij gaan achter die stinkende half-elf aan, met zijn drieën lukt het wel, de snuiver zit daar ook ergens, maar die mag dood"
Een ork spreekt tegen "Dit was niet de bedoeling, Dachhelm zei: geen andere plannen, alleen verkenning en rapporteren, dit gaat fout." "Dachhelm zei...Dachhelm zei.... hij zal wat anders zeggen als we het klusje zelf opknappen, kijk dan! Ze zijn maar met zijn tweeën. De rest zit als bange muizen in hun hol. Kom!" De drie orken verspreiden zich en maken een omtrekkende beweging richting de smid, terwijl de twee anderen onder dekking van schaduwen de vrouw in de gaten houden.
Edited by: ckeetel at: 3/17/02 1:02:54 pm
|
|
Back to top |
|
|
Elegia Morfleur Nachtdwaler
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 2:19 pm Post subject: OOC 2 |
|
|
(( Echo gaat naar -> De Wilde Wouden -> "Glimmend staal en blikkerende slagtanden" )) |
|
Back to top |
|
|
red Dromenvanger
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 4:30 pm Post subject: Tuurke |
|
|
Lunea stormde de stadswallen af en door de duer van de smidse. Ze liet haar ogen niet wennen aan de plotselinge duisternis, maar riep meteen het kaboutertje.
'Tuurke waar ben je?' riep ze hoopvol, ze had het mannetje niet meer gezien sinds ze de smidse binnen waren gelopen. Hij was ergens van haar schouder af gesprongen ze kon het zich niet meer herinneren.
'Tuurke?!' Als er maar niets met hem gebeurt was!
'AAARTUUUR BLOOOEMBLAAAD!' haar stem galmde door de smidse. Edited by: red at: 3/17/02 7:03:25 pm
|
|
Back to top |
|
|
Anoniem Dromenvanger
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 5:07 pm Post subject: Re: Tuurke |
|
|
Faranyell had alles gezien en gehoord.Het zouden toch niet weer die vervelende,hatelijke chitines zijn zeker?Nee...dat kon niet,die zaten opgesloten in de glazen berg.Nee,je kon ruiken dat het een andere geur bezat.Stinkend naar verrottend vlees,en met een afschuwelijke walm van as en vuur.Nee,dit konden niet die spinnen zijn.Kon niet....
Ikvolgde de groep mee naar buiten.Misschien was het wel wat beter dat ik op een afstand bleef.Chitines had ikik onder de hand omdat ik redelijk vlug was,maar deze wezens waren misschien slimmer en vele hardhandiger dan hen. Misschien was het beter dat ik in de hoeve bleef.Opte passen op de wapens en de hele stalling die er stond.Ik deed het met tegenzin maar het was beter zo.Ik kon nog altijd te hulp komen als er problemen waren,zoals de vorige keer.
(ooc ik ben een week afwezig,zit hier op de kaptop van mijn broer te schrijven omdat de andere computert weer naar de knoppen is,daarom kon ik jullie niet vergezellen naar de wilde wouden of de stad,ook de eenhoorn massarhé en morcos de soldaat zijn dan buiten dienst...) |
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
Posted: Sun Mar 17, 2002 8:31 pm Post subject: Re: Tuurke |
|
|
Coldrin verdween het dichte woud in, zijn knokkels witgetrokken door de stevige greep rond het gevest van het zwaard.
((=> Wilde Wouden blikkerend gedoe)) |
|
Back to top |
|
|
Darvan Nachtdwaler
|
Posted: Mon Mar 18, 2002 1:53 pm Post subject: ?? |
|
|
((is iedereen nu weg??)) |
|
Back to top |
|
|
Chrystal Duister als de Nacht
|
Posted: Mon Mar 18, 2002 5:04 pm Post subject: Ik ook ! |
|
|
Evelyn zag Coldrin en de anderen vertrekken. "Hé, ik ga ook mee." Ze volgde hen naar buiten, haar boog klaar en haar ogen alles verkennend. |
|
Back to top |
|
|
red Dromenvanger
|
Posted: Mon Mar 18, 2002 7:19 pm Post subject: Klant |
|
|
Lunea nam de smidse in zich op. Geen kaboutertje...... Wel haar bijl malien en nieuwe werpdolken. Ze haalde haar duim langs het blad van de bijl, vlijmscherp, een druppeltje bloed vormde op haar duim.
~Dat een smid zulk goed werkt kan doen en vervolgens zonder brein het bos in rent~ bedacht de Half-ork hoofdschuddend.
Ze leit het amlien over haar schouders glijden en schudde even tot het juist voelde.
'Fijntjes' mompelde ze. Ze draaide zich om terwijl ze de riem met werpdolken omhing en was oog in oog met een vreemdeling die bij de toonbank van de smidse stond.
Ze trok een wenkbrauw op naar de vreemdeling die blijkbaar op iets of iemand wachtte.
'eehhhm de smid is er niet.'
stilte
'Hij is het woud in, zonder na te denken, waarschijnlijk komt hij nooit meer terug, maar ik zal proberen hem nog eens te redden, en zijn vriendin, die is ook het woud in. Hmpf!....... en ze zeggen dat Orken geen brein hebben.'
Ze liep de vreemdeling voorbij en ging op een drafje richting de wilde wouden, waar ergens Crystal en de anderen waren. |
|
Back to top |
|
|
Darvan Nachtdwaler
|
Posted: Mon Mar 18, 2002 8:34 pm Post subject: Re: Klant |
|
|
toen Darvan dit hoorde reageerde hij boos: Nou, lekker is dat heb ik hem mijn kostbaarste bezit gegeven dat nog aardig duur is ook, wil ik hem komen ophalen is die gast weg en hij laat de boel hier open en bloot achter. |
|
Back to top |
|
|
Coldrin Dromenvanger
|
Posted: Tue Mar 19, 2002 7:53 pm Post subject: Re: Klant |
|
|
((oocc: dacht dat jij je zwaard al terug had, maar niet getreurd, hij komt terug en heeft een taak voor jou.))
Coldrin komt de deur door gestormd en loopt bijna tegen de vreemdeling op, die hij herkent als de eigenaar van een zwaard dat hij in zijn bezit had. Hij liep naar de keuken en legde Voeter in een hoekje, hij begon de wond uit te wassen en verbond ze. Nu was het enkel aan de hond om te herstellen.
Hij liep terug naar de winkel en keek de vreemdeling aan, daarna deed hij een greep in een van de kasten en haalde het zwaard te voorschijn. 'Hier is je zwaard terug en je zal het nodig hebben als je in het bos wil gaan. Zou je me een dienst willen bewijzen, je hoeft niet voor het zwaard te betalen, maar zou je naar de stadshouder of het hoofd van de stadswacht of naar vrouwe Ophelia zelf willen gaan om haar te verwittigen dat er Orkenhorden door haar bossen dwalen. |
|
Back to top |
|
|
ckeetel Dromenvanger
|
Posted: Tue Mar 19, 2002 9:20 pm Post subject: In de hoek van de smidse. |
|
|
Voeter is de smid dankbaar. Meer dan 'ie zelf waarschijnlijk beseft. Hij piept, zijn adem gaat gejaagd, maar hij is niet vergeten wat hem vastgreep en zijn botten bijna brak. Alles in hem verzette zich ertegen en hij uitte het toen hij eindelijk de orkenkeel tussen zijn kaken kreeg. Daarna viel hij zijn enorme belager aan en vanaf toen herinnerde hij zich niets meer. Wat het ook was, hij heeft er een instinctieve haat tegen. En het sluipt nog steeds rond daarbuiten... |
|
Back to top |
|
|
Jackal Verloren en Vergeten
Joined: 15 Feb 2002 Posts: 42 Location: hier ergens...geloof ik
|
Posted: Tue Mar 19, 2002 9:51 pm Post subject: Re: In de hoek van de smidse. |
|
|
"Hij zal zo wel terugkomen." zei Davira tegen de man die weer teruggekeerd was in de smidse. Daarna liep Davira naar buiten en verdween ze in de omgeving. Geruisloos loopt ze rond en het duurt niet lang of ze weet wie er in de buurt van de smidse waren, hoeveel het er waren en al snel vond ze hun spoor. Toen zocht ze de rest van de scharlaken op, dit kon ze zeker niet alleen.
(OOC: verhuis ook naar de andere thread, en verzin nog maar wat leuks voor dat zwaard.) |
|
Back to top |
|
|
|