Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Smidse 'Den Hamer'
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 31, 32, 33  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Darvan
Nachtdwaler


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 119

PostPosted: Thu Feb 21, 2002 9:32 pm    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

Darvan hoorde een pijl afgeschoten worden terwijl hij binnenkwam. Het belletje bij de deur rinkelde vrolijk en Darvan rook een heerlijke geur uit een andere kamer komen. Bij de toonbank aangekomen kijkt hij of hij iemand ziet, maar ziet niemand. Als hij roept: Is er iemand?? Hoort hij licht gegrom uit de andere kamer en er komt een hond uitgestormd. Maar even later komen er ook 3 andere mensen uit de kamer en 1 daarvan loopt naar de toonbank en vraagt of hij Darvan kan helpen. Als Darvan zijn zwaard laat zien kijkt de man verbaast op en betast het mooi afgewerkte staal. Het elfen zwaard glanst. Als Coldrin de gebogen top ziet zegt hij: Dat kost 20 goudstukken en dan krijg je er een gratis schoonmaak beurt bij. Darvan betaalde de helft zoals de gewoonte was en liep de deur uit. Eenmaal buiten zag hij een toren, een brandende toren. Hij voelde dat er kwade magie in het spel was en rende er snel heen.

((dit verhaal gaat op de binnenplaats verder))

Back to top
View user's profile Send private message
Danae Rheanna
Nachtdwaler


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 150

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 9:23 am    Post subject: Wedstrijd Reply with quote

(( Het is niet helemaal toegestaan bij roleplaying om op deze manier te schrijven. Het is namelijk de bedoeling dat je je tot je eigen karakter beperkt en dingen als "Coldrin zei" of "Er komt een hond aangestormd" kun je dus logischerwijs niet schrijven, aangezien je dan over de handelingen van andere karakters beslist ))

..... Danaë
___________________________________
Please continue to leave footprints, I'm anxious to see where they go...

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 10:46 am    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

Coldrin wou aan zijn ronde beginnen toen hij de bel van de smidse hoorde rinkelen. Hij loopt naar de winkelruimte en ziet daar een man staan.
'Wat kan ik voor u doen?'
Nadat hij de man geholpen heeft, gaat hij terug naar de oefenruimte.
'Nu is het mijn beurt. Ik start op honderdvijftig passen,' lacht hij.

Echo's pijlen zaten allemaal in een groepje rond de roos, het zou moeilijk worden om het nog van haar te halen.
Hij neemt een pijl en zet deze op de boogpees. Hij spant de pees aan en laat hem los. Suizend vliegt hij weg, maar komt niet eens in de buurt van de roos. Zijn tweede pijl is al niet veel beter. Dan haalt hij zijn derde pijl te voorschijn. Een speciaal geval. In plaats van de scherpe punt, is er aan de top van de pijl een bol bevestigd met een kleinere punt. Vanuit de punt komt een klein touwtje naar buiten waar Coldrin vuur aan houdt. Dan schiet hij de pijl af. Deze plant zich naast de pijlen van Echo. Een luide knal weerklinkt en een rookwolk ontstaat. Nadat de rook opgetrokken is, zijn de pijlen van Echo verdwenen, een zwarte plek resteert.
'Ik denk dat ik gewonnen heb,' zegt hij lachend als hij hun verbaasde gezichten ziet. 'Het was niet eerlijk ik geef het toe. Dit zijn pijlen die ik gemaakt heb met een zwart poeder dat ik van Bardogon gekregen heb. Dat was nog maar een kleine hoeveelheid. Het is een gevaarlijk goedje. Laten we de draaiende doelen proberen, en deze keer geen truken van mijn zijde en om het je te bewijzen zal ik beginnen.'

Hij drukt op een knop en de doelen beginnen te bewegen. Coldrin legt aan en vuurt pijl op pijl af tot er een pijl in elk van de vier rozen steekt.

Back to top
View user's profile Send private message
Darvan
Nachtdwaler


Joined: 07 Feb 2002
Posts: 119

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 2:43 pm    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

((ooc:sowwy))

Back to top
View user's profile Send private message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 5:39 pm    Post subject: Wedstrijd Reply with quote

Echo maakte een verschrikt sprongetje toen Coldrin met zijn wonderlijke pijl de hare uit het doel vaagde. Ze draaide zich naar hem om en glimlachte breed. "Valsspeler," zei ze en gaf hem een veelbetekende knipoog.

Echo keek met schuin hoofd naar Coldrin, die vier maal het doel op de draaiende schijven raakte, en nam toen in zijn navolging een honderdvijftig passen afstand van de schijf. Ze spande haar spieren, richtte en vuurde haar pijl, die helaas jammerlijk tegen de zijne afketste. Een zelfde lot onderging haar tweede pijl, geblokkeerd van de roos door Coldrins welgemikte schoten. Als stuiterballen werden ze door de schijf weerkaatst en kletterde op de grond. Echo dacht even na en legde toen een nieuwe pijl aan, nam de roos scherp in focus en schoot. Nog voor de pijl zijn doel raakte en deze soepel doorkliefde, schoot Echo een tweede pijl. Ook deze schoot recht door Coldrins pijl en bleef trillend in de roos steken.

Ze draaide zich om en lachte triomfantelijk. "Eén - één," grinnikte ze.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Fri Feb 22, 2002 7:31 pm    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

'Nee, het is één-nul voor jou, ik heb valsgespeeld, weet je nog en dat geldt niet als een punt. Het spijt me dat ik geen revange kan nemen op het moment, maar ik heb nog werk te doen. Er moeten nog een paar zwaarden gesmeed worden.'
Coldrin wendde zich spijtig af.

Back to top
View user's profile Send private message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Sat Feb 23, 2002 9:23 am    Post subject: Wedstrijd Reply with quote

Echo knikte en keek Coldrin na toen hij wegliep. Ze had graag hun wedstrijd voorgezet of hem haar laten vertellen over het omgaan met een zwaard. Ze had hem bekeken toen hij tijdens hun zoektocht naar de elfen dat wapen had gehanteerd en ze kon veel van hem leren. Maar ze begreep dat er werk te doen was.

Ze haalde haar schouders op en besloot een kamer te zoeken om haar spullen in te ruimen.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sat Feb 23, 2002 6:01 pm    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

Hij liet de oven laaien zodat de oranje vlammen door het vertrek weerspiegeld werden. Het metaal smolt snel en Coldrin liet het in de mallen stromen. Het metaal stolde waarna het even terug warm gemaakt werd zodat hij het in een goede vorm kon smeden. Hij maakte enkele zwaarden, lange en korte, met versieringen en andere zonder, maar allen waren ze goed uitgebalanceerd en zouden ze goed in de hand liggen.

Het zweet stroomde over zijn gezicht en over zijn lichaam. Zijn hemd plakte tegen zijn lijf. Zijn haren kleefden aan zijn hoofd.

Met een snelle beweging draait hij zich om als hij iets meent te horen.

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Sat Feb 23, 2002 6:16 pm    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

Na de wedstrijd van Coldrin en Echo ging ik samen met Coldrin mee om te zien hoe hij zijn wapens maakte.
Ik ging niet te dicht bij hem zitten omdat ik niet tgen de warmte kon en dat ik hem ook niet in de weg zou lopen.

Ik keek een lange tijd naar het smeden van de wapens totdat ik bij mezelf merkte dat ik na een tijd weer in het niets aan het staren was, ik zat met mijn gedachten ergens,waar weet ik ook niet,dus ik besloot aan iets te denken en opeens kwam Marthe in mijn hoofd, waar zou Marthe zijn?

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sat Feb 23, 2002 6:20 pm    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

Coldrin had zich omgedraait en hij zag Faranyell zitten. Ze zat klaarblijkelijk luidop te spreken en zei steeds een naam: Marthe. Coldrin draaide zich terug om en deed verder met zijn werk. Hij zou later wel vragen wie Marthe is.
De zwaarden waren in orde en hij begon aan pijlen en aan twee bogen. Zijn stock zou snel groot genoeg zijn om een leger te voorzien.
Opnieuw hoorde hij een geluid achter zich en weer draaide hij zich om.

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Sat Feb 23, 2002 7:11 pm    Post subject: Re: Wedstrijd Reply with quote

Ik werd wakker uit mijn gedroom en merkte dat Coldrin steeds achterom draaide alsof hij iets hoorde...

Heb je iets gehoord Coldrin?De hond is het niet hoor,die is nog steeds in de eetkamer of is met Echo meegegaan..

Daarna vestigde ik mij terug op hetgene voordat Coldrin zich omdraaide en het leek erop dat hij in staat was om een heel arsenal te maken....

Back to top
View user's profile Send private message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Sun Feb 24, 2002 11:35 am    Post subject: Schelpen Reply with quote

Echo was door alle kamers gelopen en tenslotte bleef ze staan in degene die uitkeek over het Woud. Ze liet zich op het bed zakken en bleef daar gedurende lange tijd zitten, terwijl ze uit het raam naar de rand van het bos staarde. Van deze afstand kon ze de takken en bladeren slechts licht zien wuiven in de bewegingen van de wind, maar toch leek het of ze daar was en niet hier. Alsof ze werkelijk tussen de bomen stond en hen kon ruiken en voelen, zo mooi was het uitzicht.

Echo liet zich uit het bed glijden en begon haar mantel met bezittingen open te knopen. Er stond een laag, houten kastje in de kamer met erboven een ronde spiegel en hierin legde ze haar enige andere jurk en haar mantel. De rest van haar kleine kostbaarheden verdween in een lade en haar boog met de pijlen zette ze in een hoek tegen de muur. Het enige dat ze niet opborg was haar schelpenverzameling. Echo verzamelde de dingen al sinds lange tijd, omdat ze het idee dat eens het Woud zee was geweest en de schelpen een erfenis waren uit die lang vervlogen tijden, wonderlijk vond. Ze bezat niet veel schelpen, aangezien ze alleen de allermooiste bewaarde, maar degene die ze had meegenomen, droeg ze nu in haar handen naar de vensterbank waar ze ze naast elkaar neerlegde.

Daarna ging Echo weer op het bed zitten, dommelend in de warmte van de zon.

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 434
Location: Hoevenen (België)

PostPosted: Sun Feb 24, 2002 1:16 pm    Post subject: Re: Schelpen Reply with quote

Coldrin draaide zich terug om. Weer niets te zien. Wat had hij toch aan de hand. Hij hoorde telkens iets achter zich. Waren dat nog overblijfselen aan het gevecht met de chitines?

Hij legde zijn materiaal weg en liep bezweet de werkkamer uit. Hij ging op zoek naar Echo en vond haar in de kamer met het uitzicht op het woud. Waar anders.
Coldrin zag dat ze aan het dommelen was en keek even naar haar. Dan draait hij zich om en loopt naar een andere kamer dat als badkamer diende. Hij was van plan om een goed bad te nemen.

Back to top
View user's profile Send private message
Anoniem
Dromenvanger


Joined: 08 Feb 2002
Posts: 501

PostPosted: Sun Feb 24, 2002 3:37 pm    Post subject: Re: Schelpen Reply with quote

Wanneer Coldrin de kamer uitliep om Echo te gaan zoeken,liep ik de kamer uit,even naar het woud....
Ze wou even weg,weg van de hitte,naar de koelte van het woud....

Het was namiddag,bijna avond en het bos rook heerlijk naar lavendel,ik leunde mij tegen een boom en keek daareven naar de pracht die mij vroeger altijd omringde,het was al even geleden dat ik tijd had voor dit hier.....

Back to top
View user's profile Send private message
Elegia Morfleur
Nachtdwaler


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 147

PostPosted: Sun Feb 24, 2002 4:20 pm    Post subject: Schelpen Reply with quote

Echo werd wakker van het geluid van stromend water. Ergens in het zweven tussen slaap en wakker zijn, had ze een beeld opgevangen van Coldrin die de kamer in en uitliep en ze maakte zich zorgen om hem, hoewel ze niet precies kon vertellen wat de oorzaak van dit gevoel was.

Echo zag Faranyell door het raam het huis verlaten, terwijl ze van het bed opstond en het geluid van het stromende water volgde tot ze voor de deur van de badkamer stond. Aan de ene kant leek het haar alles behalve beleefd om Coldrin in zijn bad te storen, maar aan de andere kant voelde ze dat ze niet langer kon wachten. Ze opende de deur van de badkamer en werd bij haar eerste stap gelijk omhuld met de stoom die omhoogcircelde uit het dampende water. Echo liep naar het bad en knielde zodat ze Coldrin recht in de ogen kon zien, maar ze zei niets, ze groette niet, noemde geen reden voor haar ongevraagde binnenkomst, sprak haar zorgen niet uit. Al die woorden leken haar plotseling overdreven bezorgd en bemoeizuchtig.

Er viel een lange stilte tot Echo uiteindelijk haar hoofd draaide en Coldrin aankeek. Er ging een warme rust van haar maankleurige blik uit en langzaam hief ze haar hand en legde haar vingertoppen op zijn wang, op het litteken dat daar rees als de bron van een rivier, door zijn huid kronkelde en lager opdroogde. Echo kneep haar ogen peinzend tot spleetjes en liet haar hand halverwege Coldrins gezicht op zijn wang rusten. "Hoe kom je hieraan?" vroeg ze zacht.

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 31, 32, 33  Next
Page 2 of 33

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group