Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Smidse 'Den Hamer'
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
William
Duister als de Nacht

PostPosted: Thu Mar 14, 2002 9:58 am    Post subject: tnx! Reply with quote

"Bedankt vriend"knikte William tevreden dat ze de wapens gratis kregen.
Hij stak het zwaard in de schede en gaf zijn oud zwaard aan Coldrin.
"Hier, 2 kan ik er nu niet bijhouden ne misschien kan je het tot iets bruikbaars omsmelten voor iemand anders.

Toen richte hij zich tot de meisjes:"Wel Lunea is hier nog even bezig,zullen we terugkeren naar de stad en eens zien wat er daar te beleven is?Ze vind wel de weg terug"
Hij wist dat eens Lunea begon met werken ze in het eerste half uurtje niet gedaan had..

Back to top
View user's profile Send private message
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Thu Mar 14, 2002 8:08 pm    Post subject: Re: tnx! Reply with quote

Coldrin legde de laatste hand aan het leggen aan de wapenrusting. De ringetjes flikkerden in het vuur. De riem met werpdolken was bijgevuld.
Hij dacht dat hij alles in orde had.
Coldrin liep terug naar de groep en gaf de wapens en het beschermingsstuk terug.
'Ik hoop dat jullie tevreden zijn,' zei hij.

Toen hoorde hij de smidse door openwaaien en met een klap terug in het slot vallen.
Met snelle grote passen beende hij door de ruimte naar de kleine winkel.
'Ben zo terug!'
De deur klapperde, maar Coldrin kon niemand zien. Dan liep hij rond de toonbank, hij zag de bebloede vloer en de hond die er midden in lag.
Zijn kreet om hulp verscheurde de stilte die er gehangen had en deed de hut op haar grondvesten daveren.
Coldrin trok Zilverslag, dat zingend uit de schede kwam. Misschien was de aanvaller nog altijd hier binnen, ookal zag hij niemand. Waar was Voeter toch geweest? Wat was er aan de hand?

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Fri Mar 15, 2002 3:21 pm    Post subject: Paraat Reply with quote

Op de kreet van de smid vloog Voeter weer overeind. Hij zag de man zijn zwaard trekken. Had de man het ook gemerkt, de geur van onraad in het bos? Of had hij iets gezien? De hond keerde zijn blik weer op de bosrand, de haren rechtovereind, grauwend. Er was daar wel degelijk iets, iets wat rondsloop. Maar hij kon niet precies 'voelen' wat het was of waar. De taal van het woud was anders dan normaal. Nu en dan liet de hond zijn lippen zakken en proefde de geuren die de wind meebracht, maar alles wat hij rook was de stad nu de wind richting het woud stond. Met zijn rechterpoot weer tegen zijn borst geklemd, ging Voeter naar buiten, voorzichtig, op zijn hoede, iedere schaduw tussen de bomen opnemend, ieder geluid ontledend.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Fri Mar 15, 2002 4:34 pm    Post subject: Wat gebeurd er? Reply with quote

In mijn dromerigheid zag ik opeens de hond razend snel onder het raam door rennen.Zijn 4 poten gebruikend.Als hij zo onvoorzichtig was met zijn gewonde poot moest er toch wel iets gebeurd zijn.Veronderstelde ik.
"Er is iets aan de hand beneden!"zei ik tegen Echo."Misschien moesten we maar eens gaan kijken".Nadat we de kreet van Coldrin hadden gehoord....

Back to top
Chrystal
Duister als de Nacht

PostPosted: Fri Mar 15, 2002 4:34 pm    Post subject: Wat ? Reply with quote

"Het ziet er allemaal schitterend uit, Coldrin, nogmaals bedankt."
Evelyn bekeek nog eens de pijlen die ze net had gekregen. Ze kon er niet genoeg van krijgen. ze waren gewoon perfect.
Toen hoorde ze hem roepen. Ze stak de pijlen opnieuw weg en liep op de kreet af.
Coldrin stond met getrokken zwaard klaar om wie dan ook te lijf te gaan.
"Wat is er gebeurd ?"

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Fri Mar 15, 2002 6:57 pm    Post subject: Re: Wat ? Reply with quote

'Ik weet het niet, maar er is iets dat aan de rand van het woud naar ons loert. Voeters nekharen staan recht, er is onheil. Wat moeten we doen?'
Coldrin nam zijn zwaard in zijn andere hand en greep de hond bij zijn nekvel. Het bloedende dier wou terug de deur uitschieten.
'Hier jij, je weet je wel van het ene onheil in het andere te lopen.'

Back to top
red
Dromenvanger

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 7:14 am    Post subject: be.... Reply with quote

'Be....' Lunea had de smid wilen bedanken voor zijn werk, maar bij het openslaan van de deur verdween hij. Een schreeuw vulde de herberg en Lunea kwam gelijk met iedereen bij Coldrin en de hond aan. Coldrin met in één hand zijn zwaard en in de andere het nekvel van de grote Grijze, de smid gooide zijn hele gewicht in de stijd om de hond tegen te houden.

Lunea nam de omgeving op, een plasje bloed op de grond, waarschijnlijk van de hond. De deur van de smidse op een klapperende kier. Ze keek naar William, wat was zijn idee hierover?

Back to top
Elegia Morfleur
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 9:42 am    Post subject: Wat ? Reply with quote

Echo had de geluiden beneden gehoord en was de vijf naar buiten gevolgd, naar waar Coldrin stond. Ze keek verbaasd om zich heen. "Wat is er aan de hand?" vroeg ze.

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 6:25 pm    Post subject: Re: Wat ? Reply with quote

'Ik weet het niet, er iets dat Voeter zenuwachtig en kwaad maakt. Waarschijnlijk iets slechts, maar wat? Het heeft te maken met het woud. Ik zou niet weten of we er wel op af moeten gaan. Wat denken jullie?'

Back to top
Elegia Morfleur
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 6:37 pm    Post subject: Verkenning Reply with quote

"Niet opvallend en zichtbaar gewapend, in ieder geval," antwoordde Echo. Ze sloot haar ogen en ademde de geur van het Woud in. Een spoor van rook en brandend hout was vermengd in de lucht die ze binnenkreeg. Het duidde op de aanwezigheid van leven tussen de bomen. Ze fronste haar wenkbrauwen.

Back to top
red
Dromenvanger

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 7:44 pm    Post subject: Re: Verkenning Reply with quote

Lunea zag de neusvleugels van Echo op en neer gaan. Ook de Grote Grijze snoof de lucht in. Roken ze iets? Misschien waren het de chitines belust op wraak die richting de stad trokken. Lunea stapte naar buiten en beklom de stadwal.

(( OOC:verder op de wallen))

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 8:15 pm    Post subject: Re: Verkenning Reply with quote

'Er is maar één manier om het zeker te weten. Ik ga op verkenning.' Coldrin nam Zilverslag en liet het een tollende beweging maken waardoor het zwaard begon te zingen.
'Niet enkel bogen zingen,' zei hij, waarna hij met grote stappen richting Woud ging. Hij had Voeter los gelaten.

Back to top
Jackal
Verloren en Vergeten

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 8:28 pm    Post subject: Re: Verkenning Reply with quote

"Het is erg oud, ik gebruik het eigenlijk niet zo vaak. Het handelt heel licht en het is erg moeilijk om er ook maar een kras op te krijgen. Probeer hem maar..voorzichtig." Zei Davira tegen Coldrin en ze nam de bijl aan en liep ermee naar Lunea. Waar Echo toevallig ook dichtbij was. Maar net toen ze haar wilde roepen, hoorde ze de schreeuw van Coldrin. ~Wat is er?!~ En ze rende erop af net als de rest. Ze zag dat Coldrin de hond naar binnen sleepte en ze zag de wond van de hond. "Wat is er gebeurd?" vroeg ze en onmiddelijk bekeek ze de wond, maar de hond was erg onrustig. Ze zag dat Echo de lucht opnam. Dus ademde Davira ook diep in. Ze rook onheil, het beloofde niet veel goeds. Maar het rook toch anders dan de chitines. ~Wat gebeurd er toch?~
Ze bleef achter om de hond te verzorgen, toen ze klaar was liep ze ook naar de wallen.

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Darvan
Nachtdwaler

PostPosted: Sat Mar 16, 2002 8:47 pm    Post subject: mn zwaard Reply with quote

Darvan liep naar de toonbank en wachte tot er iemand kwam om zijn zwaard terugte geven

Back to top
ckeetel
Dromenvanger

PostPosted: Sun Mar 17, 2002 1:17 am    Post subject: De verkenners Reply with quote

Zoveel mogelijk uit de wind, hebben zes paar ogen zich op de ingang van de smidse gericht. "Daar zitten ze dus", fluistert een van de orken. "Sssst" fluistert een ander, "ik hoor iets door het bos heen gaan". Even later zien de verkenners een grote grijze hond de smidse inschieten. En horen ze een kreet. Dan zien ze verscheidene gezichten in de deuropening verschijnen. "Ze zijn met veel, zo te zien....hoeveel kunnen we er tellen?" "Zes, zeven man en een smerige snuiver?" "Ze bewegen teveel daarbinnen." Een van de orken kruipt terug naar achter. Hij wacht op een teken van de anderen.
"Kijk, kijk wie hebben we daar!" Een man met een litteken verlaat het gebouw, met het zwaard in de hand kijkt hij behoedzaam om zich heen. "Volgens mij hebben ze iets gemerkt", een van de orken seint naar achteren. Zachtjes verwijdert de achterste ork zich...

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 31, 32, 33  Next
Page 10 of 33

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum