Raganorck Forum Index Raganorck

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Smidse 'Den Hamer'
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 31, 32, 33  Next

Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Fri Mar 08, 2002 9:37 pm    Post subject: Re: handen tekort Reply with quote

Dit wapen heb is mijn eigen verzinsel. Alle wapens die je hier ziet, heb ik zelf gemaakt.
Hij nam het wapen uit Lunea's handen. De staf was licht, stevig en ongeveer anderhalve meter lang. Coldrin drukte op een verborgen knop en op het uiteinde van de staf kwamen er twee messen tevoorschijn, negentig graden ten opzichte van de staf. Coldrin maakte een ronddraaiende beweging met de staf en drukte weer op de verborgen knop. De messen vlogen draaiend weg op een rij stropoppen. De messen kliefden twee strohoofden van de rompen en bleven in de derde pop steken. Coldrin drukte op een tweede verborgen knop en nog een stel van zulke messen kwam op het andere uiteinde tevoorschijn. Na nog een ronddraaiende beweging vlogen de messen weg en kliefden weer poppen. Toen hij op een derde verborgen knop drukte schoten er twee ijzeren pinnen te voorschijn aan de twee uiteinden. 'Dit is voor het geval er nog een paar aanvallers overblijven.' legt hij uit.
Coldrin stopt het wapen terug in Lunea's handen. 'Probeer jij hem ook maar eens,' zei hij nadat hij de messen terug was gaan halen.

'Al wat je hier ziet is door mij vervaardigd,' zei hij trots. 'Gebaseerd op oude ontwerpen, maar door mij soms lichtjes veranderd.'

Back to top
View user's profile Send private message
William
Duister als de Nacht

PostPosted: Sat Mar 09, 2002 10:29 am    Post subject: Ik volg Reply with quote

William volgde de meisjes en de rest naar de oefenzaal.
Hij keek goedkeurend toe hoe evelyn de pijlen erin plantte.
"Je hebt het nog niet verleerd" grijnsde hij.
Toen ze Coldrin een compliment gaf over de pijlen voegde hij er speels aan toe :" Een pijl is maar zo goed als zijn schutter echter..."

Back to top
Chrystal
Duister als de Nacht

PostPosted: Sat Mar 09, 2002 11:24 am    Post subject: Wauw Reply with quote

"Bedankt, William" ze gaf hem een verlegen lachje en draaide zich om naar de pijlen die Coldrin als gevaarlijk had omschreven.
Ze hadden een prima balans. "Als ze ook zo goed vliegen als die andere dan wil ik er wel een paar. Er gaat echter niets boven elfenpijlen."
Ze nam een pijl en stak de lont aan.
"Ik zal best maar niet te lang wachten met schieten, zeker ?" lachtte ze.
Evelyn mikte weer op een doel en schoot de pijl af.

Back to top
red
Dromenvanger

PostPosted: Sat Mar 09, 2002 12:33 pm    Post subject: Re: Wauw Reply with quote

Voorzichtjes, om de balans te voelen, probeerde Lunea de staf uit. Ze begon de smaak te pakken te krijgen en mengde zich tussen de anderen met hun pijlen en messen. Al gauw waren de stropoppen en de doelen bezaaid met wapens. Ze liet de ijzerenpunten uit de staf komen en plantte hem resoluut door een stopop. Iets te resoluut want hij kwam er aan de andere kant weer uit om kletterend op de vloer te vallen.

'Oeps!?'

Ze keek verontschuldigend om zich heen maar men was teveel onder de indruk van Coldrins wapens om op haar te letten.

Er werd een korte pauze ingelast om de pijlen, dolken en andere wapens terug te halen. Om vervolgens met hernieuwde passie een ander wapen uit te proberen.

Lunea zag hoe Faranyell bezig was met de kleine werpdolken. Ze was te jong om er genoeg kracht achter te kunnen zeten, maar ze redde zich aardig!

'Probeer dit eens.' zei ze tegen haar en bood haar de staf aan.

Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Sat Mar 09, 2002 12:59 pm    Post subject: Re: Wauw Reply with quote

Ik kek hoe red met de staf een hele stropop doorboorde.dat zou mij waarschijnlijk nog niet direct lukken.
Opeens bood ze mij de staf aan,ik ben wel niet zo handig,dacht ik bijmezelf.Zou ik dit wel kunnen?
Ik nam de staf aan en ging de dolk halen die op de grond was gevallen.
De werpdolken legde ik even op de grond en deed de dolken terug in de staf.

Ik richtte de staf rustig op het doel en schoot af...

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Sat Mar 09, 2002 4:33 pm    Post subject: Re: Wauw Reply with quote

De pijl die Chrystal afschoot, doorboorde het doel en ontplofte dan. Toen de rook optrok, markeerde een zwarte plek de plaats waar het doelwit gestaan had.

'Wat heb ik je gezegd,' zei Coldrin. 'Gevaarlijk spul. Op het moment heb ik niet meer zoveel zwart poeder, maar als Bardogon terug is van waar hij ook maar heen is, dan vraag ik hem wat voor soort kruid het is en waar je het kan vinden. Misschien kan ik er nog andere wapens mee maken.'
Zijn gedachten draaiden op volle toeren bij het idee om nieuwe wapens te ontwerpen.

Coldrin liep naar de winkel, sloot de deur en vergrendelde deze. Vanuit een verborgen kast die niet door de knop geopend was, haalde hij een zwaard tevooschijn. Het was een bastaardzwaard, een zwaard dat zowel gehanteerd kon worden met één hand of met beide handen.
Hij liep met het zwaard terug naar de groep. Daar trok hij het uit de schede. Een blauwpaarse schijn verlichtte even het vertrek, maar verdween dan weer. Hij liet het wapen snel in zijn handen ronddraaien zodat de kling bijna niet meer zichtbaar was. Vanuit een hoek van de kamer haalde hij een zware dikke steen te voorschijn.
'Dit doorboord alles,' verklaarde hij. Hij hief het zwaard op en liet het dan zachtjes op de steen neerkomen. Het zwaard sneed er doorheen als door boter zonder dat Coldrin kracht moest zetten. Toen de steen in twee helften op de grond viel, wierp hij het zwaard omhoog. Het viel met de punt naar beneden en boorde zich tot aan de helft door de stenen vloer, in de grond eronder.
'Wie wil? Het is een gevaarlijk iets. Als je het tegen een vijand gebruikt onthoudt dan dat je niet veel kracht nodig hebt, anders tol je zo rond.'

Coldrin wendde zich tot Echo. 'Dat was ik vergeten te zeggen. Jou dolk is ook van dit materiaal. Als je ermee wil werpen, dan kan het zijn dat je hem ver moet gaan zoeken.'

Back to top
Jackal
Verloren en Vergeten

PostPosted: Sat Mar 09, 2002 5:35 pm    Post subject: Re: Wauw Reply with quote

De kruisboog was heel fijn, ook goed afgesteld en snel. Haar eigen kruisboog was misschien te oud geworden. Ze legde de kruisboog aan de kant en begon met de werpdolken te oefenen. Ze raakten de poppen goed, maar het ging allemaal nog niet zo gemakkelijk. Toen Coldrin zijn demonstratie gaf stopte ze en keek aandachtig. "Nee dank je Coldrin, zwaarden zijn niks voor mij." En ze ging verder met oefenen, werpdolken zouden misschien toch van pas komen.

Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Chrystal
Duister als de Nacht

PostPosted: Sat Mar 09, 2002 6:27 pm    Post subject: BANG Reply with quote

Evelyn schrok toen ze het effect van de pijl zag.
"Da's straf poeier. Zeer effectief."
Ze keek Coldrin aan. "Ik wil van beide pijlen wel een voorraad als dat kan."
Het zwaard dat hij uit de kast haalde trok ook haar aandacht en ze keek er begerig naar. Het formaat was net iets te groot voor haar, maar toch kwam ze dichter om het eens beter te bekijken. Haar ogen blonken.
"Lunea ? William ? Iets voor jullie ?"

Edited by: Chrystal at: 3/9/02 9:31:33 pm
Back to top
Anoniem
Dromenvanger

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 8:22 pm    Post subject: Re: BANG Reply with quote

Waw!Die staf schoot goed,blijkbaar te goed.Ik had hetzelfde voorval als lunea.Dwars door de pop heen.Vlug draaide ik mijn hoofd om om te zien of niemand mij gezien.

Misschien was het toch maar beter dat ik de staf niet hanteerde en verder oefende met de werpdolken.Ik legde de staf even opzij,op een veilige plek en begon terug met het gooien van de dolkjes....

Back to top
red
Dromenvanger

PostPosted: Sun Mar 10, 2002 8:53 pm    Post subject: Bangelijk Zwaard Reply with quote

Lunea stond aan de grond genageld. Ze had alleen maar haar bijl geslepen willen hebben. Ze had dit nooit verwacht.

Het zwaard stond trilend in de stenen vloer. Lunea keek William aan en deed een stap naar voren. Ze legde de werpdolken die ze in haar handen had weg en sloot haar hand om het gevest van het zwaard. Ze hoorde het zingen van de slag nog lichtelijk in de lucht. Ze spande haar armspieren en bedacht toen wat Coldrin had gezegd. Losjes trok ze aan het zwaard..........

Maar het was al teveel geweest, het zwaard vloog uit de vloer en ging met de boog van Lunea's arm mee om achter haar in de muur te raken. Weer probeerde Lunea zachtjes te trekken, maar het zwaard had slechts een zuchtje nodig en vloog uit de muur. Lunea tolde, maar wist het zwaard onder controle te krijgen. Ze liet de ount zachtjes op de vloer rusten en hield één vinger op de knop.

'Misschien toch niet iets voor mij?!'

Ze voelde zich een olifant in een porselein kast.

Back to top
William
Duister als de Nacht

PostPosted: Mon Mar 11, 2002 1:12 pm    Post subject: kassa kassa Reply with quote

"Wel jij houd de kas bij Evelyn, jij weet precies hoeveel we kunnen trekken." antwoorde william haar met een wrange glimlach.
"Maar ik geef toe dat het wel leuk zou zijn om een paar van die pijlen naar Rashnoff te jagen..."

Hij volgde ook aandachtig de handelingen van Davira.Ze leek toch soms zo op haar zus..
Hij keek eens naar Amadea,wat was die stil...
Ze was vast nog onder de invloed van het gebeurde...

Back to top
Chrystal
Duister als de Nacht

PostPosted: Mon Mar 11, 2002 3:46 pm    Post subject: Re: kassa kassa Reply with quote

"Euh, ja, wel, misschien moesten we maar eens zien aan welk bedrag we ondertussen komen. Dan kan ik je precies vertellen wat we allemaal kunnen kopen en wat niet."
Ze keek Coldrin aan.
"Hoeveel kosten die stafjes met messen, dat zwaard en die 2 soorten pijlen 't stuk precies ?"

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Mon Mar 11, 2002 6:23 pm    Post subject: Re: kassa kassa Reply with quote

'Niets,' zei Coldrin. 'Jullie moeten niets betalen, wat jullie voor mij gedaan hebben is voor mij van onschatbare waarde. Kies wat jullie hebben willen.'

Coldrin nam het zwaard terug over. 'Zeker dat niemand het wil hanteren?'

Back to top
red
Dromenvanger

PostPosted: Mon Mar 11, 2002 9:29 pm    Post subject: malien Reply with quote

Lunea nam haar kans en de arm van Coldrin stevig in haar hand. Ze leidde hem mee naar de andere kamer. Daar op tafel lag haar trouwe malien, al zo vaak herstelt. Ooit had er een patroon in geschittert dat de vijand deed verwarren en verblinden. Ooit sloten de ringen aan als de gelederen van een goed leger. Ooit had het malien om haar heen gevloeid als een tweede huid. Nu lag het duizendemalen versteld , het patroon vervaagd tot losse gekleurde ringen, vervormd tot een rafelige tuniek op de tafel van Coldrin.

Lunea keek ernaar alsof het een stervende vriend was. Ze richtte haar ogen op die van Coldrin en leek wat te gaan zeggen. Maar haar adem stokte ze wees met een enkele vinger hopeloos naar haar malien.

Back to top
Coldrin
Dromenvanger

PostPosted: Tue Mar 12, 2002 12:27 pm    Post subject: Re: malien Reply with quote

'Ik zie het al,' zei Coldrin, hij zag zowel het verdriet in de vrouw haar ogen als het zo dikwijls verstelde beschermstuk.
'Wanneer moet je het terug hebben? Gisteren al zeker? Zijn er nog dingen die hersteld moeten worden. Dan kunnen jullie hier rustig blijven wachten en nog wat wapens testen terwijl ik me in de smidse terug trek en de oven laat opvlammen.'

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 31, 32, 33  Next
Page 8 of 33

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum