Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Huize Linwell
Goto page Previous  1, 2
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Tien Torens
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Fri Apr 02, 2004 8:24 am    Post subject: Reply with quote

Leana werd binnen gelaten in een huisje waarover ze zich verbaasde. Buiten was het zo grauw en zag het er donker uit, maar eenmaal binnen gekomen was het vele malen lichter dan het buiten was. Terwijl Via haar aarzelend voorstelde, ontkrulde Leana's lippen in een lichte glimlach. Ondanks het feit dat de koele stilte waarin Art en Minde Via lieten uitpraten, stilte voor de storm was, maar door de gebruikte kleuren in het huis was het toch alsof de twee een warm welkom tegemoet kwam.

"Aangenaam," zei Leana omdat ze al een tijdje verwonderd de kamer bekeek. Na zich te hebben afgevraagd waarvan een bepaalde kaart was die aan de wand hing, schonk ze de heer en vrouw Linwell een warme glimlach.
"Eveneens mijn verontschuldigingen, mijnheer, mevrouw, ik hield Via erg op in het Kasteel."
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Art Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 24 Dec 2002
Posts: 35
Location: Emmen

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 6:43 am    Post subject: Reply with quote

Art maakte een kort knikje met zijn hoofd richting Leana en Minde antwoorde met eenzelfde "Aangenaam" als Leana had gedaan, daarna vervolgde ze met de vraag of ze al gegeten hadden. Zonder ook maar op het antwoord te wachten begon ze twee houten borden vol te scheppen met de koude stoofpot en stak in elke een houten lepel. "Eet smakelijk," zei ze met een glimlach en zette beide borden op de tafel.
Art bleef de hele tijd stil geduldig wachtend totdat Via aan tafel zat. Toen Via eenmaal rustig zat en bezig was met het naar binnen werken van de stoofpot besloot Art het onderwerp dat door zijn hoofd spookte naar buiten te brengen. "Via, Minde en ik zijn van mening dat je eigenlijk ergens in de leer moet. Ik heb gevraagd of er ergens nog een leerling nodig was, maar er was niks behalve bij gildes als van de timmerlieden. Het enige aanbod dat me acceptabel leek voor jou is het aanbod om bij een priester van de Ene in de leer te gaan. Je zult nog steeds bij ons blijven wonen maar de priester zal je onderwijzen in de weg van de Ene...

((OOC: Via zal binnenkort ook posten.))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Via Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Dec 2002
Posts: 50
Location: Emmen

PostPosted: Sun Oct 17, 2004 7:47 pm    Post subject: Reply with quote

Via begon gulzig haar koude stoofpot naar binnen te werken, het lopen door de stad en het kasteel had haar eetlust flink aangewakkerd. Toen Art over het leerlingschap begon verslikte Via zich bijna in haar eten. Het was iets waar ze nog nooit eerder aan had gedacht en nu werd haar half gecommandeerd dat ze maar priesteres moest worden... Via wou protesteren bij de gedachte om haar tijd te verdoen bij iemand in de leer maar wist zich uiteindelijk nog in te houden. Dit was op het moment in ieder geval beter dan de preek die ze had verwacht bij het thuiskomen.

En nu ze erover na dacht was priesteres worden misschien helemaal niet zo verkeerd, ze zou in ieder geval geen zwaar werk hoeven te doen, of vervelende boeken te moeten schrijven in een van de torens. Hopelijk zou ze nog tijd over hebben om de stad in te gaan en anders te doen dan kijken naar de mensen.

Art kuchte een keer en Via realiseerde zich dat hij op een reactie zat te wachten. "Oh, wanneer begint dat dan?" was het enige dat ze wist uit te brengen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Thu Nov 04, 2004 6:16 pm    Post subject: Reply with quote

Na een korte aarzeling liet Leana zich op een stoel zakken en begon met eenzelfde gulzigheid van de stoofpot te eten. Ze had het idee dat ze in geen weken gegeten had, maar paste toch haar eetgedrag aan. Stilletjes luisterde ze naar het gesprek tussen Via en haar vader, ze voelde zich een indringster in het huis, om zo een gesprek af te luisteren.
Voorzichtig zei ze; "Erhm... het is al laat en ik moet denk ik toch weer terug naar het kasteel..."
Leana bloosde licht toen ze merkte dat precies op het zelfde moment Via met haar antwoord kwam. Vluchtig keek ze naar Via en richtte haar blik op de tafel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Via Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Dec 2002
Posts: 50
Location: Emmen

PostPosted: Sat Dec 25, 2004 4:39 pm    Post subject: Reply with quote

"Ow... als je nu al weg moet is het niet anders. Ik zie je binnenkort weer, of niet? Ik wil nog veel meer van het kasteel zien, het ziet er zo indrukwekkend uit." Via stond op en omhelsde Leana, en fluisterde in haar oor: "Je doet toch wel rustig aan hè? Je was vanmiddag niet al te zeker op je benen."

Daarna liep ze naar de deur, en hield deze open. Art bleef stil en wachtte waarschijnlijk totdat Leana weg was met antwoorden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Leana Terived
Nachtdwaler


Joined: 16 Jan 2003
Posts: 333

PostPosted: Mon Feb 21, 2005 2:04 pm    Post subject: Reply with quote

"Euh... dag. Tot de volgende keer. Tot ziens, ik euh... vond het huis erg mooi." Leana knikte naar Art en Minde, grijnsde kort naar Via en stapte toen het huis uit. Op naar haar kamer...

((OOC: Leana naar de Dwalende Kamers -> kamer van Melante))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Art Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 24 Dec 2002
Posts: 35
Location: Emmen

PostPosted: Sat Feb 26, 2005 8:33 pm    Post subject: Reply with quote

"Tot ziens Leana," groette Art terug, Minde knikte alleen maar. Toen Leana weg was begon Art aan zijn verhaal, hij vertelde wat Valentijn hem verteld had en wat Via zou moeten leren. "Gelukkig kun je al schrijven Via dus hoeft de priester je dit niet te leren. Wellicht leer je ook nog het een en ander over kruiden, in dat geval zou ik je af en toe kunnen helpen."

Hij stond op en liep naar een van de kleine ramen. Het was ondertussen gaan regenen en het licht van de zwakke maan spiegelde op de keien van de straat. "We zullen morgen vroeg voordat ik naar de Toren moet bij priester Valentijn langs gaan, hij kan je meer uitleggen over hoe je een priesteres van de Ene wordt. Ik hoop dat je geen bezwaar hebt dat we dit voor je hebben uitgekozen?"

Minde was ondertussen begonnen met het afruimen van de tafel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Via Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 27 Dec 2002
Posts: 50
Location: Emmen

PostPosted: Sat Feb 26, 2005 8:44 pm    Post subject: Reply with quote

Via luisterde aandachtig naar wat Art te vertellen had. Eerst leek het haar vervelend om ergens in de leer te gaan, maar gaande weg trok het haar toch wel. Al hoewel het altijd erg leuk was om door de stad te lopen en mensen te bekijken leek het haar ook leuk om nieuwe dingen te leren. Ze hoopte alleen maar dat ze interessanter zouden zijn dan lezen en schrijven.

Toen Art vroeg of ze bezwaar had om priesteres van de Ene te worden bleef ze stil. Ze kon op het moment geen echte argumenten bedenken. Ze zou inderdaad arm zijn en moeten leven van de goedheid van de mensen, maar zo erg kon het toch niet zijn? Priesters overleefden nu ook dus moesten ze in ieder geval genoeg eten en drinken krijgen. Opnieuw besefte se dat Art op een antwoord wachtte.

"Eh, nee hoor, ik wil best horen wat priester Valentijn ons te vertellen heeft." Art knikte, "Goed dan is het nu tijd dat we gaan slapen dacht ik zo, het is al laat." Minde was al naar boven vertrokken en Art blies het licht uit. Via haaste zich naar boven voordat het laaste lichtje uitging een bewegende vlam achter haar gaf ten teken dat Art een standaard mee had genomen en nu ook de trap op kwam. Ze wenste haar ouders een goede nacht en kroop in bed. Het duurde niet lang of ze was diep in slaap.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Art Linwell
Verloren en Vergeten


Joined: 24 Dec 2002
Posts: 35
Location: Emmen

PostPosted: Wed Mar 02, 2005 7:06 pm    Post subject: Reply with quote

Art werd vroeg in de ochtend wakker, zoals gewoonlijk was Minde al op en was ze beneden bezig het ontbijt voor te bereiden. Hij rook de geur van ei en kaas samen gebakken in een pan. Vlug kleede hij zich aan, hij had nog veel te doen deze dag en hij moest ook nog met Via naar Valentijn.

Tijd om te scheren nam hij niet, met een paar handen vol water uit de waskom over zijn gezicht nam hij genoegen. Z'n witte haar probeerde hij enigzins in bedwang te krijgen maar zoals altijd stak het na een paar seconden al weer alle kanten op. Hij haalde zijn schouders op en liep de trap af naar beneden.

Via zat al aan tafel en Minde zette net de pan met geklutste eieren op tafel. "Dat ziet er lekker uit," zei Art, Minde glimlachte als reactie. De maaltijd werd in stilte gegeten. Via leek gespannen en Art en Minde vonden het niet nodig om de stilte te doorbreken.

Na het ontbijt trokken Art en Via hun jassen aan en gingen ze op weg naar het huis van de Ene.

((OOC:Art & Via>>De Tien Torens>>Huis van de Ene.))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Tien Torens All times are GMT
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group