Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Toren der Letteren (voorheen De Bibliotheek)
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Tien Torens
View previous topic :: View next topic  
Author Message
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

Mooi nu zijn we weer compleet, uitgekiend en precies op het juiste moment als altijd. De kameleon keek even om naar de man die nogsteeds bij de balie stond met zijn boeken en gestolen munten.
een glimlach kwam op haar lippen en keek naar haar metgezellen.
"Een sluwe man die bereid was me te helpen met het neerslaan van onze geliefde Etienne en pikte zelf zijn graantje mee, of beter gezegt.. geld van de bibliothecaris. "

"Te vertrouwen.. hmm ik weet het niet, maar verraden zal hij ons zeker niet en anders knipt onze meester moordenaar de touwtjes maar door." antwoord ze met een knipoog naar meester moordenaar.
"En wij hebben nog een stevige maaltijd en een heerlijke glas wijn te goed van hem." met een slechte grin.

Haar karakter en wazige blik van de filosofe leek verdwenen te zijn voor een hele poos.. inplaats daarvan veranderde haar blik voor een moment bezorgt naar de moordenaar.
"Wat is er gebeurt? zijn jullie oké?"

als alles maar goed komt met de bibliothecaris.. zucht

((ooc en ic: Nogmaals mijn nederige excuses aan iedereen))
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Jan 10, 2005 11:02 am    Post subject: Reply with quote

Vlug nam de Dief de informatie op. De Kameleon had gelijk. Verraden zal hij hen niet. En anders hebben wij onze troef altijd nog in handen. Als ze ten minste een beetje opknapt. Bezorgd keek Mushin naar de Moordenaar.

"Ja, ze zal zich zo wel weer beter voelen hoop ik. Ze kreeg een mededeling van de Meester."Na even nagedacht te hebben draaide ze zich weer met een ruk om naar de Kameleon.
"Laten we maar opschieten. Jij blijft hier. Ik vertrouw die gast voor geen cent. Ik ga met de Moordenaar naar het boek."

Snel wenkte Mushin naar Meester Moordenaar. "We gaan naar het boek toe. Ik denk dat we nu maar beter haast kunnen maken door deze ommezwaai. Breng me er snel heen."
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 11:38 am    Post subject: Reply with quote

De Moordenaar gromde even binnensmonds en keek alsof ze iets vies zag. Het boek, dat was ze even vergeten bij de aanblik van de neergeslagen bibliothecaris. Het neerslaan deed haar niets, maar het feit dat die man weer wakker ging worden werd een probleem. Niet alleen was het wreed iemand met pijn wakker te laten worden, ook kon de man de warrige persoon van de Kameleon herkennen. Snel iemand pijnloos van kant maken leek dan ineens een stuk minder erg en veiliger voor je eigen identiteit...

Dat verdoemde boek ook! Deze missie leek ineens een stuk minder makkelijk dan het had geleken toen ze het plan doornamen. Als Mushin dat boek nu zelf maar beet hield en het niet aan haar gaf, dat zou stom overkomen als ze in de hoek kroop voor een boek over de magie van de Leegte. Maar er was iets heel fout aan dat boek, iets dat sterker was dan ieder van hen en dat als het niet in toom kon worden gehouden veel schade zou kunnen doen.

De Moordenaar keek even naar Mushin, die er nog zo jong uitzag. Ze leek zo toegewijd, zo vrolijk. Niet typisch een duister figuur, maar ook duidelijk niet een gewone persoon. Haar ogen verrieden niets, maar de Moordenaar wist wat de kruimeldief-lijkende Meesterdief allemaal kon.

"Laten we gaan.", zei de Moordenaar met en aarzelende knik richting Mushin en keek nog even wantrouwend in de spiegels van de bibliotheek, alvorens ze er stevig de pas in zette.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Yuzes the Evil One
Dwaler


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 1

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 11:54 am    Post subject: Reply with quote

een stem klinkt in het hoofd van de Kameleon en verbant al haar andere gedachten

Onderdaan en volgeling, je hebt je niet aan het afgesproken plan gehouden. Niet voor niets plant ik die ideeën in jullie hoofden. Als je je andere persoonlijkheden niet onder controle kan houden, zul je boeten. De neergeslagen figuur had ons nog kunnen dienen bij verdere plannen in de toekomst, nu zijn we zijn medewerking alsmede een bruikbare persoonlijkheid van jouw kwijt. Deze ongehoorzaamheid kan ik niet toleren. Komt dit vaker voor, dan zal ik je krachten afnemen en zul je eerst moeten leren leven met één persoonlijkheid. Eens kijken of je die onder controle kunt houden.

Er klinkt een lach waarvan je de rillingen krijgt. De lach sterft weg en andere gedachten komen in een stortvloed terug, waardoor je je een paar seconden warrig voelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 12:03 pm    Post subject: Reply with quote

De aarzelende blik van de Moordenaar was de Dief niet ontgaan. "Waarom heeft de Kameleon het plan zo drastisch gewijzigd?" fluisterde Mushin naar haar metgezel. "Dit kan alles veranderen. Dadelijk moeten we weer vluchten."

Na een diepe zucht liep Mushin met Meester Moordenaar mee. Ze moest zich nu concentreren. Het zou veel van haar krachten gaan kosten. Na een paar minuten kwamen ze eindelijk bij het boek aan.
Meester Moordenaar wees het vol ontzag aan, maar bleef angstaanjagend opvallend uit de buurt. Mushin liep naar het boek toe. Ja, nu wist ze waarom de Meester dit boek wou hebben. Ze raakte hem niet eens aan en ze voelde de kracht al.

Snel keek ze om het boek heen voor eventuele valstrikken. Die waren er niet. Glimlachend keek Mushin naar het boek. Het is ook niet nodig, dacht ze. Niet iedereen kan de kracht van zo'n boek aan. Er zullen er maar een paar zijn ter wereld, waaronder de Meester. En ik, voegde ze er inwendig lachend aan toe.

Even concentreerde Mushin zich. Daarna pakte ze het boek op. Ze voelde de kracht door haar heen stromen. Maar ze kon hem aan. Snel stopte ze hem onder haar mantel. "Kom we gaan", zei Mushin tegen haar metgezel.
Snel liepen ze terug naar de anderen.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 12:48 pm    Post subject: Reply with quote

De Moordenaar keek met een opgetrokken wenkbrauw toe hoe Mushin het boek grijnzend beetpakte en nota bene onder haar cape stopte. Nee, de Dief was een stuk sterker dan je aan het uiterlijk af kon zien. Nu, hetzelfde gold voor de Moordenaar haarzelf. Maar onderschat worden is dan ook altijd een voordeel, behalve voor je ego.

De rest was nu aan hen. Zij liep er enkel voor de zekerheid bij. Ze wachtte af...

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

Eenmaal bij de groep teruggekomen te zijn, voelde ze dat er iets was veranderd. "Wat is er, Meester Kameleon?" vroeg Mushin bezorgd.

"Ik heb het boek hoor, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Laten we gaan via dezelfde weg als wij zijn gekomen."

Snel liep ze terug naar de houten deur en glipte als eerste door de deur naar de andere kant toe. De deur naar buiten toe maakte ze voorzichtig open en keek eerst of er iemand in de buurt was. Toen Mushin zag dat ze alleen waren, wenkte ze naar de anderen dat ze eerst moesten gaan.
Daarna glipte ze zelf ook naar buiten en deed de slot dicht. Zo dacht Mushin. Niemand die kan zien hoe wij naar binnen zijn geglipt.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 1:06 pm    Post subject: Reply with quote

De Moordenaar snoof de frisse buitenlucht diep in en liet de wind door haar longen waaien. Daarna deed ze haar kap op en keek de Dief even onderzoekend aan, maar die leek niet aangedaan door het boek. De Kameleon echter was stil voor haar doen. Misschien had de Heer en Meester van zich laten horen en daar werd je natuurlijk altijd een beetje stil van.

"Terug naar het huis?", vroeg ze aan niemand in het bijzonder.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 1:19 pm    Post subject: Reply with quote

"Nee, nog niet." zei Mushin, ondertussen de Kameleon meeslepend aan haar arm, naar een hoekje, waar niemand anders hen kon horen.
"Wat doen we met hem?" wijzend naar Kjell. "We kunnen hem onmogelijk meenemen naar onze huis. Dan zouden we geen veilige schuilplaats meer hebben. Hij heeft nog niks gedaan wat mijn vertrouwen heeft gewekt, en ik denk dat de Meester, Heil de Meester, er precies hetzelfde overdenkt. Loos hem of breng hem ergens anders onder, maar hij kan onmogelijk met ons mee."

Mushin liep terug naar Meester Moordenaar in afwachting hoe de Kameleon zou reageren.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 1:29 pm    Post subject: Reply with quote

Doordat de Dief en de Kameleon samen stonden te smoezen, bleef de Moordenaar achter met de persoon uit de Bieb.

Ze bekeek hem zonder veel emotie van top tot teen, ze leek hooguit wat geïrriteerd. Misschien had de Kameleon hém neer moeten slaan, in plaats van de bibliothecaris. Nu wist deze persoon wie ze waren en wat ze hadden gedaan, hoewel de man zelf ook een zak goud had gestolen wat zelfs Mushin niet had gedaan.

Wat moesten ze nu met hem? Het was meedoen of sterven, maar zou hij wel begrijpen waar hij in terecht was gekomen en wilde hij zich daar wel aan wijden? Dat was een de Heer en Meester om te besluiten, die had deze man waarschijnlijk niet voor niets bij hen gebracht.

Ze hief haar hoofd ten hemel en sloot haar ogen, nog een keer diep inademend. Wat was het volgende dat stond te gebeuren?

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Fri Jan 21, 2005 4:31 pm    Post subject: de biep Reply with quote

Kjell zag de 2 persoonen die net binne waren blikken met elkaar uit wisselen , en hij wist dat hij op zijn hoede moest zijn .
Een gevecht uitlokken was niet nodig dat wist hij al bij voorbaad ,
Maar waarom had hij dan een tinteling in zijn lichaam gehad ?
Hij dacht een paar sec na en dwong zijn gedachte te ordenen over het geen wat de 3 dames gingen doen of wilde doen ...........
2 er van liepen ergus naar achter en ze kwamen trug al hoe wel een iets zwaars onder haar mantel had , maar dat kon je allen zien van dicht bij .
Kjell grijnsde een klein beetje en wist dat deze dames hem in leven zouden laten.
Misschien was het goed om zich bij hun te voegen of aan te sluiten .
Een van hun en de dokter liepen weg en de dief kwam terug gelopen na dat ze enkele momenten hadden gesproken of zo .
De een in het zwart gekleed bleef bij hem , waarom kijkt ze nie vrolijk? vroeg hij zich af .
Kjell draaide zich om pakte een stukje perkament en een ganze veer en schreef er zijn adres op en zijn naam , en gaf dit aan de dame in het zwart en wilde dit geven toen hij zag dat de dief naast haar stond .
Kjell zei als je me nodig heb ben ik hier te vinden hij had een grimmige blik in zijn ogen en gaf haar het stuk perkament .
Daar na zei hij ik :steel niet alleen maar doe ook nog andere minder leuke dingen bij mensen.
Je het me adres zoek me maar op en dan zal je zien wat ik misschien in de toekomst voor je kan beteken en hij liep naar de deur , net voor hij ging zei hij tegen de kameleon dat eten hou je te goed. .ben boodschappen doen en me kat voeren ben vanavond thuis .
En liep de deur uit richting de markt hij had nog veel dingen nodig en moest nog langs de gilde meester om wat kruid te kopen voor een andere klus.
Want hij was bijna door zijn voorraad heen .


Kjell
(sorry dat ik je neer liet slaan emile )
Naar huis via de markt en langs Het Gilde van Onnatuurlijke
Doodsoorzaken .
_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Dominick
Verloren en Vergeten


Joined: 18 Jan 2005
Posts: 33
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Jan 25, 2005 9:05 pm    Post subject: Reply with quote

((Van: Tien Torens; De straten tussen de Tien Torens))

Helemaal buiten adem kwam Dominick de toren van Wijsheid in, hij had zijn spullen niet bij zich, aangezien hij die de vorige dag nog in de studie kamer had laten liggen. Hij liep met een flinke pas de bieb door en kwam uiteindelijk bij de trap die omhoog lijdde naar de studie kamer.

Een flinke kriebelhoest kwam op bij Dominick, door het vele stof dat de bieb met zich mee droeg. Hij liep een stukje de trap op, maar hij bleef hoesten en kwam er dus uiteindelijk maar weer af om opzoek te gaan naar iets wat zijn keel kon smeren.

Dominick trok nog witter weg dan dat hij normaal al was, en zocht hoestend naar iets om te drinken. Een van de bibliotheek hulpen kwam aangerend met een beker met iets, Dominick nam snel een slok en herkende de smaak gelijk, Mede, iets wat Eva altijd dronk, en wat hij dus met haar mee dronk.

Hij wist niet goed raad met zijn gevoelens en beleefdheid. "Eh, Bedankt" zei Dominick kortaf tegen de hulp, hij liep weer weg de trap op en klopte voorzichtig op de deur van de studie ruimte.

((Naar: Tien Torens; Studieruimte in de Toren der Wijsheid; Thuisbasis voor Lit..))
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Etienne de Noirvaleur
Sporenzoeker


Joined: 05 Nov 2004
Posts: 21
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Feb 03, 2005 3:27 pm    Post subject: Reply with quote

Etienne kreunde. Zijn hoofd deed zo`n pijn en zijn spieren waren verkrampt omdat zijn magere lijf in een onnatuurlijke hoek over de balie gedrapeerd lag.

"Aaaauw...." kwam er zachtjes uit de bibliothecaris terwijl hij knipperde tegen het licht en probeerde om de wereld weer in focus te krijgen.
_________________
"Heb ik dit niet al eens ergens gelezen? Jaaa, afdeling PS, subsectie Gamma, Nummer 3356..."
Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 1:25 pm    Post subject: Reply with quote

Vol verrassing keek Mushin naar Kjell die wegliep. Dat was niet de bedoeling. Hij had veelste veel gezien.
Snel draaide ze zich om naar de Kameleon. "Jij gaat hem halen met een van je vermommingen en neemt hem mee naar de Steegjes straks. Laat hem de Yuzes hut niet zien. Wij gaan naar de Steegjes toe en wachten daar op jou."
Mushin pakte het briefje van Meester Moordenaar en gaf het aan de Kameleon, ondertussen in de richting lopend waar ze vandaan kwamen, hopend dat ze de hoofdstraat terug konden vinden.

(Meester Moordenaar en Meester Dief naar Het duistere district >>> De Steeg)
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!


Last edited by Daniëlle on Tue Feb 08, 2005 1:17 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Mon Feb 07, 2005 4:56 pm    Post subject: Reply with quote

De kameleon nog steeds wat verward en wazig had intussen de tijd even bij te komen en zich te concenteren op wat er gebeurd was of aan het gebeuren is!
Voor dat ze het wist is Kjell weggelopen en had mushin een briefje in haar handen geduwt. Even knipperd ze met haar ogen en haar 2 mede aanhangers waren verdwenen verder het doolhof in.

"vaarwel mijn geliefde... " het was zeker dat dit het einde van de filosofe zou betekenen. Ze knielt neer op de grond en knikt dankbaar met haar ogen gesloten om afscheid te nemen van de filosofe die haar zo succesvol heeft geholpen. Snel springt ze op en speurt ze weg de stegen in...

opzoek naar Kjell

((van de tien torens; de bibliotheek --->
Het Duistere District; het huis van Kjell Craeybeckx)
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Tien Torens All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 4 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group