Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Toren der Letteren (voorheen De Bibliotheek)
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Tien Torens
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Wed Dec 22, 2004 8:29 pm    Post subject: in de bieb in een stille hoek........ Reply with quote

Kjell Craeybeckx zat in de bieb op zijn gemak in een hoek een boek te lezen over kruiden en hun gebruik .
Hij hoopte iets nieuws te leren en of te vinden over het geen wat hij nog niet wist .
Iets wat heel erg makkelijk te verkrijgen was en simpel te maken en in gebruik .
Hij las het boek over De snelle heeling van bloemen en planten .
hij keek voorzichtig om zich heen en schreef het een en ander over uit het boek wat hij thuis zou proberen .
Na vele aan tekeningen , ging hij op zoek naar een ander boek ,
en toen vond hij wat hij zocht "de Onderwerping met kruiden"
Snel griste hij het boek van de plank en nam het mee naar zijn zit plaats.
hij opende het boek en begon te lezen .......en maakte ook aan tekeningen op perkament die hij thuis verder uit zou pluizen.

_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Etienne de Noirvaleur
Sporenzoeker


Joined: 05 Nov 2004
Posts: 21
Location: Raganorck

PostPosted: Sun Dec 26, 2004 4:00 pm    Post subject: Reply with quote

"Mijnheer, ahum... " Etienne stond met zijn lange lijf licht voorover gebogen over de heer Craeybeckx heengebogen. "Heeft u de omroep niet gehoord, mijn heer? De bibliotheek gaat zodirect sluiten. Als u een boek lenen wil dan kan dat met behulp van een permanente pas, aangezien u hier al aanwezig bent, neem ik aan dat u op de hoogte bent van het bestaande van de tijdelijke bibliotheekpas en de permanente bibliotheekpas."

Hij aarzelde even. Hij wist bijna zeker deze heer al eens gezien te hebben. Zijn geheugen liet hem immers nooit in de steek, maar het zou een tijdje geleden geweest kunnen zijn.

Plotseling hoorde hij achter zich iemand zijn naam zeggen. "Mijnheer denkt u aan de tijd..." zei hij tenslotte tegen de heer Craeybeckx. Toen draaide hij zich om en zag haar weer staan. Hij sloeg een platte hand tegen zijn voorhoofd en liet zijn vingers als natte tentakels van een benige inktvis van zijn gezicht afdruipen. "Ow nee..." ontsnapte er zachtjes aan zijn dunne lippen. "... niet zij weer, wat nu weer..."

Hij liep naar haar toe en probeerde er zo hulpvaardig mogelijk uit te zien. Uit ervaring had hij geleerd dat mensen dat waardeerden en dan sneller weer zouden proberen het allemaal zelf uit te zoeken.

Terug bij zijn balie gekomen, kroop hij weer op zijn krukje. "Ja mevrouw wat kan ik voor u doen? De bibliotheek gaat zodirect sluiten en uw tijdelijke pas is nog in de maak." Hij vertelde er niet bij dat de afdeling pasfabricage na het avondeten open zou gaan en dat hij de enige medewerker was van diezelfde afdeling. Als mensen daar achter kwamen was, zouden ze aan gaan dringen op directe fabricage. Dan zouden zijn taken door elkaar gaan lopen en dat zou alleen maar leiden tot chaos, onoverzichtelijke wanorde. Etienne gruwelde bij de gedachte alleen al.
_________________
"Heb ik dit niet al eens ergens gelezen? Jaaa, afdeling PS, subsectie Gamma, Nummer 3356..."
Back to top
View user's profile Send private message
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Mon Dec 27, 2004 8:09 pm    Post subject: in de bieb Reply with quote

Kjell stond op en nam de 2 boeken mee naar de Noirvaleur.
hij legde zijn permanente bibliotheekpas op de 2 boeken en keek geamuseerd naar de dame en de bibliofiel .
Wat kon die man zich druk maken om nix zeg .
Mja zulke mensen had je ook nodig in deze wereld , zeg nou zelf dacht kjell bij zich zelf wie wil er nou altijd in dit groote stoffige hok zitten ? ik niet heb wel betere dingen te doen .
en Kjell dacht na over het geen wat hij net gelezen had en waarschijnlijk vanavond zou uit proberen .
Kjell zag dat de vrouw hem aan keek en gaf haar een knipoog .
En grijnzde ..............
_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Mon Dec 27, 2004 8:56 pm    Post subject: Reply with quote

zucht... Daar was hij dan.. het liefste had de kameleon gewenst dat hij was bedolven onder een grote boekenkast en daardoor niet in staat was haar aantespreken.. maar daar was hij dan.. DE bibliothecaris.. Etienne..

"Ha! Beste heer Etienne! daar bent u dan! alles goed met vrouw en kinderen? ik wist niet dat u een bibliothecaris hier was?
is heer de Noirvaleur, de vorige bibliothecaris dan al overleden?"
De filosofe kijkt met een over vrolijke blik naar de bibliothecaris.

Iets voelde niet goed.. was het dan toch weer de vergetenheid?
"ow.. ik schaam me diep.. excuses voor mijn gedrag beste heer."
Ze voelde dat ze langzaam rood aanliep. Ze herinnerde dat ze hier al eerder was geweest. en dat ze domme vragen was begonnen te stellen.

"weet u? ik ben afentoe wat vergeetachtig, okal is het op jonge leeftijd"
Verteld ze met een glimlach op haar mond, kijkend naar de man die aan kwam lopen met twee boeken in zijn hand.

Hmm apart.. ik heb zo een gevoel dat... dat ik hem nog veel vaker zal tegenkomen..

terug naar de bibliothecaris
"Nu u het heeft over een bibliotheekpasje.. u moet mij even helpen herinneren.. een bibliotheekpasje? .. ehm.. heb ik die aangevraagt?
Wanneer? hier? aan u? zo jah is het vast wel een poosje geleden geweest!
Waarom is het pasje dan nog niet klaar?"

Opnieuw gleed haar blik naar de man.. hij had een pasje..
"en u beste heer... u heeft zo een pas.. heeft u er lang op moeten wachten? anders wil ik wel eens een hartig woordje spreken met die mensen van de afdeling pasmakers!"

een filosofe jaja dat ben ik zeker.. teminste.. toch? wel dat ik me kan herinneren.. kan me ook wel herinneren dat mensen me ook een irritant vrouwtje vonden.. ach hoe kan dat nou? ik ben iedere ochtend dat ik opnieuw wakker word een nieuw mens!!
ik snap echt niet waar ze dat irritante vandaan halen.. vast wel iets dat ik verkeerd niet vergeten ben..
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Mon Dec 27, 2004 9:08 pm    Post subject: de dame naast me Reply with quote

Ze keek me aan met een iet wat glaazige blik en vroeg me "en u beste heer... u heeft zo een pas.. heeft u er lang op moeten wachten?"
Ik boog ligt voor over en fluisterde in haar oor . als je deze worm de kans geeft doet hij er 2 weken over ,maar als de bieb zo dicht is gaat hij ze maken en kan je na het eten terug komen en hem op halen (hij is een overijverig lui wezen).
Kjell zag haar glimlachen ze zag er fris en fruitig uit en zo , zo hoe noemde je dat ook al weer , ow ja een dejavu .....
Kjell hat het gevoel dat hij deze dame iets nodig had van hem , maar wat zou het kunne zijn .........................
Kjell dacht na in een halve seconde en besloot om de dame in de gaten te houden van een af standje ,
Hij vroeg haar nog wil je anders iets lenen op mijn pas ?
Ik sta wel borg voor je boek .
En Kjell wachte op haar andwoord ,
_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Tue Dec 28, 2004 7:24 pm    Post subject: Reply with quote

De filosofe keek met een blije glimlach naar de man.
"Kijk dit is nou een man naar mijn hart, iemand die zijn diensten aanbied om een ander uit de brand te helpen in dienst van de tekst lekkerlijke wetenschap der boeken!"

Dan kijkt ze opnieuw naar Etienne.
"Nou verteld u eens, om welke reden is mijn pas nog niet gereed? en dan nog wel een tijdelijke pas? hoe moet ik mijn kennis vergroten in die tijd?
Is er geen nogsteeds wel weten wie ik verantwoordelijk kan stellen voor mn pas, een hartig woordje met de personen van de pasmakers afdeling."
kijkt de vrouw met een knipoog naar Etienne toe met een toch wel serieuse glimlach.
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Etienne de Noirvaleur
Sporenzoeker


Joined: 05 Nov 2004
Posts: 21
Location: Raganorck

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 1:37 pm    Post subject: Reply with quote

Etienne zucht diep en haalt een keer goed adem. Inwendig telt hij tot tien voor hij antwoord geeft.

"Mevrouw, mijn naam is Etienne de Noirvaleur. De man die u abusievelijk houdt voor de vorige bibliothecaris en de nieuwe bibliothecaris zijn een en dezelfde persoon; te weten ondergetekende. Ik kan u verzekeren dat mocht ik in het bezit zijn van een wederhelft en daaruit voortkomend nageslacht, dezen het uitstekend zouden maken, maar helaas bezit ik noch de een en dien ten gevolge ook niet de ander. Uw pas is nog niet gereedt omdat in de voorwaarden staat dat de fabricage van een dergelijke pas als door u bedoeld, dat wil zeggen een tijdelijke bezoekerspas der Bibliotheek Raganorcks`, een fabricage tijd van 24 uur vermeldt staat. U was hier hedenmiddag. De vastgestelde termijn die geldt voor de fabricage van voormelde pas is dien ten gevolge nog niet verstreken."

Etienne nam een formulier uit een van de laatjes van zijn bureau. "Als u een klacht wilt indienen over de afdeling pasfabricage dan heb ik hier het daarvoor bedoelde klachtenformulier nummer 3459. In drievoud invullen alstublieft en daarbij naam, datum en aard van de klacht vermelden."

Hij wendde zich tot Kjell. "Mijnheer, het is helaas onmogelijk dat een derde partij leent op de pas van een vaste bibliotheekbezoeker. U kunt dit opzoeken in het voorschrift zoals dat bijgeleverd werd ten tijden dat u uw permanente bezoekerspas der Bibliotheek Raganorck`s op kwam halen. Uw aanbod om borg te staan voor mevrouws lectuur is, hoezeer ook voorkomend uit hoffelijkheid en met het oog op de gastvrijheid en vriendelijkheid zeer te waarderen, helaas technisch gesproken onmogelijk. U wilt deze twee werken lenen? Dan wil ik u vriendelijk verzoeken deze beide leenformulieren nummer 23a in te vullen en daarbij de code van het desbetreffende werk, de naam des auteurs, titel van het werk, uw eigen naam en woonadres daarbij te vermelden."

Etienne schoof ook Kjell twee formulieren onder zijn neus.

"Roept u maar als u beiden klaar bent met invullen."

Hij ging aan zijn bureau zitten en vouwde zijn lange benen onder het bureaublad. Dat zou ze wel even bezig houden dacht hij met een venijnig plezier. Zijn gezicht bleef echter strak en even onbewogen als droog perkament op een windstille dag.
_________________
"Heb ik dit niet al eens ergens gelezen? Jaaa, afdeling PS, subsectie Gamma, Nummer 3356..."
Back to top
View user's profile Send private message
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Met een grote zucht kijkt de filosoofe naar de drievoudige formulieren..
Is dit een geintje? 3 pagina's herhalend invullen?? voor een klacht..
En dan zelf zeker alles bekijken en in ontvangst nemen haha! pasmakersbeleid? bibliotheekbeleid? ik durf te wedden op Yuzes dat hij alles verzint en alles zelf doet. zijn leven wijd aan de bibliotheek en zijn hele leven bezig is met het werk in de bibliotheek!
Ha! mijn bibliotheek vroeger was veel beter georganiseerd.

peinzend kijkt de vrouw naar de papieren en blijft twijfelend haken bij het 1e onderdeel.. de naam.. naam.. mijn naam..
Als ze het beseft laat ze snel de pen vallen en kijkt met grote schrik naar het papier.. Ze kon het wel uitschreeuwen van angst... nee dit kon niet..
Snel deed ze een stap achteruit en keek naar Etienne waarnaar ze haar angst snel onderdrukt.

"Weet u wat?.... ha.. laten we dit allemaal maar vergeten.. denkt u niet?
het is voor mij een moeite om deze formulieren intevullen en voor u een werk om ze te verwerken. veel..veel werk."
Hoe kon ze nou haar eigen naam vergeten.. is.. is het einde dan toch nabij?.. nee..DAT KAN NIET!

Ze haalt even diep adem en sluit haar ogen voor een moment.
"Weet u wat? u trakteerd mij en deze heer op een drankje en wat te eten in de taverne om het goed te maken! dan zullen we alles vergeten"
Er verschijnt weer een vrolijke glimlach.
Ach laat het maar.. als het einde nabij is.. jammer dan!

Snel loopt de filosoofe opgewekt naar het groepje studenten, de laatste mensen op haar, de bibliothecaris en de man na.
"HupHupHup!! mensen! allemaal naar buiten! de bibliotheek gaat sluiten!!
een boek lenen? daar had u net al de tijd voor, komt u morgen maar weer terug" dwingt ze de mensen de bibliotheek te verlaten.

Met een grote glimlach kijkt ze naar Etienne.
"Nou? wat denkt u ervan? even lekker het werk opzij. geen last van papierwerk en ben ik en deze heer hier ook weer te vreden.
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Wed Dec 29, 2004 9:06 pm    Post subject: in de bieb Reply with quote

Kjell kijkt de boeken wurm aan en denkt , daar heb ik nu geen zin in in die in vul onzin voorige keer kreeg ik het zo mee gelukkig heb ik het belangrijkste al op geschreven.
Kjell loopt terug naar de boeken kast en steekt de boeken er weer in , draait zich om en glimlacht naar de dame en de bibliofiel.
Ja zegt hij in stemmend op het voorstel van de vrouwe.
Kjell denkt een moment na en teld zijn geld nog 6 koper en 1 zilver heb ik bij me en moet nog wat dingen halev noor het eten van morgen.
Kjell loopt weer naar het buro en wacht tot de vrouwe de studenten er uit heeft gezet.
_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Etienne de Noirvaleur
Sporenzoeker


Joined: 05 Nov 2004
Posts: 21
Location: Raganorck

PostPosted: Thu Dec 30, 2004 12:37 pm    Post subject: Reply with quote

Etienne trekt quasi-verbaasd een wenkbrauw op en neemt de papieren weer van de balie. Geen klacht en geen geleende werken. Dat scheelt hem weer in administratie werkzaamheden dat is waar. Hij ziet er nauwlettend op toe dat Kjell de boeken op de juiste plaats terugzet.

De angst in de ogen van de filosofe is hem niet ontgaan, maar hij kan zich niet voorstellen waarom de vrouw bang zou zijn voor papierwerk. De vorige keer kon ze de pasaanvraag ook zo invullen.

"Helaas heb ik noch de tijd noch de behoefte om me aan een dergelijk voorstel te buiten te gaan dr. Schwrinkle."

Er glijdt een lichte glimlacht over zijn perkamenten gezicht. Het was wel aardig van de vrouw, maar hij zou een hele avond met haar waarschijnlijk niet overleven en ten prooi vallen aan geagiteerde zenuwen met een vroegtijdige hartkwaal tot gevolg. Met een uiterste precisie stak hij de formulieren weer op hun plaats in zijn lades.

"Waarmee kan ik verder van dienst zijn, doktor?"
_________________
"Heb ik dit niet al eens ergens gelezen? Jaaa, afdeling PS, subsectie Gamma, Nummer 3356..."
Back to top
View user's profile Send private message
Guest






PostPosted: Sun Jan 02, 2005 11:21 pm    Post subject: Reply with quote

De laatste studenten verlaten de bibliotheek en de filosofe buigt zich fluisterend naar de heer craeybeckx.
"U zei dat ik een boek van u mocht lenen? bij deze wil ik graag bij deze even uw boek lenen"
fluisterd ze hem toe met een knipoog.

"Nou mijn beste Etienne je kon mijn voorstel simpelweg aannemen!
Dan had ik dit niet hoeven te doen!" met een snelle beweging pakt de filosofe een boek van de heer craeybeckx en slaat met een reuze vaart het boek tegen het hoofd van de bibliothecaris.

"Altijd opnieuw dat gezeur over die bibliotheek pasjes en nu ben ik het zat! Dan tegen u zeggen dat u geen boek aan mij mag uitlenen... nu kunt u gewoon het boek thuis rustig verder bestuderen op mijn verantwoordelijkheid." zegt ze met een glimlach.

snel pakt ze de bibliotheek bel en luid het hardop en loopt richting de bibliotheek.
"er gaat iets niet legaal hier gebeuren beste Kjell.. blijf hier en je bent betrokken.. u hebt nu de keus de bibliotheek te verlaten of mij te helpen.. aan u de keus" ze blijft staan en draaid zich om en kijkt in de ogen van Kjell met een serieuze blik, niks over van de filosofe.. maar een aanhanger van Yuzes.
Back to top
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Sun Jan 02, 2005 11:39 pm    Post subject: in de bieb Reply with quote

Kjell kijkt toe hoe de dame de biblieofiel een kei harde mep geeft ,
en ziet de man bewusteloos raken .
Kjell trekt zijn dolk uit de schede en geeft de man er nog een mep mee achter het oor , die slaapt wel een paar uur en als hij wakker word dan hoord hij de gong in zijn hooft knallen Wink
Kjell grinnikt een beetje , loopt om en achter het buro opent hij een lade en haalt er een zak geld uit , hij kijkt de dame aan en zegt een mens moet ook eten en hij heeft genoeg gehad .
Kjell stopt zijn dolk terug en haald een hand gelt uit de zak en legt de zak met het restand terug in de buro lade .
hij teld het even hm niet slecht 1 goud 4 ziler en 5 koper.stopt het weg in een geheime zak van zijn mantel .
En loopt naar de deur en sluit deze .
Hij kijkt naar de dame , dr. Schwrinkle en zegt tegen haar dat word dan maar samen eten .
hij geeft haar een knip oogen een glimlach loopt terug naar het buro en stopt zijn eigen boek terug in de tas en sluit deze en doet hem weer goed verbergen onder zijn mantel .
en nu maar wachten wat zij van plan is , en vraagt zich af Hij kijkt naar de dame , dr. Schwrinkle en zegt tegen haar dat word dan maar samen eten .
hij geeft haar een knip oogen een glimlach loopt terug naar het buro en stopt zijn eigen boek terug in de tas en sluit deze en doet hem weer goed verbergen onder zijn mantel .
en nu maar wachten wat zij van plan is , en vraagt zich af wie of wat zij percies is
_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Mon Jan 03, 2005 12:10 am    Post subject: Reply with quote

De kameleon lacht hem verbaast toe. Haar mensenkennis had opnieuw uitgewezen dat ze de beste is in haar soort. Zo onschuldig is hij niet.
Snel gooit ze zijn boek terug naar hem toe.
"Jij trakteerd"
knipoogt ze hem toe en loopt verder de bibliotheek in.

Waar zijn ze toch..

Hmm wat aanpassingen in het plan, maar ik kon er niet meer tegen! ik ben die filosofe zat! en die Etienne al helemaal! een charmante filosofe een heerlijk gratis etentje weigeren.. wie denkt hij wel niet dat hij is?
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Tue Jan 04, 2005 2:06 pm    Post subject: Reply with quote

Met een kreun greep de Moordenaar ineens naar haar hoofd. Mushin keek haar vragend aan. Er had nog geen bel geklonken dat de bibliotheek dicht was, maar er was wel een hoop geloop geweest.

"Ik denk dat dit een teken is.", verklaarde de Moordenaar en wreef met een pijnlijk gezicht over haar hoofd. "Ik heb zo het vermoeden dat onze Heer en Meester wil dat we naar binnen gaan. Waarschijnlijk is de bibliothecaris neergeslagen, anders onze Kameleon wel... in elk geval heb ik een flinke hoofdpijn en moeten we gaan onderzoeken waarom.". Ze knikte naar Mushin dat die de deur open kon doen, zodat ze naar binnen konden.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 11:43 am    Post subject: Reply with quote

Mushin knikte begrijpend naar de moordenaar.
Snel maakte ze de deur open en beiden slopen de bibliotheek binnen.
Hopend de Kameleon rechtop te zien na de onthulling van de Moordenaar.

Opeens zag Mushin een man die ze niet kende. En dat bij de Kameleon. Vragend keek ze naar de Moordenaar. Zou de Kameleon in gevaar zijn? Snel liep Mushin naar Meester Kameleon toe, ondertussen de vreemdeling sterk in de gaten houdend. "Wat is er gebeurd? Wie is hij?" ondertussen wijzend naar de man. "Kunnen we hem vertrouwen?" voegde ze er sissend aan toe.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Tien Torens All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group