Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De levende schaduwen van het Duister
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Fri Oct 08, 2004 9:53 pm    Post subject: Reply with quote

Lorna doet verontwaardigt een paar passen naar voor, de schaduw in.
Hij moet hier ergens zijn, maar ze ziet hem niet meteen..

"Wat een onbeschaamdheid ! Welke moordenaars? Wat is er hier aan de hand, spreek man of ik rijg je aan mijn zwaard !"
Back to top
View user's profile Send private message
*silver*
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 13

PostPosted: Sun Oct 10, 2004 9:41 am    Post subject: Reply with quote

Cassandra




Ze wendt haar blik af van de dode baby.Grijnst.

'We hebben publiek mijn lief.'

Alsof het niets is springt ze omhoog op het dak van een huis.

'Wie is zo laf om zich in de schaduwen te verstoppen?'

Gebukt zit ze op de rand en houdt alles in de gaten.

'Iemand die denkt ons te kunnen tegen houden? Iemand die denkt dat een zwaard voldoende bescherming biedt tegen de wezens van de nacht?'

Haar haar wappert een beetje in de wind terwijl ze doodstil zit en met haar tong over haar tanden likt.




Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Sun Oct 10, 2004 11:56 am    Post subject: Reply with quote

"Ssssst." klinkt het vlak naast haar. De Gepokte wijst omhoog naar een openstaand raam en de vage omlijning van een gestalte in de raamopening.

Daarna voelt hij met zijn andere hand achter zich in de schaduwen. Het portaaltje waar hij in staat verbergt een deur. Op slot natuurlijk, maar de deur is er in ieder geval.
Back to top
View user's profile Send private message
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Sun Oct 10, 2004 1:50 pm    Post subject: Reply with quote

Lorna schrikt als ze de gedaante van binnen uit in 1 sprong het dak ziet bereiken.
Ze beseft dat deze wezens een groter gevaar zijn dan enkel wat verkrachters of moordenaars.
Ze zet stil een stap opzij,dieper de schaduw in en houd haar gehandschoende handen voor haar blinkende malienkolder.

Ze houd haar adem in...
Back to top
View user's profile Send private message
Drake
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 22

PostPosted: Sun Oct 10, 2004 3:45 pm    Post subject: Reply with quote


Zit plotseling naast Cassandra
"En dan denkend dat hun ge-adem niet tehoren is en dat de nacht van duisternis hen kunnen verbergen.."
Grijnst. likt zijn vingers af wanneer een donkerode drap op het dak valt uit zijn handen.

Zijn tanden glimmen een moment in het maanlicht wanneer hij neerkijkt op hun publiek.

"Je lekt weer" Zijn ogen gaan over Cassandra heen, legt zijn hand op haar hals en ontbloot haar schouder.
De steekwond van de dolk bloed nogsteeds en likt het bloed van haar schouder af.
"Laten we die bangerikken alleen laten.. ik heb genoeg angstig bloed geproeft vanavond"





((Drake naar: "Het Duistere District >> Wezens van de nacht")))
Back to top
View user's profile Send private message
*silver*
Sporenzoeker


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 13

PostPosted: Sun Oct 10, 2004 5:02 pm    Post subject: Reply with quote

Cassandra:

Duwt hem van der af.

'Je hebt gelijk, laten wij onze kostbare tijd niet aan hun besteden.'

Ze doet haar kleding weer goed. Kijkt nog eenmaal de schaduwen in waar de personen zich bevinden. Haar ogen lichten even op en dan is ze verdwenen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Mon Oct 11, 2004 9:14 am    Post subject: Reply with quote

"Daar gaan ze. Ze denken te heersen over leven en dood, maar feitelijk schenden ze alleen al door hun bestaan de oudste wet en zullen ze voor eeuwig hun rust ontberen."

De Gepokte loopt een stukje de straat op en draait zich om naar Lorna. "Als u het weten wil, men noemt mij de Gepokte. Ik neem aan dat u zelf wel ziet waarom?"

Een sardonische grijns zweeft om z`n lippen als hij zijn kap naar achteren schuift en zijn door littekens van de pokken aangevreten gelaat lijkt op te lichten in het flakkerende licht van een lantaarntje.
Back to top
View user's profile Send private message
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Tue Oct 12, 2004 10:43 pm    Post subject: Reply with quote

Geschrokken doet ze een stap achteruit.
De aanblik van zijn gelaat deed haar even huiveren..
Maar ze hernam zich en knikte hem en groet toe.
"Ik ben Lorna" stelde ze zich voor.
"Wie waren die wezens?"

Plots herrinerde ze zich de aanleiding van het voorval en rende naar het open raam en keek binnen..
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 2:45 pm    Post subject: Reply with quote

De Gepokte volgde kalmpjes. Ook hij keek naar binnen vanachter Lorna. Zijn lange lijf gaf hem genoeg gelegenheid over haar heen te zien naar de slachting die binnen plaatsgevonden had.

"Welkom in Raganorck, vrouwe. Zoals u ziet kan men in deze stad niet zonder vrienden. U ziet er zowaar uit alsof u uw zwaard nog hanteren kan ook. Wat dacht u ervan om in mijn dienst te treden? Ik kan u een aantal interessante dingen leren en een goede zwaardarm aan mijn zijde is nooit weg."
Back to top
View user's profile Send private message
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 3:11 pm    Post subject: Reply with quote

Lorna keek vol afgrijzen naar de slachting..
Dit was onmogelijk.Deze wezens moesten gestraft worden zoveel was duidelijk....

Ze luisterde mar half naar de Gepokte, ingenomen door het schouwspel voor haar.

"Waar staat u voor?" vroeg ze terloops.
Ze besloot de huiskamer in te klimmen en begon het raam binnen te klauteren..
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 3:31 pm    Post subject: Reply with quote

"Voor een goede zaak." Zei hij grijnzend. "Een goede zaak dat kan ik u verzekeren. Het kwaad dat deze stad teistert komt voort uit het koningshuis dat hier regeert. Mocht u de Vrouwe ooit ontmoeten laat u dan niet misleiden door haar jeugdige uiterlijk. Ze is de afstammeling van een geslacht van moordenaars en tirannen. U heeft mijn gezicht gezien, dat is de genade van het geslacht Nachtstorm. Alleen kan ik ze niet vernietigen, maar met u kan ik wellicht een begin maken om genoeg... gelijkgezinden te verzamelen om voor eens en voor altijd het kwaad dat deze stad teistert met wortel en tak uit te roeien."

"Ik zou niet naar binnen gaan. De stadswacht zou u wel eens kunnen beschuldigen als ze u hier zo aantreffen. Kom mee, het is beter als we hier weggaan. De rechtspraak is hier even grillig als de nukken van koningin Ophelia Nachtstorm." Hij was op dreef geraakt en had wellicht meer van zichzelf laten zien dan hij in eerste instantie van plan was geweest. Hij nam een risico en het feit dat hij de consequenties ervan niet helemaal doorberekent had, benauwde hem een klein beetje. Nuja, het zij zo. Er was nog niets verloren en als hij Lorna inderdaad voor zijn zaak kon winnen was er zelfs veel gewonnen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 7:20 pm    Post subject: Reply with quote

Lorna luisterde oplettender.
"Een goede zaak?.. Hmm;"

Ze aanhoorde zijn verhaal en dacht na..

"Het was mijn bedoeling om binnen te gaan en de lijken af te dekken, en eventueel hun bezittingen aan de wacht te schenken vooraleer plunderaars hier binnenvallen en de boel leegstelen.
Ik heb hier nog maar weinig stadswachters gezien de laatste tijd dus ik vermoed dat het nog wel duurt voordat ze komen.."

Hij leek niet te praten over zelf het geld te nemen, maar wou haar juist hier weg hebben, een bewijs dat hij niet zomaar een rabauw was, op zoek naar een gemakkelijke prooi...

Misschien was hier wel meer aan de hand dan dat ze kon inbeelden, maar hij zou een goed bewijs moeten leveren vooraleer ze zomaar aan zijn zijde zou staan.

"Vertel me meer man, en wee je gebeente als je me voorliegt.."
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 11:13 pm    Post subject: Reply with quote

"Laten we dan ergens anders heen gaan. Hier in het Duistere District, naast een zojuist begane dubbele moord wordt ik liever niet gezien."

De Gepokte liep de straat af in de richting van het hoekhuis dat hij op het oog had. De maaltijd in de taveerne zou moeten wachten; er waren belangrijkere dingen te regelen nu. Hij had de aandacht van deze vreemdelinge, nu moest hij nog haar vertrouwen weten te winnen.

"Komt u mee, er staan hier veel huizen leeg. De stad is even grillig als haar heerseres en soms lijkt het of zelfs de straten en schaduwen me tegenwerken in het nemen van mijn rechtmatige wraak. Ik zou niet willen dat u verdwaalde."

Hij wachtte even op de hoek op Lorna en probeerde zich tegelijkertijd te orienteren; tevergeefs. De straten lagen anders dan eerder deze dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

Lorna twijfelde even..
Zomaar dit misdrijf achterlaten, geen wachters halen, het leek niet goed.
Wat als haar man thuis kwam, of andere familie.
Neen, dit mocht ze zo niet laten gebeuren. Dr was genoeg leed geweest deze nacht,dit moest naar behoren afgehandeld worden...

"Wacht!" riep ze hem na. "ik ga dit eerst melden bij de stadswacht zodat dit opgeklaart kan worden..Dan gaan we ergens anders heen"
Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Wed Oct 13, 2004 11:29 pm    Post subject: Reply with quote

De Gepokte trok lichtelijk verbaasd een wenkbrauw op.

"Zo u wilt. Als u me zoekt dan kunt u me vinden in de taveerne. Ik heb weinig behoefte de stadswacht onder ogen te komen. Zij zijn slechts de pionnen van de Nachtstorm tirannie."

Hij draaide zich om en verdween in de schaduwen. Hij liep door de steegjes van het Duistere District tot hij eindelijk vond wat hij zocht; het iets boven de rest van de huisjes uitstekende hoekhuis met de hoge smalle gotische ramen.

((De Gepokte naar; Het duistere district; het hoekhuis))
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group