Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Gumu & Ranu voor al uw louche zaken. [Afgebrand]
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Sat Apr 26, 2003 1:25 pm    Post subject: Ochtendgloren Reply with quote

Een bleke zon scheen door het ventilatierooster op zijn gezicht. Stofdeeltjes dansten in het licht. Shakti was net wakker geworden de koude van de ochtend had hem begroet toen hij uit bed was gekomen. Nu was hij bezig met het verzorgen van zijn kleren. De vele lagen beschermden tegen de kou en benadrukten zijn afkomst. Vele kleuren schitterden in het licht, het geheel oogde indrukwekkend.
Tussen de lagen waren ook zijn mes en zijn buidel verborgen zodat ze niet al te opzichtig voor het publiek aanwezig waren.

Hij liep de keuken in en pakte een stuk oudbrood uit een kastje, daarnaast zette hij een kruik met gekookt water. En hij wist zelfs nog een armzalig ganzenei te vinden. Zwijgzaam als altijd begon hij te eten.

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 4/28/03 7:26:34 am
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sun Apr 27, 2003 7:05 pm    Post subject: ..... Reply with quote

Maya werd laat vroeg wakker de volgende ochtend. Haar ogen deden pijn door het licht. ook haar keel en haar hoofd deden pijn. Ze had het heet en ze gloeide. Nee, niet vandaag, nu kan ik niet weg Misschien was het nog niet zo erg en kon ze nog gaan. Maya klom uit haar bed. Maar nog voor ze op de grond stond voelde ze dat ze moest overgeven. Ze stormde haar kamer uit in haar nacht hemd, langs de etende Shakti. Ze gooide de buiten deur open een gaf over op de straat. Daarna liep ze weer naar binnen. Maya voelde zich zwak en moe. Ze probeerde te glimlachen naar Shakti terwijl ze verder liep naar haar kamer. Halverwege kon ze niet meer en zakte ze hijgend op de vloer ineen.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Mon Apr 28, 2003 5:37 am    Post subject: Re: ..... Reply with quote

Toen Maya langs de tafel stormde keek Shakti verbaasd op van zijn ontbijt. Ze gaf over net buiten de deur, Shakti haalde zijn schouders op, ze had het wel vaker gehad. Niks om je zorgen over te maken.
Hij stond op en pakte Maya bij haar arm vast en trok haar overeind, samen liepen ze naar haar kamer. Eenmaal daar begeleide hij haar naar haar bed.
"Het ziet er naar uit dat je vandaag niet de stad in kunt," zei hij met een grijns op zijn gezicht die zowel medelijden als leedvermaak omvatte. "Ik zal soep en thee voor je maken, zodat je de dag door kunt komen, maar daarna moet ik toch echt aan het werk. Ik zal vandaag ook de stad in moeten dus je zult jezelf moeten helpen." Dit gezegd te hebben draaide hij zich om en liep naar de keuken; daar zette hij het water voor de soep en de thee op en at zijn ontbijt verder op.

Shakti Gumu

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Mon Apr 28, 2003 6:20 am    Post subject: ..... Reply with quote

Maya liet zich door Shakti naar bed begleidden. Ze voelde zich naar en ziek. Ze vond het niet erg dat Shakti vandaag werken moest, ze zou zichzelf waarschijnlijk wel kunnen helpen. Anders zou ze hem toch alleen maar lastig vallen met haar zieke gedoe. Vanuit haar slaapkamer hoorde Maya dat Shakti water opzette. Ze trok de deken over zich heen en viel weer in slaap.......

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Tue Apr 29, 2003 5:38 am    Post subject: ..... Reply with quote

Toen het water kookte schonk Shakti een gedeelte in de theepot en in de rest gooide hij wat klein gesneden groenten. Het was niet veel, maar er was verder weinig in huis dus het was niet anders.
Ik moet nu zelf de boodschappen doen, schoot het door zijn hoofd en hij zuchte. Het zou een drukke dag worden.
Toen de soep en de thee genoeg waren getrokken bracht hij ze naar Maya's kamer en zette de pan met soep op een stoof. Hij stak de kaars eronder aan zodat de soep warm zou blijven. Daarna sloot hij de gordijnen wat beter en liep daarna weer naar de leefruimte van het huis. Daar begon hij zich voor te bereiden op de rest van de lange dag.

Shakti Gumu

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Thu May 01, 2003 7:08 pm    Post subject: ... Reply with quote

Maya sliep toen Shakti de soep binnen bracht. Toen ze wakker werd rook ze de geur metten. Ondanks haar hoofdpijn en duizeligheid was ze wel moe. Ze besloot voorzichtig wat soep te proberen. De soep was heerlijk. Maya at kleine beetjes per keer. Ze wilde niet alles er weer uitgooien. Toen ze genoeg had gegeten ging ze weer liggen. Ze keek naar het plafond.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Sun May 04, 2003 9:00 am    Post subject: ... Reply with quote

Toen Shakti alle dingen gepakt had die hij nodig mocht zijn in de loop van de dag deed hij de kelderdeur op slot en deed daarna de buitendeur op slot.

Het was een winderige dag, een miezerig zonnetje scheen tussen de wolken door. Hij keek eens om zich heen, Welke kant op? Hij liep de grootste straat maar in en hoopte dat dit hem naar de Gannon zou leiden.

Shakti>>Gannon>>De winkels van Gannon.

Shakti Gumu

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Mon May 19, 2003 12:24 pm    Post subject: ....... Reply with quote

Maya klom haar bed uit. Ze had lang geslapen en voelde zich nu al iets beter. Ze wilde proberen of ze voorzichtig wat in het huis kon opruimen, zodat het voor Shakti toch niet zou lijken als of ze de hele dag maar had gelegen. Ze begon voorzichtig wat dingen af te stoffen. Ze was nog wel duizelig maar kon nu in elk geval weer rechtop staan. Ze waste haar eigen spullen af en ook die die Shakti bij het ontbijd had gebruikt. Daarna ruimde ze de rest van het hui een beetje op en maakt Shakti's bed op.

Toen Maya daar mee klaar was was ze al weer dood moe. Ze zette een kop thee voor zichzelf en liet zich weer in bed zakken. Nadat ze haar thee op had gedronken viel ze opnieuw in slaap....

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Sun Jun 01, 2003 4:45 pm    Post subject: Re: ....... Reply with quote

Met een luid gerommel en gevloek kwam Shakti thuis, hij had de buitendeur vervloekt. Het ding had hij vorige week nog gesmeerd maar het verdomde ding klemde nu alweer.

Hij liep door naar de kleine keuken en keek enig sinds verbaasd rond toen hij het huis netjes opgeruimd zag. Hij wist dat Maya te ziek was om naar de stad te gaan, maar kennelijk had ze zich goed genoeg gevoeld om het huis aan kant te maken. Ze was lang geen slechte meid, ze was methodisch en praktisch. Kwaliteiten die goed van pas kwamen in zijn huidige vak.
Hij borg zelf de boodschappen maar op, normaal gesproken deed Maya dit maar ze lag nu ziek op bed dus had het geen zin om het haar te vragen.
Hij besloot om te kijken hoe het met haar was, met een paar passen was hij bij haar kamertje. Hij klopte op de deur, hij respecteerde het beetje privacy dat ze hadden in het kleine huis.
"Maya ben je wakker?"

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 6/1/03 8:01:32 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Sun Jun 01, 2003 6:03 pm    Post subject: ...... Reply with quote

Maya shrok wakker toen er op haar deur werd geklopt. Meteen merkte ze dat ze zich al weer een stuk beter voelde dan vanmorgen. Ze klom uit bed en opende haar kamer deur. "Shakti.." Ze had hem helemaal niet thuis horen komen. "Is alles gelukt in de stad?"

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Sun Jun 01, 2003 6:08 pm    Post subject: Re: ...... Reply with quote

"Grotendeels, ik moet nog opzoek naar een nieuwe werkplek, en ik heb wat dingen gezien die ik wel zou willen verkopen," zei hij met een veelbelovende blik op zijn gezicht.
"Ik blijf dus niet lang hier, maar ik zal wel even het middageten klaarmaken dan kun je mee eten. Ik zie dat het je stukken beter afgaat dan vanmorgen. Heb je misschien zin om mee te gaan een goede plek uit te zoeken?"

Shakti Gumu

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Mon Jun 02, 2003 6:27 pm    Post subject: ......... Reply with quote

Maya glimlachte en knikte. "Ja dat vind ik wel leuk. Ik zal me even aankleden. Lat mij het middag etenm maar klaar maken trouwens, ik zal het oude brood van gisteren roosteren. De laatste keer dat jij dat deed stond het in brand." Maya deed de deur dicht en kleedde zich snel aan. Daarna begon ze in de keuken dingen tevoorschijn te halen. Het duurde niet lang voor de geur van geroosterd brood in het huis hing.

Maya Ranu

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Mon Jun 02, 2003 6:58 pm    Post subject: Re: ......... Reply with quote

"Hmpf," Shakti werd niet graag herinnerd aan die keer dat hij het fornuis in de fik had gezet, het had hem heel wat moeite gekost om het vuur weer uit te krijgen. Zijn deken was naar z'n grootje geholpen en het fornuis en het plafond hadden behoorlijke schade opgelopen.
Sindsdien had hij een hekel gekregen aan de moderne manier van koken, het roosteren van een wild varken boven een kampvuurtje was veel simpeler dan dat gedoe met die kolen in een hokje.
Shakti pakte twee kroesen en liep de naar de kelder om ze te vullen met vers water. Het was een luxe waar hij niet zonder kon, hij was het nu eenmaal gewend.
Voorzichtig liep hij de trap weer op en zette de kroesen op tafel en ging zelf op een lage kruk zitten. "Het ruikt in ieder geval beter dan dat het bij mij deed," zei hij met een smalende glimlach.

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 6/5/03 8:11 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Wed Jun 04, 2003 8:44 am    Post subject: ........ Reply with quote

Maya glimlachte. "Dat komt waarschijnlijk omdat ik het vaker doe." Met een soepele handbeweging draaide ze het brood om om het aan de andere kant te laten roosteren. Daarna dekte ze de tafel. De kaas, boter en wordt voor op het brood legde ze ook vast neer.
Daarna haalde ze het brood op dat nu aan beide kanten goudbruin geroosterd was.

Toen alles op tafel stond ging Maya zelf zitten en nam een klein slokje van het water. "Eet smakelijk" Zei ze glimlachend.

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Thu Jun 05, 2003 6:10 pm    Post subject: Re: ........ Reply with quote

"Dankje, jij ook." Shakti smeerde een dikke laag boter over het goudbruine brood, het smolt zodra het het oppervlak raakte. "Heb jij enig idee waar we een goede plek zouden kunnen vinden voor een nieuwe werkplaats? Ik heb al enkele huizen bekeken maar alles was te opzichtig, of had geen mogelijkheid om er snel weg te komen."

Shakti Gumu

Edited by: Eduward Eyckenbladt at: 6/5/03 8:12 pm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group