Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De gaarkeuken
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Sun Aug 31, 2003 10:33 am    Post subject: Re: Nieuwe werknemers. Reply with quote

Dasu glimlachte breed toen hij de mantel kreeg, maar hij gaf geen antwoord op de vragen van Shakti. Beiden kon hij niet, had hij nooit geleerd en ook nooit nodig gehad. Hij spande enkel zijn spieren een keer en balde zijn vuisten. Daarna haalde hij zijn schouders op. Sterk was hij wel. Dingen leren was nooit belangrijk geweest als slaaf. Daarna werkte hij het laatste beetje brood weg en dronk in een laatste teug de kroes leeg. Het bier had aangenaam bezit genomen van zijn bewustwording en hij liet zich achterover tegen de muur zakken, zijn handen om zijn buik gevouwen wachtte hij af op wat Lelah ging doen. Hij zou wel meegaan. Deze mensen waren blijkbaar zo slecht nog niet...

Back to top
View user's profile Send private message
gwendelin
Nachtdwaler


Joined: 21 Feb 2003
Posts: 123

PostPosted: Mon Sep 01, 2003 5:21 pm    Post subject: lezen en schrijven. Reply with quote

"ik kan perfect lezen en schrijven en rekenen kan ik voldoende." zei ze met een glimlach. ze wou nu eigenlijk weten wat het addertje onder het gras was maar dat vond ze later wel uit. ze zag dat haar gestolen buidel met geld nog op tafel staan en gritste hem gauw weg en stak hem gauw in haar zak. terwijl ze dit deed wrief ze langs haar wonde en met een verkrampt gezicht produceerde ze een glmimlach, dat er niets aan de hand was.

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Wed Sep 03, 2003 12:58 pm    Post subject: Re: lezen en schrijven. Reply with quote

Shakti dacht na nadat beide hadden gereageerd. De slaaf kan niet rekenen en niet schrijven, dat is uit zijn gebaren af te leiden, maar sterk is hij wel.... Dus ik zou hem wel in de keuken kunnen gebruiken, en misschien Lelah wel als bediende.. maar dan moet ik eerst zien hoe ze rekent....

"Verblijven jullie ergens? Anders zouden jullie met mij mee kunnen om te kijken of ik ergens een goede plek kan vinden voor mijn eetgelegenheid. Het liefst aan het Gannon."
Hij stond op, klaar om te vertrekken.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
gwendelin
Nachtdwaler


Joined: 21 Feb 2003
Posts: 123

PostPosted: Wed Sep 03, 2003 3:47 pm    Post subject: ... Reply with quote

"er wacht niemand op mij ergens dus ik zal mee kunnen" ze stond op en veegde haar kleren af, niet dat het veel hielp maar de kruimels gingen toch weg. ze glimlachtte even en wandelde toen achter de tafel vandaan.

Back to top
View user's profile Send private message
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 2:10 pm    Post subject: Arie is terug op zijn plaats Reply with quote

(ooc: ik kan de karakterbeschrijving van lelah nergens lezen..klopt het dat deze er niet is. zo niet, wil iemand mijn slechte zoekkunsten dan bestraffen en me wijzen op de omschrijving ? ;) )

Na een lange periode stapt Arie via de achteringang van de gaarkeuken weer achter de bar.
Hij was met de dronkaard naar de plaats van het snelrecht vertrokken, maar die naam was (natuurlijk) geen goede indicatie van de tijdsduur die dit in beslag zou nemen.
Na lange, meestal zinloze, gesprekken met allerlei rechtsdienaren bij het snelrecht dat valt onder Raganorckse Strafzaken en het laten invullen van talloze verklaringen (wat natuurlijk onder het toeziend oog van een goedbetaalde notaris moest gebeuren) is Arie weer terug op de plaats in Raganorck waar hij zich het minst ongemakkelijk voelt, zijn gaarkeuken.

Wanneer hij de ook vandaag weer drukbezochte ruimte overziet, ziet hij vlakbij de uitgang twee opvallende verschijningen. Een grote, donkergetinte man met een opvallende huidschildering op zijn hoofd en een even zo donker getinte vrouw met lang gitzwart haar... ze praten met een jongen en een meisje en maken aanstalten om de gaarkeuken te verlaten.

Iets zit Arie niet lekker. De laatste maanden heeft hij verschillende verhalen gehoord over kinderen en jonge vrouwen die in het Duistere District zijn geronseld voor slavenwerk en prostitutie. Ook ligt de gedachte van Zoetigheid, de beruchte kindermoordenaar nog vers in zijn gedachten... nu zijn dit soort schandelijke praktijken niet zeldzaam in dit deel van de stad, maar de laatste maanden heeft Arie zelfs bekende ronselaars uit de rosse buurt hardhandig de gaarkeuken uit moeten helpen... hij hoopt niet dat deze vreemdelingen binnen dit schandelijke profiel passen.

In deze buurt krijgt een ieder van Arie het voordeel van de twijfel, dat recht wordt de gemiddelde gaarkeukenbezoeker niet gegund. Arie zal echter wel de gezichten van de vreemdelingen onthouden (iets wat door hun opmerkelijke verschijning geen problemen kan opleveren)... voor het geval hem verontrustende berichten bereiken in de dagen die gaan komen.

Back to top
View user's profile Send private message
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Fri Sep 05, 2003 7:46 pm    Post subject: Re: Arie is terug op zijn plaats Reply with quote

Dasu knikte simpelweg naar de Shakti en stond op. Hij was al weer veel te lang op dezelfde plaats. Als hij nog langer hier bleef zouden ze hem misschien vinden. Vlug keek hij de gaarkeuken rond om te zien of er iemand op hem lette. Hij ving de blik van wat eruit zag als de uitbater. Even bleef zijn blik hangen op deze man, daarna verbrak hij vlug het oogcontact. Het was beter dat niemand zich hem zou herinneren. Wie weet wie er allemaal samenspanden met de jachthonden die de vrienden van de Heer zouden inzetten...

Back to top
View user's profile Send private message
Eduward Eyckenbladt
Nachtdwaler


Joined: 02 Mar 2003
Posts: 178
Location: Emmen

PostPosted: Sun Sep 07, 2003 6:02 pm    Post subject: Re: Arie is terug op zijn plaats Reply with quote

"Mooi zo, dat is dan ook geregeld." Hij liep naar buiten verwachtend dat de anderen hem zouden volgen. Het geluk was met hem, het was droog dus zou hij behalve de snijdende wind geen hinder ondervinden van het weer.

Resoluut liep hij een willekeurige straat in erop vertrouwend dat deze hem naar het Gannon zou leiden.

((Shakti>>Gannon>>Eetgelegenheid 'De Gazelle'.))

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Sun Sep 07, 2003 6:07 pm    Post subject: Re: Arie is terug op zijn plaats Reply with quote

Dasu sloeg de mantel om zich heen en ondanks dat het niet regenden trok hij de kap over zijn hoofd om zijn gezicht en elfenoren te verbergen. Daarna volgde hij Shakti over straat, waarheen wist hij niet, maar het was vast veiliger dan over straat te zwerven.

((Dasu>>Gannon>>Eetgelegenheid 'De Gazelle'.))

Back to top
View user's profile Send private message
gwendelin
Nachtdwaler


Joined: 21 Feb 2003
Posts: 123

PostPosted: Mon Sep 08, 2003 4:53 pm    Post subject: Re: Arie is terug op zijn plaats Reply with quote

gwendelin wandelde mee naar buiten en bibberde een beetje toen ze de koude voelde.
((Dasu>>Gannon>>Eetgelegenheid 'De Gazelle'.))

Back to top
View user's profile Send private message
Elia Sarani
Nachtdwaler


Joined: 04 Mar 2003
Posts: 208
Location: Rolante Wind Kingdom o_O

PostPosted: Mon Sep 08, 2003 6:07 pm    Post subject: ........ Reply with quote

Maya stond als laatste op. Ze stond even stil. Shakti had haar niet veel van zijn ideeen verteld. Ze haalde haar schouders op. Bijde nieuwelingen zagen er aardig uit. Misschien zou er zelfs vriendschap kunnen ontstaan. Met een glimlach volgde Maya de rest naar buiten.

((Maya>>Gannon>>Eetgelegenheid 'De Gazelle'.))

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Thu Sep 18, 2003 5:37 pm    Post subject: Re: ........ Reply with quote

((De Gepokte uit de Tuinen; de Eeuwige Tuinen))

Hij had zijn weg gevonden door het kleine deurtje, langs de steile rotswand en de steeg naar beneden naar het hart van het Duister District. Deze wijk beviel hem. De stralen van de zon drongen nauwelijks door tussen de dicht op elkaar gebouwde en overhangende huizen. Het was maar zelden dat er een hoek was waar het licht de grond raakte. Het stonk er vreselijk, maar de Gepokte deerde het niet. De schaduwen waren een geweldige wijkplaats. Hij bewoog zich voort alsof hij deel uitmaakte van de duisternis zelf.

Hij wist niet precies waar hij zoeken moest. Hoe een slaaf te vinden in een stad als deze? Gelukkig had Leana hem een beschrijving meegegeven al was die schaars. Amandelvormige ogen en puntoren als van een elf, maar met het plompe figuur dat eigen was aan het mensenras. Vermoedelijk een halfbloed. De slaaf droeg een hanger met een maanvormig amulet. Ook dat zou opvallen als hij zich in de openbaarheid begaf.

De Gepokte koos lukraak een straat, een steeg en een doorgang door diverse hofjes. In enkele schoten ratten de duisternis in of keken louche figuren argwanend wie hen hier stoorde in hun handel of andere minder legale bezigheid. De Gepokte schonk er geen aandacht aan. Hij was hier niet om met dieven en moordenaars te onderhandelen... alhoewel... nee eerst maar eens die slaaf zoeken en dat amulet zelf bezien. De runentekens leken te passen bij de tekens die hij eerder gezien had op de vellen papier met de getal en letter aanduidingen.

Plots bevond hij zich in een steeg die leek uit te monden op het Gannon. Hij was bijna weer omgedraaid als de geur van eten hem niet had doen halt houden. Een gaarkeuken, zag hij toen hij de steeg inkeek. Wellicht dat hier iemand iets wist. Met een vlakke hand duwde de Gepokte de deur open en stapte naar binnen. Hooghartig ging zijn blik over het gespuis dat hier bij elkaar gekropen was. Zonder verder nog op of om te kijken liep hij het lange middelpad af naar de toog. Met een klap liet hij zijn vlakke hand neerkomen op het hout. Tussen zijn vingers glimde een zilverstuk, maar alleen zichtbaar voor de man aan de andere kant van de balie...

Edited by: Martys Brendarion at: 9/18/03 7:39 pm
Back to top
View user's profile Send private message
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Fri Sep 19, 2003 8:38 am    Post subject: Re: ........ Reply with quote

Na een aantal steekpartijen in de beginjaren van de gaarkeuken, is Arie overgestapt op een ontmoedigingsstrategie: het vlees wordt in de keuken versneden en al wat de bezoekers krijgen om het maal mee naar binnen te werken is een houten lepel bij het maal.
Dit houten bestek wordt in alle rust afgewassen tot een hand met een dreun op de toog terechtkomt.
Licht verschrikt en geirriteerd kijkt Arie op van zijn bezigheid om een opvallende aanwezigheid aan de balie te zien staan die hem indringend aankijkt.
De man voor hem heeft een getekend gelaat en Arie begint te denken of hij deze man al eerder heeft gezien, maar kan hem nog niet plaatsen.
Dan valt zijn oog op het zilverstuk, geklemd in de hand die rust op het houten blad.

"U bent hier vast voor het eerst. Welkom in de gaarkeuken, op basis van vertrouwen krijgt iedere gast hier te eten, om niet. Steek het muntstuk snel bij u eer duistere ogen hun blik erop richten. Neem van het afgiftepunt rechts van u een bord eten en zet u neer aan een van de houten banken wanneer u hier bent gekomen om te eten."

Iemand die zilverstukken uitdeelt zal hier niet snel terugkomen, het voedsel is voedzaam, maar daar is dan ook alles mee gezegd

Back to top
View user's profile Send private message
Martys Brendarion
Nachtdwaler


Joined: 09 Jun 2003
Posts: 118

PostPosted: Fri Sep 19, 2003 1:36 pm    Post subject: Re: ........ Reply with quote

De Gepokte keek de man strak aan terwijl er tegen hem gesproken werd. Hij keek niet op of om toen de man naar het afgiftepunt wees en wachtte rustig tot de man klaar was met zijn uitleg. Daarna sprak hij zacht, nauwelijks verstaanbaar boven het rumoer van de keuken uit, maar hij wist dat de man tegenover hem het horen kon.

"Ik kom niet voor eten... Ik zoek een slaaf. Kaalgeschoren en met een opvallende maanvormige hanger. Ik zou het kunnen waarderen, zeer waarderen, als u mij kon vertellen waar ik deze slaaf vinden kan."

Met een snelle blik keek de Gepokte heel even naar zijn eigen hand met daarin het zilverstuk geklemd zodat de man absoluut zijn bedoeling niet mis zou verstaan. Daarna keek hij de uitbater weer strak aan. Hij was bereidt te betalen voor de informatie die deze man hem kon, nee zou, geven.

Back to top
View user's profile Send private message
Seth
Nachtdwaler


Joined: 23 Sep 2002
Posts: 114

PostPosted: Mon Sep 22, 2003 1:50 pm    Post subject: Re: ........ Reply with quote

Een diepe frons nestelt zich boven de ogen van oude Arie.
Hij strijkt met zijn rechterhand door zijn vettige grijze haren.
Het dwingende stemgebruik en de duistere oogopslag van deze vreemdeling bevallen hem geenszins.
Hij heeft het ongetwijfeld over een van de twee jonge gasten die zojuist met het getinte stel de straat op is gegaan
Het woord slaaf bevalt hem nog het minst.
Arie hoopt dat de jongen niet van de ene slavendrijver naar de andere is gegaan, weggelopen slaven die bij een ander worden ingelijfd hebben het uiteindelijk vaak slechter dan voorheen doordat ze vaak in nog grotere anonimiteit vervallen.
"Mijnheer, er komen hier dagelijks tientallen jongens voedsel halen en wanneer de jongen zo'n opvallende hanger draagt als u zegt, zou hij mij wel zijn opgevallen...."
Arie pakt hoofdschuddend weer een aantal houten lepels om te drogen met een doek......de slaven van Raganorck, wat een smerig hellegat is dit toch...

Back to top
View user's profile Send private message
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Thu Sep 25, 2003 1:32 pm    Post subject: Re: ........ Reply with quote

De man leek even te weifelen.
Quote:
"Mijnheer, er komen hier dagelijks tientallen jongens voedsel halen en wanneer de jongen zo'n opvallende hanger draagt als u zegt, zou hij mij wel zijn opgevallen...."


"Dit antwoord bevalt me niet." Zei de Gepokte droog. Hij greep de man bij zijn vettige kraag en trok diens hoofd akelig kort op de toog. Hij boog zich voorover en rook de smerige vettige etenslucht die om de man heen wasemde. Met zijn gezicht dicht bij dat van Arie fluisterde hij: "Werkelijk niet? Denk goed na voordat u antwoord geeft. U zou niet willen dat u uw eigen schaduw binnenkort vrezen moet... wel?"

Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group