Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

De Straten van Ragnorck
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 6:01 pm    Post subject: Reply with quote

de Huurmoordenaar ziet dat het groepje op Mushin afstapt en besluit dat de groep van aanhangers van Yuzes boven eigen veiligheid gaat. Van achter de stadwachten verschijnt ze weer in het licht.
"Gegroet.", zegt ze, terwijl ze haar linkerhand over het benen mes laat gaan onder haar cape, "Wat kunnen wij voor u betekenen op deze sombere dag?"
Ze trekt de kap van haar gezicht en onthuld zo haar witte gezicht, met grote wallen en zwarte lippen. Het zwarte piekhaar met de witte streep in het midden wijst alle kanten uit. Ze buigt beleefd, maar zó dat ze de vijand toch altijd in het zicht heeft. Onderwijl wisselt ze een blik met Mushin.
"Ik neem aan dat geciviliceerde mensen en goede wachten als u de stad op hun duimpje kennen... Zoudt u ons misschien kunnen vertellen hoe de straten hier in elkaar steken? Wij zijn tot onze spijt de weg namelijk een beetje kwijt."

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 6:53 pm    Post subject: Reply with quote

Lorna draaide zich met een ruk om.Deze vrouw was best snel, en onhoorbaar..maar het was desalnietemin een vrouw.
De ander die voor hen stond ook.
Ze was er zeker van dat 1 van de moordenaars een man was geweest...

Ze besloot nog even te wachten met deze revelatie en de kapitein even aan het woord te laten.
Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 8:30 pm    Post subject: Reply with quote

"Mijn metgezel en ik zouden graag een warme hap willen eten. We hebben beide een lange reis achter de rug. Misschien dat u ook een slaapplaats weet. Als u ten minste de weg weet in deze doolhof, die alsmaar lijkt te veranderen."
Ondertussen keek Mushin naar haar metgezel. Haar blik beantwoordend...
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!


Last edited by Daniëlle on Tue Oct 19, 2004 12:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dyma
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 27
Location: Delft

PostPosted: Mon Oct 18, 2004 11:02 pm    Post subject: Reply with quote

((uit De Taverne))

Borgas en Dyma liepen met stevige tred door de straten van Raganorck. De kappen van hun mantels diep over hun gezichten getrokken, liepen ze zwijgend naast elkaar.
Dyma was de eerste die de stilte verbrak:

'Waar gaan we eigenijk heen?'
_________________
Alles dat je ziet is niet wat het lijkt te zijn...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 1:06 am    Post subject: praten Reply with quote

De wachtsman eerste klas had zich geschrokken omgedraaid toen plots een vrouwenstem achter hem op had geklonken. Achter hem stond een vrouw die er even tevoren nog niet gestaan had. Zijn metgezellen hielden nu elk één van de verdachten in de gaten.

"Gegroet, eh, dames... Er is kort geleden een meervoudige moord gepleegd hier in de buurt. We houden iedereen aan die zich maar enigszins verdacht gedraagt, en aangezien u tweeën zich net schijnbaar schuilhield in de schaduwen alsof u niet gezien wilde worden, komt u in aanmerking."

Hij richtte zich weer tot de dame in de schaduw.

"Treed in het licht en loop langzaam naar uw metgezellin, vrouwe, zodat we kunnen zien wie we voor ons hebben. Als u niets valt te verwijten, dan laten we u door, zodat u onderdak kan vinden, iets wat ik kan aanraden, zeker in dit district, waar misdadigers en ander rapalje zich schuilhoudt om toe te slaan, zeker als het twee dames betreft. De weg hier vandaan kan ik u niet wijzen. De straten in het Duistere District lijkt om de haverklap te veranderen van ligging, men fluistert dat het een oude vloek die op de stad rust..."

Toen vroeg hij de vrouw die alarm geslagen had bij de wacht: "heeft u de verdachten gezien, en, zo ja, zijn dit ze?"
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-


Last edited by Stadswacht on Wed Oct 20, 2004 10:51 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Uriel
Dromenvanger


Joined: 17 Oct 2002
Posts: 1179
Location: Utrecht

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 8:04 am    Post subject: Reply with quote

Borgas liep voort met zijn vertrouwde verende pas. Het Duistere District had hem volledig op z`n hoede en het kostte hem zichtbaar moeite om de spanning die hier heerste niet te laten doordringen tot zijn kern.

Hij schrok even toen Dyma het woord tot hem richtte.
"Gunther, een vriend." zei Borgas zonder op te kijken.

Zo nu en dan keek hij om zich heen om zich te kunnen orienteren, maar dat gaf hij al snel op. Proberen een richting te bepalen was in het woud alleen maar lastig, in de stad was het een onmogelijkheid.

Toen hij de hoek omkwam zag hij een groepje mensen staan, waarvan er een aantal gekleed waren in het uniform van de stadswacht.
Back to top
View user's profile Send private message
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 9:43 am    Post subject: Reply with quote

Lorna schude haar blonde lokken.
"Nee het zijn ze niet, 1 van hen was immers een man,maar deze kon evengoed 'verdwijnen' dus misschien zijn ze geconnecteerd ofzo..."

Ze keek even snel naar de handen en kleding van de 2 gearresteerden.

"Ook geen bloedsporen heer officier, ze zijn onschuldig in deze zaak."
Back to top
View user's profile Send private message
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 11:09 am    Post subject: officier? Reply with quote

"Heer officier? U doet me teveel eer, dame, ik ben slechts een wachtsman eerste klas. Één van hen was een man zegt u? Dit zijn twee vrouwen en zoals u zegt kleeft er geen bloed aan hun handen. Goed, dames, u kunt gaan, maar zorg ervoor dat u snel onderdak vindt. Zoals ik zei is dit district vergeven van gespuis. Ziet u die hoge torens daar boven de stad? Dat zijn de Tien Torens, in het gelijknamige district vindt u Herberg 'Den Groenen Acker', adequaat onderdak voor een lage prijs en ook het voedsel is goed. Het kan alleen even duren voor u uit dit doolhof van straatjes bent, maar als u de Torens in het zicht houdt, moet het uiteindelijk lukken."

De wachtsman eerste klas zweeg, terwijl zijn uitgestreke hand nog wees naar de tien hoge torens die hog boven de gebouwen in de stad opdoemden, tussen deze reuzen staken nog meer kleinere torentjes de lucht in. Zijn metgezellen hieven hun hellebaarden omhoog, zodat ze niet meer op de vrouwen gericht waren.
Toen om de hoek opeens een kleine man en een stevig gebouwde man in wolfsvellen kwamen, verstarde de wachtsman eerste klas. Één van hen was een man schoot er door zijn hoofd.

"Dames, wacht u nog even!" Hij gebaarde één van zijn mannen de dames de weg te blokkeren. Diens hellebaard ging omlaag en was weer op de vrouwen gericht. De wachtsman eerste klas richtte zich weer tot de vrouw met de blonde lokken die hen verwittigd had van de moord. "U zij dat er een man bij was. Misschien vormen al deze lieden een bende."

Hij wachtte tot de mannen dichtbij genoeg waren, en stapte toen, vergezeld van de andere wachter op de mannen af. Zijn bevel schalde tegen de muren:

"Halt, in naam der koningin!
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 12:09 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin keek geschrokken op. Ze slaakte een zucht van verlichting. Deze mannen had ze nog nooit gezien.
"Ik heb deze mannen nog nooit eerder gezien. Wij hebben niks met de misdaad te maken."
Met een schuin oogje keek ze naar haar metgezel. Wachten we af of vluchten we? Maar hoe kun je vluchten in deze verraderlijke straten?
Haar metgezel bleef nog rustig staan. Dan wachten we nog even af dacht Mushin.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!


Last edited by Daniëlle on Tue Oct 19, 2004 12:50 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lorna.Dane
Guest





PostPosted: Tue Oct 19, 2004 12:21 pm    Post subject: Reply with quote

"Wat mij vooral interessert Wachtsman is hoe die ene zo kon verdwijnen.De moordenaars zijn in staat heel hoge sprongen te maken,misschien deed deze dat daarnet ook, en kwam ze dan terug voor haar gezellin.Een bende zou best kunnen,maar toch heb ik er maar 2 gezien, en geen van dezen lijkt het te zijn."
Ze wees naar de vrouw uit de schaduwen en bestudeerde haar intens.
Back to top
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 12:22 pm    Post subject: Reply with quote

Geirriteerd sloeg de Huurmoordenaar haar armen over elkaar.
"Ja, beschuldig ons maar van een complot, je kent ons al drie tellen. Mag ik in vredesnaam vragen waar dit op gebaseerd is??? Mijn compagnon en ik worden hier zomaar aangevallen, beledigd, beschuldigd van moord... wat denkt u wel niet? Dat is precies de reden waarom we niet gezien willen worden: mensen die er anders uitzien dan anders worden altijd zo onvriendelijk behandeld door bevoorooordeelde mensen als u!"
Ze bleef de vrouw die de wachten blijkbaar had meegenomen kwaad aankijken, wachtend op een verklaring.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lorna Dane
Verloren en Vergeten


Joined: 10 Feb 2002
Posts: 50

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 3:35 pm    Post subject: Reply with quote

"Aangevallen?"spotte Lorna, "Mja, u voelt zich blijkbaar snel aangevallen..."

Ze besloot dat de Wachtsman dit beter kon afhandelen.
Zij had haar job gedaan, tenminste ,als ze de wachten naar het huis kon brengen.
Back to top
View user's profile Send private message
Stadswacht
Verloren en Vergeten


Joined: 17 Oct 2004
Posts: 35
Location: Raganorck

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 4:45 pm    Post subject: aangevallen? Reply with quote

Terwijl de ene wachter doorliep om de twee mannen aan te houden, draaide de wachtsman eerste klas zich om naar de dames.

"Aangevallen? Dat dacht ik niet, dames, het is aangehóúden. En zelfs dat is nog niet gebeurd. Op dit moment bent u beiden, net als de heren daar, alleen nog maar verdacht. Als u geen blaam treft, zal u niets overkomen en kunt u uw weg vervolgen. Ik vraag u alleen maar mee te werken in het kader van het onderzoek. Uw opmerking over bevooroordeling zal ik voor deze keer naast me neerleggen, aangezien ik begrijp dat u zo snel mogelijk onderdak wilt vinden en wij u ophouden. Maar ik verzeker u, dat ik niet nogmaals een belediging aan het adres van de stadswacht van Raganorck pik. Dan laat ik u beiden opbrengen wegens het beledigen van een wachtsman in functie! We hebben hier een taak te vervullen, en bij de Ene, die zúllen we vervullen!"

Hij knikte naar de wachter die bij de dames stond. Deze blokkeerde met zijn hellebaard de weg achter de dames in het smalle straatje. Toen liep hij weer verder naar de twee mannen.
_________________
-= Waakzaam in weer en wind =-
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 7:33 pm    Post subject: Reply with quote

"Als je maar haast maakt met het onderzoek,"zei Mushin ongeduldig. "We hebben al een lange reis achter de rug en willen graag ergens opwarmen en een hapje eten."

Daarna ging ze quasi-nonchalant tegen de muur staan met haar mantel strak om haar heen en probeerde ze zich zo goed mogelijk in te spannen om het gesprek tussen de stadswacht en de twee mannen af te luisteren.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Tue Oct 19, 2004 8:22 pm    Post subject: Reply with quote

Op het moment dat de wachten het niet zagen, trok de Huurmoordenaar een scheve grijns naar Mushin. Blijkbaar had de Grote Meester hen voor een reden hier naartoe gestuurd en misschien was het handig de wachten te volgen, hoewel de tip die ze hadden gegeven om richting de torens te trekken ook wel het teken kon zijn.
Daarentegen hadden de wachten het over een moord gehad... en dat interesseerde de Huurmoordenaar allermeest. Maar 'wat nu te doen' moest in overleg met Mushin, want die had misschien ook informatie nu ze de wachten afluisterde.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Het Duistere District All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 2 of 6

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group