Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Het bureau van een bordeelhouder
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Galliminus
Leeuwenhart


Joined: 02 Feb 2002
Posts: 818
Location: Raganorck Kasteel

PostPosted: Mon Feb 17, 2003 3:10 pm    Post subject: ontwaken Reply with quote

RAT was in de hoek van de kamer in slaap gevallen en werd gewekt door het kraken van de oude vloer. Strepen licht schenen de kamer in waarin talloze stofdeeltjes vlogen. Voor het raam zag hij de perfect gevormde gestalte van Lavendel. Iedere man had dit met lust bekeken, maar RAT schrok ervan. Hij voelde zijn wangen warm worden en direct draaide hij zich om toen hij haar woorden hoorde. In al zijn onhandigheid beukte hij met zijn hoofd hard tegen de kersenhouten kast waartegen hij had geslapen de afgelopen nachten. Al blozend staarde hij naar de muur van van het slaapvertrek.

"RAT kjan Jozef Nergjes vinduh....Jozef bjoos op RAT..zjekers te wetuh..
RAT njiet wetuh wat te djoen.... Missien mjoete ik Elefjenoor zjoeken en hem djoden....mjaar RAT isse banger van Maksjiem. Missien zjijn ze Lavendel al te lange kwijt.. en zjoeken ze nie meer... RAT hjeeft geen vrienduh om hjulp te vraguh.. Heefte Lavendel vrienduh?"

RAT, De Grafdelver.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Samara Jalaya
Hare Koninklijke Grilligheid


Joined: 03 Feb 2002
Posts: 663

PostPosted: Fri Feb 21, 2003 9:33 pm    Post subject: ontwaken Reply with quote

"Vrienden?" Lavendel lachte schamper. "Wie zou ik als vrienden moeten hebben? Ik kende de vrouwen van Elephenor, een paar van hen, uit het leven van de nacht. Maar iedereen was bang en niemand van hen, niemand door al die jaren heen, heeft het gewaagd te doen wat jij en ik hebben gedaan. En wie ken ik verder? Kun je het raden? Hoge heren, achterbuurtknapen, rechters, handelaren, verdwaalde zielen... Ik zou hun gezichten niet eens meer herkennen, laat staan zij de mijne. En waarom zouden ze me willen helpen? Ze betaalde mij voor andere dingen dan vriendschap en een luisterend oor. Ze zouden me waarschijnlijk nog terug brengen bij Elephenor in ruil voor krediet. Allemaal hetzelfde, ze zijn allemaal van hetzelfde soort. Ik haat ze."

Lavendel sprak zacht, tegen het hout voor het venster en de oren die haar op straat passeerden maar geen weet hadden van haar aanwezigheid of de stoffige kamer. "Wat is Elephenor van plan?" zei ze. "Blijft hij zoeken, geeft hij op? En Maxim? Ik ben bang voor hem, nog erger dan voor Elephenor. Hij heeft enge ogen. Alleen al door te kijken heb ik het gevoel dat hij me met twee handen verstikt. Hoe moeten we ze doden? Ze zitten achter ons aan, wij niet achter hen. Zij zijn de jagers en wij alleen maar prooi."

~ Samara

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> De Geschiedenis van Raganorck All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group