Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Steegjes
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Thu Dec 16, 2004 2:30 pm    Post subject: Reply with quote

"Ik heb inderdaad die deur gezien waar jij het over hebt, Meester Kameleon," zei Meester Dief. "We komen dan in de buurt van het boek uit. Dat is natuurlijk ideaal. Laten we ons maar klaarmaken. Nou ja, vooral jij," met tegenzin wijzend naar de Kameleon. "Laat die vervelende filosofe maar weer tevoorschijn komen. Meester Moordenaar en ik zullen volgen via de geheime toegang."

Met een lichte spanning begon Mushin zich om te kleden. In haar hoofd liep ze het hele plan nog eens na. Ja, dit moet lukken dacht ze.

"Wij gaan alvast, Kameleon. Succes. Jij zal er eerder zijn dan ons. Wij moeten eerst nog de geheime ingang ergens in deze steegjes zien te vinden. En dat zal geen makkelijke opgave worden, vermoed ik."

Meester Moordenaar en Meester Dief lopen naar buiten op zoek naar hun doel..
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Wed Dec 22, 2004 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

<<Dief en Moordenaar naar de Tien torens -> bibliotheek>>
_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Tue Feb 08, 2005 1:54 pm    Post subject: Reply with quote

( Meester Moordenaar, Meester Dief en Kjell uit het duistere district >> de steeg)

"Welnu, dit is ons onderkomen," zei Mushin tegen Kjell. "We moeten je nu snel onderwijzen. Dit zal vooral Meester Moordenaar doen. Zij is degene die het langst in de leer is bij onze Meester. Als de Meester je goed genoeg bevindt, zal hij je aan je tonen en je de laatste lessen doorgeven.
Ik ga nu slapen. Als we morgen op onderzoek uitgaan naar onze verloren handlanger moeten we wel uitgerust zijn." Meester Dief viel al snel in een diepe slaap, vol dromen over wat het boek zou kunnen betekenen voor de Yuzes volgelingen, maar vooral hoe ze haar kameraad kon helpen, die nu vast zat in de Koude Kerker.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Guest






PostPosted: Wed Feb 09, 2005 7:18 pm    Post subject: Reply with quote

De Moordenaar keek vermoeid uit haar ogen.
"Laat eerst maar eens zien wat je kan. En dan bedoel ik: wat zijn je specialiteiten precies? Kun je bijvoorbeeld direct dodelijke giffen maken die we op zwaardpunten kunnen smeren? Of... kun je een slaapdrankje brouwen?", vroeg ze aan Kjell en keek hem met toegeknepen ogen aan. Ze wist niet wat ze van hem moest vinden en of hij betrouwbaar was. Daarnaast liet de Grote Meester ook al niets van zich horen. Alles zat tegen en dat was ongebruikelijk voor de aanhangers van Yuzes. De Kameleon was ondertussen twee identiteiten kwijt en dat was niet fijn, zeker niet nu ze opgesloten zat.
Ze gromde inwending en knarste met haar tanden. Wat was het volgende dat tegen zou zitten? Laat het niet zo zijn dat die Kjell alleen aan droogbloemetjes doet!
Ze voelde een neiging tot het gebruik van haar favoriete wapen opkomen en liet het gevoel zich een weg banen door haar armen, handen, benen, voeten, romp en hoofd. Laat hem niets verkeerds zeggen, want anders...
Back to top
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Wed Feb 09, 2005 7:31 pm    Post subject: de uit leg van Kjell's leven ;P Reply with quote

Nee Meester moordenaar ik maak smerige dingen die snel dodelijk zijn en slaap drankjes en andere fijnere dingen binne mijn vak , maar ik kan ook mensne beter maken want de dood is slechts een onder deel van dit alles wat ik kan en weet ..............................
ik zal je dit vertellen over mij zelf voor we gaan slapen ,
Bne op gegroeit hier in de stad mijn vader was een goede koop man die stierf door een slechte zaken handeling en mijn moeder moest er ook aan geloven helaas ........ maar dat probleem is op gelost .
door het geen wat ik geleerd heb van Gurt , een buurvrouw van vroeger die mij geholpen had toen ik erg ziek was.
Zij leerde mij eerst genezen en daarna dodelijke dingen maken , zij vond elk facet belangrijk van de kruiden en ik was mijn eigen leerling ,
Onder het nou keurende oog van haar zij schaafde me bij tot wat ik nu weet en ben .
mijn vader vond dat geen vak voor een man zoals mij , dus stuurde hij me naar de stadswacht om een man te worden , dus zo doende heb gedient bij de stadswacht en ik was stadswachtsman der eerste klasse.
en ik ben er al 11 jaar weg maar heb nog steeds vrienden bij hun zitten en ook mijn oude Sergeant Huxol .
hmmmmm hij staat bij mij nog in het krijd ik denk dat het tijd word dat hij maar eens iets gaat in lossen van deze schuld , grimmig lachte Kjell en keer naar de Meester Moordenaar , en wachte haar reactie af .............
_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 2:32 pm    Post subject: Reply with quote

De Meester Moordenaar liet geen reactie blijken, al was ze tevreden met wat deze man scheen te kunnen, naar eigen inziens. Ze keek hem een beetje laagdunkend aan en grijnsde licht. Als hij zichzelf zo graag wilde bewijzen, dan kreeg hij nu de kans, want met de Meester Kameleon in de gevangenis was er genoeg te doen.
"Mja...", uitte ze uiteindelijk voorzichtig, "Als je werkelijk van alles kan met kruiden en ook een beetje met 'mesjes' kan werken, dan denk ik dat we je wel kunnen gebruiken. Dat je kan lezen werkt ook in je voordeel. In elk geval krijg je de kans jezelf te bewijzen, dus die kans kan je beter aannemen, anders zullen we je so wie so even 'onderwijzen'."
Ze keek even naar Mushin of die het idee ook goedkeurde, zomaar iemand van de straat erbij te nemen, maar Mushin sliep nog. De Grote Meester liet niets van zich horen, dus het zou waarschijnlijk niet fout zijn. Ze sloot even haar ogen en zuchtte.
"Mushin, wakker worden! Tijd voor een plan! Met een kruidenmannetje erbij moet het een makkie zijn de Kameleon te bevrijden. Slapen doen we daarna wel.".

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 2:41 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin rekte zich even langzaam uit en probeerde weer een beetje wakker te worden. Ze stond op en schonk zichzelf een mok thee in.
"Ik heb net een geweldige droom gehad," zei Mushin tegen haar medestanders met een geheimzinnige glimlach. "Ik weet nu hoe we onze compagnon vrij kunnen krijgen."
"Eerst gaan we op onderzoek uit naar waar ze precies is....."
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 2:43 pm    Post subject: Reply with quote

"Ja, natuurlijk.", gromde de Moordenaar enigszins beledigd.
_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

"En als je me even uit zou willen laten praten, zou ik je zeer dankbaar zijn," gromde Mushin terug naar Meester Moordenaar. "Iedereen is nu gespannen, omdat de Kameleon gepakt is. Maar dit is niet de eerste keer dat er eentje van ons is opgepakt en de andere keren is het ook prima vergaan. Laten we vooral rustig blijven en ons nu op het plan richten."

"We moeten weten of er wachten in de buurt zijn, hoeveel en waar ze zijn. Het zou ook handig zijn als we de wisseltijden zouden weten voor als er eventueel iets fout gaat," zei Mushin heen en weer lopend meer in zichzelf pratend dan tegen de rest. "En we hebben jou nodig, Kjell. Jouw kennis van giffen komt nu erg van pas. Je kunt jezelf bewijzen met je gaven. Zorg voor een goede slaapdrank die in mede onmerkbaar aanwezig is. Ik neem aan dat je dat kunt en dat je de juiste stoffen al hebt?" zei Mushin vragend tegen Kjell.

Mushin liep naar een kast toe en deed hem open. Geheimzinnig lachend haalde ze er een pakket kleding uit die de anderen eerder nog niet hadden opgemerkt. Ze bond het achter op de rug. Haar cape viel er mooi overheen, zodat het pakket onopgemerkt bleef.

"Zo, zijn jullie al zover?"
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Celahir
Sporenzoeker


Joined: 19 Dec 2004
Posts: 9
Location: het Duisteredistrikt

PostPosted: Thu Feb 10, 2005 5:59 pm    Post subject: kjell Reply with quote

Kjell kneep zijn ogen een beetje en zag een lichte verandering komen op het gezicht van Meester Moordenaar .... iets in haar was gevaarlijk en ander zijds wel een vredig gevoel .
Kjell draaide zijn hooft een stukje en keek naar de dief die een kop thee vast had en glimlachte en zei : ja ik heb van alles bij me Messen zwaard , 2 soorten gif een tijdelijke en de ander permanent , een bosje touw met haakjes een stevig touw en nog wat leuke dingen die ik in me tas draag , kjell klopte gerust stellend op zijn schoudertas , maar als ik iemand van de stadwacht moet zijn moet ik thuis kleding halen dat ik heb gehad toen ik in dienst was .
Kjell stond op en zei ja ik ben klaar en wachte geduldig af .................................
_________________
Kjell Leerling van Yuzes , de dood is niet het einde , maar slechts een nieuw begin van een leuke reis ......
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Sun Feb 13, 2005 7:00 pm    Post subject: Reply with quote

"Waar wachten we nog op?", gromde de Meester Moordenaar geërgerd en liep naar buiten. Daar liet ze de frisse buitenlucht door haar longen gieren. Lucht, zoiets kostbaars... en zo onnodig.
De Meester Dief en de Gifmenger kwamen ook naar buiten. Ze vielen natuurlijk wel op met z'n drieën, zeker na dat incident in de bieb en nadat ze aangehouden waren. Ze controleerde even of ze haar akte van verblijf wel bij had; die zat stevig aan haar riem.
Ze knikte, draaide zich om en liep zo goed mogelijk in de richting van de kerkers, ook al was dat lastig met die altjid veranderende straten van deze verdoemde stad...


<<Mushin, Kjell en Moordenaar naar Raganorck kasteel> binnenplaats>>
_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Javier
Nachtdwaler


Joined: 03 Nov 2004
Posts: 184
Location: Raganorck, Stadswal, Huize Schmidt

PostPosted: Sun Oct 14, 2007 10:05 am    Post subject: Reply with quote

((Van: Tien Torens --> Villa Constantijn))

Na uren gelopen te hebben met het zielloze lichaam van Sjef stopt Freja ineens.
"Hier." zegt ze.
"Wat hier?"
"Hier, leg hem hier neer."
"Hier?"
"Ja hier."
"Maar, dat heeft hij toch niet verdient. Hij verdient beter."
"Het is een hoer Javier. Net zoals jij en ik."
"Sjef is zo veel meer dan een hoer."
"HIER!"

Javier legt het zielloze lichaam van Sjef neer op de koude donkere stenen.
"Je gaat nu weg van hier" zegt Freja. "Je hebt nooit van Villa Constantijn gehoord, en kom nooit meer terug, ok?"
Javier knikt.
"Mocht je me nodig hebben, je weet me te vinden."
Freja verdwijnt uit zicht.

((Naar; Gannon; de Hoofstraat --> Huize Bruinsteen))
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group