Raganorck Forum Index Raganorck

 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Steegjes
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Thu Oct 28, 2004 8:57 pm    Post subject: Reply with quote

"Zo, dus je denkt dat het leuk is?", kuchte de Moordenaar en streek met een pijnlijk gezicht langs haar keel. Ze was net wakker geworden en had het laatste gehoord.
"Je denkt dat het een privilége is gewurgd te worden door de meester? Eerst geeft hij je genoegen, dan pakt hij het drie keer zo hard weer af. Maar het blijft de Meester en hij zal er een reden voor hebben...", zei ze met een bittere trek om haar mond.

Ze kroop zwakjes van het bed, hield zich aan de rand en aan de muren beet, terwijl ze naar een stoel liep en met een zucht ging zitten.

"Het zit zo.", begon ze te vertellen. "Wat ik zag was een immense bibliotheek, waar je zou kunnen verdwalen als je niet zou weten dat de boeken op Alfabetische volgorde staan. Helemaal achterin staat een boek dat wij moeten hebben, we moeten het vinden en 'meenemen', als je begrijpt wat ik bedoel.". Daarbij keek ze even veelbetekend naar de Dief.

"Het is een groot werk en de kaft is zwart, denk ik.", beëindigde ze haar verhaal. "Hoewel ik het niet zeker weet, maar wat ik wél zeker weet is dat de Grote Leider ons het wel duidelijk zal maken welk boek het moet zijn. Het is aan ons om het in zijn bezit te krijgen.".

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Caege>
Guest





PostPosted: Sun Oct 31, 2004 9:41 am    Post subject: Reply with quote

Caege zwierf doelloos door de straten heen.
Hij had geen zin om in de herberg te gaan zitten, wachtend op zijn vrienden die misschien nooit kwamen...
Back to top
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Sun Oct 31, 2004 2:51 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin veerde op toen het woord "meenemen" werd genoemd. Oh een diefstal. Eindelijk. Daar had ze zolang op gewacht.
Veelbetekend keek ze rond. "Ik wil het goed aanpakken. We moeten eerst onderzoek doen voordat ik het daadwerkelijk kan gaan stelen. Is het boek bewaakt? Heeft de bibliotheek uberhaupt wel wachters. Dan is het wel een makkelijk klusje," zei Mushin opgewonden. "Ik kan niet wachten tot ik het boek in mijn handen heb," zei Mushin met een gemene lach op haar gezicht. "Hoe pakken we het aan? Gaat Meester Kameleon spioneren?" vroeg ze haar gezellen.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Sun Oct 31, 2004 3:52 pm    Post subject: Reply with quote

Tot schrik dat ze iets verkeerds had gezegt (of was het juist haar bedoeling?) kroop ze ineen als een klein meisje.
"je bent toch niet boos?"
met een zacht wat piepende stem.

Speels keek ze naar Mushin die zich helemaal opwind over het woord 'meenemen', geen wonder! Ze is een meesterdief! niemand zou dit beter kunnen dan haar, zelfs mijn immitatie was niks vergeleken met haar.. en dan nog te beginnen over de moordenaar..

de machtige Yuzes had niet voor niets de beste volgelingen tot zijn beschikking.
Doortrapt. uitmuntend. shaduw. kwaadaardigheid. indentiteitloos. snelheid. behendigheid. dodelijk. kracht. kennis. Er is niks beter dan deze combinatie die de drie Yuzes aanhangers vormden.

"owjaa... klinkt geweldig in mijn oren, alsof de woorden me toezingen, een perfecte misdaad."

De indentiteiten vlogen haar om de oren, stadswachten, bewakers, BIBLIOTHEEKbewaker!
Grijns.
Of wie weet wat er uit zal komen.. muizenvanger??
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Thu Nov 04, 2004 1:05 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin keek gespannen naar meester Kameleon. Wat zou er voor bruikbaars uitkomen?
Toen mushin zag in wat meester Kameleon was getransformeerd, glimlachte ze.
"Ja, meiden. Hier moet het toch wel leukken he?", zei Mushin tevreden.
Ze keek nog even naar meester Moordenaar of die al genoeg opgeknapt was. Toen dat naar tevredenheid beantwoord kon worden, zei Mushin "We zijn klaar om naar de bibliotheek te gaan. Laten we gaan."


3 Yuzesaanhangers--> de 10 torens --> bibliotheek
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Nov 15, 2004 10:21 pm    Post subject: Reply with quote

<<3 Yuzes-aanhangers van de tien torens -> bibliotheek>>

Met een zucht liep de Moordenaar het huis binnen, dat als tijdelijke woning diende voor de drie. Ze plofte neer op het bed en wreef met een pijnlijk gezicht over haar hoofd. De Leegte dreigde op kortere afstand dan normaal. Het was tijd...

Toen ook de Dief en de Kameleon binnen kwamen lopen, dwong ze zichzelf te glimlachen, al leek het meer een lugubere grijns met haar zwarte lippen.
"Ik heb het boek gezien.", deelde ze mede, "Maar eerst ga ik even... zorgen dat ik hier de duisternis kan blijven dienen, in plaats van daar te zijn waar de Leegte niets meer aan mij heeft."

Na deze nogal cryptische omschrijving haastte ze zich zo snel als haar zwakke benen haar konden dragen naar buiten. Buiten haalde ze opgelucht adem. Ze voelde hoe haar jagersinstincten het overnamen. Haar irissen werden overmand door de pupil, die zo groot werd dat het onmogelijk was. Het hele oog leek een lege kas te worden, door de zwartheid die het overnam. De kracht die los kwam was heerlijk om weer te voelen. Dit was de reden dat ze de duisternis had gekozen en haar nog steeds aanbad aanbad. Ze grijnsde, ging in de schaduw staan en nam haar ware vorm aan...

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Tue Nov 16, 2004 1:24 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin keek toe hoe Meester Moordenaar strompelend naar buiten liep. "Hmmm, misschien dat het boek haar te veel kracht heeft gekost. We moeten haar in de gaten houden, meester Kameleon," zei Mushin bezorgd.
"Maar goed, ben jij al je rare kwaaltjes van de filosofe alweer kwijt? Ik haat het als je haar speelt. Je wordt onvoorspelbaar en vergeetachtig. Maar ja, alles voor de meester. Heil meester Yuzes. Wat heb je allemaal uitgevonden? Ik kwam niet veel verder dan 1 klein nooduitgangetje. Daar hebben we niks aan, hooguit in hoge nood, dat ik die deur wil gebruiken."

Mushin liep naar het raam toe, hopend dat de meester Moordenaar niks zou doen wat hun opdracht in duigen kon laten vallen. Zij was de enige die het boek had gezien. Ze moest overleven. De rillingen liepen Mushin over de rug toen ze dacht wat ze zou moetn doen als meester Moordenaar... Nee, dat zou niet gebeuren. Met een plotselinge draai keerde ze zich terug naar meester Kameleon.

"We moeten een plan verzinnen. En snel ook," zei Mushin vastberaden.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Sat Nov 20, 2004 6:17 pm    Post subject: Reply with quote

De kameleon gooit snel haar haar los, zo snel mogelijk af van de filosofe!
Opgelucht haalt ze diep adem en laat de lucht langzaam in haar longen vloeien. Heerlijk.. vrijheid!

Haar ogen waren op de deur gericht die meester moordenaar gebruikte naar buiten te gaan. Mushin had gelijk. Er ging iets niet goed. Vooral de sfeer die rond haar hing.. het viel niet lekker en niet goed.. te machtig.
"Je hebt helemaal gelijk Mushin! Maar die kwestie van een plan vinden zal niet de moeilijkste opgave zijn."

Ze moest grinniken als ze terug dacht aan de bibliothecaris.
"De bibliotheek word onder toezicht gehouden van 1 man, de bibliothecaris, hij is de enige die toezicht houd en kan elke hoek van de bibliotheek zien doormiddel van spiegels die op bijna iedere hoek staan.
je zal denken 1 man is geen probleem, je hebt volkomen gelijk, maar een gevaar is dat deze man een geheugen heeft waar je zelfs geen speld tussen kan krijgen!"

Ze grinnikt opnieuw van haar woordspeeling.
"Hij onthoud alles, hij weet precies waar een boek vandaan komt, welke afdeling, welk boeknummer, welk werk, van wie.. hij is een genie, een verveeldende genie!
Alles gaat bij zijn regels en houd die regels doormiddel van dat irritante belletje! Hij leest momenteel het boekwerk van 1 of andere ondekker van spinelfen als ik het goed heb..
Hij onthoud alles, gezichten, boeken, informatie.. alles..
Dat kan een probleem worden.
Verder heb ik zijn schema's doorgelezen en "

Voordat ze haar verhaal vervolgt haalt ze een papiertje uit haar zak.
Het informatie rooster en wat oude papieren van de bibliotheek.
En legt het uitgespreid op tafel.
"Hier.. hij werkt dag en nacht zolang de bibliotheek geopend is. Hij zal nooit zijn plaats verlaten, behalve voor zijn werk.. misschien boeken wegruimen??"

haar ogen glinsteren. Ze had al een plannetje. 1 die ze erg leuk gaat vinden. succes binnen handbereik. Okal gaat het wel moeilijk worden.

"Er is 1 hoofduitgang naast de balie van deze heer."
_________________
Yuzes...
Back to top
View user's profile Send private message
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Wed Nov 24, 2004 2:15 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin keek verrast op. Meester Kameleon kon haar op de vreemdste momenten verrassen.
"Je hebt echt veel informatie gevonden. Vertel je plan!" drong Mushin opgewonden aan. Ze hoopte dat de filosofe niet in het plan voorkwam, maar ze wist wel beter. Dat is wel een zwakke factor...en Meester Moordenaar ook als ze niet terug tot zinnen komt. Het wordt spannend. Maar ja, wat moet je zonder spanning in het leven....
Aandachtig luisterde ze naar het plan van Meester Kameleon. Het was waarachtig briljant. Nu maar hopen dat Meester Moordenaar snel thuis kwam. Hoe eerder ze het boek hadden, hoe beter.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Thu Nov 25, 2004 10:11 pm    Post subject: Reply with quote

Ze gebruikte de schaduwen altijd om zich in te verschuilen, als ze deze vorm had. Als iemand haar zou zien en zou herkennen wat zij was, zou deze zich in het beste geval direct doodschrikken. In het slechtste geval had ze binnen afzienbare tijd haar ergste vijand op de stoep staan. Ze ging voort als één met de schaduw. Verderop ruziede een paartje. De Moordenaar stond stil en keek ernaar vanuit de schaduwen. Ze hoefde niet dichterbij te gaan, hoewel het paar een heel eind verderop stond. Haar gehoor, mede als haar zicht waren vele malen beter dan wanneer ze haar 'oude' vorm aannam.

De man probeerde sussend te praten, alsof hij bang was dat de buren erachter kwamen dat ze ruzie hadden, terwijl de vrouw schreeuwde met wanhoop en verdriet in haar stem. Uiteindelijk werd hij het zat en snauwde hij iets naar haar, waardoor ze in huilen uitbarstte.
"Dat meen je niet!", riep ze, waarop hij zijn schouders ongeïnteresseerd ophaalde. "Wat heb ik ooit fout gedaan?", huilde ze verder. De Moordenaar lachtte een bittere grijns. "Laat maar, meid.", dacht ze, "Het is het allemaal niet waard. Het enige wat je hoeft te doen is dit leven uit te leven, laat je niet in met mensen, die brengen je alleen maar pijn. Neem het aan van een expert.". De man probeerde de vrouw nu tot stilte te manen door haar even flink uit te schelden, waardoor ze inderdaad een paar tellen beduusd naar hem keek, toen omdraaide en snikkend wegrende. De Moordenaar grijnsde. "Dat laat dan het slachtoffer over, zullen we maar zeggen.", dacht ze bij zichzelf. "Mooie keus, al zeg ik het zelf. Laten we de wereld een beetje helpen en deze man een enkele reis naar de leegte geven.".

Ze pakte haar bloedmes in haar rechterhand en al samengaand met de schaduwen liep ze dichterbij. De man leek haar aanwezigheid te voelen, want hij sloeg zijn armen over elkaar en begon ze wrijven alsof hij het koud had, terwijl hij angstig in de rondte keek. Mooi, hoe angstiger hoe sneller en warmer het bloed stroomde. Ze ging achter hem staan en voordat hij het merkte sneed ze hem zijn keel door. Op het moment dat het mes zijn slachtoffer maakte, voelde ze even de verbondenheid met haar lotgenoten, die ook rondzworven op zoek naar bloed. Elke genoot even, als er ergens een van hen een slachtoffer maakte.

Ze liet nooit sporen achter. Het lijk had weliswaar een doorgesneden keel, maar was verder schoon. Geen druppel leven wordt verspeeld aan het monster dat de duisternis diende. Ze zuchtte genietend na, liet het lichaam toen wat het was en ging via de schaduwen weer terug richting het huis dat De Grote Meester hen gegeven had.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Fri Dec 03, 2004 10:25 am    Post subject: Reply with quote

Mushin begon zich zorgen te maken. Het duurde nu wel erg lang voordat Meester Moordenaar terug kwam. Nu was geen tijd om je af te laten leiden.

"Meester Kameleon, laten we anders buiten gaan zoeken. Ik had liever de opdracht vandaag afgerond, maar dat gaat toch niet meer lukken. Ik maak de diefstal het liefst overdag, zodat we het meest in de massa op kunnen gaan. Nu is het zaak om Meester Moordenaar terug te vinden, zodat we met zijn drieen het plan nog 1 keer goed door kunnen nemen."

Mushin pakte haar mantel en liep naar buiten, het aan Meester Kameleon overlatend of die haar zou volgen. Mushin kon het goed begrijpen als ze binnen bleef. De kou dreef haar ook bijna weer naar binnen. Maar ze haar metgezel vinden. Ze vroeg zich af wat er aan de hand is.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 2:31 pm    Post subject: Reply with quote

Voordat Mushin opkeek legde de Moordenaar een gehandschoende hand op haar schouder, zodat de Dief verbaasd opkeek toen ze naar buiten stapte.

"Gauw naar binnen, buiten is het niet behaaglijk.", knikte de Moordenaar, draaide Mushin aan haar schouders om en dwong haar zachtjes vriendelijk weer naar binnen. Zelf keek ze nog even over haar schouder om te zien of de straat leeg was van achtervolgers. Er was geen verdacht persoon te zien.

Binnen deed ze de kap van haar hoofd en grijnsde. Ze stond rechtop en leek een nieuwe, sterkere persoon te zijn.

"Nog nieuws?", vroeg ze de beide groepsgenoten.

_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Daniëlle
Verloren en Vergeten


Joined: 14 Oct 2004
Posts: 46
Location: Tilburg

PostPosted: Mon Dec 06, 2004 9:54 pm    Post subject: Reply with quote

Mushin bekeek Meester Moordenaar van top tot teen. Vreemd hoe zij altijd als een blad kon omkeren, bedacht Mushin zich enigzins met een huivering.

Ze liep naar de ketel waar heet water inzat. Ze schonk zichzelf en de rest een kop thee in, hopend dat ze snel weer het beklemmende gevoel kon onderdrukken. De Meester zelve zou het wel in de gaten houden. Misschien had hij er ook wle zelf mee te maken. Dat gevoel vrolijkte haar intens op

"Meester Kameleon heeft een plan bedacht," begon ze heel enthousiast te vertellen. "Ik denk dat het ook een uitvoerbaar plan is," voegde ze er plagend aan toe, onderwijl kijkend naar Meester Kameleon. Ja, de Kameleon was volwassen geworden in haar plannen de afgelopen jaren. Heel anders dan vroeger bedacht Mushin glimlachend.
_________________
Mushin aka Dief van Yuzes.
Heil de Meester!!!!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moos
Verloren en Vergeten


Joined: 06 Oct 2004
Posts: 44
Location: Leiden

PostPosted: Thu Dec 09, 2004 10:22 am    Post subject: Reply with quote

De moordenaar trok een wenkbrauw op en keek geamuseerd. Ze was weer helemaal in haar sas nu ze bij was gekomen en ze weer bezig waren aan een opdracht. De anderen leken ook weer meer energie te hebben. Dankbaar dronk ze de thee, die Mushin haar had gegeven en wachtte op antwoord van de Kameleon...
_________________
Het kwaad van Yuzes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
The Chameleon of Yuzes
Verloren en Vergeten


Joined: 22 Oct 2004
Posts: 28
Location: waar het duister me heenvoert

PostPosted: Tue Dec 14, 2004 9:07 pm    Post subject: Reply with quote

Met een geheimzinnige lach keek ze vol twinkelingen in haar ogen naar meester moordenaar en begint het plan opnieuw uitteleggen.
Intussen geniet ook de kameleon van de heerlijke thee van Mushin.
"Als dit niet moet werken weet ik het niet meer, die man is uitermate slim.. enige manier om hem te verslaan is slimmer te zijn dan hem"
met een knipoog.

((de kameleon verlaat als laatste de kamer naar De Tien Torens, de bibliotheek
_________________
Yuzes...


Last edited by The Chameleon of Yuzes on Wed Dec 22, 2004 5:18 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Raganorck Forum Index -> Gannon; de Hoofdstraat All times are GMT
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group